- Projektor topic
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem lep meg, hogy DICE-ék egy alapvetően brute force dologba észt visznek, ezért (is) szeretjük őket. Kíváncsi leszek a végtermék minőségére, ezek a felezett kalkulációs terek fullHD-ben azért elég kétesélyesek, gondolom, nem véletlen van hozzá annyi postprocess.
(#10) Petykemano:
Amikor az nvidia áll elő egy olyan fejlesztéssel, ráadásul ami még gyenge kivitel is, akkor nemhogy óriási elismerés fogadja az innovatív rizikóvállalást, hanem persze egyből elő is állnak a szoftverfejlesztők az implementációkkal, amire senki nem készült, senki nem igényelt.Ne viccelj már... Szerinted miért / hogyan álltak elő a fejlesztők egyből az implementációkkal? Gondolod, hogy az NV-nek nem került rengeteg kilincselésbe meg dedikált mérnökbe, hogy ennyi játékhoz jöjjön a DXR-es kiegészítő? Pont azt csinálták meg, amit az AMD ugyanúgy megtehetett volna a Vegával. Ki a hibás azért, hogy nem tették?
Amúgy ha az AMD most előállna egy 400 dolláros kártyával, ami a 2070-et veri RT nélkül, akkor úgy indulna meg felfelé a részesedésük, mint a mérgezett egér.
-
X2N
őstag
Én örülök neki h most ennyire fel van kapva az egész raytracing téma. Remélem az nvidia megoldja időval a sebesség gondokat, 1-2 generációváltás után. Eleinte ez nem lesz egyszerű. Ebből mi és a játékfejlesztők is hosszútávon csak profitálhatunk. Nekik egyszerűsödik a munkájuk mert nem kell összetrükközni a megvilágítást mindenhol, több időt tudnak fordítani más hasznosabb dolgokra...Nekünk csak vga-kat kell vennünk, ha nem most, majd 1-2 év múlva ha lemegy az ára. El fog terjedni mert szükség van ilyen gpu-kra amikkel gyorsítani lehet a renderelést. Majd rájöttök később ha már megszokjátok. Utána már a régi trükközött megvilágítás lesz fura...
-
feletted a válasz a Tomb raiderre.
Akkor nem kellett volna abban a cikban 1280-s felbontást és 2 darab 2080Ti-t vizionálni.
Biztos , hogy nem lesz nagyságrendi növekedés,de ebből következtetést levonni is kár, főleg ilyeneket.Innentől kezdve én elengedem ebben a témában a PH-t..
-
Kristof93
senior tag
Tehat sikerult a gpu tobb mint felet 1-2 rosszul futo effektre elpazarolni? Mert a tensor+raytrace magok annyit foglalnak el. GG, gratulalok.
-
Locutus
veterán
Ezekszerint akkor a win 10 redstone5-nek az új DirectX-szel is ki kell jönni október 11-ig, vagy a BFV-ben aligha fog működni minden a release-kor.
-
MCBASSTION
aktív tag
magyarul akkor fogtak a jelenlegi algoritmust ami kepkockabol dolgozott, es azokra a pixelekre amire nincs eredmeny lefut a sugarkovetes. Sok minden nem valtozott. Ebbol is latni, hogy annyit azert nem ad hozza a sugarkovetes a kephez, mert csak a kepen nem lathato dolgokat nyered vele.
lasd:
https://abload.de/img/1bordt.gif
https://abload.de/img/289o2q.gif -
Plasticbomb
addikt
Ez egy teljesen jó cikk erről, itt tényleg csak az lenne még érdekes, ha tudnánk, hogy a DICE használja e az RT magokat vagy sem. Gondolom használja, ha jól rémlik úgy alkották meg a 2080at, hogy a grafika mellett már az rt is tud futni, de nem vagyok biztos benne.
Majd valaki vissza olvassa a kapcsolódó cikkeket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #28 üzenetére
A DXR-t használják. Az API fölött ezek a hardverek nem látszódnak, hogy a fejlesztőknek ne kellejen hardverfüggően dolgozni, vagyis bármit is írnak, az az API alatti implementációkkal kompatibilis legyen. És ezek az implementációk döntik el, hogy a hardverből mik lesznek használva, nem pedig maguk a fejlesztők.
-
bencefica13
csendes tag
Szerintem felesleges minden cikkbe leírni, hogy ezt a featuret az NV támogatta és hozta létre, mert jelenleg még a szomszéd Jóska bá is hallott róla.
Eddig csak NV kártyáim voltak, szóval én se vagyok pártatlan, de ebben a cikkben semmi lehúzást nem érzek.
Érdemi véleményt úgyse lehet alkotni addig amíg nem jönnek ki rendes benchmark-ok, addig meg szerintem jobb, ha van mit olvasni, mint ha síri csend lenne róla. -
Remus389
veterán
Annyi történik hogy 4 pixel fog alkotni egy pixelt, tehát egy sima full HD kijelzővé avanzsálódik a 4K kijelző.
Azért mondtam a 4K kijelzőt, mert aki 2080ti-t vesz annak gondolom 4K-s a kijelzője. Ilyen szempontból praktikus a 4K, hisz full HD-vá alakítható ha szükség van a teljesítményre. Kicsit messzebbről nézed akkor jó az.
-
kikikirly
senior tag
Abu85:
Dice féle megoldás használja a dedikált Nvidia Raytracing magokat? -
A dolog ott kezdödik,hogy ehhez hardver kellett.Nem is kell,hogy seggnyaloda legyen,hanem a lényeg kimaradt,hogy ezt nem kedvtelésböl készitették,hanem mert nv hozta a 2xxx szériát és gondolom nem keveset tejeltek érte,hogy ezen demozzák az eljárást.Gondolom még ez a fajta RT is megfektetne egy régebbi kártyát.
-
Tyrel
őstag
válasz
laceszgamer #22 üzenetére
Valószínűleg nagyrészt azért, mert az nVidia prezentációjából a Turing ray tracing képességein, és a "PRE-ORDER NOW!" gomb aktiválásán kívül nem derült ki semmi... Arról beszélnek az emberek amiről lehet, ill. amit méltóztattak megmutatni nekik.
-
laceszgamer
addikt
Nem értem mi ez a hatalmas sírás a dolog körül.
Ugyanaz mint mikor kijött a tesszalizáció, eleinte az is bármilyen hardvert képes volt megfektetni, csak annak nem volt ennyire tolva a marketingje mint most az rt-nek. Ha csak simán GTX-nek neveznék a kártyákat és egy sorban ott lenne, hogy erre is képes, akkor a kutya nem foglalkozna vele, hogy mennyire fogja vissza a kártyát. -
FLATRONW
őstag
Annak idején az AO is valami hasonló módon indult. Az SSAO kezdeti formái csak fele felbontáson volt kiszámolva kevés mintavételezés mellett.
Később ahogy erősödtek a GPU-k és fejlődött az AO is, úgy tértek át a teljes felbontásra és növelték a mintavételezést.
Remélhetőleg itt is az lesz a helyzet, de arra még legalább 5 évet várni kell. -
Remus389
veterán
Na ez egy igéretes megvalósítás, szerintem lehet meglesz a full HD 60 fps, a 2080ti-vel.
Csak a 4K-t kell letekerni full hd-ra
-
Tyrel
őstag
Abu kifejezetten sokat írt már a ray tracing-ről az elmúlt években... Nem most lett fontos neki, csak most vált elérhetővé a tech első kereskedelmi változata...
És azzal mi a baj ha megemlíti, hogy a BFV-ben demózott ray tracing szoftveres oldalról nem is az nVidia műve, sőt jobb is az általuk kínált megoldásnál? Ezt ők nem mondták a prezentáció alatt, épp úgy ahogy az Intel is elfelejtette közölni hogy a 28 magos szörnyetegjük a demó alkalmából 5GHz-re volt húzva... ott a k. anyját az Intel-nek amiért "füllentett", de az nVidiának nem, nekik lehet, me' ZŐDSZEMÜVEG!!!!!!44
-
-
Silεncε
őstag
válasz
bencefica13 #15 üzenetére
A zöld szemüvegesek ha meglátják Abu nevét egy cikknél, már nekiállnak habzó szájjal szapulni mindent és mindenkit... Mindegy, hogy miről szól a cikk, Abu = ellenség...
-
bencefica13
csendes tag
Ez a cikk teljesen jól és érdekesen (legalábbis szerintem) leírja, hogy a DICE fejlesztőcsapat, hogy implementálja a RT-t. Ebben most hol a lehúzás?
Nem látom sehol, hogy bármelyik cikkben/kommentben lehúzná a Raytracinget, szerintem inkább épp ellenkezőleg. -
Tyrel
őstag
...vagy csak azt jelenti hogy az EA túl nagy és erős ahhoz, hogy a Frostbite-ot összesározzák holmi GameWorks-el, vagy úgy egyáltalán bármi idegen és számukra kontrollálhatatlan 3rd party kóddal...
Az RTX megoldásában pedig pont ez a rossz, hogy alapértelmezetten a GameWorks-hoz akarják kötni, és hogy a GPU egy igen nagy részét beáldozták érte úgy, hogy tudták hogy érdemi használatra még az sem lesz elég. Ahogy a másik topicban mondtam az RTX modul innentől "dead weight" a Turing-ban, mert az egy dedikált feladatát nem tudja maradéktalanul ellátni, azon kívül meg semmi másra nem jó.
Az hogy ez az első kiskereskedelmi forgalomban kapható megoldás, az nem jelenti azt hogy ez az első jó megoldás is. Persze megpróbálták, részben meg is csinálták, tapsi-tapsi hú de fasza, de ezt a félmegoldást isteníteni meg 1000 USD-ért dobálni már tökre nincs rendben.
#10
+1 -
Sinesol
veterán
Menetrend szerinti lehúzós hír Abu-tól...
Hirtelen mégiscsak fontos a Ray tracing, lényeg hogy be lehessen mutani milyen roszak a ződek.... -
sutyi^
senior tag
Egy egyszerű RT optimalizálásról szóló cikket ki minek akár látni. Nekem az jött le belőle hogy a fejlesztők a saját eljárásukkal sokkal jobb hatásfokot értek el, cserébe némi ember óráért. Míg a GameWorks-ös "drag&drop" megoldás lomhabb de lényegesen kevesebb erőforrás ráfordítással implementálható.
Neked az jött le, hogy az NV-t érkezik és nem DICE munkáját fenyezik.
Ha AMD-rol lenne szó, akkor azt látnád bele amit írtál.
-
Petykemano
veterán
Különös, hogy amikor a legjobb tech innovátor (amd) előáll valami elképessztően jó technológiával, amit ráadásul hosszú évek iparági egyeztestéseinek eredményeképpen az igényeknek megfelelően implentálta, akkor mégis csupán pár jól.megfizetett közeli partner ír rá szoftvert.
Ilyen volt a tesszeláció, a csodashadermodel 6, rapid packed math, async compute . És még satöbbi
És persze a kudarc fölött megszólalnak az utólag okos - elégedetlen, kissé kárörvendő - hangok: minek ez? Ki kérte? Mit ugrál?Amikor az nvidia áll elő egy olyan fejlesztéssel, ráadásul ami még gyenge kivitel is, akkor nemhogy óriási elismerés fogadja az innovatív rizikóvállalást, hanem persze egyből elő is állnak a szoftverfejlesztők az implementációkkal, amire senki nem készült, senki nem igényelt.
A drukker persze most azt mondatja velem : bárcsak az AMD előállna egy olyan termékkel, amelyik a konzervatív, hagyományos utakon erősebb, mint az nvidia új felhozatala. Kíváncsi vagyok, akkor is fontosabb lenne-e az, hogy hát nem csak 1-2 év múlva megjelenő, hanem a régi játékokkal is akar az ember játszani.
De valószínűleg csak újfent kiderülne, hogy az AMD nem érti a marketinget, nem érti a piacot és hogy haladni kell a korral. -
Kizárólag az ár rossz semmi más. MI rossz abban ahogy ők megvalósították? Miért ki valósította meg jobban? Tudsz mutatni olyan céget? Attól, hogy a BF ben egy hibrid megoldást hazsnálnak nem azt jelenti hogy NV féle rossz lenne , hanem azt jelenti, hogy egy teljesen kész játékba nehéz beleölteni erős kompromisszumok nélkül az eljárást, Ezért kell az alapoktól beépíteni.
Tyrel#8 : Amit te művelsz ugyan ez pepitában. amit most leírtál.
-
Tyrel
őstag
Ha ezt az AMD lépte volna meg így, már tegnap este óta minden 2. hsz. az lenne az összes kapcsolódó témában, hogy:
"áh gyökér ájemdé, megint a jövőnek fejlesztett GPU-t, mire beérik az új tech addigra kijön mellé 3 új generáció és ez a jelenlegi cucc sz*rt se fog érni! Haha, hülye ájemdé, még évekig senki nem fogja használni amit kiadtak!"De ha az nVidia csinálja ugyan ezt:
Jó, persze, van egy lista hogy melyik játékokban lesz ray tracing... meg is lehet nézni mennyit ér, mert nem szerves része a játékoknak, nem lett beletervezve...
Ez a BFV implementáció kb. a legjobb, de ők nem is használják az nVidia "kódját" hozzá... -
Tyrel
őstag
Igazad van, Abu feleslegesen megy bele a részletekbe, mert épp eleget ártott maga az az egész prezentáció az nVidiának és az RTX szériának is, úgy ahogy volt...
A korábbi szériák megjelenésekor még hasznosak és érdekesek voltak a szakmai cikkek, mert azokból derült csak ki a valóság, most viszont már nélkülük is tök nyilvánvaló mennyire rossz útra lépett az nV és milyen pofátlanul akar még ebből is pénzt csinálni.
Na félreértés ne essék, nem maga a RayTracing rossz, hanem az ahogy ők megvalósították...
-
azért mert pletykákra nem adunk, ! máskor mindig hivatalos infókra épülnek a cikkek nem pedig valaki ott volt és éppen elkapott egy fejlesztőt aki vagy mondott ilyet vagy nem vagy ez történt vagy nem.
Érdekes módon most mennek a cikkek a valaki felvette a TR-t hogy futott, de semmi hivatalos, valaki beszélt egy fejlesztővel aki ezt mondta...
A cikkeknél a Forrás megnevezése : Prohardver -
Zeratul
addikt
Miért ne tenné, ha egyszer az nVnél kutyaütők programoznak.
-
Abu lesz még cikked lehúznia tegnapi prezentációt?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A DICE nem az NVIDIA kódját használta fel, hanem írtak egy saját effektet a visszaverődésre, ami még gyorsan is fut.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Villanyszerelés
- Projektor topic
- One mobilszolgáltatások
- Képregény topik
- EAFC 25
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest