Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz sarocker #25 üzenetére

    Még annyira nem. Az NV szerint egyre több játék fog jönni. Bár a virágzás csak viszonyítás kérdése. Az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest most is virágzik a piac. :)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cathulhu #22 üzenetére

    Ebben is van ráció. Ha megnézed a Mafia 2-őt, akkor csak akkor van teljesen hardveres fizikád, ha egy dedikált GeForce-od van PhysX-re. Ahhoz, hogy te hivatalosan használj dedikált GeForce-ot, szükséged van egy normál GeForce-ra. A másik szempont pedig, az, hogy az NV nem a kis VGA-k eladását akarta felvirágoztatni, azoknak úgyis vége. A 200-300 dollár fölötti kategóriában számít, így a stratégiát is oda kellett összpontosítani.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cathulhu #19 üzenetére

    Hosszútávon sok fejlesztő saját fizikai motorban gondolkodik. A PhysX/Havok/Bullett/ODE úgy sem lehet komoly tényező a heterogén érában. Túlságosan megköti a lehetőségeket a rendszerek programozásában.
    Az NV-nek az a prioritás, hogy addig szedje ki a pénzt a PhysX-.ből, amíg lehet. Aztán ha már nem lehet, akkor ott lesz a platformjuk, így nem is lesz szükség a PhysX-re.

    (#20) yakuza.tora: Értem. Nos az várható volt, hégy a régi hardver támogatását dobják. Abból nekik semmi hasznuk nem származott.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cathulhu #17 üzenetére

    Igazából üzleti szempontból jól csinálja az NV, és anno a Creative is jól csinálta. A hangkártyák piacának mára vége, és amikor a Crative zárt technológiákra dolgozott, akkor ez már látszott. Az NV is tudja, hogy a VGA-piacnak vége. Ezt nem lehet megakadályozni, így a profitmaximalizálás a cél, aztán ha lesz platform, akkor hagyni kell a piacot megdögleni. Ez üzletileg teljesen kifizetődő. Ha 2013 után GeForce GPU-t szeretnél vedd meg az NVIDIA processzorával együtt. Ugyanez az AMD-nél is, és az Intelnél is. Bár az Intelnél úgy szólhat a dolog, hogy ha Intel procit szeretnél, akkor fogadd el hozzá a GPU-nkat. :) Ez lesz az általános a heterogén érában, a gyártók mixelése sajnos két külön drivert fog jelenteni, így ezen a ponton magaddal szúrsz ki eltérő procival és GPU-val. A platform válik kulcsfontosságú tényezővé.
    Opciós lehetőségként még mindig ott lebeg a felhős modell. Bár most egyre nagyobb visszhangot kapnak a hibái.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz yakuza.tora #15 üzenetére

    Az még hagyján, hogy saját magukra optimalizálnak, mert ez normális. Azt kérdőjelezik meg nekik az emberek, hogy milyen jogon emelik a játékokban mesterségesen a gépigényt. [link] - persze tudjuk az okot ... legalább két Geforce-ot vegyél, csak ez nagyon nem felhasználóbarát politika. Nem véletlen, hogy a Mafia 2 után le is állt egy időre a PhysX reklámozása, mert az eset után antireklám volt, ha egy játékot PhysX-szel hirdetnek. Persze kérdés, hogy ez valaha megváltozik-e. A PhysX-hez még mindig többen társítják a brutális gépigényt, mint a masszív látványvilágot. Ez abból eredhet, hogy a PhysX-es játékok 99%-a szoftveres megoldást használ, és sok ember ebből indul ki. CPU-s fizika mellett pedig nulla különbség van a GeForce és a Radeon között, és ez átverés szagot gerjeszt. Sajnos nem mindenki tudja, hogy vannak hardveres és szoftveres PhysX játékok. Sokan azt sem tudják, hogy a PhysX az egy API és szükséges a játék futtatásához. Ez tisztán rossz kommunikáció.
    Múlt évben jelent meg David Kanter leleplező cikke is, ami itt elérhető. [link] Nagyon szépen leírja, hogy a PhysX nem azé fut lassan, mert szar az API, hanem azért mert mesterségesen korlátozva van a lassú feldolgozásra, aminek az eredménye a magas gépigény. Nem is véletlen, hogy azóta nem jelent meg PhysX-szel reklámozott játék. Sőt a PhysX driver PC-re több mint egy éve nem módosult. Az NV majd idén nyáron próbálja meg újraépíteni a PhysX ázsióját az új Alice játékkal. Meglátjuk milyen sikerrel.

    Ez az általános baj egyébként a zárt technológiákkal. Azért bukik el mind, mert egy gyártóhoz van kötve, így nem a hardvertől függ az, hogy milyen gyorsan fusson a program, hanem a gyártó akarata, vagy érdeke befolyásolja a gépigényt. Gyártófüggetlen technológiával ez lehetetlen, mert minden vállalat a legjobb sebességért küzd, vagyis konkrétan verseny van a piacon azért, hogy az adott hardveren minél gyorsabban fusson az adott API-ra írt program.
    Androidon egyébként az NV teljesen másképp kezeli a PhysX-et. Ott semmilyen elzárás nincs. Minden gyártó támogatja. Ez sikerre lehet vinni. Persze ez a döntés abból is ered, hogy a Tegra piaca most virágzik fel, vagyis alapból dől belőle a lé. A VGA-piac sajnos haldoklik, így ott mesterséges eszközöket kell bevetni, hogy valamilyen szinten tartható legyen a bevétel. Persze ez még így sem garancia a sikerre, amit az is mutat, hogy az NV az elmúlt év első negyedévében 800 milliós, míg most 637 milliós bevételt csinált a GeForce/Quadro/Tesla üzletágból. A VGA-piac menthetetlenül döglődik. A nagy gépigény ezt kompenzálná, mivel a játékosokat nagyobb VGA vásárlására ösztönözné. Persze a hatás inkább az, hogy a játékosok elmennek az olcsó konzolra, és a VGA-piac helyzete még jobban romlik. Az NV ezért is kezdett saját processzor kifejlesztésébe. [link] A VGA gyártása mér nem éri meg, így kell egy saját platform, amivel visszajönnek a korábbi PC-s bevételek. 2013-ig kell kibírni, és akkor ott lesz az NV-nek a Maxwell APU. Addig pedig a Tegra első számú szempont.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés