Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz
#16939776 #31 üzenetére
Azóta annyira megbízható lett, hogy az idő 98%-ában rá van bízva a robot pilótára a gép irányítása, és elkényelmesedtek annyira a pilóták, hogy időnként kötelezően kézzel kell leszállniuk, hogy megmaradjon a rutin.
Ez szerintem nem így van. Alapesetben kézzel teszik le a gépet, a felszállás utáni és a leszállás előtti 5-10 perc megy kb. kézzel és a többit viszi a robotpilóta. Akkor mennek át gépi leszállásra, ha a látási viszonyok kézi megközelítésre alkalmatlanok. De ehhez a gépnek és a pályának is úgy kell felszerelve lennie, hogy mehessen az automatikus landolás (de nyilván egy mostani gép es egy standard repulőtér fel van, akit jobban érdekel: wiki)
A parádé amiatt van, hogy ha a gép automatán landol, a pilóta nem lát szart sem, és közben téved mondjuk 10 métert a gép magasságmérője, akkor az ott kb. 100+ halott.(A kötelező gyakorlás az a ruszki metrón volt inkább, amikor villanyfék nélkül, csak légfékkel kellett fene tudja, talán naponta megállniuk.)
-
bambano
titán
válasz
#16939776 #31 üzenetére
és hol lesz a határ?
megint az van, hogy valakik nem tudják a befektetésüket használni, mert másvalakik trógerkedtek, a tróger hozzáállásukkal egy rakás pénzt megspóroltak, és ezek után elvárják, hogy más fizesse ki a spórolásuk terheit. az nem normális, hogy a haszon nem ott képződik, ahol a költség.az pedig az én személyes tragédiám, hogy valahogy mindig a távközlési cégeket csesztetik, ami engem is érint. ha minden jogszabályt betartanának, nem lehetne internetet szolgáltatni sehol.
egyébként pedig amikor a bőingesek kavartak és két gépnyi ember lezuhant, az rendben volt? hogy lehet, hogy még mindig hullanak ki a csontvázak a szekrényből? hogy nem lehetett valamikor eldönteni, hogy akkor most elég volt a kendácsolásból és az elejétől a végéig mindent leellenőrzünk? a légitársaságoknak már megint mindent szabad?
-
dchard
veterán
válasz
#16939776 #22 üzenetére
" Innen max. elmenekülni lehet egy olyan technológiára, ami kibírja ha 50m-ernként raknak egy 5G átjátszót és azt full gázon veretik.."
Én továbbra is a megfelelő sávkizárásra szavazok. Ezzel kapcsolatban most újraolvastam a Doppler hatásos hozzászólásodat, és arra jöttem rá, hogy adott frekvencián és sebességnél a Doppler hatás által okozott frekvencia eltolódás mértéke nem lehet nagyobb a kHz-es tartománynál, tehát az sem stimmel, hogy szándékosan volt ilyen "szar" a vágása ezeknek a sávkizáró szűrőknek.
Érdekes összehasonlítás lenne megnézni, hogy az EU-s szabályozás mennyire szigorú az FCC-hez képest, de ilyen tényfeltáró újságírást sajnos nem hazai portálokon fogunk olvasni, az is biztos...
-
bambano
titán
válasz
#16939776 #13 üzenetére
Ebben igazad van, hogy van doppler hatás.
Gimiben velünk kiszámoltatták egy feladat kapcsán, hogy mennyivel kell a piros közlekedési lámpa felé menni, hogy zöldnek lássuk.
az jött ki, hogy a fénysebesség kétharmadával.Tehát ha Rey landolni akar a Sólyommal úgy, hogy a sminktükör miatt nem látta időben a sebesség-előjelző táblákat, akkor valóban baj lesz.
-
dchard
veterán
válasz
#16939776 #15 üzenetére
Igen, csak ez 250MHz, nem 50. Értem amit írsz, csak ezen az alapon akkor minden zavarhat mindent. A másik, hogy pont az 5G vágása kifejezetten jó, ez egyébként fontos szempont volt, amikor a filtered OFDM-et kiválasztották mint az 5G alap modulációs eljárását. Ez elemi érdekük a telkóknak, ellenkező esetben leginkább egymást zavarnák, vagy a nagyobb védősávok miatt kevesebb spektrum jutna. Az RTCA riportban azért vannak blődségek, például nézd meg hogy egy 8x8 vagy 16x16-os AAS-re milyen kimenő RF teljesítményt vizionálnak: láttam egy szektorra 68dBm-es EIRP-et is (több mint 6kW!), ilyen a mesében sincs. Ha megnézem bármelyik vendor AAS-ét, akkor 200-300watt közötti EIRP-et lehet látni, de hogy nem a kilowattos tartományban van, az biztos...
-
dchard
veterán
válasz
#16939776 #13 üzenetére
Már ne haragudj, de ha neked 4200-4400MHz-es sávot határoznak meg a működéshez, akkor azon belül kell megoldanod a hatékony működést, nem panaszkodhatsz arra, hogy 3950MHz-en van zavarforrás, mivel semmi közöd az adott sávrészhez. Ez fordítva is igaz. Egyébként a cselekvési terv is kiemeli a RADALT berendezések szűrésének javítását. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az RTCA riportjából kideül különösen a korai RADALT berendezésekkel kapcsolatban semmilyen elvárás nem volt ezzel kapcsolatban, akkor azért elég egyértelmű, hogy kinek van vaj a füle mögött. Az is érdekes, hogy az EU területén számos reptér közvetlen közelében működik C band 5G, de nem hallani arról, hogy probléma lenne. Valószínűleg az lehet ennek az oka, hogy nálunk sziguróbbak a RADALT RF performanciára vonatkozó szabályok.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az amerikai légitársaságok szerint a C-sávos 5G napi több ezer járatot zavarhat meg, az utasoknak évente 1,6 milliárd dollárjába kerülhetnek a késések.
- újszerű iPhone 15 Pro 128GB black titanium fekete titán független ajándék
- új bontatlan MacBook Air M3 8GB 256GB SSD silver ezüst Apple magyar 1 év garancia
- szinte új 13 hüvelykes MacBook Air M4 256GB SSD midnight éjfekete Apple 3 év garancia
- új bontatlan 13 hüvelykes MacBook Air M4 256GB SSD sky blue égkék Apple 3 év garancia
- újszerű iPad Mini (6. generációs) 64GB Wi-Fi space gray asztroszürke tok
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Samsung Galaxy A35 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Z Flip 5 256GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- GENIUS vezetéknélküli, rózsaszín csajos egér
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G8 - i5-11GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest