Megkapta a DirectX 12-t a World of Warcraft

A Battle for Azeroth kiegészítőnek megágyazó, 8.0-s frissítéssel vált explicit API-ra a Blizzard Entertainment.

A World of Warcraft című MMO ma már igen korosnak tekinthető, ugyanakkor a fejlesztését egyengető Blizzard Entertainment folyamatos újításokkal tartja fenn az érdeklődést, így még ma is rengeteg játékos kedvence.

Hirdetés

Az efféle fejlesztési modell azt is jelenti, hogy a játék leképezője is számtalanszor megújul az életciklusa során, így például a DirectX 9-es módot már leváltotta a DirectX 11, míg most elérkezett az idő, hogy egy újabb lépést tegyen a cég az ügyben, így bevezetik a DirectX 12-t. Ennek hála a Battle for Azeroth kiegészítőnek megágyazó, 8.0-s frissítéssel a program először épít explicit API-ra. Rövidebb távon persze a DirectX 11 kiemelt támogatása is megmaradt, de hosszabb távlatokat tekintve a DirectX 12 lehetőséget ad a Blizzard Entertainment számára a program hatékonyabb fejlesztésére.

A World of Warcraft sajnos már egy ideje processzorlimitre vonatkozó problémákkal küzd, amit alapvetően a leképezést biztosító szál idéz elő, és ezzel a DirectX 11-ben nem tudtak mit kezdeni a fejlesztők, annak ellenére sem, hogy próbálkoztak olyan módszerekkel, mint a deferred context, ami elég gyorsan elvetettek, miután kiderült, hogy nem igazán működik. Lehetséges megoldás a problémákra így is volt bőven, de a Blizzard Entertainment egy aktívan működő játékot támogat, és ebben az esetben nagyon nem ajánlott komolyabb, tartalmakat érintő változásokkal élni. A DirectX 12 viszont adta magát, hiszen pont meg tudja oldani a leképezést biztosító szál okozta túlterhelést, a jövőben pedig opció lehet a komolyabb többszálú optimalizálás is. Utóbbi igazából kelleni fog a processzorlimit teljes feloldásához, de tűzoltás szintjén bőven elég a mostani változás is, elvégre az aktuális jelenetkonfiguráció nem annyira megterhelő, hogy nagyon gyors hardvereket kelljen alkalmazni az értékelhető teljesítmény eléréshez.

A DirectX 12-vel tehát a World of Warcraft igazából nem a jelenre, hanem a jövőre tervez. Az API-ban benne van a lehetőség, hogy később jóval hatékonyabbá tegyék a feladatok feldolgozását, de ehhez azért jobban bele kell majd nyúlniuk a videojáték-motorba.

A 8.0-s frissítésben véglegesített DirectX 12 mód egyébként annyira jól teljesít, hogy Intel és AMD grafikus vezérlők esetében már ez lesz az alapértelmezett, amennyiben a felhasználó Windows 10 operációs rendszert használ. A fejlesztők viszont felhívják arra a figyelmet, hogy a játékosok a legfrissebb eszközillesztőket használják. Az NVIDIA grafikus vezérlő esetében a DirectX 12-es mód csak opcionálisan aktiválható, de ez nem feltétlenül ajánlott, mivel a DirectX 11-es módhoz képest helyenként lassulást okozhat. A későbbi fejlesztésekkel persze elképzelhető, hogy nem csak gyártókra lebontva, hanem általánosan is jobb lesz a DirectX 12, ez azonban még a jövő zenéje. A World of Warcraft népszerűségét tekintve viszont biztos, hogy még érkeznek hozzá frissítések, tehát idővel minden gyártó esetében a Microsoft explicit API-ja lehet az alapértelmezett.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények