- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Milyen processzort vegyek?
- OLED TV topic
- Dell notebook topic
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Fujifilm X
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kolbi_30
őstag
válasz kikikirly #42 üzenetére
Ha lenne időm játékokra, én konkrétan örülnék, ha lenne bennük AI..most játszom néha a farcry5...hát szépnek szép, de ugyan az mint az összes többi...
AI az nem túl acélos..normális meg a kezdő fegyverrel simán végigtolod
Vagy az se lenne utolsó,ha nem Copyright össze játékok jonnenek[ Szerkesztve ]
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #42 üzenetére
A fejlesztők ma leginkább saját fizikai motort csinálnak, vagy megveszik a Havok licencet teljesen, és azt módosítják saját igények szerint.. Ha nem így lenne, akkor az Intel nem adta volna el a Havokot, az NV nem húzná ki a pénzt a PhysX mögül, stb.
A GPU-s fizikai motorral az a probléma, hogy ma a CPU inkább szabadabb erőforrás, mivel az explicit API kihasználhatóvá tette az eddigi zárt CPU-időt. A GPU-nál viszont az aszinkron compute pont bezárja az idle réseket, ahol futhatna egy szimuláció. Ahol pedig nagy segítség lenne a GPU oda a round trip miatt lehetetlen befogni.
Ha a GPU-s fizika tényleg működne a részecskeszimuláción vagy a cloth fizikán túl, akkor ma mindenki GPU-n számoltatná azt, de nem működik. A Microsoft későbbi fejlesztéseivel működhet amúgy, ezért vették meg a Havokot. Ők már sokkal integráltabb formában tekintenek a GPU-ra, nem egy CPU-tól 10 centire lévő különálló egységre. Az egy érdekes irány, és ott várhatók majd előrelépések.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raysen623
addikt
válasz kikikirly #42 üzenetére
"Nv a PhysX-el megmutatta mi a jövő."
Dehogy mutatta, helyette inkább megölte a jövőt. Ha a PhysX megmaradt volna olyannak amilyennek kitalálták, már rég előrébb tartanánk. Ehelyett bezárták egy kalitkába és ott halt meg szegény pára.
"NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU."
Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett. Meg kellett volna ezt hagyni egy bővítőkártyán és akkor bárki tudná használni VGA-tól függetlenül.
Azt sem tartom életképesnek, hogy minden VGA gyártó saját fizikai motort készít a saját kártyájukhoz, mert azzal csak a plusz munka van fejlesztői részről. Jelenleg a parasztvakítás korszakát értjük a játékvilágban, tehát rengeteg erőforrást elpazarolnak a grafikára, a játékra, fizikára, AI-ra meg nem adnak kellő számú fejlesztési időt. A plebs meg megveszi a 20. rókabőrt is mert nem gondolkodik és/vagy igénytelen.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #48 üzenetére
Csak jobb leképezők kellenének, de ez sok pénzbe kerül. Viszont messze vagyunk az ideális szinttől. A legtöbb motor még texel shadingre se tért át, anélkül pedig aligha lehet nagyot lépni előre.
Az a baj, hogy maga a GPU nem igazán alkalmas egy rakás fizikai szimulációval kapcsolatos munkára. Önmagában legalábbis semmiképpen, mert ezek a pipeline-ok csak egyes lépcsőkben párhuzamosíthatók, más lépcsőben pedig a késleltetés a kritikus tényező. A probléma tehát túl komplex ahhoz, hogy csak a GPU-n vagy csak a CPU-n fusson. Emiatt vette meg a Microsoft a Havokot, ami vissza fog majd térni egy új API formájában, és ott már CPU+GPU feldolgozási modell lesz. Az már ideális a fizikára.
Sose írtam, hogy a Ray-Tracing abban a formában, ahogy alkalmazni akarják értékelhető. A Remedy adatai szerint hasztalan, hiszen pixelenként egy sugarat, virtuálisan maximum 4 méteres távolságig kilőve a számítások nagyjából 5 ms-ig tartanak Full HD-n egy Titan V-n. Ez azt jelenti, hogy még a raszterizációból is vissza kell venni, hogy működjön. Persze mondjuk két év múlva már sokkal gyorsabbak lesznek a hardverek, és aligha gondolkodik a Microsoft közelebbi dátumban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kikikirly
senior tag
válasz kikikirly #48 üzenetére
,,NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.
Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett."Mért szerinted mi számolta?Mafia 2 leképzőre,objektumszámra, maga idejébe legszebb játékok közé tartozott(2018-as játékokkal összevetve is simán megállja a helyét,ezért is nem értem miért a leképzőbe öntik a pénzt, pedig egy mai játék 2-3x akkora büdzséből készül és ez mind a szebb leképzőnek ,,köszönhető", a User meg kb semmit nem vesz észre belőle,hasznosan elköltött pénz mondhatom).Tehát nem a rajzolási parancsok kárára volt benne fejlettebb fizika.
Ha cpu számolta volna a fizikát elmúlt 8 évbe miért nem láttunk olyat ami tudja hozni ugyanazt a szintet?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #51 üzenetére
A Microsoft Havok átalakítása az leginkább az Intel ötlete. Ők is dolgoztak rajta, csak ugye eladták a Havokot. De nagyrészt részei a projektnek. Nem nyilvános, de erre hozzák a saját GPU-jukat. Szóval az elérhetőség is nagyjából akkor lesz, amikor megérkezik a pGPU-s platformjuk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #57 üzenetére
Hülyeség magszinten felosztani a feladatokat. Sokkal jobb egy job rendszer, több motor is így dolgozik ma. A skálázódás ott szokott nehézségbe ütközni, hogy a CPU-időt elveszi a GPU kernel driver, de explicit API mellett ez sincs, tehát itt már tényleg felhasználható a szabad CPU-idő. Ehhez viszont megfelelően kell tervezni a motort.
Nem a háromszög a Wolf 2-nél a probléma, hanem a rajzolási parancsok száma. Ez a Doom esetében 1000/frame volt. A Wolf 2-nél 30000/frame. Működött igazából az OpenGL port, de annyira lassú volt, hogy értelmetlenné vált a szállítása, a GPGPU cullingot sem portolták rá, de mondjuk ez kikapcsolható volt.
Háromszögek szintjén a Wolf 2 hatmillió háromszög/frame-mel dolgozik, ami nem kirívóan magas érték, bár persze nem is alacsony.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
laposonly11
senior tag
válasz kikikirly #50 üzenetére
Azért, mert amióta a marketingesek vették át a hatalmat a kreatív művészek felett, azóta a tőke dirigál nem az ötlet, azóta nem készülnek, vagy legalábbis nagyon ritkán kockázatos új ötletek, hanem inkább a bevált régi módszerekbe fektetnek (pl. Kól of Djúti 25. része), mert az szinte biztosan megtérül, ez a szemlélet stabilizálódott a mai játék és filmiparra. Csak a kezdet volt tiszta, addig volt jó, amíg 2-3 ember programozott játékot egy garázsban, DOS alá, na ott még senki sem szólt bele, mit hogyan merre, akkoriban elég volt egy jó ötlettel előállni és azt előhozni egy kiadónál, a mai kiadók már csak kizárólag késztermékeket fogadnak el, ezzel tulajdonképpen kizárva a szabadúszó kis csapatokat mint konkurenciát, vagy legalábbis a független (indie) piacra kényszerítve őket, ahol ugye nem igazán van hozzáférés, a nagy kiadók jobb játékmotorjaihoz (Így itt zömében, legfeljebb csak a jobbra-balra scrollozódó 2-2,5-3 dimenziós, platform koncepció képes csak megvalósulni). A grafika is csak azért fejlődhet, mert a grafikát megjelenítő hardvert fejlesztik, azonban tartalmilag már egyre ritkábban várható változás a nagyobb kiadóknál. Éppen ezért óriási kontrasztot képezve, rendkívül kreatív megoldásokat láthatunk az indie piacon.
Az a csodával lenne egyenlő, ha a ma már a vadkapitalizmus uralta kiélezett globális versenypiacon, a júzer, vagy annak kisebb-nagyobb csoportaji, bárminemű befolyással bírna az irodalom, film, zene és egyéb művészeti területeken arra, hogy tartalmilag milyen legyen egy nagyipari tömegtermék.
Ugyanez a liberális-vadkapitalista pusztán haszonelvű mentalitás érvényes az élelmiszeriparra és játszik az egészségünkkel! Mert ugye nagyobb bevételt hoz egy genetikailag módosított, vízízű, gyorsan érlelt óriásnarancs, mint egy original, bio, édes verzió, aminek legrosszabb esetben sem csak a fajtájára jellemző 10%-os a C-vitamin tartalma, hanem a 100-at közelíti. Persze megjelent újra az original, tehát bio, de azóta ezért már felárat kell fizetni...
[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen processzort vegyek?
- OLED TV topic
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Dell notebook topic
- Politika
- Filmvilág
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6