2019. június 20., csütörtök

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Megkapta a DirectX 12-t a World of Warcraft

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A Battle for Azeroth kiegészítőnek megágyazó, 8.0-s frissítéssel vált explicit API-ra a Blizzard Entertainment.

A World of Warcraft című MMO ma már igen korosnak tekinthető, ugyanakkor a fejlesztését egyengető Blizzard Entertainment folyamatos újításokkal tartja fenn az érdeklődést, így még ma is rengeteg játékos kedvence.

Az efféle fejlesztési modell azt is jelenti, hogy a játék leképezője is számtalanszor megújul az életciklusa során, így például a DirectX 9-es módot már leváltotta a DirectX 11, míg most elérkezett az idő, hogy egy újabb lépést tegyen a cég az ügyben, így bevezetik a DirectX 12-t. Ennek hála a Battle for Azeroth kiegészítőnek megágyazó, 8.0-s frissítéssel a program először épít explicit API-ra. Rövidebb távon persze a DirectX 11 kiemelt támogatása is megmaradt, de hosszabb távlatokat tekintve a DirectX 12 lehetőséget ad a Blizzard Entertainment számára a program hatékonyabb fejlesztésére.

A World of Warcraft sajnos már egy ideje processzorlimitre vonatkozó problémákkal küzd, amit alapvetően a leképezést biztosító szál idéz elő, és ezzel a DirectX 11-ben nem tudtak mit kezdeni a fejlesztők, annak ellenére sem, hogy próbálkoztak olyan módszerekkel, mint a deferred context, ami elég gyorsan elvetettek, miután kiderült, hogy nem igazán működik. Lehetséges megoldás a problémákra így is volt bőven, de a Blizzard Entertainment egy aktívan működő játékot támogat, és ebben az esetben nagyon nem ajánlott komolyabb, tartalmakat érintő változásokkal élni. A DirectX 12 viszont adta magát, hiszen pont meg tudja oldani a leképezést biztosító szál okozta túlterhelést, a jövőben pedig opció lehet a komolyabb többszálú optimalizálás is. Utóbbi igazából kelleni fog a processzorlimit teljes feloldásához, de tűzoltás szintjén bőven elég a mostani változás is, elvégre az aktuális jelenetkonfiguráció nem annyira megterhelő, hogy nagyon gyors hardvereket kelljen alkalmazni az értékelhető teljesítmény eléréshez.

A DirectX 12-vel tehát a World of Warcraft igazából nem a jelenre, hanem a jövőre tervez. Az API-ban benne van a lehetőség, hogy később jóval hatékonyabbá tegyék a feladatok feldolgozását, de ehhez azért jobban bele kell majd nyúlniuk a videojáték-motorba.

A 8.0-s frissítésben véglegesített DirectX 12 mód egyébként annyira jól teljesít, hogy Intel és AMD grafikus vezérlők esetében már ez lesz az alapértelmezett, amennyiben a felhasználó Windows 10 operációs rendszert használ. A fejlesztők viszont felhívják arra a figyelmet, hogy a játékosok a legfrissebb eszközillesztőket használják. Az NVIDIA grafikus vezérlő esetében a DirectX 12-es mód csak opcionálisan aktiválható, de ez nem feltétlenül ajánlott, mivel a DirectX 11-es módhoz képest helyenként lassulást okozhat. A későbbi fejlesztésekkel persze elképzelhető, hogy nem csak gyártókra lebontva, hanem általánosan is jobb lesz a DirectX 12, ez azonban még a jövő zenéje. A World of Warcraft népszerűségét tekintve viszont biztos, hogy még érkeznek hozzá frissítések, tehát idővel minden gyártó esetében a Microsoft explicit API-ja lehet az alapértelmezett.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.