- Milyen széket vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Bluetooth hangszórók
- Steam Deck
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
tocsa
senior tag
válasz
sghc_toma #23 üzenetére
Még egy kérdés. Ugyan követtem a CUDA és egyéb technológiák megjelenését, de mély ismereteim nincsenek még. Talán te kapásból tudod a választ.
Az általam portolandó tudományos számítás extenzíven használ exponenciális függvényeket. Az architektúra támogat exponenciális vagy logaritmikus lebegőpontos műveleteket is? Igazából itt most egy kicsit elkezdtem félni is, mert valószínűleg a GPU-ban levő floating-point egységek nem erre vannak kihegyezve/optimalizálva. -
tocsa
senior tag
válasz
sghc_toma #23 üzenetére
Köszi a választ.
Akkor a te általad említett 96MB-os vektoros példában te magad gondoskodtál valami kóddal ennek a feldarabolásáról? Lehetőleg én nem szeretnék ezzel foglalkozni, mert hw függő. Persze írható hw független kód a darabolásra, de elvárnám, hogy a drvier/OpenCL architektúra ezt megtegye. -
tocsa
senior tag
válasz
sghc_toma #21 üzenetére
Kösz a választ.
Legszívesebben már most átportolnám a project-et. A float végülis nem nagy érvágás, szerintem még mindig elég pontosságú lenne a number crunching. Ez biztató, hogy 96 megás vektort is vitt a cucc. Mondjuk elvégre is ha ilyen tudományos számításokra gondolunk (márpedig a GPGPU megoldások erre jók), akkor értelemszerűen felmerül a nagy mennyiségű adatok kérdése. Látom, hogy mi a veszélye annak, hogy a nagy vektorok lekezelése hardver/driver függő, de elvárom, hogy működjön. Ugye az API mögött nekik kell megoldani transzparens módon az adatok kisebb méretre darabolását, ha túl nagyok.Mostmár csak várni kell 1-2 évet, hogy kijöjjön az ATI és az nVidia is driverekkel meg kiforrjon kicsit a cucc, meg kell egy olyan Quadro-s laptop, ami neked van, aztán prezentálni tudnék a megrendelőnek egy OpenCL-es verziót.
-
tocsa
senior tag
Egyébként nagyon szép munka, köszönet érte.
Azt hiszem megpróbálok majd portolni egy project-et OpenCL-re, ha lesz már megfelelő hardver és driver rá. Nagyon bíztató!Kérdések, amik felmerülnek bennem:
- milyen pontosságot támogat? Végülis float is jó lenne, de a portolandó program double (lévén a double ma már a koprocesszor "alap" formátuma, amire legjobban optimalizált (ok, most itt az MMX és SSE-ről nem beszélek))
- hogy tűri ez az architektúra, hogyha egyes vektorok 5-10 megabájtnyi méretűek? -
tocsa
senior tag
Elütés: "már írtam az előző bekezsésben"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi 15 Ultra akku probléma?
- Milyen GPS-t vegyek?
- Mesterséges intelligencia topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- iPhone topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 9 9900X Processzor!
- AKCIÓ! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest