- HTPC (házimozi PC) topik
- OLED TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen egeret válasszak?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyakorlatilag igen. Az ARMv8 az ARM AMD64-je, míg a Midgard az ARM GCN architektúrája. Pontosan ugyanazt csinálják, amit az AMD. Nagyjából úgy is állnak, hogy a rendszerek külön-külön kész vannak, így a következő lépés összerakni őket. Az AMD-nél ez a Kaveri, míg az ARM esetében az első olyan lapka, ami CCI-400-at, ARMv8 magot és Mali-T600-as IGP-t használ.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tök egyszerű az egészet felfogni, bár lehet, hogy nehéz érteni a különbségeket. Nagyon röviden és érthetően. Ma az integráció eléggé alapszintű. Technikailag annyi, mintha a processzor mellé raknál a nagy PC-be egy VGA-t. Külön memória van a CPU és a GPU mellett és az összeköttetés PCI Express buszon keresztül történik. Az integráció annyiban más, hogy az összeköttetés gyorsabb, hiszen magán a lapkán van, míg a CPU és az IGP lényegében a rendszermemóriát osztják meg, de úgy, hogy a CPU-nak és a GPU-nak is lesz egy kijelölt területe, amit a másik közvetlenül nem érhet el. Ha a logikai működést vizsgálod, akkor ez olyan, mint a CPU+VGA párosítás, csak egy lapkára vannak integrálva.
A következő lépcsőt az AMD két éve úgy vázolta fel, hogy az integrált grafikus processzor legyen a központi processzor valós koprocesszora. Használják ugyanazt a címtartományt és osszák meg egymással a rendszermemóriát, vagyis a két egységnek ne legyen többet különálló memóriája. Ehhez az elvhez az előző év elején fejlesztettek egy architektúrát, ami a GCN. Ennek a multiprocesszora ugyanazokat a pointereket kezeli, amelyeket az AMD64-es processzormagok (például Bulldozer és Bobcat leszármazottak). Az ARM gyakorlatilag dettó ugyanezt csinálja, csak a Midgard architektúra, vagyis amire a Mali-T600 sorozat épül nem az AMD64-es, hanem az ARMv8-as processzorarchitektúrát támogatja.
Ha az AMD berakja az AMD64-es processzormagok mellé a GCN-t és csinál hozzá egy olyan északi vezérlőhidat mely egységesíti a memória elérését, akkor az a lapka képes lesz teljesen koherensen megosztani a rendszermemóriát a CPU és az IGP között. Ezzel teljesen kiüthető a heterogén programozás legnagyobb problémája, ami ugye az adatok másolása. Az egyéb egyezések, mint az egységes címtartomány lényegében arra ad lehetőséget, hogy az adott feladatot ne csak a processzor számolja, hanem a jól párhuzamosítható részeit szimplán adja oda az IGP-nek, majd ha az végzett, akkor visszakerülhet a processzorhoz a további feldolgozásra. Az egész célja, hogy a központi processzormagok jók a serial és a task párhuzamos kódok feldolgozásában, de nagyon rosszak az adatpárhuzamos kódokban. A grafikus processzorokra ennek a fordítottja jellemző. Az egész célja, hogy az a részegység végezze a munkát, aminek az adott feladat ideális. Ez a Kaveri APU koncepciója az elmélyített fúzióról. Az ARM ezt a koncepciót kínálja majd a cégeknek licencelésre, vagyis egy SoC, ami tartalmaz Cortex-A50-es és Mali-T600-as egységeket CCI-400-zal együtt, az ugyanarra lesz képes, amire a Kaveri APU.
A többiek természetesen tervezhetik úgy a GPU-kat, hogy ebbe a jövőképbe beleillenek. Ezt az ARM nem akadályozza meg. ARMv8 licenc kell hozzá a GPU-hoz. Ha megvan, akkor lényegében az Adreno, a PowerVR és a többi megoldás előtt sincs akadály ugyanazokat a fícsőröket támogatni, amiket a Mali-T600 tud. A teljes koherenciát a CCI-400 is biztosíthatja, de ez is megtervezhető egyénileg.(#15) oO7: Natívan a GPU-t sosem lesz értelme programozni, mert a grafikus multiprocesszorok ereje abban rejlik, hogy az adatpárhuzamos működést már az ISA szintjén betervezik. Ennek megfelelően szinte minden cég hozzányúl az ISA-hoz a komolyabb frissítések során. Ha az ISA-ra írnák a programokat, akkor azok nem lennének kompatibilisek az új, módosított rendszerekkel. A régi ISA-hoz a kompatibilítást pedig senki sem akarja a hátán cipelni, mert jelentősen vesztenének a GPU-k az energiahatékonyságukból.
A cégek a kompatibilitás a virtuális ISA mellett biztosítják. Minden szereplőnek van egy virtuális architektúrája, mely a fizikai ISA fölött helyezkedik el a logikai szinten. A driverek erre az IL-re vannak írva, majd ez az IL lekezeli a házon belüli architektúrák fizikai különbségeit. Az NV ezt PTX-nek, míg az AMD például AMDIL-nek hívja, de mindenkinek van ilyenje.
Amire gondolsz az úgy lenne megvalósítható, hogy minden cég közös virtuális ISA-t használna. Amire aztán tényleg lehetne natívan programozni, majd a runtime szimplán lekezelni a hardverek különbségeit. Ilyet már csinálnak. HSAIL a neve és a HSA alapítvány fejleszti. A nagyobb iparági szereplők már támogatják.(#16) Bull1: Az új adatok alapján egy integrált ARM Cortex-A5x_Mali-T600_CCI-400 rendszer simán megfelelhet a HSA specifikációinak. Valószínű, hogy nem csak a Kaveri APU lesz fog teljes kompatibilítást kínálni. Egyébként ez a Mali-T600 támogatja az OpenCL-t és a C++ AMP-t is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #18 üzenetére
Szerintem ők is így fogják csinálni. Ez a logikus lépés a skálázás fenntartására.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Sennalacy #21 üzenetére
Szerintem a közös cache nem éri meg, mert az IGP csak teleszemetelné, ami a CPU-nak nagyon rossz. Esetleg olyan formában tudom elképzelni, hogy a közös gyorsítótár teleszemetelése nem rontja a procimagok teljesítményét drámaian. Egyéb formában inkább korlátoznám az IGP írási jogát egy olyan tárba, amit a CPU is elér, sőt, aktívan használ.
A közös rendszermemória mellett igazából logikailag el lehet különíteni egy szeletet a rendszermemóriából, melyet az IGP továbbra is grafikai adatok tárolására használna. Ez szerintem így is fog működni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK