Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Ok, nem kioktatni akartalak. Minden átmeneti időszak ilyen, de ez még ilyenebb lesz.
Abban sok szakértő egyetért, hogy a jelenlegi, ritkafémeket használó (és fogyasztó) akkutechnológia egy kib@xott zsákutca. Elég csak a régebbi katalizátorok körül kialakult felvásárlási hisztire gondolni.
De egyelőre nem vagyunk hajlandóak felfogni hogy a Föld nyersanyag szempontból egy zárt rendszer, csak azzal tudunk dolgozni ami eleve itt van. -
NoZoli
tag
"Ez inkább workaround, mint megoldás. És előbb-utóbb teljesen elhasználódnak."
Nem csak a Tesla csinálja ezt. Azok az akkucellák, amik már nem jók az autókba, mennek az energiatárolókba. Ott még, további 10-30 évig elketyegnek. Aztán, mivel értékes dolgok vannak benne, jöhet az újrahasznosítás. -
#27070592
törölt tag
Itthon a paneleknél ez teljesen kivitelezhetetlen
A panelek tervezésénél (hatvan éve) nem volt szempont hogy egy családban két autó kell majd, amit nemcsak tárolni kellene hanem eljött az igény arra is hogy egész éjszaka hálózati áramra legyenek kapcsolva.
Mert abból indultak ki, hogy az ideális cocialista nagyvárosban az emberek elektromos tömegközlekedéssel járnak melóhelyre/iskolába/bevásárolni/szórakozni IS, és nem egymillió autó pöfögi az égésterméket, egyenesen az emberek tüdejébe.
Ma arra lenne igény (legalábbis ez az irány) hogy egy száz lakásos társasház alatt legyen egy kétszáz férőhelyes mélygarázs, névre/rendszámra szóló parkolóhelyekkel, ami egyben töltőhely is lenne, külön havi töltési számlával.
-
NoZoli
tag
"Ez igaz, csak a belvárosi lakás a helye miatt jobban is drágult és eleve többet ér."
Ez is csak általánosítva igaz. A belvárosban, kevés az újépítésű / jó állapotú lakás. De amik vannak, azok tényleg felvehetik a versenyt árban, egy viszonylag friss, agglós házikóval."A jelenlegi benzinárak szerintem elég sokakat átültetne (nem a hatósági áron "rögzített" bullshitre gondolok), ha lenne valós alternatíva."
Szerintem, hatósági ár nélkül, jóval csábítóbb lenne, a most éppen nem alternatívának tekintett tömköz. Éppen azért, mert kevesebben engedhetnék meg maguknak az autózást. De, hogy legyen egy kis ON is, ez esetben, az (új vagy használt) elektromos autó gondolatával is többen kacérkodnának. Pláne, a rezsicsökkentett, otthoni áram árakkal. -
NoZoli
tag
"Hogyne. 30 éve pont most viszik. Jelenleg egy hév feletti felüljáró a kampányígéret 20+ éve."
Bezzeg, az M0 nyugati szektoráról, már ígéret sincsen..."A 15 évvel ezelőtti árhoz képest a lakás. Nézz egy négyzetméter árat az ötödik kerületben."
Ez nem csak a belvárosi lakásokra áll. Minden ingatlan, irgalmatlan nagyot drágult az elmúlt 15 évben."Az autót akkor fogják letenni az emberek, ha a tömegközlekedés élhető alternatíva lesz."
A kényelmet feladni? Ugyan... majd ha ki lesznek tiltva az autók, akkor! Nyilván, kellene némi tömköz fejlesztés a tiltás előtt. De csak a fejlesztés, még nem ültetne át sokakat. -
NoZoli
tag
"Ott szar, ahol nem költöttek rá, ezért mindenki átült az autóba."
Látom, ez tyúk-tojás vita lesz..."Sok lófaszt nem érek a Csepel szigeten a vonattal, mert nincs. Van egy, a semmi közepén megálló, 1 órát zötykölődő hév..."
Na, azt pont most fogják bevinni a belvárosig."Egész pontosan ki mondott itt olyat, hogy kell az autó, de nincs rá pénze?"
Itt még senki, de más fórumon már erre is volt példa."Az elmúlt 15 évben hol romlott a belvárosban az életminőség"
Mondjuk ott, ahol megtöbbszöröződött az ingázók miatt az autóforgalom? És még csak nem is kell belvárosra gondolni. Tudok mondani olyan agglós települést is, ami a szomszéd településekre kiköltözöttek ingázása miatt lett/lesz élhetetlen."Vagy csak azt ismerjük el, hogy a lakásunk ötször-tízszer annyit ér?"
Hogy micsoda? Mi ért többet, minél?"Nem kötelező a belvárosban lakni..."
Agglóban sem, mégis mennek sokan, mintha az lenne. Aztán, megy a tömköz szapulálása és az autóforgalom szaporítása."De ezen a problémán úgy is lehetne segíteni, ha a munkahelyeket nem a belvárosba költöztetjük, "frekventált helyen van" címszóval."
Támogatom! -
NoZoli
tag
fatal`: "A tömegközlekedés ott értelmetlen, ahol szar."
És hol lesz szar? Ahol már minden utas az autóba szállt át és nem éri meg fenntartani az addigi járatszámot."Tehát Budapestet leszámítva mindenhol."
Pl. az elmúlt 15 évben, hol vezették be a kiszámíthatóbb, sűrűbb, gyorsabb ütemes menetrendet a vasúti közlekedésben? Kb. minden fővonalon."Fizetjük is folyamatosan, mi a probléma?"
A probléma akkor van, amikor valaki azt gondolja, hogy neki kell az autó. Főleg, ha ezt úgy mondja, hogy nincs rá pénze."A belvárosban lakók nem ismerik el, hogy annak hátránya is van."
Azt te sem ismernéd el, ha más kényelme miatt, a te életminőséged, egészséged romlana.jerry311:"Én arról beszéltem, hogy az elmúlt 50 évben hol ment félre az egész, te meg arról, hogy ma mi van."
Mert 50 éve nem úgy működött a tömegközlekedés, hogy ahol már nem volt rá szükség, ott leépítették?ncc1701:"Kicsit gondolkodj, akkor nem működött a gazdaság sem."
Gondolkodom, de ahhoz képest, hogy nem működött a gazdaság, a konzerven, liszten, élesztőn és WC-papíron kívül, mindent lehetett kapni. És még az emberek nagy része is dolgozott, otthonról."Btw nekem be kellett járnom."
Nekem is."Az autózás nem jog, valami fogalmi zavarod van."
Annak van fogalmi zavara, akinek nincs rá pénze, mégis hangoztatja, hogy neki kell az autó. Főleg, gyereket vinni, meg bevásárolni."Mondjuk az a távolság, h van olyan aglomerációs város, ahol nincs elég ovoda, bölcsi."
Na, ez lenne az a hely, ahová nem költöznék. De még építési engedélyt sem adnék."Viszont ha vége a melónak, elgurulok edzeni, utána hazajövök plö medencézni. Ezt nekem a belváros nem tudja nyújtani."
Pedig, világszínvonalú fürdőink vannak!"És ha nem tudnád az üzemanyagba beépített út adó nyolcada van az utakra költve."
Ezt valóban nem tudtam, mert már több mint 20 éve nincs az üzemanyag árában útalap. De így, már értem a pocsék utakat.tomcat78: "Covid alatt sokan többet ültek autóban, mint akik ilyen--olyan oknál fogva otthon maradtak."
Mégis szinte kiürült, autózható lett a város. Akkor, valami itt nem stimmel."Nem alapjog az autózás? De, ha van rá pénzed, az."
Szerintem, nézz utána a szó jelentésének."Kényelmes ember- kertes ház? Na ennek rohanj neki mégegyszer....."
Te rohanj neki mégegyszer! A kényelmes ember az autóval ingázik. -
#54625216
törölt tag
"Perpillanat ez a belsőégésű motorral szerelt autókra is igaz."
Ezért írtam korábban, hogy: " - amióta a kategória létezik, nem csak mostanában -"
"Hyperluxus sportautókat is adnak ki, azokat is mindig elkapkodják, azokból sem győznek eleget gyártani. Ja hogy mesterségesen vannak limitálva a számok? Ja ...
"
Ha mesterségesen vannak limitálva a számok, akkor győznének eleget gyártani, csak nem akarnak. Ez az alapvető különbség a benzines luxus sportkocsik és az EV-k között, hogy az EV-kből annyit gyártanak, amennyit a rohamosan bővülő gyártókapacitással egyáltalán lehetséges, mégis nagyobb irántuk a kereslet a jelenlegi árszínvonalon is, mint amennyit ki tudnak szolgálni.
"Az segít a Magyar városok légszennyezettségén?"
Sőt a magyar mélyszegénységben élő vasutas árvák taníttatásán sem segít, de ugye nem ez a téma, ahogy a magyar városok légszennyezettsége sem.
#217 ncc1701:
"Drága, ritka anyagok kellenek hozzá, nehéz. Amúgy minden fasza."
A XIX. században a lovászok ugyanezzel érveltek a benzines autókkal szemben. -
Somatom
veterán
Csakhogy a Lada műszere manipulálható volt. Kétoldalt betoltál egy-egy lemezt, benyomtad a rögzítő füleket és már kint is volt a műszer. A modernebb autóké is manipulálható. Ezért használnak külön műszert a teherautókban. Ha ott megfelel ez a megoldás, akkor a személyautókban is megfelel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest