- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- OLED TV topic
- Legyártotta az első wafert a TSMC arizonai gyára az NVIDIA számára
- Projektor topic
- Socket AM4
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizsolti
csendes tag
kvp777 hozzászólása az egyetlen, amit ebből a fórumból meg lehet tartani.
A cik írója sincsen tusztában szerintem azzal, ami leírt.
Én programozó vagyok (.Net Framewok), és szerintem kvp777 is az, mivel Win API hívásokat, változó típusokat is ismer, nem csak játékokat.
Érdekes, hogy a cikk írója azt mondja, hogy ha a programozó odafigyelnek, akkor gyorsabb lesz.
Leginkább így néz ki az ilyen:
Manager: jó a 64 bit?
Programozó: igen
Manager: tudnánk használni
Programozó: igen
Manager: mennyi idő?
Programozó: sok, !!! két féle kódot kell írni, tesztelni, fenntartani, ismerni !!!
Manager: és ha 32 bitest futtatunk 64 biten is
Programozó: menni fog
Manager: akkor legyen ez.Másrészt még a Java / .Net programokban sem elég a Java Virtual Machine és a Common Language Runtime átírása, és felrakás, hisz ha egy progit int32-vel írnak meg, akkor az 64 biten is int32 lesz, a futtató környezet nem dönthet másként, mert akkor esetleg bug-ot okot. Másrészt ha valami int32, akkor azért használják, mert a tárolt értékek beleférnek az int32 értéktartományba, tehát hiába is írná át int64-re.
A legtöbb esetben semmi szükség int64-re. Kivétel multimédia esetleg, titkosítás, tömörítés, ahol esetleg bináris aggyal érdemes gondolkodni.
Érdekes, hogy a cikk írója assembly-vel jön. Ki a fene ír abban programot. Amikor MFC, .Net, Java-ban feljlesztünk, akkor sehol sincs az assembly. Nem is foglalkozuk azzal, hogy hogyan van két szám összeadva. Különben minden fejleszés jó sokáig tartana. Nincs ki megfizeti.
A gcc-s fejlesztésről nem tudok szólni semmit, se a linuxról.Játékot sem programoztam, de arra kíváncsi lennék, hogy a játékok fizikája mivel dolgozik. Int-ekkel, vagy lebegőpontos float, double értékekkel. Ha double-el, akkor ebben az esetben kit érdekel a 64 bites egész szám???
A .Net framework 3.0-an bemutatkozott Windows Presentation Foundation sem pixel-ekben számol már, hanem device independent point-ban, és float értékekkel működik. Míg a Win32 API int, long értékeket használ. És a WPF ha jól tudok DirectX-et is tud használni. A 3D-s rendszerek rendszerint lebegőpontosan számolnak, mert egy számítás végén nem mindegy, hogy a kezdetekor az a változó 4,567 volt, vagy 4, vagy 5.
Egy 4-re kerekített 4,567 érték 10-zel való szorzás után már elég nagy eltérést mutat, és szétesik a prezentációs képesség.Hát én sem értek még mindenhez igazán. Lehet egy csomó hülyeséget mondtam, de az biztos, hogy a cikk nem a valóságot festi. Messze vagyunk attól, hogy 64 bit-et optimalizáljunk, és lehet nem közelebb megyünk.
Ami talán az ilyen optimalizációk helye lehetne az a fordítóprogramok. De az megint csak nem hozhat döntést int32 és int64 között. Ez még azt is jelentené, hogy a programozó nem csak a hardware-re kellene figyeljen, hanem még arra is, hogy milyen fordítóval dolgozik.
TIsztelet a fórumtársaknak, én megértem, hogy egy felhasználónak, mint amilyen munkán kívül én is vagyunk nagyon nem számít, és magasról tesz a bitekre. Egy a mondat: ha már 64 bit, akkor legyen gyorsabb. És teljesen igaza van. Csak azt kel tudni, hogy nem úgy van, hogy optimalizáljuk, és kész.
Példa: XML feldogozás, szöveg szerkesztés, adatbázius kommunikáció. Ki mondja meg, hogy ezek közben melyik regiszter mit csinál és milyen gépi kód megy, és hol vannak a prefix-ek. Ezt egy ember nem értheti meg, nem lehet, hogy tudja kezelni.
A programozás modul felhasználásának és a rétegek szeparálásának mondana ellent. Sok függést okozna a rétegek között, és ami még biztosabb, hogy sok bug-ot hozna, és ezzel együtt még nehezebben debugolható kódot.Na ilyen a véleményem. Üdv mindenkinek. Legyen egy jó gépünk holnap is.
Ja és Core2 6750-en ANGOL Vista x64 van.
-
twollah
nagyúr
Vegre egy normalis fejtagitos hozzaszolas!
"Roviden szolva meg messze vagyunk a valodi 64 bites windows rendszerektol, bar a tervek mar keszen vannak."
Jah!
Ha hihetunk az MSnek akkor a Windows8 (ami ugye majd valamikor a 7 utan fog jonni) mar 64bites lesz.IMHO az MS ott szurta el, hogy a Vistat 32/64bitre kiadta.
Eleg lett volna csak a 64bitben kiadni.
Akinek meg nem tetszik az forduljon fel!
E helyett mi van?
32 es 64bit + a kovetkezo Windows is 32 es 64bites lesz.A memoriakezelesrol meg csak annyit, hogy idovel azt vesszuk eszre, hogy 32biten az a 3 giga mar nagyon szuk es valtani kene 64bitre.
Es ki jar jol?
Nem a (f)elhasznalo, hanem az MS, mert ujra meg kell venni a Vistat vagy a masik Windowst.
Ki van ez talalva kezi' csokolom!
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Macbook Pro 2019 // i7 // 16/512GB // Számla+Garancia //
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Huawei Quidway S5324TP-SI-AC - 24G, 4SFP, L2, managed switch
- AKCIÓ! ASUS ROG G16 (2025) G615LR 16 - Ultra 9 275HX 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070Ti 12GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest