Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kolbi_30

    őstag

    válasz kikikirly #42 üzenetére

    Ha lenne időm játékokra, én konkrétan örülnék, ha lenne bennük AI..most játszom néha a farcry5...hát szépnek szép, de ugyan az mint az összes többi...
    AI az nem túl acélos..normális meg a kezdő fegyverrel simán végigtolod
    Vagy az se lenne utolsó,ha nem Copyright össze játékok jonnenek

    [ Szerkesztve ]

    You want some birth control, you can smoke a cigarette.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kikikirly #42 üzenetére

    A fejlesztők ma leginkább saját fizikai motort csinálnak, vagy megveszik a Havok licencet teljesen, és azt módosítják saját igények szerint.. Ha nem így lenne, akkor az Intel nem adta volna el a Havokot, az NV nem húzná ki a pénzt a PhysX mögül, stb.
    A GPU-s fizikai motorral az a probléma, hogy ma a CPU inkább szabadabb erőforrás, mivel az explicit API kihasználhatóvá tette az eddigi zárt CPU-időt. A GPU-nál viszont az aszinkron compute pont bezárja az idle réseket, ahol futhatna egy szimuláció. Ahol pedig nagy segítség lenne a GPU oda a round trip miatt lehetetlen befogni.
    Ha a GPU-s fizika tényleg működne a részecskeszimuláción vagy a cloth fizikán túl, akkor ma mindenki GPU-n számoltatná azt, de nem működik. A Microsoft későbbi fejlesztéseivel működhet amúgy, ezért vették meg a Havokot. Ők már sokkal integráltabb formában tekintenek a GPU-ra, nem egy CPU-tól 10 centire lévő különálló egységre. Az egy érdekes irány, és ott várhatók majd előrelépések.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Raysen623

    addikt

    válasz kikikirly #42 üzenetére

    "Nv a PhysX-el megmutatta mi a jövő."

    Dehogy mutatta, helyette inkább megölte a jövőt. Ha a PhysX megmaradt volna olyannak amilyennek kitalálták, már rég előrébb tartanánk. Ehelyett bezárták egy kalitkába és ott halt meg szegény pára.

    "NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU."

    Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett. Meg kellett volna ezt hagyni egy bővítőkártyán és akkor bárki tudná használni VGA-tól függetlenül.

    Azt sem tartom életképesnek, hogy minden VGA gyártó saját fizikai motort készít a saját kártyájukhoz, mert azzal csak a plusz munka van fejlesztői részről. Jelenleg a parasztvakítás korszakát értjük a játékvilágban, tehát rengeteg erőforrást elpazarolnak a grafikára, a játékra, fizikára, AI-ra meg nem adnak kellő számú fejlesztési időt. A plebs meg megveszi a 20. rókabőrt is mert nem gondolkodik és/vagy igénytelen.

    [ Szerkesztve ]

    A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kikikirly #48 üzenetére

    Csak jobb leképezők kellenének, de ez sok pénzbe kerül. Viszont messze vagyunk az ideális szinttől. A legtöbb motor még texel shadingre se tért át, anélkül pedig aligha lehet nagyot lépni előre.

    Az a baj, hogy maga a GPU nem igazán alkalmas egy rakás fizikai szimulációval kapcsolatos munkára. Önmagában legalábbis semmiképpen, mert ezek a pipeline-ok csak egyes lépcsőkben párhuzamosíthatók, más lépcsőben pedig a késleltetés a kritikus tényező. A probléma tehát túl komplex ahhoz, hogy csak a GPU-n vagy csak a CPU-n fusson. Emiatt vette meg a Microsoft a Havokot, ami vissza fog majd térni egy új API formájában, és ott már CPU+GPU feldolgozási modell lesz. Az már ideális a fizikára.

    Sose írtam, hogy a Ray-Tracing abban a formában, ahogy alkalmazni akarják értékelhető. A Remedy adatai szerint hasztalan, hiszen pixelenként egy sugarat, virtuálisan maximum 4 méteres távolságig kilőve a számítások nagyjából 5 ms-ig tartanak Full HD-n egy Titan V-n. Ez azt jelenti, hogy még a raszterizációból is vissza kell venni, hogy működjön. Persze mondjuk két év múlva már sokkal gyorsabbak lesznek a hardverek, és aligha gondolkodik a Microsoft közelebbi dátumban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • kikikirly

    senior tag

    válasz kikikirly #48 üzenetére

    ,,NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.
    Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett."

    Mért szerinted mi számolta?Mafia 2 leképzőre,objektumszámra, maga idejébe legszebb játékok közé tartozott(2018-as játékokkal összevetve is simán megállja a helyét,ezért is nem értem miért a leképzőbe öntik a pénzt, pedig egy mai játék 2-3x akkora büdzséből készül és ez mind a szebb leképzőnek ,,köszönhető", a User meg kb semmit nem vesz észre belőle,hasznosan elköltött pénz mondhatom).Tehát nem a rajzolási parancsok kárára volt benne fejlettebb fizika.
    Ha cpu számolta volna a fizikát elmúlt 8 évbe miért nem láttunk olyat ami tudja hozni ugyanazt a szintet?

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kikikirly #51 üzenetére

    A Microsoft Havok átalakítása az leginkább az Intel ötlete. Ők is dolgoztak rajta, csak ugye eladták a Havokot. De nagyrészt részei a projektnek. Nem nyilvános, de erre hozzák a saját GPU-jukat. Szóval az elérhetőség is nagyjából akkor lesz, amikor megérkezik a pGPU-s platformjuk.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Raysen623

    addikt

    válasz kikikirly #48 üzenetére

    Nevetni fogsz, de én épp készültem venni egy Ageia kártyát, amikor az NV megvette. Szóval szerintem lett volna piaca és kereslet is rá.

    A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

  • Anaren91

    senior tag

    válasz kikikirly #40 üzenetére

    De hát 4 mag mindenre elég... Gondolom nem lehetne mondjuk egy 8 magos processzoron kettőt vagy akár többet is befogni arra, hogy fizikát számoljon...

    MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kikikirly #57 üzenetére

    Hülyeség magszinten felosztani a feladatokat. Sokkal jobb egy job rendszer, több motor is így dolgozik ma. A skálázódás ott szokott nehézségbe ütközni, hogy a CPU-időt elveszi a GPU kernel driver, de explicit API mellett ez sincs, tehát itt már tényleg felhasználható a szabad CPU-idő. Ehhez viszont megfelelően kell tervezni a motort.

    Nem a háromszög a Wolf 2-nél a probléma, hanem a rajzolási parancsok száma. Ez a Doom esetében 1000/frame volt. A Wolf 2-nél 30000/frame. Működött igazából az OpenGL port, de annyira lassú volt, hogy értelmetlenné vált a szállítása, a GPGPU cullingot sem portolták rá, de mondjuk ez kikapcsolható volt.
    Háromszögek szintjén a Wolf 2 hatmillió háromszög/frame-mel dolgozik, ami nem kirívóan magas érték, bár persze nem is alacsony. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kikikirly #50 üzenetére

    Azért, mert amióta a marketingesek vették át a hatalmat a kreatív művészek felett, azóta a tőke dirigál nem az ötlet, azóta nem készülnek, vagy legalábbis nagyon ritkán kockázatos új ötletek, hanem inkább a bevált régi módszerekbe fektetnek (pl. Kól of Djúti 25. része), mert az szinte biztosan megtérül, ez a szemlélet stabilizálódott a mai játék és filmiparra. Csak a kezdet volt tiszta, addig volt jó, amíg 2-3 ember programozott játékot egy garázsban, DOS alá, na ott még senki sem szólt bele, mit hogyan merre, akkoriban elég volt egy jó ötlettel előállni és azt előhozni egy kiadónál, a mai kiadók már csak kizárólag késztermékeket fogadnak el, ezzel tulajdonképpen kizárva a szabadúszó kis csapatokat mint konkurenciát, vagy legalábbis a független (indie) piacra kényszerítve őket, ahol ugye nem igazán van hozzáférés, a nagy kiadók jobb játékmotorjaihoz (Így itt zömében, legfeljebb csak a jobbra-balra scrollozódó 2-2,5-3 dimenziós, platform koncepció képes csak megvalósulni). A grafika is csak azért fejlődhet, mert a grafikát megjelenítő hardvert fejlesztik, azonban tartalmilag már egyre ritkábban várható változás a nagyobb kiadóknál. Éppen ezért óriási kontrasztot képezve, rendkívül kreatív megoldásokat láthatunk az indie piacon.

    Az a csodával lenne egyenlő, ha a ma már a vadkapitalizmus uralta kiélezett globális versenypiacon, a júzer, vagy annak kisebb-nagyobb csoportaji, bárminemű befolyással bírna az irodalom, film, zene és egyéb művészeti területeken arra, hogy tartalmilag milyen legyen egy nagyipari tömegtermék.

    Ugyanez a liberális-vadkapitalista pusztán haszonelvű mentalitás érvényes az élelmiszeriparra és játszik az egészségünkkel! Mert ugye nagyobb bevételt hoz egy genetikailag módosított, vízízű, gyorsan érlelt óriásnarancs, mint egy original, bio, édes verzió, aminek legrosszabb esetben sem csak a fajtájára jellemző 10%-os a C-vitamin tartalma, hanem a 100-at közelíti. Persze megjelent újra az original, tehát bio, de azóta ezért már felárat kell fizetni...

    [ Szerkesztve ]

    Ordo est anima rerum.

Új hozzászólás Aktív témák