Hirdetés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt a koncepciót, amire építünk most a Sony dolgozta ki. Gyakorlatilag az új API-k elméleti alapjai a libGCM-ből származnak. Az AMD ezt vette alapul, amikor kidolgozták ennek a koncepciónak a PC-s verzióját. Ezekre a kutatásokra épül az összes PC-s low-level API. Bizonyos elemeiben annyira, hogy még a specifikáció is ugyanaz. Például a validator teljesen az AMD rendszere mindhárom API-ban. Ezért is egyezik a leírása. De a parancspufferek kreálása is ugyanaz. A bekötési modell specifikációjában viszont például vannak különbségek. Ahogy a shader nyelvekben és a fordításban is.
Az érdem sok értelemben a Sony-é, mivel ha nem csinálják meg a libGCM-et, akkor nem bizonyosodik be, hogy ezt így is lehet, és az AMD sem kezd kutatásba azzal kapcsolatban, hogy ezt a koncepciót miképp lehetne hatékonyan PC-re ültetni.
-
imi123
őstag
Az AMD-nek sok jó dolgot köszönhetünk.Sajnos a hasznot mindig más fölözi le.
Ez az úttörő szerep nem túl kifizetődő!
Egyébként nem hiszem hogy a Microsoft sokáig ült volna a babérjain amint megtudta hogy jön a Steam OS.
Azt hogy ki kezdett előbb fejleszteni alacsony szintű Apit azt valszeg soha nem tudjuk meg.
Legyen az érdem az AMD-é. -
hugo chávez
aktív tag
Hmm, a G-Syncről beszélsz?
Na de az itt már tényleg off, nem?
"mint a cikk címe is mutatja, a DX12-ről van szó még mindig."
Hát azt erősen kétlem, hogy arról beszélnél. Vagy talán az Intel, de főleg az Nv nem teregetné ki és nem taposna bele ezzel is az AMD-be, ha ez valóban így történt volna, ha közösen dolgozták volna ki és az AMD lenyúlta volna előlük? Olyan nehéz elfogadni, hogy az Nv-nek baromira nem volt érdeke egy olyan API, amihez ki kell adniuk az architektúráik dokumentációját? Pedig minden jel erre mutat, pl. a ShitWorks is.
De ha valaki nem akar látni, csak kényszeresen a saját elméletéhez igazítani a dolgokat és emiatt egy csomó tényt szándékosan figyelmen kívül hagy, azzal én nem tudok mit kezdeni...
-
Jack@l
veterán
válasz
hugo chávez #135 üzenetére
Én egy másik mesének adok több hitelt:
Volt egyszer 3 nagyúr és egy király. A nagyuraknál fevetődött az ötlet némi modernozálásra, ígyhát összeültek sörözni. Éveken át csiszolgatták a specikációt, mire az egyik nagyúr felkáltott, hogy én nem tudok tovább várni rátok, nekem most kell egy implementáció, legyen mit mutogatni a marketingeseknek. Elkészített hát magának az eddig összeszedett kis tudábázisból egy működő verziót és haknizott vele egy évig.
Próbálta úgy beállítani, mintha ő találta volna fel a spanyol viaszt, amire a többi nagyúr kissé megorrolt, a végleges verzióból ki is kapták a nagyszájú nagyúr néhány tehenét.#137: mint a cikk címe is mutatja, a DX12-ről van szó még mindig.
-
hugo chávez
aktív tag
"Ezért nem nagyon értem ezt a hurráoptimizmust ami körülllengi őket. (meg a mesét se, hogy mantleből született a dx12)"
Nem érted a mesét?
Hiszen már ismert a történet, sőt, még te is olvastad, ez egészen biztos! Csak hát, ilyenkor előjön a szelektív memória-effektusod... De hogy frissítsem azokat a fránya cellákat, átismétlem neked:
Valóban nem közvetlenül a Mantle-ből született a DX12, hanem az AMD kidolgozta a "low level" API koncepciót PC-re és ezt a kezdetleges kódot odaadta a Microsoftnak is. Aztán a későbbiekben erre a kódra építették a Frostbite fejlesztőivel a Mantle-t, míg az Ms (feltehetően továbbra is együtt dolgozva az AMD-vel, már csak az Xbox One-ra szánt DX12 Mono végett is) a DX12-t. -
Mart10000
aktív tag
Végülis, ami DX11-en működött a DX12 is működni fog rajta.
-
CoolMan
MODERÁTOR
Uraim! Fejezzétek be az offolást, veszekedést, személyeskedést! Aki folytatja az megy pihenni.
-
1. Nem, és az is lehetséges, hogy később sem fog. Ettől opportunity, és nem fact.
2. Ez egy nagy kérdés. Biztos, hogy az nVidia is mozog a háttérben, de a jó ég tudja, micsodát.
3. Ez azért ennyire nem fekete-fehér. Persze, nagy ösztönző erő a 80%, de lehet azért finom szívességeket tenni a másik oldalnak. Az minden további nélkül működik, hogy 1-2 "next gen" effekt AMD jobban fut. -
Jack@l
veterán
1: Igaz, csak ez még nem jött le a mostani programoknál.
2: Igaz, kérdés hogy a nagy ismerettséggel mit kezdenek. NV is megadta nekik sztem olyan szinten guide-ot, amilyen szinten egy fejlesztőnek ismernie kell a kártyákat.
3: Nem ismerek olyan céget, aki a kereslet 80%-át eldobná magától, mert nem optimalizál azokra a kártyákra. (kivéve ha sokkal nagyobb pénz folyik be háttéralkukból, mint magából az eladásaikból)
Ez már önmagában elég ösztönző erő...
Nem kell egyéb hokuszpókuszokat mögé látni, abszolut nincs rá szükségülk jelen pillanatban. Nyugiban fejlesztgetnek, hozzák a kötelezőt. -
SylverR
senior tag
válasz
jacint78 #111 üzenetére
Hogy mivan??
Én még emlékszem annak idején, GeForce 4-re volt kötve bátyám tévéje, és időnként segítenem kellett beállítani a klón módot a tv kimeneten. Hát az egy halál volt. Sokszor alig találtam meg fél óra kínlódás után. Míg az itteni 8500-asomon egy kattintásból bejött a megfelelő menü. Igaz, ez régen volt. De most se hiszem, hogy másképp lenne. -
Mért lenne az nv erőszakos?
Ez ugye nem volt komoly kérdés?
Mitől jobb a helytzete az amd-nek, mikor réges rég az nv-vel demóztak először dx12-es játékot? Star swarmban is rendre megalázták a dx12-es portban az amd kártyáit (még mantle-al is)
Azért jobb a helyzetük, mert a low-level API-s engine-ek kutatásában az ő architektúrájukat használja egy csomó fejlesztő. Ezzel most előnyben vannak. Azt meg egy szóval sem mondtam, hogy ez az előny nem ledolgozható egy év alatt.
Tények? Azokból nem sok van. Ezek a benchmarkok szart nem számítanak (se a Star Swarm, se a 3DM, se az emlegetett DX12 demo). De mondok azért pár tényt:
1. Azonos árszintetn az AMD kártyákban több az erőforrás. Opportunity: ezt egy low-level API-val jobban ki lehet használni. Időhorizont: ismeretlen.
2. Az AMD architektúráját jelenleg jobban ismerik a fejlesztők, jobban tudnak rá optimalizálni. Opportunity: az első néhány DX12-es játékban akár jelentős előnyben lehet az AMD. Risk: ld. #3.
3. Az nVidia egy tőkeerős, semmitől vissza nem riadó, pozícionálásban igen erős cég, aki birtokolja a diszkrét VGA piac közel 80%-át. A befolyását nyilván meg fogja próbálni több irányból felhasználni arra, hogy a #2-ben leírt hátrányt csökkentsék / megfordítsák. Az eredményt majd meglátjuk. -
jacint78
addikt
Innentől kezdve az egész csak a tájékozatlanság hibája, és hogy a boltosok nem okítják ilyenkor az embereket, és beszélik rá a másik fél termékére.
Ezzel csak az a gáz, hogy a boltos nem önmaga ellensége. Az átlag totál laikus júzer a boltot fogja felhívni, hogy mé nem megy valami, ha valami gond van az AMD izéivel (beállítási gondokra gondolok nem többre) és ez a boltnak nem hiányzik, inkább eladja az NVIDIA-t és nincs probléma. Ha valakinek csak az FPS számít, akkor vegye az AMD-t, de, ha minőségi cuccot akarsz nem jön szóba.
-
imi123
őstag
Nyilván ahogy kezdi a gyártás technológia elérni a határát lassul a hardveres fejlesztés sebessége.
Itt jönne képbe a minél jobb szoftveres kihasználás.Itt mindig megemlítik hogy ott vannak a konzolok.Ott rátekernek mindent amit bír.Csak ott kötött hardver van.Pc-n azért nem lesz ennyire egyszerű.
A 280X kártyával is lehetne nagyon szép dolgokat csinálni.Az más kérdés hogy a programozók nyilván nem a régi kártyákat fogják priorizálni az optimalizálásnál. -
Jack@l
veterán
A 260-280x-ekre írtam. De azért te is emélkszel azokra az időkre, mikor évente jöttek ki az új generációk és 30-50%-ot hoztak az előzőkön. Akkor a jónép is évente cserélgette a kártyáit, mert volt miért és nem is voltak elszállva annyira az árak.
@Henkel: Valóban, mért hazudnék, mért megint? Nekem rohadtul nem számít az eladásuk, nem támogat senki, nincs rá okom...
-
SylverR
senior tag
Épp azért is jó, hogy lassan fejleszt, mert így rávan kényszerítve a piac, hogy az sw-n fejlesszen. Rohadtul unalmas volt már, hogy évente duplázódott a HW, míg az SW egyre nagyobb hulladék katyvasszá vált. Ideje a váltásnak. Ha ezzel az nv is gyorsul? Gyorsuljon! Nem baj! Nem érdekel ez a része.
-
-
"Mért lenne az nv erőszakos?"
nokomment."meg a mesét se, hogy mantleből született a dx12"
másik topikban volt több link is a mantle vs. dx12 doksijairól, miszerint szórol szóra ugyanazok, ms a kozmetizázásra se vette a fáradtságot
a hurráoptimizmus arra épül, hogy hátha egy kis ideig legalább nem a vidiás ganékód lesz a jellemző a játékokra... (szerinte is naívak)
(hogy a star swarm képet meg lehessen magyarázni, ahoz star swarm fejlesztőnek kéne lenni
ezért is mondtam, hogy ~összevethetetlen a két arhitektura.... totál programfüggő.)
---
(#97) jacint78
vagy nagyon fiatal vagy vagy nagyon feledékeny
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Könyvajánló
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Battlefield 6
- Házimozi belépő szinten
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest