- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Dr. Akula #27 üzenetére
ez ebben a formában "hülyeség", vagyis, mire használnák? (nem akartalak megsérteni vele, de most még "nincs mire" használni a jelenlegi generációkkal).
Lehetne használni a grafikus helyett a lokális memóriát.. akkor kihasználnák? Igen és nem, mert összességében lassú az a ram, és sokaknak nem tetszene, hogy ki kéne "gyúrni" az alaplapon levő memória mennyiséget (egy a VEGAban található "memoria cache" módszerrel végül is használható lenne).
A másik aminek viszont kellhet majd a sávszélesség, de főképp a pcie4 jobb latencyje, az a CPU alapú raytracing. Egy bizonyos minőségi szint felett annak előnyére válhat a grafikuskártya felé.
De ahhoz viszont kell a combos 12-16magos "gaming" CPU (lehet nem ok nélkül nevezte gaming cpunak AMD a 3950X-et?)...
De tény.. a CPU alapú raytracing sokkal többre lehet képes mint a VGA alapú.. A "tradicionális" VGA felépítésnek meg pont gyenge pontja az RT, nem véletlen kerül kell hozzá extra dolgokat a GPUba beépíteni.. akkor már lehet jobb a CPU alapú...A fentiek alapján, maximum akkor kellhet gyors PCIE4 majd PCIE5 pár év múlva, ha ténylegesen az RT-t CPU fogja számolni, esetleg valami "csoda" okán az alaplapokra olyan olcsó lesz a ram, hogy nem érné meg VGA egységekre sokat tenni és mindenki cachelné onnantól a memóriát (bár ezzel nvidia nem kis bajban lenne).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
dkess
őstag
válasz Dr. Akula #19 üzenetére
Esetleg a Gigabyte Aorus Extreme? Mondjuk a speciális vonalon (csak vízhűtéssel alkalmazva) az ASRock X570 AQUA? Avagy MSI vonalon maradva a Godlike - avagy "emészthetőbb" árszínvonalon az Ace?
Abban egyetértek, hogy lehetne nagyobb választék is ...
Walter_White
FHD helyett 4K -ban is ilyen arányok vannak? Esetleg a "sima" Ryzen 3600 -osnál komolyabb CPU -val is? Abban mondjuk egyetértek, hogy jelenleg VGA fronton semmi értelme PCIe 3.0 fölé menni - és ez egy darabig így is marad ...[ Szerkesztve ]
-
Dragon3000
veterán
válasz Dr. Akula #44 üzenetére
Azért ehhez hozzátartozik, hogy Windows esetén eleinte csak az xp 64bites szarja volt. A pci-e használata még nem igazán fog változni, elvégre egy 2080ti-t se fogja vissza, ha X8 sávra van korlátozva, így még a 3.0-ban is van bőven tartalék a vga-k terén. A sebességen kívül még a késleltetés se az igazi, bár ezen a 4.0 javít.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Dr. Akula #44 üzenetére
Igen ezt csináljuk (átküldünk mindenkit előre egyszerre, ráadásul sokszor a rendszer memóriát "kihagyva" egyből a háttértárból, és esetleg csak "futólag" ugrik be az adat a rendszer memóriába), de mivel az alaplapi ram elérés sokkal lassabb mint a VGA ramja, egy rendes "pre-cacheing" nélkül ez nem fog változni, mert be-be-beszagatna vagy erős framedrop lehetne esetenként ha nem jó az algoritmus.. ezt senki nem fogja "kitesztelni" és emiatt kockáztatni (főképp nem saját pénzen) a programozói szokás nem fog változni amíg a VGA-kon több gigabájtnyi ram van (és egyre több).. Ez maximum akkor működne máshogy ha a VEGAban látható módon működne a cache és maga a driver döntené el mi kell a "kicsi" VGA memóriájába és mi marad a rendszer tárban (bár ennek a hatékonyságában is még mindig kételkedem, amik voltak "demok" vegával aminek lekorlátozták a memóriáját 2GB-ra és fps számlálóval mutatták 1 játékban, hogy "jól működik" nem volt túl megbízható "forrás").. Mindenesetre ez kellene a kihasználáshoz, vagy játékonként vagy driverben (némi hardver "melléktámogatással").
Én ennek a technológiának inkább az APUk esetében látom máig majd lehetséges "feltámadását", ahol kap mondjuk a chip egy 512MB vagy 1GB-os chippet (ha gyártani fog valaki ekkorát, vagy kap nagyobbat, de VGA kártyához képest "kicsit"). Persze ezen HBM esetén is meg kell oldani, hogy a memória közös címtérben legyen a CPU-val, az jól tud jönni egyes számításoknál, hogy nem kell tartalmat "duplázni" majd számítás után "szinkronizálni", így a GPU mellett a CPUnak is el kellene érni a tárterületet (lehet azért is tart addig az első változatok megjelenése mint ameddig tart).Az eddigi évek tapasztalatai alatt, nem kell félni attól, hogy a programozók hirtelen bármiféle kényszer nélkül megváltoztatnák azt a módot ahogy eddig programoztak. Már csak eleve azért se mert a mostani játékmotorok nem így működnek, egy újabb generáció meg belőlük megint 5-10 év lehet.. Épp csak elkezdték lecserélni a széjjel patchelt 10-15 éves 1-2 szálat használó motorokat.. Egy hamar nem fognak továbblépni egy ilyen drasztikus átírást igénylő motormódosítás céljából.. sok motor máig csak reklámként hordja a DX12 jelzést, de "sz*rul" van implementálva így nem, hogy nem nyer sebességet még veszít is, és esetenként "framedropol" (ügye kedves EA?). De mivel manapság a grafika a minden ezt azért még itt hagyom akkor már -> [link]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5