- Csendességre törekvő mechanikus klaviatúra jött MSI logóval
- Láncba köthető DeepCool ventilátor az ARGB fények kedvelőinek
- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- Azonnali fotós kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen egeret válasszak?
- ASUS notebook topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
Ez számotokra értelmezhetetlen... akkor a referencia hangrendszer és műsoranyag neked nem mond semmit? High-End több tizmilliós rendszereket hallgathattam meg élőben, de nekem a referenciapont és a céljaim tárgya egy Roksan Caspian erősitő, B&W hangfal és BD-SACD lejátszó. A mostani tesztlemezem az ERA-tól a Mass cimű multi-channel SACD albuma. SACD 5.1 és sztereó SACD, CD audio van a lemezen, mert a CD hangsáv is nagyon jóra sikerült. Ezekhez mérten a mostani rendszeremmel egyenlőre elégedett vagyok. Viszonyitási alapnak a referenciát vettem, amihez képest valami jól vagy rosszabbul szerepel. Nem minden esetben technikai okokat kell keresni, mert nem mindeki tesz különbséget két zenei részlet között többszöri meghallgatás után sem. Ha jól ismered a zenét amit hallgatsz, akkor tudod mikor lép be az énekes vagy a szólam ütemének változásait is érzékeled. A dobok (bass) vagy gitár hangjainak változását is jól ki lehet hallani. A pontos térbeni poziciónálás sztereóban még ennél is nehezebb. Itt nem ms-os eltéréseket kell méregetni, csak leülni nyugodtan meghallgatni a zenéket. Akár egy ilyen Yamaha mikro tornyon is kiélheti valaki a zeneszeretetét, attól még nem értékelné kevésbé azt a zenét amit meghallgat.
[ Szerkesztve ]
-
priti
addikt
válasz #00137984 #45 üzenetére
" Minden abban a pillanatban történik (hallatszik) amikor kell."
Ez számomra értelmezhetetlen. Hogy tud valami nem akkor hallatszani, amikor kell? Képhez képest értem, de egy hang egy képhez történő szinkronizációjának mi köze egy audiorendszerhez? Szerintem a világon semmi.
Azt el tudom képzelni, hogy a képhez képest a hang késik... Tök más történet, de ott annyi elvi lehetőség jut az eszembe ami vas, hogy az egyik erősítőn volt digit bemenet és az erősítőbe épített DAC-ot használtad, a másik erősítőn meg csak analóg bemenet volt és emiatt más volt a forrás.
A digit bemenetesre egy olyan cucc volt kötve, ami azonnal lekészítette az adatot az erősítő DAC-jának, a másik esetben meg valami ezer okból lagos cuccon (mondjuk egy PC-n) keresztül jutottál el az alanóg átjátszásig és ez képezett különbséget. Csak itt is milliszekundumokról beszélhetünk maximum... érted, szóval megint csak szkeptikus vagyok, hogy te meghallasz ilyen időket pikk-pakk.
Amit hallasz az meg már egyébként is hangszóró, hogy mit nem hallasz a hangképből az lehet esetleg erősítő érzékenység, de hogy időben mikor hallod a hangot az kötve hiszem, hogy erősítő lesz... bebacna, ha a milliszekundumokat te így fülre levágnál képhez képest, hogy hopp most ez öttel lassabb, mint az előbb... Egy 30 miliszekundumnyi különbség az már esetleg levágható csak így simán szervből, de ilyen 5 ide-oda kötve hiszem... Értem szerv alatt, hogy fül meg szem (meg ilyen ősrégi upgrade-elhetetlen szarok, amikhez nincs fullos hangoló aktív kábel, ami kiemeli a mélyet )Hardverlesen
-
dabadab
titán
válasz #00137984 #45 üzenetére
"Nekem van SACD-m és méghozzá tartalmaz mezei PCM hangot is. Az összehasonlithatóság után lehetetlen ősszekeverni öket, mert nem egy kategóriában vannak."
Ezek altalalban annyira nem egy kategoriaban szoktak lenni, hogy konkretan mas masterrol keszulnek - keszul egy jo master SACD-nek, meg egy elrettento CD-nek. Eleg vacak trukk, mereseken uvolt a kulonbseg - es ez az, amirol beszeltem, hogy vannak nagyon egyszeru dolgok, amiket egeszen egyszeruen nem potol az, hogy hallottal n darab hangkeltot.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#00137984
törölt tag
SACD és DVD AUDIO magas minősége egyeseknek nyilván felesleges volt, talán még a CD is a maga 44.1 kHz mintavételével és a 16bites audio felbontásával. Nekem van SACD-m és méghozzá tartalmaz mezei PCM hangot is. Az összehasonlithatóság után lehetetlen ősszekeverni öket, mert nem egy kategóriában vannak. A jó minőségű mp3 és a CD között sem létezik akkora különbség mint sokan elhiresztelik. Eltérő audio kábelek hangzása sem hasonló egymáshoz. Némelyik vágja a mélyet vagy a magashangok dominálnak, ezért ennek kiválasztása sem egyszerű feladat. Ehez megfelelő audiolánc is szükséges. Elég egy rosszabb tápkábel vagy RCA csatlakozó és az audio reprodukálás nem lesz tökéletes. A rendszert hangolni lehet (érdemes) a tökéleteshez közel. A Technics-nek nem a hangképe volt jobb mint a Harman Kardon-nak hanem a zenére való érzékenysége. Minden abban a pillanatban történik (hallatszik) amikor kell. Filmek és zenék pörgösen jönnek le a hangszorón keresztűl, szinte levállik a hang egyből. Elnézést a HI-FI berkekben alkalmazott szakzsargonért, de röviden ez van. Nem CSAK a videófelbontásnak vannak fokozatai és igény a fejlődésre (DVD -> BD -> 4k -> 8k), hanem az audiofil hangminőségre is (Lossless audio).
-
priti
addikt
válasz #00137984 #41 üzenetére
Tanmese: Volt nekem egy kollegám. A srác ezer Hi-Fi cuccot kipróbált, cserélgette, építette, tuningolta, de ami a lényeg, hogy non-stop magyarázta éveken át, hogy ilyen speciális kábel és attól jobb lett, meg olyan hangnyelő szivacs... kétkézzel öntötte a pénzt és szerezte a tapasztalatot ezerrel, szóval egy igazi szakértő volt a srác. Történt egyszer, hogy valakinek a kezébe akadt egy hanggenerátor és keresett hozzá egy frekvenciatáblázatot, mert unta hallgatni a srácot. Tudod van ilyen táblázat, hogy (most puskázok egy másikból) a 25,69Hz az például egy Gisz, hozzá 232 az alsó regiszter (R0, R2, R4) 12 a felső regiszter (R1, R3, R5) és így tovább szépen minden... így hát aztán rögtönöztünk egy házi hallásvizsgálatot az elméletben emberi fül által hallható frekvenciatartományban és kiderült , hogy a srác maga a biológiai sávszűrő, aki hallja a történet közepét, oszt csókolom. Alatta és felette vág. Az élet kegyetlen. Olyan frekvenciákról mesélt éveken át, amiket nem is hall. Ciki. Ettől még kiválóan meg tud különböztetni, el tud választani adott esetben egy-egy hangképet egymástól és valószínű, hogy mindenkinek van valami ideális neki tetsző, de szerintem abban maradni nem bűn, hogy eltérő volt a két erősítő hangképe és a Technics-é jobban tetszett neked, aztán csók.
Az abszolút hallás zenészeknél a tanulás folyamata során kialakulhat a vonatkozó hangszer hangszínére vonatkozóan akkor is, ha nem vele született adottságról beszélünk, de a srácnál ezt nem lehetett vizsgálni, hiszen a vizsgálat nagyon hamar arra a szintre redukálódott, hogy mi az amit egyáltalán hall. Szóval én semmit nem fogok neten elhinni senkinek, amiben olyan meredek jelzők vannak, mint amiket te lazán használsz. "Lassú." Ez van akinek vicces ... simán.Hardverlesen
-
dabadab
titán
válasz #00137984 #41 üzenetére
"Majd ha te is annyi HI-FI és High-End audióterméket meghallgattál élőben tudva az ár-értéket, majd tudni fogod miről beszéltem"
Az a baj, hogy a zenehallgatas nem helyettesiti a mernoki ismereteket es igy ahelyett, hogy meg tudnad fogalmazni, hogy valojaban mi is a problema, csak - szo szerint veve meglehetosen multsagosan hangzo - korbeirasokat tudsz adni, amik eleg semmitmondok is.
"Lecsengés-felfutás és dinamika különbségek mind hallható és nem mindig mérhető értékek"
Dehogynem merhetok.
DRM is theft
-
#00137984
törölt tag
Majd ha te is annyi HI-FI és High-End audióterméket meghallgattál élőben tudva az ár-értéket, majd tudni fogod miről beszéltem. Lecsengés-felfutás és dinamika különbségek mind hallható és nem mindig mérhető értékek. A fizika ismerete sem jelenti a megoldást minden kérdésedre. Egy csőves vagy AA osztályú erősitővel szemben lehet jobban kihallanád a különbséget. A zene reprodukálása volt lomhább az említett HK erősitőn. Mintha a tempóban is visszavennél, lassabban és lomhán szóltak rajta a zenék. Más rendszeren pörgősen adta vissza. Előszőr a tápra gondoltam, de a Harman Kardon-ban egy hatalmas és nehéz darab volt. Ezek után az elektronikát okolhatom a gyenge zenei előadásmódért. Frekvenciamenet sem volt egészen rendben, mert a mélyek nekem nem elég teltek és a magasok kissé szárazak voltak. Sztereó térben viszont hatalmas volt! Másnak ez jőn be, ezért nem okolhatóak. Összhatásban a Technics nekem jobb választás.
[ Szerkesztve ]
-
priti
addikt
válasz #00137984 #38 üzenetére
"nagyon lomhán jöttek a hangok"
ííííííííhááááá, hajrá, hajrá-hajrá, jeee, mééég
Az elektromos áram-, vagy a hang terjedési sebessége volt a lassabb? Tudod csak hogy pontosak legyünk mi miatt volt lassabb az elektronikája.
Aszonta benne a tranyó, hogy vájá én most izé belépő szintbe vagyok építve, szóval a két pont között ugyan feszültség esik, de én most még nem nyitok ki, mert előtte bedobok egy kv-t meg egy krémest és majd utána, mer' izé itt lassabb leszek végtére is nehogymá' ne! HK-ban? Hülyéskedsz? Majd kapkodok és észreveszem ahogy szoksás szerint fénysebességgel terjed az elektromos áram nem? Hülye leszek.Hardverlesen
-
#00137984
törölt tag
válasz Solicidium #34 üzenetére
Én régebben a SONY-t értettem a HI-FI középkategóriás minőségének. Nagyobb márkaneveket is emlithettem volna, de azok már inkább belépő szintű High-End gyártók termékei. A SONY-ban semmi kiemelkedő nem volt, pedig QS szériás tornyom is volt. A Technics-em és a Tannoy hangfal is tőbbet tudnak és nem csak a jellemzőik terén. Az alacsony torzításon (THD-n) kivűl az érzékenysége (magas dB érték) is fontos szempont. Ezekkel a paraméterekkel nyilván más HI-FI termékek is rendelkeznek, de a végső döntést a meghallgatás után hoztam. Harman Kardon is számitásba jöhetett volna, de eljárt felette az idő. A Filmeket és tempós zenéket nem jól hozta le, mert nagyon lomhán jöttek a hangok. Szóval a gyors elektrónika is fontos szempont tud lenni.
-
priti
addikt
Ez szerintem egy nagyon jó dolog.
Amit hiányolok az a részletes speckó, mert ennek például akkor van (szerintem) értelme, ha a cucc egy szuper lossless fejhallgató erősítő magában, amire ha akarsz tehetsz hangszórót, hogy valami szóljon lossy, amíg porszívózol, de zenehallgatáshoz fejhallgatóval veszed, így a hangfal opcionális.
Csak ezeknél rendre pont az nem deül ki, hogy a fejhallgatót mi szólaltatja meg. Ha az jó lenne, akkor nekem semmi bajom azzal, hogy a végerősítő egy retek. Nyilván ha valaki erősített lossless buzi, akkor az nem a mikro kategóriát keresi...Hardverlesen
-
#16939776
törölt tag
Kemény dolog egy erősítő THD-jából messzemenő következtetést levonni.
Kezdem azt hinni hogy ezek a bedobott véres-csontonk csak post genereálásra vannak...
-
macika69
tag
válasz eclipse006 #31 üzenetére
"ebben a kategóriában"
-
Solicidium
aktív tag
Már megint felütötte a fejét a korlátoltság/szűklátókörűség...
#33 Főleg ilyen cuccoknál van létjogosultsága mp3-t hallgatni. Mindenki, aki ezt a témát felhozza, gondolom A/B tesztek tömkelegén van túl különböző kvalitású rendszereken lossless vs lossy témában.
Ezen kívül:
#32 Milyen Sony? Az "egy SONY" nem túl specifikus megfogalmazás ezen esetben. Miért pont ez a Technics és ez a hangfal? Mert jók a papírra vetett specifikációi vagy mert neked pont ez van és véleményed szerint szépen szól (ami mellesleg valószínű is)? -
kromatika
veterán
mp3-ba halgatni zenét szerintem részemről felejtős.főleg egy ilyen cuccnál.
-
#00137984
törölt tag
Nekem egy SONY után a minőséget a Technics SU-V40 jelenti. 2x50W (8 OHM), 0.003% THD, 100dB érzékenység mellett. Ezen már lehet megfelelő részletességgel zenét hallgatni. Jó hangfal is kell hozzá, a Tannoy P20.
[ Szerkesztve ]
-
eclipse006
őstag
Úgy látszik félreértettél.
"Sajnos téged is ki kell, hogy ilyen téren ábrándítanom. Az STK ic-k ideje "lejárt". Ugyanis manapság már ebben a kategóriában is átvette az uralmat a D osztályú erősítő."
Én arra linkeltem a Genelec aktívat, hogy még manapság is használják az STK IC-t. Attól, hogy nem ugyanaz a kategória, hasonló mindegyik STK IC felépítésre, függetlenül attól, hogy aktív sugárzóban van alkalmazva, vagy erősítőben, netán mini-hifiben.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
macika69
tag
válasz eclipse006 #29 üzenetére
Jóember! Láttad, hogy ennek mennyi az ára? Listaár: 457 200 Ft GENELEC 8050 AP Professzionális közeltéri stúdiómonitor Ez nem ugyan az a kategória.
[ Szerkesztve ]
-
eclipse006
őstag
Nem kell kiábrándítanod, vannak még olyan gyártók, akár aktív sugárzóknál, amikben alkalmazzák. De nem is ez a lényeg. Tény, hogy meghallgatás nélkül nem lehet véleményt alkotni, csupán megakadt a szemem a torzításon.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
macika69
tag
válasz eclipse006 #27 üzenetére
Sajnos téged is ki kell, hogy ilyen téren ábrándítanom. Az STK ic-k ideje "lejárt". Ugyanis manapság már ebben a kategóriában is átvette az uralmat a D osztályú erősítő. Az user manualból kiderül, hogy a maximális teljesítmény felvétel 44 Watt. A tömege sem több 2,7 kg-nál vagyis kapcsoló üzemű tápot vélelmezek benne. Ezektől eltekintve nyugodtan lehet a hangja hallgatható, sőt akár impozáns is.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Az a specifikáció (hiába gyári) egyszerűen sz*r. Nézd meg a hangszóróknak a maximális terhelhetősége sokkal kisebb, mint a névleges. 40W/110W
(#24) Reggie0: amennyibe a cuccos kerül, nagy kiszúrás lenne, ha a TDA 2050 hangján szólalna meg...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Peter13
senior tag
Ebben igazad van. Viszont ez így akkor is baklövés a Yamaha marketing csapatától...azt kiemelni, vagy akárcsak megemlíteni egy brossúrában hogy mennyit torzít csutkára (!) tekerve...ez kicsit olyan, mintha egy autós reklámban azt mondanák egy 2 literes dízelre hogy padlógázzal 17 litert fogyaszt százon. Értem én hogy így van,OK meg minden, de biztos hogy ez a legjobb módja az értékesítésnek?...
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
dabadab
titán
válasz eclipse006 #17 üzenetére
"A nappaliban lévő 90-es évekbeli JVC mini hifim 0,08 THD-val bír"
Mekkora teljesitmenynel? Nyilvan, ha ezt sem uvoltetik 25 watton (es valoszinuleg nem fogjak), akkor ennek is kisebb lesz a torzitasa.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Ilyen THD-vel meg tomeget oszlatni is kulonos kegyetlensegnek szamit..."
Teljesitmenymereskor ezek az altalanosan hasznalt ertekek, nezd meg kb. barmelyik erosito technikai adatait.
(#9) macika69: "Aki mp3-ban hallgat zenét, az nem zenehallgató"
Ilyeneket azelott szoktak mondani az emberek, mielott csinalnanak ABX tesztet mp3-mal meg a vesztesegmentes forrassal. Utana joval kevesbe, khm, kemenyvonalasok szoktak lenni
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#81187072
törölt tag
Nem olyan rossz az az MP3 kódolás, sőt. Erre akkor jöttem rá, mikor már régóta lehetőleg FLAC-ot hallgattam a viszonylag High-End cuccaimon - sokfélét, főleg akusztikusat -, és kíváncsiságból elkezdtem összehasonlítani őket visszafelé, mármint a gyengébb minőség irányába haladva. Addig én is azt hittem... Magam konvertáltam az anyagokat, A/B háziteszt. Persze ettől még lehet az MP3-at az igénytelenség szinonímájaként használni :-), másfelől egy hozzászólásból nem derül ki, pontosan mi is hallatszik meg az én rendszeremen.
Amúgy nem hangfal, hanem hangdoboz. Messze van ez a faltól...
-
macika69
tag
válasz #72042496 #12 üzenetére
Pontosítok. Véleményem szerint az mp3 megöli a zenét (veszteséges tömörítés, ergo, ami volt az már részben nincs is ott). Persze ezen lehet vitatkozni. A mai felnövekvő generáció igényeit zömében kielégíti az mp3 minősége (tisztelet a kivételnek). Ja és hogy min hallgatják arról is lehetne beszélni. (Ezért is terjedt el a tescos 5.1-en való mp3 hallgatás is.) Vannak akik igénytelenségnek nevezik és vannak akik a pénztárcára fogják. (Én nem erről közelítettem meg.) Lásd, ha egy újabb audio terméken nincs usb már nem is piacképes. Véleményem szerint az mp3 = szól valami "oszt kész", de közel sem nevezném klasszikus értelemben zenehallgatásnak. (Nem személyeskedésnek szántam a hozzászólásom, csak leírtam amit lépten nyomon tapasztalok.)
[ Szerkesztve ]
-
macika69
tag
válasz eclipse006 #8 üzenetére
A műszaki adatok megadásával már jó néhány cég jó ideje taktikázik. Azt gondolom senki sem a maximális kimenőteljesítményen hallgat bármit is. Vagyis annak megadása egy szám és nem több. Az ajánlott teljesítményhez megadott torzítás szerintem ebben a kategóriában "elfogadott" (2×25W-on 0,9% THD). Ja és nem elfeledni ez nem egy high end termék.
-
macika69
tag
válasz kakuk.tamas #5 üzenetére
Aki mp3-ban hallgat zenét, az nem zenehallgató. Ne hinném, hogy bárki is egy ilyen terméket mp3 rippelésre használna.
-
elefant
őstag
válasz kakuk.tamas #5 üzenetére
ha megvetted a cd-t, azt csinálsz vele amit akarsz. a grabbelés eddig sem volt tilos, ha viszont terjeszted-megosztod, na akkor jönnek.
-
kakuk.tamas
addikt
A kiadók a kalóz zenék megszüntetéséért küzdenek, de az ilyen cuccok lazán csinálnak egy (eredeti) zenei cd-ből mp3-at pendrivera...
Nos. A jogvédők erre nem verik a f*rkukat?! Vagy ez nem tűnt fel nekik eddig?!Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
Reggie0
félisten
Ilyen THD-vel meg tomeget oszlatni is kulonos kegyetlensegnek szamit...
-
cannibal
senior tag
Én ezt nem értem. Akkor ebben az a pláne, hogy külön lehet venni a hangfalat és nem jár hozzá automatikusan?
Új hozzászólás Aktív témák
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- DOOM - The Dark Ages
- Azonnali fotós kérdések órája
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- A Holdra vinnék az adatközpontokat
- Milyen egeret válasszak?
- Egy újabb érdekes eset [Update HSZ-ben]
- Nők, nőügyek (18+)
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest