- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Mennyibe fog kerülni a Steam Machine?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Öszvér módszerrel veszi fel a harcot a memóriapánikkal szemben az ASRock
- Autóhifi
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen széket vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ragnar_
addikt
Azt nem mondom, hogy értem,
de az tényleg nem gyenge, hogy egyegy játék (GR Wildlands pl.) képes közel 5Gb-nyi VRAM-ot fogyasztani ultra beállítások mellett FHD-ban.. A Crysis2-nek még elég volt kb. 1-1.5Gb. Persze fejlődött a grafika és a látvány ahhoz képest, csak nagyságrendileg nem annyit, mint a hardverek. Vagy tényleg ekkora extra erőforrások kellenek némi előrelépéshez a vizuális minőségben ? -
kikikirly
senior tag
Értem és köszi a felvilágosítást.Lehet mégse a fejlesztők bolondultak meg teljesen.

Emiatt vette meg a Microsoft a Havokot, ami vissza fog majd térni egy új API formájában, és ott már CPU+GPU feldolgozási modell lesz. Az már ideális a fizikára.
Gondolom ennek azért nem állt neki Intel bácsi kizárólag CPU piacon érdekelt, és tojt a kettő kombinálására.
Microsoftnak meg egyikbe se érdekelt,neki az az érdeke hogy minél jobb motort tegyen le az asztalra.
Utolsó kérdés:
Nagyjából mikorra várható?1 év, 5év? -
kikikirly
senior tag
Talán le kéne állni a leképző csiszolgatással.Több éve elértük azt a szintet hogy önmagába bármit hozzá adjon a játék élményhez.Te elméleted szerint két út van:Leképző további csiszolgatása, fizika pedig marad mostani szinten. Mi lenne ha Leképző maradna a mostani szinten, és kártyák erősődésével Asycn Compute-ba számolt fizikával ki lehetne tölteni az üresjáratokat.Nem értem hogy az első miért magától értetődő lépés.Lövöldözős játékba szerinted mire vágynak az emberek?Hajszálnyival szebb leképzőre,am nagyitóval ha látod a különbséget vagy hogy repkedjenek a törmelék darabok, Killing Floor2-be látott sérülésmodellezésre stb. Kreativ játékokba is új mechanikákat lehetne építeni a fejlettebb fizikára.Egyszerűen nem fér a fejembe hogy a nyers grafika fotó realisztikussal vetekszik, fizika meg sehol nincs, és erre nem az a fejlesztők válasza, hogy oké gyerekek hagyjuk a bánatba leképző fejlesztést hisz objektum számba és mindenbe elértünk közel valósághű szintet, kezdjük el felhozni a fizikát is.Nem, nekik az a válaszuk hogy tovább növelik az ollót a ,,nyers" és ,,dinamikus" grafika közt.

Másrészt ott a Ray Tracing:az nem eszi meg Async Compute-ba a GPU-kat?Érdekes arra valahogy eltudnak különíteni plusz GPU erőforrást, fizikára meg nem(Úgy tudom azt is a GPU számolja,nem a CPU).Pedig ha valami, akkor a Ray Tracing aztán zabálja a GPU-kat.WTF???
#46Raysen623:
NVPhysX maga zárt hülyesége miatt érthető hogy nem terjedt el.Nem is ezt róttam fel a fejlesztőknek.Másrészt a PhysX eredeti formájába dedikált fizikai gyorsító kártya volt.PC-n az ilyesmivel mindig az a baj hogy a user és a fejlesztő bambán néznek egymásra.
User azt várja hogy legyen játék ami kihasználja fizikai gyorsitót,legyenek extra effektek, a fejlesztő meg arra hogy vegyenek a userek gyorsitót, legyen piac amit célozhat.Tipikus 22-es csapdája az egész story. -
kikikirly
senior tag
Nem az Nvidia megoldása a lényeg. Nv a PhysX-el megmutatta mi a jövő.Fejlesztőket mi gátolja meg abba hogy saját GPU-s fizikai motort csináljanak?Érdekes zárt CPU-s havok helyett tudtak csinálni saját CPU-s motort.Van sejtésem mért nem csinálnak, előző kommentembe leírtam. Egyszerűen fogalmuk nincs arról hogy mire vágynak a játékosok.Azt képzeli hogy az egyre realisztikusabb leképző, növeli a játék élményt és evvel együtt a játék eladásokat.Ray Tracing is a még realisztikusabb leképzést szolgálja.Érdekes módon az nem zavarja őket a hogy a már most is fotó realisztikus grafika mellett a fizika,sérülésmodellezés, stb megrekedt 10 évvel ezelőtti szinten.És ebbe nincs semmi túlzás, Ps4/Xboxe 1 éra semmit nem hozott ezen a téren a PS3/XBox360-hoz képest.Akkoriba látszott hogy a fejlesztők próbálnak minél dinamikusabb grafikát csinálni,és volt is fejlődés évről évre.Nem hiába akkor merült fel a dedikált fizikai gyorsító ötlete, amit később Nvidia felvásárlása után megkaptak a zöldek kártyái.Akkoriba azt gondolta az egyszerű gamer hogy néhány év és tényleg valósághű fizika lesz a játékokba.Ma melyik gamer gondolja ezt?
-
Arnold2
őstag
Jaja, a WoW topicban is erről számoltak be a tagok akik bétáztak és NVidia kártyájuk van.
Véleményem szerint azért nem hajtja őket per pillanat annyira a tatár.Szerintem most arra összpontosítanak, hogy az augusztus 14-én megjelenő új kiegészítő rendesen el tudjon startolni, s majd ha az normálisan megy, akkor térnek vissza erre.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO ThinkPad P17 Gen1 - i7 10850H 32GB DDR4 1TB SSD Quadro T1000 4GB WIN11
- ÚJ Parkside 10000 mAh powerbank 3 év garanciával.
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 Dock
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080 - 4 ÉV GARANCIA!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

de az tényleg nem gyenge, hogy egyegy játék (GR Wildlands pl.) képes közel 5Gb-nyi VRAM-ot fogyasztani ultra beállítások mellett FHD-ban.. A Crysis2-nek még elég volt kb. 1-1.5Gb. Persze fejlődött a grafika és a látvány ahhoz képest, csak nagyságrendileg nem annyit, mint a hardverek. Vagy tényleg ekkora extra erőforrások kellenek némi előrelépéshez a vizuális minőségben ?






