Új hozzászólás Aktív témák

  • Tithian

    őstag

    válasz orbano #100 üzenetére

    Elég megnézni, hogy a generációváltásokkor mennyi játék kezdte el kihasználni a DX8, illetve később a DX9 (és a mai DX9*) újításait. Hát nem sok.

    Mennyi játék támogatja manapság mondjuk a HDR-t, miután lassan két éve van arra alkalmas hardver? Néhány? (S. Sam 2, HL2, Oblivion, SC: Chaos Theory, Riddick, Far Cry)
    Mennyi játék támogatta a DX8 új látványosságait (pl. pixel shaderes víz) a GeForce 3-ak megjelenése után kis idővel (egy-másfél év elteltéig)? Nem sok.

    Valószínűbbnek tartom, még ha nem is ez ma a hivatalos álláspont, hogy az eddigi gyakorlat folytatódik, a felhasználó felteszi az új, hiperszuper játékot, s a DX10-et régi gépére, csak ez meg az (mondjuk az aktuális verziójú shaderek használata) nem lesz lehetséges számára. Ellenkező esetben hatalmas pofáraesés következhet, ahogy a DX10 találkozik a piaccal.
    Nyilván nem képzeli azt egy játékfejlesztő, hogy a (nem csak új generációs hardver mellé marketingcélból gyártott) 2007-es játékát DX10-only matricával lássa el, mert szeretne nyereséges lenni.

    Hány DX9-only játék van ma, ami csak hatodik és hetedik generációs GeForce-okon és ATI X1*00 szériás kártyákon fut? Tudtommal egy sem, s a CellFactor lesz a első.
    A második helyezett az alapból csak FX-től és R9500-tól kezdve elinduló Oblivion.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák