- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra - más dimenzió
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Canon EOS DSLR topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Forrmell.enn
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elf
aktív tag
válasz
Luck Dragon #76 üzenetére
A tökéletes megoldás.
Mondjuk a cipőd így jobban kopik. Mennyiért is vetted? -
Lényeg az , hogy munkahelyet váltottam , így most szinte home office-ban vagyok . Suli is szinte online megy , max vizsga esetén kell majd vonatot igénybe vennem .
1,5-Km belül minden üzlet , posta , park ,pékség , sportcentrum stb-stb megtalálható , így egy egészséges sétával részemről le tudom a dolgot . -
Ed3r_X_
nagyúr
Ha én ezt kiszámolnám, elsírnám magam. Főleg, hogy a Honda szervizelésére több mint 1.2 millió ment, 1.5 év alatt. A tankolás erre rá pluszban (25e km). Jobb a boldog tudatlanság
-
Elf
aktív tag
válasz
Luck Dragon #69 üzenetére
Autó nem azért van hogy legyen hanem, mert közlekedünk vele.
Ha nem autóval akkor mással közlekedünk aminek van költsége.
HA a költség alacsonyabb mint az autóé akkor a különbözet marad a zsebünkben nem a teljes autó költség.Szóval mivel váltottad ki az autót és az mennyivel olcsóbb?
Tényleg érdekel. -
-
Elf
aktív tag
válasz
Luck Dragon #24 üzenetére
A nulla az menő. Hogy oldottad meg?
Nekem a bringa 10ft/km pedig nem kér sokat. -
Somatom
veterán
válasz
Tikakukac #62 üzenetére
Nemtom ez neked hogy jött ki. Mondjuk, keresek 800 -at, amiből megtakarítok 400 -at. Ha betegállományban 400 -at kapok, akkor úgy lennék nullán, hogy nem csökkentettem a kiadásaimon. Márpedig az autóm költségei azért magasak, mert havonta 1800 Km a munkába járás. Betegállományban ez nincs. A motorom is luxus, de az is minimálisra redukálódik, ha nem használom. Marad a lakás, meg a létfenntartás. Ezt símán ki tudom hozni egy magyar átlagfizuból.
-
Gyok2
senior tag
Egy ideig a biciklire is vezettem (6-7000 km/év), ha csak úgy simán néha kellett szerelni (2-3000 km-es kis szerviz), akkor 10 Ft/km volt, jó pár éve, ha már pár egyéb tétel is volt, akkor 20 Ft/km, ha meg komolyabb fődarabok szerviz/csere, akkor bőven kijött 30 Ft/km is. Nem is gondolná az ember, mennyibe kerülhet, ha nem csak ide-oda gurulgat vele, és ez nem is csúcsbringa, inkább csak erős közepes. Ezzel szemben, megspórolom a bérlet + fitness bérlet árát
-
Tikakukac
titán
Valamiért neked ez a gyerek dolog akadt be, de 30 körül van mind a két gyerek, ergo nem tudom mit és honnan szedsz össze, mind a két gyerek mérnöknek ment, elvannak sok-sok éve.
Neked azt nem sikerül megérteni, hogy amit te csinálsz, az piszok gyorsan megborul egyik pillanatról a másikra és hacsak tényleg nem tízezer eurókban tolod a megtakarításaidat, akkor hamar beüthet a sz@rvihar.
-
Somatom
veterán
válasz
Tikakukac #58 üzenetére
Vágom. Sztem a hiba a matekban sokkal régebbi. Ilyen labilis alapokkal nem lett volna szabad gyereket vállalni. Pillanatnyilag jó, hogy Te tudsz nekik segíteni, de ez csak tűzoltás régi, hibás döntések után. Persze, Te erről nem tehetsz, sajnálom, hogy most ezt a szerepet kaptad. Én semmiképpen sem követem el ezt a hibát. Tudomásul veszem, hogy egy gyerek anyagi biztonságához nem elegendőek a forrásaim. Ez is csak egyszerű matek.
-
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
Úgy lett kopp, hogy az eddigi túlórás, melós, maszekos pénz totál OFF, kiadások nem csökkentek érdemben, a táppénz meg annyi, amennyi.
Ellenben egy rakat másra is költeni kell még ha lerobbansz vagy történik valami.A matek, az matek. Látom és tapasztalom, mert én adok a szülőknek kölcsibe pénzt jelenleg, úgyhogy maximálisan nyakig benne vagyok.
-
Somatom
veterán
válasz
Tikakukac #48 üzenetére
Ezt sem látom katasztrófának. Törött lábbal nem tudnék dolgozni menni. Sőt, máshova sem nagyon. Azonnal töredékére csökkennének az extra kiadásaim. Az autóra is max. a kötelezőt, súlyadót kéne fizetnem. Egyik kollégám otthon levágta két ujját. Ez kb. fél éve volt, azóta betegállományban van, havi ezer Euroval, ami kb. a magyar átlagfizetés.
-
updog
őstag
válasz
Speeedfire #45 üzenetére
Jepp.
Anno 2018-ban ehelyett vettünk volna egy új, 5-7 év garis Vitarat vagy Dustert, még lehet hogy a végén jobban is jöttünk volna ki minden téren, és nem egy 2007-es fapadban ültem volna 5 évet (szerettem, nem azért).
Dehát ugye hallgatam minden okos ismerősre, hogy új autót azt oszt' ne
-
Somatom
veterán
válasz
Tikakukac #46 üzenetére
Ezt hogy érted? Ha havonta van mondjuk 1000 Euro pluszom, az rossz matek? Ha többet dolgoznék, vagy megvonnék magamtól néhány luxust, akkor lehetne több is, de, akkor hol marad az élet? Abból meg csak egy van. Sztem jól matekoztam. Pl. nem herdáltam el a pénzt esküvőre, feleségre, gyerekre, ezért jut pénz és idő másfajta luxusra. Sztem pl. egy gyerek sokkal több időt, pénzt, energiát von el, mint egy autó.
-
sunavlys
senior tag
és hol a vételár és a többi költség?
-
Somatom
veterán
válasz
Tikakukac #39 üzenetére
Milyen számlám? A szerelő "kiválasztásánál" a hozzáértés volt a fő szempont, nem az, hogy elektronikusan tudjak nála fizetni. A számlámon csak annyi látszik, hogy felvettem fél millát. Azt külön kéne számon tartanom, hogy ebből mennyit költöttem kurvákra, drogokra, bontott hátsó hídra, stb.
-
updog
őstag
válasz
Speeedfire #38 üzenetére
Röhögni fogsz de nekem pont így jött ki hogy most új autót veszek (még az 5 év is stimmel
). Szóval nem hülyeség ezeket írogatni, hogy hogyan jön ki a matek (mivel kb. 10 éve nem használok kp-t, így az utolsó autómosásig minden megvan a kivonatból).
Szóval mivel a 3. gyerek sehogy se fér a mostaniba, kell venni egyet (ne menjünk bele, én is azt hangoztatom hogy az autó nem kell, csak lehetőség), és azt számoltam, hogy 5 év alatt majdnem 5M (infláció, elmaradt hozamok, és euró korrekció nélkül számolva) ment a mostanira - mindezt úgy hogy szerencsém volt az állapotával és sose rohadt le, csak egy kis ez, csak egy kis az mindig.
Hát most 5.5-ért (jó, csalok, a 2.5M támogatást is beleszámolva) kapok új Daciat 5 év garival, ha meg használt 7 személyest (vagy megfelelő méretű 5 személyest) néznék akkor 3.5-4 csak megvenni, még félmillió az adminisztráció és első szerviz, és még mindig ott vagyok hogy lutri az egész előélete.
"Nem azért veszek autót."
Illetve szokták még mondani hogy "kitermeli". Csak sokan azt felejtik el, hogy pl. az autóra rámondják, hogy kitermeli az árát. Aztán a reggeli kávé-energiaital-cigi fogyasztás közben is azt mondják, annak is kitermelték az árát. A hétvégi bulika? Ki van termelve. Nyári fesztiválszezon? Kitermeltem. GTX3080? Kitermeli majd vele a meló (csak gamingre használja
). Aztán hó/év végén meg full negatív a cashflow, mert "minek számolni, kitermeli", csak az a baj hogy egy kitermelés alapján vesz össze/tart fenn mindent IS.
Ez így félig off, nem is konkrét reakció a hsz-edre, csak eszembe jutott a gondolatmenetről
(#39) Tikakukac ++
-
Tikakukac
titán
Nem nagyon kell, olyan automatikusan tud már a számlád költéseket szétkaparni, hogy el se hiszed
Én a durva mikromenedzselésben nem hiszek, de az tuti, hogy pénzügyi tudatosság az itthon nincs. Régen se volt, ma sincs. Szerencsére suliban se kell erre időt áldozni, van helyette hittan.
-
Csak üzemanyagra költöttem annyit mint amennyiért vettem az autót. (2019 óta)
De hála az égnek nem egy problémás darab.
Annyi hogy leginkább 100-ast (E5) tankolok.
Szerencsére nem volt nagy meglepetésköltség azaz egy hűtőcsere volt mert az alulról kapott valamit és eresztett (80eft), meg induláskor válltóolaj csere biztos ami biztos alapon ami sokba volt (100eft komplett szűrőkkel márkaszervízben). Egyedüli nagy probléma hogy nem jó az alapjárat (400-600rpm), talán pillangó lehet koszos vagy maga a motor belül kokszos. -
Tikakukac
titán
válasz
Speeedfire #31 üzenetére
Lásd még hitel, kölcsön, havi költések stb.
Sokan nem látják értelmét, tele is a párnája mindenkinek euróval otthon
-
Speeedfire
félisten
Nem sok értelmét látom ezeknek.
-
Egon
nagyúr
Az elmélet jó, és szoktam is alkalmazni, csak vannak olyan faktorok is, amit nehéz beárazni.
1. A céges verda új, automata váltós, a saját meg nem új (mondjuk nem is régi: 5 éves lesz idén), és manuális. Ez nehezen forintosíthaó, és nyilván szubjektív, hogy kinek mennyit ér.
2. Nem adom el a sajátot, mert egyrészt tud vele járni az asszony, ha kellene, másrészt ha mégis kellene nekem munkába járáshoz a saját verda (pl. ha munkahelyet váltok, és az új helyen nem adnak kocsit), akkor nem tudok helyette mit venni: szűk 5 éve alig több mint 5M-ért vettünk újonnan egy Astra K ST-t, most ugyanez (csak már L Astra-val) 10M...Jah, és az új Atra ugyebár már
francianyugatromán, azt meg vegyen aki akar...A lényeg, hogy nem nulla az autóhoz kapcsolódó költségem a céges autóval sem, a fentiekre tekintettel.
3. A fentiek alapján és a közlekedési szokásaimat is figyelembe véve, nekem kb. 100K nettót ér meg a céges autó (ami kb. bruttó 170-180K lenne a munkáltatómnak, mindent figyelembe véve), ugyanakkor legalább a dupláját költik rá bérleti díj, benzinpénz stb. formájában (más kérdés, hogy mit és hogy tudnak leírni költségként, ezt egy könyvelő tudná elmondani) - de különböző okokból nem tehetem meg, hogy lemondok róla, és kérem bér formájában ezt az összeget. -
Tikakukac
titán
Mikor mennek a komoly beszélgetések, akkor kész számadatokat lehet összehasonlítani.
Anyámnak állkapcsa leesett, mikor 3 év után kiátlagoltam mennyibe van egy kicsi szívóbenyás autóval való "csak elugrok a boltba" jellegű felhasználás.
De bizonyos szinten ez is kevés, nálunk se változott semmi, 50m-re is kocsival kell menni. Van villanybringa, sima bringa és robogó is a garázsban. Qrva kényelmes a magyar, 15 fok vagy 2 csepp eső és itt már autóba kell ülni
-
Somatom
veterán
válasz
Luck Dragon #24 üzenetére
De jó neked! Bár én is ki tudnám hozni nullásra! 100 ezer Ft a kisbusz, ha azzal járnék melózni és akkor nem számolom a plusz egy napot az utazásra, meg a kényelmetlenséget.
Itthon még fusizok cirka hét napot havonta. Gyakori az éjszakai kezdés, végzés. Olyankor már nincs járat a XV. -ből, a XII. -be. 25 Km taxi. Van egy 8x éves nagynéném. Őt is mozgatnom kell. Sajnos, már az sem megy busszal. Ha nem kéne Németországba ingáznom, akkor lecserélhetném a dízelbatárt vmi kicioccó, városi fingilngire, de kevés kilóméternél nem lenne a költségekben nagy különbség. -
Idén szabadultam meg az autótól , így nincs autó = 0 kiadás.
-
radio11
tag
válasz
Krugszvele #16 üzenetére
Nem mindig dőzsölés.
80%-ban kerékpárral járok dolgozni (10km oda és vissza) de van néhány szituáció (pl most, tél és esős idő keveréke) amikor elengedem. Nagyon szívesen mennék tömegközlekedéssel, de 2 busz (320ft/busz) oda is és vissza is, időben is nagyon gáz és valamivel drágább, mint az autó. -
Somatom
veterán
válasz
Krugszvele #16 üzenetére
Épp ez az, hogy egyáltalán nem biztos, hogy elfolyik. Ha havi 200 ezerben van az autó, de általa 400 -zal többet keresek, mint nélküle, akkor 200 -zal beljebb vagyok.
-
Krugszvele
senior tag
Nekem hiába mondják, hogy nincsen pénze az embereknek. Amíg a reggelek arról szólnak, hogy lökik fel egymást majdnem az autók a kereszteződésekben, addig dőzsölés van.
Én nagyon örülök, hogy valaki írja, átlátja, hogy erre folyik el a pénze!
Én is írom a költségeket, - bár autónk az nincsen - minden kiadást. Jó látni! -
updog
őstag
Szintén nem járok vele dolgozni (szép is lenne naponta 2x5 km-t araszolni a turbódízellel a Hungárián). Ha a vételárat nem számolom bele napi 1980 ft (írjuk le: havi 60.000!) forint égett el az elmúlt 5 évben mindent összeszámolva.
Én amúgy szeretem beleszámolni a vételárat, de nem a befektetés kihagyása miatt, hanem mert ha holnap rázuhan egy meteor, kitiltják a dízeleket, totálkárosra töröm stb. akkor pont kitörölhetem azzal, hogy elméletben ma 1.2M-ért eladhatnám, pont 0 ft-ot fogok viszontlátni belőle (de ha semmi nem történik, akkor is áll benne a pénz amíg nem realizálom /adom el/). Az elmulasztott hozam még egy plusz történet.
Szóval vételárral együtt napi 2700 (havi 80.000!). És akkor az állampapír évi 10% bukott hozamát még nem számoltam.
-
A Zéé
addikt
hát szerintem sokan dobnának egy hátast, ha egyszer kiszámolnák ezt... Hogyha beleveszed a biztosítást, és a teljesítmény adót is, akkor napi szinten úgy is elvisz 4-500 Ft-ot egy autó, hogy meg se mozdítod.
Ha meg használod is, akkor ennyi az ára, sőt még több is, mivel avul is az autó, gumit is kell venni néha... Azért ezzel nem árt tisztában lenni, és ha úgy adódik, akkor ez alapján felelős döntést hozni. Autót fenn tartani drága, ha használja is az ember. Nekem naponta kb. 2000-2200 ft a saját autó úgy, hogy nem napi ingázásra használom, csak átlag 2 hetente megyünk vele 1-1 nagyobbat. Így megy bele egy évben 16-18.000 km. Sokan még az autó értékét is beleszámolják, mint nem befektetett tőke, de ennek már én sem vagyok a híve. -
Elf
aktív tag
Pl. kiderül hogy Vácrátótról Budapestre bejárni dolgozni részmunkaidőbe nyugdíjkiegészítésnek konkrétan veszteséges művelet.
(megtörtént eset)
-
Somatom
veterán
Ettől is bonyolultabb a matek. Ha melóba menet/jövethez sikerül két utast szerezni, az oda-vissza 240 Euro, ami sokat javít a matekon. A főnök most azon gondolkozik, hogy céges kisbuszokat vesz és azokkal fogunk melóba járni. Meglássuk. Sajnos, a közelebbi melóhelyek nem fizetnek ennyit.
-
66zio
aktív tag
Például ha tényleg csak munkára kell, akkor kiderülhet, hogy akár közelebbi munka is jó, hiába fizet kevesebbet, mert a különbséget elviszi az autó költsége. Konkrét példát had ne mondjak, mindenki eldönti az élethelyzete függvényében. Viszont úgy nehéz dönteni, ha nincsenek információid. Ez is egy infó a sokváltozós egyenletből. De például akinek olyan az élethelyzete erre is használhatja: #6 Domonkos
-
Somatom
veterán
Minek? Hogy infarktust kapjak? Ha függetleníthetném a melótól, akkor elhanyagolhatóak lennének a költségei, mert melón kívül alig használom. Így viszont futnia kell, kerül, amibe kerül. Persze, ha nem használom azzal csak áttolom a költségeket, mert a bringámra kb. ugyanannyi egy gumi, mint az autómra, a motoromra meg a duplája.
-
66zio
aktív tag
Köszi az idei infókat is! Mindenkinek érdemes lenne kiszámolni magának, hogy mégis mennyit költ autóra.
-
DEJVID
őstag
És ez miért jó?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen routert?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos autók - motorok
- Anime filmek és sorozatok
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- SZÉP Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Laptop -75% 15,6" i9-11950H 64/2TB RTX A4000 8GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Dell Latitude 8-11. gen i5, i7, 2-in-1 szinte minden típus csalódásmentes, jó ár, garancia
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest