- Házimozi haladó szinten
- Házimozi belépő szinten
- 3D nyomtatás
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hamarosan leszűkíti a támogatott hardvereit az NVIDIA
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
Új hozzászólás Aktív témák
-
PAtr0n
addikt
és GaryFlash
No akkor az én gépem pont jó lenne rá, Xeon E5440 és R9 270. Mert jelenleg csak 3.7Ghz-en stabil a CPU, a lap ennyit tud (másik lapban hajtották 4Ghz-n is alapfeszen), a Radeon ugye meg adott. CPU limitem így csak multikban van, egyenlőre csak a Warthunderben próbáltam ami masszívabb multi, ott 65% körül van a GPU kihasználtságom ( de az is ugrál elég széles skálán), az CPU 1-es mag 90% körül, a 3-mas 50% körül, a másik kettő meg kábé lógatja a fütyit. Kéne egy BF4 tesztelni. Lehet szerzek egyet.
Abu85:
Köszi a részletes leírást, azért így már érthetőbb -
zseko
veterán
Ironizált: ) Igaz személyes tapasztalatom nincs mert nem gcn-es vga-m van csak egy 6850-em, de az eddig olvasottak alapján két dolog kell hozzá: erősebb gcn-es vga és egy gyengébb proci. Ezek után már csak az érdekelne ebből a szempontból, hogy aki károg hogy mennyire szar a mantle és nem is gyorsul, az vajon egy P4-el próbálta vagy egy i7-el.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A BF4 az folyamatosan frissül. De most már úgy működik, ahogy tervezték.
Mivel a Mantle a WDDM-et virtuális formába helyezi a futás idejére, így a mobil termékeknél kérdéses, hogy mindegyik támogatva lesz-e. Az AMD a full AMD-s notikra meg tudja oldani, de az Intel IGP-re csak az Intel tud olyan drivert írni, ami képes a Mantle működését biztosítani.(#140) PAtr0n: Gép- és beállításfüggő. Elsősorban arra kell ügyelni, hogy 2 GB VRAM kell neki a BF4-re, 1 GB-tal vissza kell venni a grafikát, mert elfogy a memória. Amiben mindenkinél van javulás az a késleltetés és a frame-time. A Mantle eliminálja a DX driverek 4-5 ms-os késleltetést eredményező kötegelését, illetve sokkal stabilabb a frame-time, mert nincsenek driver szálak, amik akadályozhatják a feldolgozást.
-
Lomha 8V
addikt
Kíváncsi vagyok, hogy mit hoznak össze.
-
PAtr0n
addikt
Azt mondjátok már el legyetek szívesek, hogy akkor most smafu a Mantle, vagy tényleg hoz javulást? Mert jelenleg amiről beszéltek az egy katyvasz, nem tudni belőle az igazságot. Már elnézést. Pl. mi ez hogy "pechük volt, hogy működik". Most működik, vagy nem működik? Vagy bizonyos VGA-n igen, valamelyiken meg nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem.
Sosem lesz egy PC API olyan hardverközeli, mint egy konzol API.(#135) Crytek: Az valóban gáz lenne. Szerencsére nem kellenek ilyenek.
(#137) Crytek: Nyilvánvaló. A médiának és a youtube-osoknak csak pechük volt, hogy működik. Nekem is az volt. 30-40-ről 80-90 fps-em lett multiban.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
dergander #123 üzenetére
Azért akarunk új DX-et, mert a PC fogja majd vissza a konzolt. Egy új generációs multiplatform címnél a legtöbb korlátot a PC miatt hozza meg a fejlesztő. Erre lesz jó az új API, ami kisebb többletterheléssel működik. Csak nézd meg a BF4-et. A PC miatt annyi a látótávolság amennyi. A motor jóval többre képes, de a rendszer úgy van kalibrálva, hogy ne legyen egy képkockán belül kétezernél több draw call. Ugyanakkor a konzolokon és a Mantle-ön nincs kötegelés, ott a BF4 egy képkockára akár 15000 draw callt is csinál (ami kötegeléssel 2k lenne, de annyira lightos az API terhelése, hogy nincs értelme kötegelni). És a Frostbite 3 a PS4-en képes 60000 draw callra is, legalábbis az engine teszt ennyivel fut 60 fps-sel a Sony gépén. Viszont a játék dizájnját a PC 2k/frame értéke limitálta be.
-
dergander
addikt
Én pont azt mondom semmit nemhoz el,a mennyország ? Ugyan már
A konzol port folyamatosan rabságba tartja a PC-t már 2000 óta,mostsem változik. Egyenlőre még ott tartunk hogy a BF4 az egyetlen Gamma ami tudja a mantle-t mégis DXbe jobban fut. Hol is van ez a gyorsulás? Teszteket láttam csak épp a felhasználoknak nem gyorsult. Ez lesz a DXel is,felesleges ebbe beleélni magát akárkinek is,mindig lesz egy hatalmas korlát amit a konzolok miatt sose lépjük át. Így újra az MS kezében minden az alkalmazkodás pedig nehéz lesz.
De azt már most látom ebből a teljesítményből vagy finomításból 1 évig tuti biztos nemlátunk semmit. -
dergander
addikt
Az fog történni ami eddig,magyarul semmi...minden megy tovább,úgy ahogy a DX váltások közt,venni kell új VGA-t az új DXhez.
Ez mind a pénzről fog szólni,mert a fejlesztő nemfog magától csak úgy optimalizálni. Csak tol rá egy egyszerű portot és az új dx nyers erőre támaszkodva megoldja a hardverekkel.
Az első DirektX biztos nagyon kezdetleges lesz,mire kiforrja magát már jön a 13 vagy 12.1 vagy valami más verzió,és akkor el is telik 2 év,utána már már lesz a helyzet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
GeryFlash #116 üzenetére
Nincs rossz meg jó. Az egészen nyilvánvaló, hogy ha x cégnek valamit nem támogat a hardvere, akkor azt a funkciót nem fogják támogatni. Egészen nyilvánvaló az is, hogy az Intel és az NV inkább az ultramobil piacnak fejleszt és abból lesz desktop megoldás, míg az AMD a desktop/konzolpiacnak fejleszt és abból lesz mobil/ultramobil opció. Számítani lehet arra, hogy egy desktop/konzol szintre tervezett architektúra lényegesen többet tud, mint egy mobilra tervezett architektúra.
Minden dolog bekerül vitára a GAB-ba, de egy részük egyszerűen nem megy át, így vagy nem kerül be a szabványba, vagy opcionális lesz. -
-
GeryFlash
veterán
,,SAD4 (Intel/NV megvétózta), a hardware atomics (Intel/NV megvétózta), a CDB (Intel/NV megvétózta), Tiled resources (Intel megvétózta), a DBT (Intel megvétózta), tile-pool (Intel/NV megvétózta), bindless modell (Intel megvétózta), korlátlan erőforrás-használat (Intel/NV megvétózta). "
Tényleg ennyire durva a helyzet? Mármint hogy ennyire fekete-fehér szitu, hogy Intel-Nvidia rossz és AMD meg jó?
-
WayneGace
őstag
Nem tudom mennyire igaz, amit állítasz. Már gazdasági lapban is olvastam, hogy elemzők feltételezik, hogy az MS-nek szándékában van eladni a konzol üzletágat. Tehát hosszabb távon nem a konzol a fő irány az ms-nél.
Persze azon se lepődnék meg, ha csak elemzők feltételezése lenne az egész. -
GeryFlash
veterán
De akkor ez ugye élesben csak a win 9-ben lesz nem?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenGL úgy marad ahogy van. Fejlődik és kész. Létjogosultsága pedig azért van, mert Linuxra, SteamOS-re, Androidra és iOS-re ezt az API-t kell használni, illetve az ES verzióját. Lehet itt technikai dolgokkal bűvészkedni, de az elsődleges irány a fejlesztőknek, hogy nagy legyen a programra a vásárlóbázis. A konzol után pedig már jobban megéri Androidra és iOS-re portolni, mint PC-re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akik kérték azoknál a támogatás megmarad. Azért kérték, hogy ha kell nekik valami, akkor azt a Mantle-be gyorsan be lehet rakni. Aminek a támogatása eltűnik szerintem az a régi DirectX. A legtöbb top motorból Mantle, DX12 és OGL portot csinálnak. Ezzel a három API-val mindent le lehet fedni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlődés az megy tovább. A konzol ott van, azok hardverét direkten lehet használni. Aztán abból majd valahogy sikerül PC-re egy portot készíteni. De ha a DX12 az overhead problémát megoldja, akkor az egy igen nagy előrelépés. A többi, csak a speciális effekteknél lényeges, azok meg kikapcsolhatók.
-
Televan74
nagyúr
válasz
Meteorhead #101 üzenetére
,,futótűzként fognak terjedni az Androidos desktop gépek'' - Azért nem eszik olyan forrón a kását.
Bocs de ezen jót nevetem. Meghoztad a kedvem a mai naphoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #99 üzenetére
A DX funkcióiról nem csak az MS, hanem a GAB is dönt. Ha egy fontos funkció nem kap elég gyártói támogatást, akkor csak opcionálisan kerülhet bele. Számtalan ilyen példa van erre: SAD4 (Intel/NV megvétózta), a hardware atomics (Intel/NV megvétózta), a CDB (Intel/NV megvétózta), Tiled resources (Intel megvétózta), a DBT (Intel megvétózta), tile-pool (Intel/NV megvétózta), bindless modell (Intel megvétózta), korlátlan erőforrás-használat (Intel/NV megvétózta). Utóbbi négy funkció opcionálisan sem került be eddig.
Sajnos a gyártók jövőképe nem mindig egyezik. Főleg nem most, amikor leginkább két architektúra kellene. Egy ultramobilba és egy desktopra. De két külön architektúrát fejleszteni hülyeség, így az egyik irány győz a másik felet, utána pedig el kell kezdeni vétózni a DX funkcióit.
-
válasz
Meteorhead #101 üzenetére
"Ha DX12 csak AMD-n menne, akkor tetszik nem tetszik, a játékoknak el kell készíteni a DX11 portját is..."
Vagy csinálnak egy jóféle fallback módot, ami az adott GPU tudásának megfelelően visszabutítja a kódot a grafika, vagy a sebesség rovására. Mármint ahol ez lehetséges.
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
#32839680 #99 üzenetére
Sajnos a MS-nak ez lehetne az utolsó merész húzása. Bármennyire is előremutató lenne, hogy DX12-be beleraknák az érdemi újításokat, és nem opcionális kiterjesztésként tennék elérhetővé, a nagyérdemű publikumon sajnos nem lehet ennyire radikális dolgokat keresztülverni. Ha DX12 csak AMD-n menne, akkor tetszik nem tetszik, a játékoknak el kell készíteni a DX11 portját is, és akkor ott ette meg a fene az egészet, igazi játékmenetbeli újítások nem fognak születni.
MIC egyébként mindent tudni fog, csak Win 9-re valószínűleg nem fog elkészülni. Maxwell pedig desktopon nem tudhatja azt, amit a többiek a buzi licencek miatt.
MS-nak nagyon be kell nyalni a fogyasztóknak, mert Win 8 nagyon nem lett sikeres, bármennyi jóságot is raktak bele. Az új felületet nem tudták az emberek megemészteni. Ha a Win 9 Intézője nem fog úgy kinézni, mint a Notron Commander, akkor sajnos futótűzként fognak terjedni az Androidos desktop gépek, onnantól kezdve pedig vége van az innovatív világnak.
-
Meteorhead
aktív tag
Mindenesetre jó látni, hogy egy ilyen cikk on-topic hozzászólásai 95%-ban Win 8 Metro fikázásba ment el. Nagyjából ezért utálok egyre jobban MS témájú híreket olvasni, mert mindig ide lyukadunk ki. Nem értem, miért nem arról megy a szájtépés, vajon lesz-e egyáltalán pipeline DX12-ben, vagy akkora szabadság lesz, mint Mantle-ben? Vagy a hagyományos pipeline-nak lesz egy referencia implementációja? Köze lesz az AMP-hoz?
Ehhelyett mindenki veri a nyálát a Metro és az Office felületére. Aki meg nem vette észre, hogy Office 2013 és Metro újdonsága, hogy az utolsó szálig minden GUI elem, szöveg, és built-in animáció hardveresen gyorsított, az menjen vissza a szoftveresen raszterizált világba, vagy használjon DOS-t és Norton Commandert, mert "az volt az igazi"...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tömeget nem érdekli a technika, egyszerűen csak szórakozni akar, de úgy, hogy csak berakja a lemezt és működjön. A konzolt ez adja el.
Az MS pedig az Xbox One API-ját egy-az-egyben nem hozhatja át. Az Intel és az NV is megvétózná. Még a kis módosításokat is. Egyszerűen amíg a core API funkcionalitást nem butítják a DX-ben a saját hardvereikhez, addig egyszerűen leszavaznák a fejlesztést. Ma is rengeteg DX funkció csak opcionális, mert csak az AMD támogatja.
-
-
Uhm, szarkazmus? Gondoltam az, hogy 5 nagysagrenddel (!!) nagyobb szamitasi kapacitas lenne szukseges eleg szembeotlo, hogy ne kelljen meg ezt magyarazzam. Ekkora sebesseget valoszniuleg meg evtizedekbe fog telni elerni, sziliciummal talan nem is lehetseges. Persze meg lehet oldani a valos ideju sugarkovetest par perc/kepkocka sebeseggel is, csak nem fog ugy kinezni. De ez meg mindig nagysagrendekkel lassabb mint 60fps.
-
PAtr0n
addikt
válasz
Kristof93 #83 üzenetére
Valami ilyesmiről beszéltem én is, csak sokan nem hiszik el, hogy ha ezt megcsinálnák, egy csomó pénztől esne el a PC ipar. Minden technikai vívmány már jó előre ki van találva, csak hát először a szart kell eladni, így működik a gazdaság. A CD-t se a 90-es években találtak ki, jóval előbb. Nem is gondolnák sokan, hogy mennyivel korábban. De akkor a mágneses adathordozók voltak a fő bevételi források, először ki kellett futtatni. Na mind1, legalább 1 valaki van aki érti miről beszéltem pár sorral előbb...
-
Egy Transformers fele filmnel elofordul, hogy 24 orat renderelnek egyetlen kepkockat 12 magos intel processzorokon. DE mindezt meg lehetne csinalni folyadek es reszecskeszimulacioval, mesterseges inteligenciaval, fizikaval, hanggal, proceduralis animacioval egyutt 5×10^6-szor gyorsabban (60fps) egy mai atlagos szamitogepen, csak nem akarjak...
-
Callisto
őstag
A szart gondolkodnak 5 éve rajta. Nem rég azt mondták nem lesz már új DirectX, most meg hirtelen lesz. Aham. Ezeknek hinni?
Itt az történt, hogy AMD lépett, Microsoft beszart és most kényszer fejlesztenek egy API-t a W9-ig. Ennyi.
Bemutatják mi az elgondolás, némi részletet is és kész. Van még 1,5-2 évük kifejleszteni. Bőven elég, sőt... -
Crytek
nagyúr
Ezért nem volt akkor semmi Crytek bejelentés, mert erre várnak.
Huhu jön az atom isten überbrutál durva Crysis 4 dx12-vel
-
vellerd
tag
Ne legyünk már ennyire rossz májúak gyerekek. Inkább örülni kéne, hogy végre történik már valami.
Vagy legalább is valami elkezdődik végre.
-
PAtr0n
addikt
Egy fene, nyertél, az érvelésed ésszerű, csak nekem gyanús a túl lassú fejlődés, ami tulajdonképpen nekünk átlag usereknek meg gyorsnak tűnik.
Minden esetre kíváncsi vagyok mikor jön el az igazi áttörés. Gondolom hogy nem a DX12-vel
azopi74:
Ott a pont, bár nem erre gondoltam -
-
gabber01
addikt
Nem, nem tudnák a jelenlegi technológiával. Még a filmes CGI-k között is nagy különbségek vannak kis költségvetésű és nagy költségvetésű filmek között, nem hogy valós idejű rendernél. CGI-knél egyetlen egy képet több percig, akár több órán keresztül renderelnek.
Valós idejű rendernél pedig önmagában sem csak a kép grafikai kirajzolása a feladat, hanem az összes valós idejű szimuláció, mind a fizika, interakciók, hang, az elemek, objektumok egymásra gyakorolt hatásaik, időjárás, mozgás, folyadékok, részecskék, stbstbstb. terén, amik még nagyságrendekkel megemelik a szükséges számítási kapacitást.
De ha mindezektől eltekintünk is még nagyon látványos különbség van számítógépes grafika és a valóság között. Gondolom te is akármikor felismersz egy számítógépes jelenetet és meg tudod különböztetni a valóságtól. Ennek az ellenkezőjét állítani egyszerűen nonszensz.
Tehát nem, a valósághűség még nagyon nagyon messze van. -
PAtr0n
addikt
Nem szórakozok. Szerinted mennyire rengetné meg a PC ipart az, hogy ha a CGI animációkat valós időbe átültetnék. Szerinted a sok csilliárd tranzisztor a jelenlegi GPU-kban nem lenne elég rá? Szerinted, miért van az, hogy minden VGA generáció csak egy kis pluszt ad az előzőhöz képest? Úgy gondolod, nem tudnák leprogramozni, hogy mindez jól fusson? Érdekel a véleményed. Komolyan.
Shing:
Nyilván vannak benne olyan dolgok amik átlagosak, hisz akkor nem futna el normálisan semmin... -
-
PAtr0n
addikt
"Még ég és föld van a mai grafika meg a valóság között"
Azért ezt messze nem mondanám. Nézz meg egy Asetto Corsa-t vagy egy Project: Cars-t. De inkább utóbbit. Nagyon nincs messze a valóság, a korlát pont a szoftverek korlátoltsága. Már elég régen le tudnak renderelni valósághű fényeket, olyan textúrákat amik megszólalnak, csak hát a mostani szoftveres eljárások igen erőforrászabálóak, 4db mai csúcskártya Crossfire-ben vagy SLI-ben összekötve is kevés hozzá.
Indulj csak ki abból mit hoznak ki a fantasztikus filmekben, Transformers, Gravity, Oblivion, District 9... és csak keveset említettem ezekből. A különbség annyi, hogy a filmekben nem valós idejű renderelést látsz, játékok alá meg az kell, az interaktív környezet miatt. Ne legyél elvakult, a technológia készen van rá, csak a kapitalizmus nem úgy működik, hogy kevés pénzzel az öledbe hulljon minden.azopi74:
Nekem nem kell ribbon, a régimódi kinézet volt a best számomra -
azopi74
addikt
"Ugye ezt nem mondod komolyan? Nem tudom mennyit használod az Office-t napi szinten, meg milyen mélységekben, én csak 10 éve, de a váltás óta csak problémáink vannak vele. Itt a makrókról, stabilitásról beszélek főként, a kinézet, ergonómia csak másodlagos."
A 2007-tel nekem is voltak anno problémáim az SP1 előtt, de ergonómia, kinézet szempontjából hatalmas előrelépés volt a 2003-hoz képest. A 2010 viszont minden szempontból nagyon ütős lett, és a ribbon felület is arra érett be. 2013-ban viszont nincs túl sok érdemi fejlesztés, inkább csak csiszolgatás - bár van néhány olyan funkció benne, ami must have, de 2010-el is el lehet lenni.
-
jozsef8
aktív tag
Nem semmi az MS. Már "több éve ülnek rajta". Ezt eddig nem nagyon vettük észre
-
gabber01
addikt
"...Persze, lehet azt mondani, hogy nem is nagyon lehet már fokozni..."
Hogyne lehetne fokozni? Még ég és föld van a mai grafika meg a valóság között. Ráadásul a képi megjelenítés csak egy dolog. Hol van az interaktivitás, fizika, sérülésmodell, stb? Persze, aki Doom-on nőtt fel, annak ez már hűha, de ez az egész még mindig gyerekcipőben van.
polo493: garanciában cserélt termékre újraindul a garanciaidő. Ezt sokszor elfelejtik, mind a vevők, mind az üzletek (ők persze szándékosan).
-
#10949376
törölt tag
Amióta megjelent az Microsoft ,xbox részlege-konzolja,ebből kifolyólag is kezdtek hanyatlani a PC-s játékok,mivel szándékosan visszafogták a fejlődést szoftveresen a Windowsban,konzol javára ,hogy ebből minél több pénzük származzon,mivel a Windowst úgy is megveszik.
+Az xbox360 konzolt szándékosan ócskára tervezték,hogy több fogyjon belőle,mert ha jobb minőségű lett volna akkor nem adnak el annyit,kevesebb profit.személyes tapasztalatom is van,nekem most van a harmadik konzolom
1-et eladtam hamar,a másik az tönkre ment nálam 3led,és hibába garis megcsinálják ami ha lemegy a gari kuka mert a javítás sem bírja sokáig vagy kapsz ujjat ami gyárilag úgy is hibás ergo az is kuka lesz,nagyon kevés gép volt ami nem lett végül kuka 1-2-gen közül ,most egy slim-e van nekem ami kb 5.hónapos ,még megy. -
Kotomicuki
senior tag
"Friss információink szerint a Microsoft fél évtizede dolgozik egy olyan új generációs API kifejlesztésén, amely a piac aktuális és egyben jövőben felerősödő nagy problémáira kíván válaszolni."
(És) Eddig mit csináltak, mert a DX9-et sem önmaguk alkották (SGI) és azóta sem "a piac aktuális és egyben jövőben felerősödő nagy problémáira kívántak válaszolni."?!
Gondolom, forró lett a bili - ennyi év gagyizás után már csak a sánta csiga nem hagyta le őket, technológiailag - és vmit, most már, le kéne tenniük az asztalra is - így jönnek a marketingesek, megint (aztán, ha véletlenül mégis jó és korszakalkotó lesz, akkor ismét lehet keresgélni, hogy ugyan kitől is származik az egész)... -
Televan74
nagyúr
Hosszú idő lesz mire ebből végleges termék lesz. És mi felhasználók is élvezzük jótékony hatását a Mantle által meg kezdett útnak.Kíváncsi leszek a hardverek mikortól támogatják majd a DirectX 12 -t.
-
qad
senior tag
válasz
vittorio7 #46 üzenetére
"De ha okos lenne a Microsoft, akkor lezsírozná az üzletet gyártókkal, és bizonyos termékekhez drágább VGA-hoz, i5 stb. alapból, vagy olcsón járna Win9."
+1, brutálisat szakítana az MS ha összehozná ezt így, a fejlesztők is megkapnák amiért eddig sikítoztak és a nép is elégedett lenne végre(ha nem cseszik el a az oprendszer kinézetét).
-
Nxn908xxx
őstag
Mindenképpen új VGA-t kell vennie annak aki DX12-t akar majd? Nem fogják támogatni a mostani R szériás kártyák? Lehet erről tudni valamit?
-
sb
veterán
De az új Metro felületet kötelező használni?
Én 3 percig láttam Win8 install után, aztán feltettem egy Classic Shell start menüt és pont ugyanúgy használom azóta is, mint egy Win7-et. Csak gyorsabb, jobban bánik az erőforrásokkal és kényelmesebb is. Szerintem sok apró újítás van benne.De a lényeg, hogy számomra egy kényelmesebb, gyorsabb Win7. Használatra és kinézetre.
A felülete meg soha nem zavart így, amitől mindenki ki van akadva.Ezt a start menüt meg aztán tényleg nem nagy kunszt feltenni. Next, next és utána választhatsz, hogy XP-s, Win7-es vagy milyen start menüt akarsz. Ill. egy rakás extra is van benne. Most ott tartok, hogy ha Win7-et használnék akkor is feltenném, mert sokkal jobban testre szabható és kényelmesebb.
Az Office az más. Sikítva töröltem le és tettem vissza a 2013 helyett a 2010-et. Ha már itt tartunk, nem is a csempe dizájn, hanem ez a fos egyszínű, stílusosnak hitt dizájn az ami abszolút anti-ergonomikussá teszi az egészet.
h1mpi: Intelnél találkoztam driver hibákkal, többel is, de az szvsz nem a Windows sara.
-
vittorio7
őstag
A Win 8-on már az sem segítene, ha megkapná a DirectX 12-t.
Úgyhogy tuti, hogy a Win9-el jön.
(#40) qad
"Talán összehozzák a 15 dolcsis olcsosított winnel és vásárolni fogja majd a nép mint a vattacukrot a búcsúban."Talán...
De ha okos lenne a Microsoft, akkor lezsírozná az üzletet gyártókkal, és bizonyos termékekhez drágább VGA-hoz, i5 stb. alapból, vagy olcsón járna Win9.
-
Fiery
veterán
Az MS nem az Apple. A GPU-gyartokkal, szigoruan NDA alatt mindent megoszt az MS, ami a grafikus megjelenitest erinti, ill. az API-k fejleszteset. Egy 5 eves ciklusban nem feltetlenul az elso naptol kezdve, de azert mar 1-2 eve egesz biztosan bevontak a 3 nagy GPU-gyartot a DX12 fejlesztesebe. Az MS-nek is erdeke, ha a Win9-cel egyutt, mondjuk jovo osszel ki akarja hozni a stabil DX12-t, akkor addigra legyen hozza GPU mindhartom gyartotol, stabil videodriver szinten mindharom gyartotol, es persze jo nehany jatek is. Ehhez pedig eroteljes kooperacio kell, nem lehet mindent teljes titokban fejleszteni.
-
PAtr0n
addikt
válasz
FollowTheORI #37 üzenetére
Persze, alapvetően az él túl nagyobb esélyekkel, aki nyitottabb az új dolgokra. Paradigma vagy nem,
próbáltam mindig úgy szemlélni a dolgokat, fenét próbáltam, úgy szemléltem alap természetemnél fogva, hogy mi az ami számomra hasznos és elegendő, és egyben egyezik az ízlésemmel. Nem az újításokkal van bajom, mert van amit elismerek még akkor is, ha az nem összeegyeztethető az értékrendemmel, vagy ízlésemmel, vagy csak számomra nem hasznos. A kötelező UI macera dologról nekem amúgy pont a konzol vs. PC harc jut mindig eszembe. Nem éppen releváns és párhuzamos példa, de mit szajkóznak mindig a konzolosok? Ők nem kínlódnak az évenkénti hardvercserével (innen látszik, hogy le vannak maradva, már nem 2000-et írunk, de ez most megint egy más téma), nekik kell egy fix amin fut minden, más igény nincs. A kulcsszó: más igény. Tehát nem akar videót konvertálni, táblázatot szerkeszteni, programozni, stb, csak játszani meg néha böngészni akar. Nekem nincs konzolom, nem is szeretnék most még, de maximálisan megértem őket. De hogy a példámat átültessem a valóságba, képzeljük a konzolosok helyébe a Win7-nél leragadt embereket. Mit Win7-nél, valaki még mindig az Xp-t Isteníti, és fikázza a Win7-et. (ami szerintem messze a legjobb Win eddig). Valami megfogta őket annál ahol éppen leragadtak. Mert nekik ettől nem kell több.
Alapvetően nem az a probléma a mai világgal, hogy van fejlődés, hiszen az kell. A baj az, hogy ez erőltetett fejlődés, nem természetes úton születik, hanem nyomásra, a verseny és a pénz érdekében.
De kérdezzük csak meg a nagyvállalatokat vagy akár pár jobb vállalkozást arról, hogy mi a véleményük egy lehetséges Win8-ra váltásról? Nem jutnánk túl jó eredményre gyanítom. És ebben nagyon közrejátszik a kinézete is, egyenlőre. Arról nem is beszélek, hogy ezen cégek nagy része még csak 1-2 éve állt állt át Win7-re, nem fognak cserélni egy jó darabig. Mire cserélnének, már a nyakunkban lesz az új Win (nevezzük bárhogy), és szerintem a Win8 a Vista sorsára jut. Elhiszem, hogy alapvetően nem rossz rendszer a Win8, de erőltetett és kész.djculture:
Szerintem 1 év múlva már azt se fogjuk tudni hogy létezett a mantle
Szerintem butaság ezt most így kijelenteni, mert szignifikáns előnyre tesz szert abban a kevés motorban ami támogatja. Frosbite 3, Unreal 3, és Nitrous motor, bár nem sok, de az első 2 eléggé húzó motor a piacon jelenleg.
Mellesleg nagyon utópisztikus amit írsz, miért kéne egy szabványt erőltetni? Az Apple erre az ékes példa, szarik a szabványokra, mégis benne van a Top okostelefon gyártók között. Ha ő le tudja nyomni a userek torkán a hülyeségeit (bocsi Apple fanok, no offense), akkor egy ilyen lájtos API mint a Mantle, miért ne lehetne egy választható eszköz a játékélmény növelése érdekében? A játékfejlesztőknek kényelmes, mert így könnyebben eladják a gamet, mondván,Ati-nAMD-n jobban fut, így az Nvidiát is lassan arra sarkallják, hogy találjon ki valamit, akár a Microsoft-tal karöltve. És itt elérkeztünk a DirectX-hezollie:
Ugye ezt nem mondod komolyan? Nem tudom mennyit használod az Office-t napi szinten, meg milyen mélységekben, én csak 10 éve, de a váltás óta csak problémáink vannak vele. Itt a makrókról, stabilitásról beszélek főként, a kinézet, ergonómia csak másodlagos. -
dragonfx
veterán
röhej de jol aláásnak az uj vga szériáknak ilyne hírek tudatában mikor bámikor kijöhet örült aki komoly dx11es vga.ba fektet valszeg még idén jönnek a dx12es játékok.
-
qad
senior tag
válasz
vittorio7 #18 üzenetére
Tyűha, szép összefoglaló. Látom már készülnöm kell hardver cserére, mese nincs, de talán megéri ennyi Újdonság felsorolása után.
DX12 csak win 9 kiadásakor esedékes? Talán összehozzák a 15 dolcsis olcsosított winnel és vásárolni fogja majd a nép mint a vattacukrot a búcsúban. -
polika
senior tag
Ezt a Francois gyereket hogy kevertétek bele az MS coming outjába hogy jön a DX12? Ő egy inteles developer, hogy tudna a DX12-ről pontosat mondani? Olyan furán fogalmaztatok hogy ebből jó részben az jön le mintha az MS és Intel összefogva fejlesztené az MS válaszát a Mantlére.
-
Bjørgersson
félisten
Azért jó lenne, ha meg is valósítanák az elmondottakat.
-
Nem tudsz paradigmát váltani ennyi... van ilyen ember, de igazából ha belegondolsz ez a fejlődés gátja is gyakran (mint tulajdonság).
Voltak akik képesek rá, és az "újaknak" meg tök alap lesz.
Én használok Win7-et és 8.1-et is napi szinten, mindenféle feladatra... és ez a kötelező UI stb stb macera egy akkora baromság hogy csak na. Ez is már ezerszer legalább el lett mondva, ha nem többször. De furcsa hogy még mindig ezt olvasom mindenhol... egyszerűen vannak emberek akik nem képesek a változásra és lusták is hogy tényleg megtapasztaljanak dolgokat.
Egyébként pedig a 8.1 rengeteg dologban jobb, és igazából napi szinten sem tudnék semmit mondani amiben rosszabb mint a 7 emellé.
Alapvetően pont ez folyik a DX és tsai oldalán is csak "iprági szinten". És tisztán látható milyen antifejlődést okoz... csak hogy "on" is legyek.
-
djculture
félisten
válasz
cskamacska #33 üzenetére
Szerintem 1 év múlva már azt se fogjuk tudni hogy létezett a mantle, jó szoksás szerint 1000%-ban biztos vagyok hogy a mantle újitásai a dx12-ben lesznek megvalósítva. De jó is ez így nemkellenek az ilyen egy gyártóra fokuszáló megoldások. Pc játék piac is se szárnyal így nem kell a maradékját is saját szabványokkal a földbe taposni szerintem.
Egyébként ha ezt nem lépték volna meg szerintem eljöhetett volna a csak amd vga-val indul egy játék meg csak nvidiával indul egy játék móka is, hiába volt az a szöveg hogy ilyen nem lehet sose. Ha nincs egy közös nevezős szabvány mindig ez a vége.. -
Crytek
nagyúr
válasz
cskamacska #33 üzenetére
Az eddigi tendencia azt mutatja hogy nem lesz.
Mire kéne az erő addigra feltörik valamelyik konzolt ;-) -
PAtr0n
addikt
Pont az a mellélövés.
A szolgáltatások fejlődéséről én is tudok, azt elismerem.
De úgy vagyok ezzel mint az autóval. Lehet nekem benne sok extra, ha ronda az egész. De még ez sem igazán jó példa, mert nem vagyok nagy igényű, a bevált dolgokat jobban szeretem, és ritkán hajlok "újítások" felé.
Tudom lehet témázni a Win8-at is, akár még Win7 kinézetet is csinálhat belőle az ember, de a vállalatok/cégek, egyszerű userek nem foglalkoznak ilyesmivel. egyszerűen visszataszító sokaknak a radikális változás (álá csempe), amivel nem lenne baj, ha egy feature lenne beépítve, de nem rákényszerítve az emberekre. A start menüről nem is beszélve. Bent a cégnél is, amikor frisíttettek Office 2007-re mindenki hányt a látványtól. Még szerencse, hogy van hozzá "s.a.x. look a like" bővítmény. A MS sajnos képes volt arra hogy ami átlátható és jól megszokott volt, elkúrja. De nem akarom folytatni a savazást, nem lenne rossz a Win8 csak hát...cskamacska:
Azért reálisan látom én is a dolgokat, rövid időn belül,ahogyan te is mondtad, nem kell igazán félni semmitől. Ez az egész DX12 mizéria a Mantle miatt van, ez tisztán látszik, gyorsan kiadott egy kis bla-bla-t a Microsoft, hogy nehogy megijedjenek az Nvidia tulajok, hogy ők el vannak hanyagolva. Szerintem. -
cskamacska
addikt
Nem kell, miért kéne? Jövő év végére lesz is a DX12-ből valami(ami természetesen csak a Window 9-el fog működni, ahogy megszoktuk
), és 2016-ra talán jön olyan játék ami ki is használja.
Még az is megeshet, hogy addigra a Mantle is elterjed, az pedig problémásabb, mert ahhoz tényleg kell váltás. És ha már váltás, a GTX750 alapján az nVidiának egyébként is nagyon kényelmes ez az elnyújtott langyos Windows 7 korszak, mert még a DX11.1-et sem akarják támogatni, nem hogy bármi más újítást.Crytek: Mert az nem eshet meg ugye, hogy olyan DX11 játékok jönnek, amik el sem indulnak Core 2 Duo generációs gépen?
-
djculture
félisten
válasz
Vitamincsiga #30 üzenetére
Első két évben ember nem fogja kifizetni a ddr4 memória árát, emlékszem mikor bejött a ddr3 150ezer volt egy kétgigás modul és ráadásul a késleltetése óriási volt, így gyengébben teljesített mint egy 1066-os ddr2-es mezei modul.
-
Vitamincsiga
tag
Még egy kis matek:
64 bit = 8 byte.
8 byte x 4 csatorna = 32 byte.
32 byte x 3,2 GHz = 102,4 GB/s/DDR4 4,4 GHz: 140,8 GB/s!!!/
De mennyi is az ami?
Hát nem is a szűkös 2-3, vagy 4-6 GB-ot, óh nem!
Ha csak 4 x 8 GB, de akár 8 x 16 GB, ami bepakolunk a gépbe, az 32-128GB villámgyors memóriát fog jelenteni! /Zsebibabákba értelemszerűen kevesebbet, lassabbat, de a csúcsjárgányokra is szükség(em) van ám/
Éljen a HIMEM.SYS -
Crytek
nagyúr
Na de jó, hogy nem vettem új gépet;-)
Majd win9-dx12 -ddr4 kombóra beújítok :-D
-
seederking
őstag
Milyen szép szavak....
-
Vitamincsiga
tag
Talált, süllyedt:[link]
A fél évtized pedig nem meglepő. Ekkora szintű változáshoz, főleg, ha az alatta lévő vas fejlődése - Tegra, leánykori nevén Fusion, ma Kaveri, ARM-os vonal - is képlékeny volt, kellett némi idő. Szerencsére a MS nem aprózza el a céljait, a Qualcomm nevének feltűnésével nagy szeletet akar magának a 3-7"-os piacból is, ami a mini okostelóktól kezdve a tepsifonokon át a mini tablettekig terjed.. /És persze az Intel is! Kiszorulni a mézes bödön mellől?/
Nekem sehogy nem tűnik futurisztikusnak, hogy van - lesz
- egy 5"-os valamin, amit egész nap hurcolászok, tapizok, tollal bizgetek és valami fedett helyre érve rányomkorászom a 100"-os UHD-mre
Ja a lényeg lemaradt: a 10-15-20 éve használt programjaimat használva!!
Ami pedig a TFlops-os teljesítményt - és annak a fejleszthetőségét illeti - lesz változás. Ami a másodikat illeti, az evidens: kevesebb erőforrást igénylő fejlesztés és annak - feltehetőleg a Win9-cel - sokkal hatékonyabb kihasználása. /Miért érzem úgy, hogy a MS az Excavatorra időzítette mindezt
/ Az elsőre fogósabb a válasz, a játékokon, kép- és videoszerkesztő prg.-okon kívül a mindennapokban kevés helyen érződne a gyorsulás, de az tény, ha lesz kakaó, lesz az is aki megissza
-
PAtr0n
addikt
válasz
dergander #12 üzenetére
"AMDnél pedig az R család,vicces lenne ha cserélni kellene,pláne aki most vette 1 hónapja"
Most vettem 1 heteIgen, amúgy pont ezt beszéltük a cégnél is, hogy lefossuk mi jön, csak ne kelljen miatta VGA-t cserélni.
h1mpi:
A Win8-ra én úgy tekintek mint anno Vistára ami egy bétaszagú alfa Win7 volt. Majd a Win9 talán közelégedettséget szül, mert ha már az MS egyik nagy csókája is azt mondta a 8-ról hogy mellélövés, akkor az tényleg az.Szerk:
Ja és még valami, hogy a témánál maradjak. A DirectX 9.0 óta nincs érdemi változás látványban. Persze, lehet azt mondani, hogy nem is nagyon lehet már fokozni, de akkor legyen erőforrásbarátabb az egész rendszer. -
vittorio7
őstag
Jövőre sok hívó szó lesz, feltehetőleg ez mind egyszerre:
DirectX 12. Win9, USB 3.1, HDMI 2.0 (talán idén is), DISPLAYPORT (1.3 8K-4K @ 120 Hz), Intel Broadwell - K, DDR 4, SATA Express (SATA 3,2)
Mit hagytam ki?(Lehet, hogy egy részük már idén is megjelenik, de a többség részére talán csak jövőre lesznek elérhetőek.)
Úgy néz ki a gyártók majd főként 2015-ben megpróbálnak ösztönözni a hardver cserére.
Az idei év langyosnak ígérkezik, mint az idei tél… -
Retekegér
MODERÁTOR
OS téren lesz megkötés? Teszem azt pl. csak Win 8-tól lehet teljesen kihasználni az új API adta lehetőségeket...
-
winhate
őstag
dobd ki a hw vegyel ujat mert itt a dx12 .... na persze
-
Nxn908xxx
őstag
Nem lehet, hogy direkt nem optimalizálnak PC-re normálisan? Végül is, miért lenne üzlet nekik? Nem vennék az aktuális csúcs hardvereket. Minek is vennék, mikor egy jóval olcsóbban is tökéletesen fut.
A konzol ugye más, ott a minél jobb optimalizálás a lényeg mert akkor veszik a terméket, ha az minden aktuális játékot tökéletesen képes futtatni. -
vittorio7
őstag
"Friss információink szerint a Microsoft fél évtizede dolgozik egy olyan új generációs API kifejlesztésén, amely a piac aktuális és egyben jövőben felerősödő nagy problémáira kíván válaszolni."
Ezt eddig jól titkolták.
Nem baj, majd jövőre a Win 9-el együtt érkezik a DirectX 12. Talán fellendíti a PC ipar hanyatlását?
-
Szerintem ezt senki sem tudja még.
Nehéz is lenne megmondani a DX12 követelményeinek ismerete nélkül.
Attól függ, hol húzza meg az MS a határt tudásban.
Lehet, hogy a GCN-es Radeon-ok már dx12-esek, de lehet, hogy a Kepler/Maxwell is az, de akár az is lehet, hogy csak a következő generációs megoldások (APU, next-gen GPU) lesznek kompatibilisek vele. -
kpal
nagyúr
Mikorra várható DX12 VGA
-
dergander
addikt
Ez a DX se lesz különb mint a többi,már látom előre...jönnek az új PC portok,hatalmas gépigények ismét,gagyi portolások. Fogunk szenvedni továbbra is,ezek a dumák csak mind a hitegetés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Újszerű, karcmentes állapotban!
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest