Hirdetés

2019. augusztus 20., kedd

Hozzászólások

(#1) Graphics


Graphics
(félisten)

De ha jól tudom az AMD is nyitott az ARM felé, lehet nem csoda, hogy hasonló dolgokkal próbálkoznak :)

(#2) FireKeeper


FireKeeper
(veterán)

heterogén chipek a zsebünkben. i like it! :K

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Discord: https://discord.gg/sKnPVmH || #WeAreBosch

(#3) janos68


janos68
(aktív tag)

A Sony belsős csapatai által kreált játékok (pl. Uncharted3., Gow3., KZ2-3 stb.) grafikáját elnézve sokszor hihetetlennek tűnik hogy ezt a minőséget hozzák ki abból a vasból, amik korunk brutál pc-i mellett simán labdába tudnak rúgni.
Valamit csak tud ez a rengetegszer lesajnált Cell a hibái ellenére is.

(#4) desolator válasza janos68 (#3) üzenetére


desolator
(senior tag)

Na igen, az Uncharted 3-at amikor először megláttam én se igazán éreztem a hiányát egy pc-nek :)

Mostanában annyit járok dolgozni, hogy kezd lassan az ivás rovására menni...

(#5) dahneey válasza janos68 (#3) üzenetére


dahneey
(tag)

amennyire én tudom a mai négymagos procik számítási teljesítménye kevesebb mint fele annak amit a ps3-as cell tud (230 gflops), szóval exkluzív játékoknál nem kell félteni. máskor viszont nem használják ki mert az xbox "csak" a felét tudja.

egyébként akkor az ARM most megcsinálta azt amit az AMD a Kaveri-re tervezett?

(#6) Abu85 válasza dahneey (#5) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Gyakorlatilag igen. Az ARMv8 az ARM AMD64-je, míg a Midgard az ARM GCN architektúrája. Pontosan ugyanazt csinálják, amit az AMD. Nagyjából úgy is állnak, hogy a rendszerek külön-külön kész vannak, így a következő lépés összerakni őket. Az AMD-nél ez a Kaveri, míg az ARM esetében az első olyan lapka, ami CCI-400-at, ARMv8 magot és Mali-T600-as IGP-t használ.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#7) oO7


oO7
(őstag)

valaki egy kicsit letisztázná ezeket az elnevezéseket nekem? :)
Legjobb tudomásom szerint az ARM csak tervez, de nem gyárt... Ez a Mali 6XXX olyan a GPU-knak, mint az ARMv8 a CPU-knak? Tehát ez valami kiindulási alap/specifikáció amire aztán a következő generációs konkrét GPU implementációk (Tegra, PowerVR, Adreno, stb) épülni fognak?

(#8) tjb007 válasza oO7 (#7) üzenetére


tjb007
(nagyúr)

"Legjobb tudomásom szerint az ARM csak tervez, de nem gyárt..."

Stimmt.

"Ez a Mali 6XXX olyan a GPU-knak, mint az ARMv8 a CPU-knak?"

Nem, a T600 egy konkrét IGP szériát/családot jelöl.

[ Szerkesztve ]

(#9) dahneey válasza oO7 (#7) üzenetére


dahneey
(tag)

vannak gyártók akik az ARM által tervezett magokat licencelik (Samsung, Nvidia, Texas Instruments stb.), meg vannak akik az utasításkészletet (Qualcomm, meg elvileg az új Apple A6/A6X procik is). a GPU-knak úgy tudom semmi közük nincs a Mali sorozathoz, a Qualcomm Adreno-ja saját (amit megvettek anno az AMD-től), ugyanígy az Nvidia GeForce ULP-je, a Mali-t meg a PowerVR-t pedig licencelik, nem módosítanak rajtuk.

(#10) MCBASSTION


MCBASSTION
(aktív tag)

:C :C :C

windows7sins.org

(#11) mrhitoshi


mrhitoshi
(veterán)

IBM. Mondjuk ezen nem is kell csodálkozni, úttörő cég. :R

Platformok: PS4~PC~W10

(#12) tjb007 válasza dahneey (#9) üzenetére


tjb007
(nagyúr)

A Qualcomm licencel is (Cortex-A5 és A7).

(#13) Inzl


Inzl
(csendes tag)

Emlékeim szerint a Cell procikkal azért volt egy olyan bibi, hogy nehéz volt őket programozni... Mondjuk azóta elég sokat fejlődtek a compilerek.

Nekem kezet csókolnak a csajok a kocsmában B+!

(#14) freeapro


freeapro
(senior tag)

Nem semmi, akkor ezzel már a PC-s arhitektura elött járnak.

(#15) oO7


oO7
(őstag)

És akkor a következő nagy lépés az lesz, hogy a GPU-t natívan elérjük? Vagy az már megvan? Az a része a dolognak hogy áll? Régebben mintha lett volna olyasmiről szó talán egy AMD-s jövőkép ismertetésénél, hogy jelenleg a GPU-t csak a drivereken keresztül érjük el OpenCL, DirectCompute, stb API-kon keresztül, és ez komolyan visszaveti a gyakorlati teljesítményt az elméletihez képest (és ott volt a példa talán, hogy "bezzeg a konzoloknál")...

(#16) Bull1 válasza oO7 (#15) üzenetére


Bull1
(aktív tag)

Ehhez semmi köze nincs az AMD-nek. Ez mobil lapka, azt OpenGL-en keresztül éred el.

Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip

(#17) Abu85 válasza oO7 (#7) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Tök egyszerű az egészet felfogni, bár lehet, hogy nehéz érteni a különbségeket. Nagyon röviden és érthetően. Ma az integráció eléggé alapszintű. Technikailag annyi, mintha a processzor mellé raknál a nagy PC-be egy VGA-t. Külön memória van a CPU és a GPU mellett és az összeköttetés PCI Express buszon keresztül történik. Az integráció annyiban más, hogy az összeköttetés gyorsabb, hiszen magán a lapkán van, míg a CPU és az IGP lényegében a rendszermemóriát osztják meg, de úgy, hogy a CPU-nak és a GPU-nak is lesz egy kijelölt területe, amit a másik közvetlenül nem érhet el. Ha a logikai működést vizsgálod, akkor ez olyan, mint a CPU+VGA párosítás, csak egy lapkára vannak integrálva.
A következő lépcsőt az AMD két éve úgy vázolta fel, hogy az integrált grafikus processzor legyen a központi processzor valós koprocesszora. Használják ugyanazt a címtartományt és osszák meg egymással a rendszermemóriát, vagyis a két egységnek ne legyen többet különálló memóriája. Ehhez az elvhez az előző év elején fejlesztettek egy architektúrát, ami a GCN. Ennek a multiprocesszora ugyanazokat a pointereket kezeli, amelyeket az AMD64-es processzormagok (például Bulldozer és Bobcat leszármazottak). Az ARM gyakorlatilag dettó ugyanezt csinálja, csak a Midgard architektúra, vagyis amire a Mali-T600 sorozat épül nem az AMD64-es, hanem az ARMv8-as processzorarchitektúrát támogatja.
Ha az AMD berakja az AMD64-es processzormagok mellé a GCN-t és csinál hozzá egy olyan északi vezérlőhidat mely egységesíti a memória elérését, akkor az a lapka képes lesz teljesen koherensen megosztani a rendszermemóriát a CPU és az IGP között. Ezzel teljesen kiüthető a heterogén programozás legnagyobb problémája, ami ugye az adatok másolása. Az egyéb egyezések, mint az egységes címtartomány lényegében arra ad lehetőséget, hogy az adott feladatot ne csak a processzor számolja, hanem a jól párhuzamosítható részeit szimplán adja oda az IGP-nek, majd ha az végzett, akkor visszakerülhet a processzorhoz a további feldolgozásra. Az egész célja, hogy a központi processzormagok jók a serial és a task párhuzamos kódok feldolgozásában, de nagyon rosszak az adatpárhuzamos kódokban. A grafikus processzorokra ennek a fordítottja jellemző. Az egész célja, hogy az a részegység végezze a munkát, aminek az adott feladat ideális. Ez a Kaveri APU koncepciója az elmélyített fúzióról. Az ARM ezt a koncepciót kínálja majd a cégeknek licencelésre, vagyis egy SoC, ami tartalmaz Cortex-A50-es és Mali-T600-as egységeket CCI-400-zal együtt, az ugyanarra lesz képes, amire a Kaveri APU.
A többiek természetesen tervezhetik úgy a GPU-kat, hogy ebbe a jövőképbe beleillenek. Ezt az ARM nem akadályozza meg. ARMv8 licenc kell hozzá a GPU-hoz. Ha megvan, akkor lényegében az Adreno, a PowerVR és a többi megoldás előtt sincs akadály ugyanazokat a fícsőröket támogatni, amiket a Mali-T600 tud. A teljes koherenciát a CCI-400 is biztosíthatja, de ez is megtervezhető egyénileg.

(#15) oO7: Natívan a GPU-t sosem lesz értelme programozni, mert a grafikus multiprocesszorok ereje abban rejlik, hogy az adatpárhuzamos működést már az ISA szintjén betervezik. Ennek megfelelően szinte minden cég hozzányúl az ISA-hoz a komolyabb frissítések során. Ha az ISA-ra írnák a programokat, akkor azok nem lennének kompatibilisek az új, módosított rendszerekkel. A régi ISA-hoz a kompatibilítást pedig senki sem akarja a hátán cipelni, mert jelentősen vesztenének a GPU-k az energiahatékonyságukból.
A cégek a kompatibilitás a virtuális ISA mellett biztosítják. Minden szereplőnek van egy virtuális architektúrája, mely a fizikai ISA fölött helyezkedik el a logikai szinten. A driverek erre az IL-re vannak írva, majd ez az IL lekezeli a házon belüli architektúrák fizikai különbségeit. Az NV ezt PTX-nek, míg az AMD például AMDIL-nek hívja, de mindenkinek van ilyenje.
Amire gondolsz az úgy lenne megvalósítható, hogy minden cég közös virtuális ISA-t használna. Amire aztán tényleg lehetne natívan programozni, majd a runtime szimplán lekezelni a hardverek különbségeit. Ilyet már csinálnak. HSAIL a neve és a HSA alapítvány fejleszti. A nagyobb iparági szereplők már támogatják.

(#16) Bull1: Az új adatok alapján egy integrált ARM Cortex-A5x_Mali-T600_CCI-400 rendszer simán megfelelhet a HSA specifikációinak. Valószínű, hogy nem csak a Kaveri APU lesz fog teljes kompatibilítást kínálni. Egyébként ez a Mali-T600 támogatja az OpenCL-t és a C++ AMP-t is.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#18) FireKeeper válasza Abu85 (#17) üzenetére


FireKeeper
(veterán)

az NV APU-jában ARMv8 magok lesznek? akkor a hozzá tartozó IGP is annak az címzési módszerét fogja tartozni? vagy ők még nem tartanak itt?

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Discord: https://discord.gg/sKnPVmH || #WeAreBosch

(#19) Abu85 válasza FireKeeper (#18) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Szerintem ők is így fogják csinálni. Ez a logikus lépés a skálázás fenntartására.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#20) oO7 válasza Abu85 (#17) üzenetére


oO7
(őstag)

wow, köszi a kimerítő választ :R

(#21) Sennalacy


Sennalacy
(aktív tag)

Ez szép és jó, de ha a rendszer memórián osztozik a GPU és a CPU az lassú a grafikai alkalmazásoknak, nem? Vagy akkor lesz a processzor-koprocesszor párosnak közös L1,L2,L3 cache, azán a VRAM, és aztán egy System RAM, aztán SSD? Szép kis lánc lenne...

Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!

(#22) Abu85 válasza Sennalacy (#21) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Szerintem a közös cache nem éri meg, mert az IGP csak teleszemetelné, ami a CPU-nak nagyon rossz. Esetleg olyan formában tudom elképzelni, hogy a közös gyorsítótár teleszemetelése nem rontja a procimagok teljesítményét drámaian. Egyéb formában inkább korlátoznám az IGP írási jogát egy olyan tárba, amit a CPU is elér, sőt, aktívan használ.
A közös rendszermemória mellett igazából logikailag el lehet különíteni egy szeletet a rendszermemóriából, melyet az IGP továbbra is grafikai adatok tárolására használna. Ez szerintem így is fog működni.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#23) vinibali


vinibali
(őstag)

ez talán még csak az első diesel. innentől indul a tömeggyártás :)
a Cell sem volt nagy siker, csak még az amerikai hadügyminiszérium is rendelt belőlük egy elég szép mennyiséget. mármint PS3-ból :)

BIOS írás, helyreállítás, törlés, mentés! http://vinibali.x3.hu/bios.html

(#24) Komplikato válasza vinibali (#23) üzenetére


Komplikato
(veterán)

OFF: Az igazság az, hogy a Cell időközben próbált betörni más piacra is, csak nálunk kimaradt a hírekből, meg kicsit esetlen próbálkozás volt. Leadtek pl. árult olyan digitalizáló kártyát amin egy "4 magos" Cell volt és képes volt relatime 1080p felvételre. A probléma az volt vele, hogy valami célszoftver volt hozzá, tehát akkor nem volt normális támogatás az elterjedt szoftverekhez.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.