Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Raysen623 #36 üzenetére

    Az nem oldana meg semmit. Havok ugyanolyan CPU-s fizikai motor mint a többi X tucat a piacon.NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.Véleményem szerint ezért nem fejlődött semmit az elmúlt 8 évbe a játékok fizikája,egyszerűen a CPU-ból ennyit lehet kihozni.Pár százaléknyi generáció váltást elviszi a szebb leképzők többlet rajzolási parancsai.
    Meg ugye a többszálusitástast se olyan egyszerű megoldani számottevő Overhead nélkül.Mafia 2 8 éves játék, azóta se láttunk ,,hagyományos,,(CPU-s) fizikai motorral megáldott játékba olyan particle és törmelék fizikát.
    Múltkor 2 méterről rálőttem a gengszterekkel megpakolt autóra, sikerült első golyóval a tankját eltalálnom, repkedtek mindenfelé az autó darabjai.Állati volt(GTA 5-be egy kocsirobbanás sehol nincs ehhez képest)
    Ez egyben azt is bizonyítja hogy mai jóval erősebb GPU-k relativ könnyedén megbirkóznának vele,szóval nem enné meg a gépeket vacsorára.Mégis a fejlesztők inkább a Raytracingbe látják a fantáziát, holott lótúrót nem ad a játék élményhez, és 4 Titan V kártyát simán bekajál....Sajnos úrrá lett a mérnöki szemlélet, mai fejlesztők nem játszanak játékaikkal.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #41 üzenetére

    Nem az Nvidia megoldása a lényeg. Nv a PhysX-el megmutatta mi a jövő.Fejlesztőket mi gátolja meg abba hogy saját GPU-s fizikai motort csináljanak?Érdekes zárt CPU-s havok helyett tudtak csinálni saját CPU-s motort.Van sejtésem mért nem csinálnak, előző kommentembe leírtam. Egyszerűen fogalmuk nincs arról hogy mire vágynak a játékosok.Azt képzeli hogy az egyre realisztikusabb leképző, növeli a játék élményt és evvel együtt a játék eladásokat.Ray Tracing is a még realisztikusabb leképzést szolgálja.Érdekes módon az nem zavarja őket a hogy a már most is fotó realisztikus grafika mellett a fizika,sérülésmodellezés, stb megrekedt 10 évvel ezelőtti szinten.És ebbe nincs semmi túlzás, Ps4/Xboxe 1 éra semmit nem hozott ezen a téren a PS3/XBox360-hoz képest.Akkoriba látszott hogy a fejlesztők próbálnak minél dinamikusabb grafikát csinálni,és volt is fejlődés évről évre.Nem hiába akkor merült fel a dedikált fizikai gyorsító ötlete, amit később Nvidia felvásárlása után megkaptak a zöldek kártyái.Akkoriba azt gondolta az egyszerű gamer hogy néhány év és tényleg valósághű fizika lesz a játékokba.Ma melyik gamer gondolja ezt?

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #44 üzenetére

    Talán le kéne állni a leképző csiszolgatással.Több éve elértük azt a szintet hogy önmagába bármit hozzá adjon a játék élményhez.Te elméleted szerint két út van:Leképző további csiszolgatása, fizika pedig marad mostani szinten. Mi lenne ha Leképző maradna a mostani szinten, és kártyák erősődésével Asycn Compute-ba számolt fizikával ki lehetne tölteni az üresjáratokat.Nem értem hogy az első miért magától értetődő lépés.Lövöldözős játékba szerinted mire vágynak az emberek?Hajszálnyival szebb leképzőre,am nagyitóval ha látod a különbséget vagy hogy repkedjenek a törmelék darabok, Killing Floor2-be látott sérülésmodellezésre stb. Kreativ játékokba is új mechanikákat lehetne építeni a fejlettebb fizikára.Egyszerűen nem fér a fejembe hogy a nyers grafika fotó realisztikussal vetekszik, fizika meg sehol nincs, és erre nem az a fejlesztők válasza, hogy oké gyerekek hagyjuk a bánatba leképző fejlesztést hisz objektum számba és mindenbe elértünk közel valósághű szintet, kezdjük el felhozni a fizikát is.Nem, nekik az a válaszuk hogy tovább növelik az ollót a ,,nyers" és ,,dinamikus" grafika közt. :N
    Másrészt ott a Ray Tracing:az nem eszi meg Async Compute-ba a GPU-kat?Érdekes arra valahogy eltudnak különíteni plusz GPU erőforrást, fizikára meg nem(Úgy tudom azt is a GPU számolja,nem a CPU).Pedig ha valami, akkor a Ray Tracing aztán zabálja a GPU-kat.WTF??? :U
    #46Raysen623:
    NVPhysX maga zárt hülyesége miatt érthető hogy nem terjedt el.Nem is ezt róttam fel a fejlesztőknek.Másrészt a PhysX eredeti formájába dedikált fizikai gyorsító kártya volt.PC-n az ilyesmivel mindig az a baj hogy a user és a fejlesztő bambán néznek egymásra.
    User azt várja hogy legyen játék ami kihasználja fizikai gyorsitót,legyenek extra effektek, a fejlesztő meg arra hogy vegyenek a userek gyorsitót, legyen piac amit célozhat.Tipikus 22-es csapdája az egész story.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz kikikirly #48 üzenetére

    ,,NV zárt PhysX rendszerének a lényege hogy az effektek döntő többségét GPU-számolja és nem CPU.
    Azt ne mond hogy az a kis apró chip ennyi mindent kiszámol a nyákon. Ráadásul erőforrásokat von el, és a játékosok ugye inkább az FPS-t választják a minőségibb grafika helyett."

    Mért szerinted mi számolta?Mafia 2 leképzőre,objektumszámra, maga idejébe legszebb játékok közé tartozott(2018-as játékokkal összevetve is simán megállja a helyét,ezért is nem értem miért a leképzőbe öntik a pénzt, pedig egy mai játék 2-3x akkora büdzséből készül és ez mind a szebb leképzőnek ,,köszönhető", a User meg kb semmit nem vesz észre belőle,hasznosan elköltött pénz mondhatom).Tehát nem a rajzolási parancsok kárára volt benne fejlettebb fizika.
    Ha cpu számolta volna a fizikát elmúlt 8 évbe miért nem láttunk olyat ami tudja hozni ugyanazt a szintet?

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #49 üzenetére

    Értem és köszi a felvilágosítást.Lehet mégse a fejlesztők bolondultak meg teljesen. :R

    Emiatt vette meg a Microsoft a Havokot, ami vissza fog majd térni egy új API formájában, és ott már CPU+GPU feldolgozási modell lesz. Az már ideális a fizikára.
    Gondolom ennek azért nem állt neki Intel bácsi kizárólag CPU piacon érdekelt, és tojt a kettő kombinálására.
    Microsoftnak meg egyikbe se érdekelt,neki az az érdeke hogy minél jobb motort tegyen le az asztalra.
    Utolsó kérdés:
    Nagyjából mikorra várható?1 év, 5év?

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #52 üzenetére

    All we clear.
    Még egyszer kösz a felvilágosítást. :R

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Anaren91 #56 üzenetére

    4 Magos CPU-k megjelenésénél is szóba került hogy lesz külön mag ami csak a fizikát számolja.Amennyire tudom ebből nem lett semmi.És hiába a 8 mag, többszálú skálázódást nem olyan egyszerű megoldani, ez fórumokon rendszeresen előkerülő téma olyanok részéről akik konyítanak a témához.Biztos segit ezen a DX12/Vulcan, mindesetre eddig egyik ilyen apival készűlt játékba se láttunk szignifikáns előrelépést.Abu 85 magyarázta valahol hogy a Wolfeinstein 2 valami 3x annyi hárömszöget rajzol ki mint a Doom, ezt a mennyiséget már nem birta el az OpenGL, ezért van benne csak Vulcan. Grafikára nem igazán látok különbséget a két játék közt, mindkettő nagyon jól néz ki, de nem látom a Wolfi 2 miben szebb.Szóval amit nyernek a Low Level apikkal, úgyis elköltik valami másra.

Új hozzászólás Aktív témák