- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Hobby elektronika
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- OLED monitor topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kristof93
senior tag
A 10 gigaray-től én is megtikkadtam...
b.: Mértékegységet kitalálni könnyű, csak ugye azt nem írták oda melléje, hogy *10x gyorsabb ha raytrace-el szopatod magad, hanem meg 30%. És nehogy azt hidd, hogy a bf5 olyan jól fog futni. Nem olyan katasztrofális mint a tr, de sokat attól sem várnék.
-
válasz
Cobra652 #109 üzenetére
Keversz azért pár dolgot. Ez az 1080 30 FPS beragadt, de épp a BF5 a példa rá, hogy ha foglakozik vele egy stúdió akkor kis teljesítmény vesztéssel is lehet mérhető eredményt elérni látványos fejlődéssel. Szerintem pontosan nem én vagyok vak.
AZ irreális elvárásokkal nem lehet mit kezdeni, hogy valaki azt remélte hogy egy új arch azonos csíkszélességen ilyen alacsony órajelen 60 % fejlődést fog mutatni.
Ez egy olyan dolog, amire évtizedek óta vár a játékipar, még te is hidd el csak még nem tudsz róla. Sebességről még nem akarok vitatkozni, szerintem az új Arch gyorsabb lesz RT nélkül is, főleg dx 12 alatt mint a Pascal egyel felette lévő kártyája.
Meg kell várni a teszteket és meg kell várni , hogy mérséklődjenek az árak, mert én azt mondom, hogy továbbra is az egésszel ez a legnagyobb probléma.
Igazából az előrendelők irreális száma is epic fail, akik megrohamozták a boltokat, mert ezzel azt mutatják, hogy az jó irány, ha az új gen 2070 kártyája annyiba kerül, mint a régi gen 1080 ( akár TI) kártyája. Jövőre ott fogunk tartani, hogy 500 dollárért a 3060 kártya fog debütálni, mert gyorsabb lesz mint a 2070. -
Kristof93
senior tag
A bemutatón olyanok hangzottak el, hogy 6x-10x teljesítmény (ami hazugság), hogy real time ray tracing, látványos demókkal (aztán kiderült, hogy 1-2 effekt, 1080p@30). A végén pedig volt bőre (lol) azt mondania, hogy "Computer graphics has been reinvented, thank you". A sajtó nagy része be is vette az egészet ahogy volt. Ez mi ha nem megtévesztés? A legviccesebb, hogy ez nem is valami exkluzív feature lesz.
-
ASSMA
csendes tag
szal tl.dr: Nem próbáltak meg minden szart raytracelni mint tették azt a tombraiderben, hanem csak keveset, így nem is ment a teljesítmény rovására mint az utóbbi gameben.
Hát ez igen, ezt belátni tényleg nagy mérnöki teljesítmény lehetett -
wolfman
veterán
válasz
Cobra652 #109 üzenetére
Én nagyon nem szeretem az nVidia-t a nagyon agresszív üzletpolitikája miatt, de az AMDnek meg annyira sanyarú a sorsa, hogy kénytelen voltam előbbire váltani, mert röhej a vörösök mit művelnek már évek óta. Ettől függetlenül teljes szívemből kívánom, hogy egyszer csak megtörik a jég és az AMD kijön egy olyan VGAval, hogy az nVidia kénytelen lenne nekiállni az értelmes fejlesztéseknek.
Mondjuk semmin se segít a bányászláz.
-
trufa12
addikt
Egyelőre marad az 1080. Fhd ra. Majd 1 2 év mulva full config csere aztán kiderul akkor mi lesz a sláger
-
válasz
Kratos77 #106 üzenetére
Reklámozott TFLOPS = ALU-k száma * órajel * 2. Ezen semmit nem látsz az architektúrából.
Az 1070-hez képest 75%-kal több a sávszélesség, ez önmagában majdnem hoz annyi teljesítménynövekedést, hogy elérje az 1080-at. Ehhez jön még (az 1070-hez képest) több ALU, ill. az uarch okosítás. Ezzel az 1080 felett kell kilyukadnia, hacsak valami nagy diszóság nem történik.
12nm: ld. Maxwell. Azonos csíkszélességen +60% sebesség. -
wolfman
veterán
válasz
Vitamincsiga #105 üzenetére
Az általad keresett szó, az 'egyelőre'!
-
Kratos77
csendes tag
Ha akkora ugrás lenne az architektúrában az látszódna a TFLOPs eredményeken, a memória sávszél növekedés szerintem nem fog rajt akkorát dobni, de ne legyen igazam.
Ez a generáció nem a teljesítményugrásról szól, 12nm nehéz is lett volna. Majd a köv. generáció megint szintet fog lépni 7nm-en. -
Vitamincsiga
tag
Egyenlőre ott tartunk, hogy az őszi Win10 frissítéskor lesz kihasználható a RT funkció.
Egyenlőre ott tartunk, hogy az NV 12 nm-en gyártatja a Turingot.
Egyenlőre ott tartunk, hogy az AMD 7 nm-en fogja a Vega20-at.
Egyenlőre ott tartunk, hogy az Intel 2020-ban jön.
Egyenlőre ott tartunk, hogy az összes játék raszterizációra épül, maximum némi RT kiegészítéssel. És a több processzormagot - +8! - kihasználók száma is elenyésző.
Egyenlőre ott tartunk, hogy a 4k alap.Ebből levonni bármilyen következtetést, hogy a Turing a jövő, vagy a bukás? Mert hoz 30 fps? Egyetlen játékban, aminek a RT-re való megvalósításáról, annak hatékonyságáról keveset tudunk?És még módfelet drága is a vas?
Kemény...Azt be kell látni, hogy az általános feldolgozókon megfelelő hatékonysággal, nem futtatható a RT (sem). Így az NV előbb a Tenzor maggal, most meg a RT maggal adott is rá egy megoldást.
Az API meg eldönti, mi hol fusson. Ez jó!
És a DICE? Ő csinált egy másféle megoldást. Ez baj? Miért lenne? Ahány játékmotor, annyiféle RT implementáció képzelhető el. A Turingban van kakaó, ki is fogják használni. Ez baj?A jövő?
A Win10 DX12 RT megoldása sokat fog fejlődni frissítésről, frissítésre.
Az NV 7 nm-rel minimum megduplázza a RT sebességét. De ha megnégyszerezi, azon sem lepődnék meg. Kevés tranzisztor kell az összeshez képest.
Az AMD-nél 2019, Navi. Hogy lesz-e külön RT-, Tenzor mag, az jó kérdés. Talán beépítik. Mindenhova kerül egy kevés. Szervezni sokféle képen lehet egy rendszert. Mert ezt a teljesítményt a hagyományos feldolgozókkal nem érik utol.
Intel, vagy i740 - az öreg rókák ismerik a sztorit - vagy valami bivaly egy vas lesz. A Drv, nos azt ne feszegessük... Pénz van. A videokártya jól fogy. Hajrá.
RT. Ha van vas, lesz. És vas már van! A Zen2 meg borítékolhatóan 16/32-es lesz. Ebből kalkulálva, aki most nem kezd el RT-vel foglalkozni, az le fog maradni véglegesen, mire lesz elég kakaó a 4k-hoz 60fps mellett.
4k, 8k. Van kifutás. HDR. Most tényleg lehetőség van olyan látványvilág létrehozására, amiről mindig is álmodoztunk. Igen, ha jó a játékmenet, akkor meg is veszünk!!Szóval valahol itt tartunk.
A 4k hozta magával a 10 bit-es színmélységet csatornánként, a HDR-t, lett DX12, hogy a több szálas kirajzolást is támogassák, a megfizethető 8/16-os processzort és - a nemsokára megfizethető - RT-re is alkalmas videokártyát.
A 4k hozta a +60"-os méretet, amin látni szeretnénk a játékokat, olyannak, amilyennek mindig is szerettük volna.
A 4k hozta a versenyt!
És a verseny a Turingal, nos megérkezett.Élvezzük
-
Bishi
tag
Előbb utóbb meglesz ez a sugárkövetés teljesen, emlékszem még Amiga 500-assal (7.14 MHz-s) Kb 1 nap volt 1 képkocka kiszámolása. Azóta azért jó sokat fejlődött a dolog. Igaz kb. 2 évtized telt el azóta.
-
Norb79
őstag
Kicsit olyan ez, mint az autóipar, ahol szintén csak a nyers paraméterek növelésével hajszolták a sebességcsúcsot, aminek a végeredménye lett a Torinói Szörny, egy olyan autó, aminek 28,5 literes motorja volt és azzal ment 210et. Ma meg hol vannak ekkora köbcentik? Egy rendes 28500as motort se építenek már, nem is megy már senki 210el autóval, vagy de?
Meglátjuk ez a DLSS mit hoz a konyhára, lehet, hogy kevesebb FLOPS mellett is lehet több frémet varázsolni, ha alapvetően máshogy gondolkozunk, mint eddig? A FLOPS lesz az új köbcenti?
A RT csak parasztvakítás, a DLSS érdekesebb, hogy az mittud. -
paprobert
őstag
Le lehet szállni Aburól.
Kell tudni olvasni a sorai között, de bizony ő olyan infókat túr elő, amire még a nagyobb szájtok is lusták.
Illetve egyike annak az 5-6 embernek itt a PH-n, aki nem csak fröcsög a lövészárokból.
-
#06658560
törölt tag
Alaptól RT-t szerintem még vagy öt évig ne várj, ahhoz a komplett motort kellene olyanra írni.
Másik problémám, ami nem tudom változott-e, hogy még mindig visszafelé mennek a sugarak, képernyőtől a kiindulás felé, vagy végre normális irányba? És akkor itt jön az is, hogy mekkora a 3D modellezett tér, milyen a részletessége, belefér-e memóriába, VGA memóriába az egész ilyen esetekben, ugyanis a rendes grafikához, rendes sugárkövetéshez az kellene. -
Bishi
tag
Jó lenne, ha az érintett, kedves fórumtársak eldobnák azt a szemüvegüket, amin keresztül azt hiszik, ha Abu ír egy cikket, akkor az Nv lehúzás. Talán jobban tudnának örülni egy technológiailag érdekes cikknek. Ne hergeljék magukat és egymást.
A cikk jó, és érdekes. Tetszik, hogy érthetően leírja mi, hogy működik. Attól, ha valamire le van írva, pl. hogy gyorsabb megoldás, plusz melóval jár, és még nem is néz ki annyival rosszabbul, az nem egyenlő azzal, hogy a teljesebb, részletesebb, de HW erőforrásban sokkal többet követelő módszer az rossz.
-
Dtomka
veterán
Bonyolult módon implementálta a sugárkövetést a Battlefield V - a címből abszolut nem az alábbira számítottam.
"A Battlefield V egy köztes megoldást tartalmaz, így nem az NVIDIA által írt visszaverődés effektet implementálják, hanem terveztek egy sajátot. Ennek előnye, hogy rendkívül gyorsan fut, miközben a minőség oldalán alig áldoznak ezért a tempóelőnyért. "
Tehát nekik fontos, hogy a teljesítmény is jó legyen. Ne csak elfogadható.
-
kikikirly
senior tag
Nem Nvidiától várom a fejlettebb fizikát, hanem a jóistentől. XD
Néhány év múlva megvalósul nativan számolt Ray Tracing,a felszabadult munkaerőt akkor se a fizikára fogják befogni.Tovább rejcolnak a leképzőn. DX12/Vulcanba is hiába nőtt a rajzolási parancsok száma,ugyanúgy eltűnik a tűzharcoknak minden nyoma 20sec múlva.Fogták azt elköltötték másra a többlet rajzolási parancsokat.Hogy ebből a játékos kb. semmit nem vesz észre?Kit érdekel.Másik teóriám szerint teljesen úrrá lett a mérnöki és pénzügyi szemléket, dunsztjuk sincs arról mire vágynak a játékosok.
Kis kitérő:
Eléggé promotálom a multinacionális cégeket, ugyanis a termelékenység folyamatos javításával(gyártás technológia,logisztika stb fejlesztésével tudnak olcsón jó minőséget előállitani,ami hülyeségük van, normális szabályozással simán orvosolhatni lehetne), viszont a videó játék iparba azt látom hogy ezek a cégek öntik a lóvét a semmibe.Egy valami hozhat megváltást,ha az Mesterséges Intelligenciát/Gépi tanulást be tudják vonni videó játék készítésbe. Ha egy AI sorozatgyártás szerűen készitené az Animációkat,fizikai motorokat,modellek jelentős vagy teljes részét, lényegébe termelékenységi forradalmot történne a Videó játék gyártásba.Kapitalizmus és a Jóléti társadalmat is az autómatizált tömegyártás tette lehetővé, olcsón tudunk gyártani nagy mennyiséget azonos minőségbe.Játékok simán elviselnének 10x ennyi animációt és még sorolhatnám mi mindent, ekkora költségvetést semmilyen hagyományos üzleti modellel nem lehetséges megtérülő módon előállítani, Ha teletömnek minden létező játékot micro tranzakcióval akkor se.Ha fillérekbe kerül mindezeknek az előállítása,akkor jön el a kánaán. Addig nem lesz itt semmi eget rengető újítás,ezt az elmúlt 10 év fényesen bebizonyította. -
wolfman
veterán
'Az egész elsőre bonyolultnak tekinthető, illetve a speciális folyamatok miatt nehezebb is beépíteni az adott leképezőbe, mintha csak natúran a sugárkövetés futna, de rövidebb távon mindenképpen ezek a trükkös módszerek lesznek hasznosak, mert az elérhető és bejelentett hardverek sem elég gyorsak a sugárkövetéshez.'
Namár most, a játékipar jelenlegi nagy problémája, hogy nincs elegendő erőforrás és tudás ahhoz, hogy a játékokba beleprogramozzák a részletességet, az MI-t a sokminden szart, ezért is születik annyi felesleges bugyuta és felületes játék (leginkább grafikára) és ezért is szeretik előszeretettel az Cell-Shaded grafikát, mert az nem részletes. Én ezt látom. Akkor most azt mondjátok, hogy bár nehezebb kivitelezni ezt, de megéri mert gyors? Az lehet, de ami drágább vagy több munkát igényel, több idő elkészíteni, azt rendre kukázzák és az egyszerűbb megoldás felé fognak nyúlni. Egyelőre nem hiszem el, hogy egy a sugárkövetés minden egyes lehetőségével ki lesz aknázva még az AAA játékoknál sem, mert túl bonyolult vagy erőforrásigényes. Most kísérletezgetnek vele évekig, aztán valami kis félmegoldással előállnak vagy annyi sem.
Nekem ez a meglátásom.
-
válasz
kikikirly #87 üzenetére
Ha ezt a TR-rel kapcsolatban írod, akkor még érteném is (bár ott meg utómunka nincs), de a BF V-ben pont elég látványos a történet. Meglepő mértékben képtelen a fórumozók nagy része a helyén kezelni ezt a meglehetősen drága, de mégiscsak régen várt újítást - ráadásul azelőtt, hogy egyetlen normális teszt megjelent volna.
Azt meg nem értem, miért az NVIDIA-tól várod, hogy a játékokban legyen rendes AI vagy fizikaTőlük pont olyasminek kell jönni, mint a RT.
(#86) Kratos77: overall gyengébb a GPU, mint az 1080, amit kompenzál a 40%-kal magasabb sávszélesség, valamint az architektúrás újítások. Szerintem is gyorsabb lesz a 2070 az 1080-nál, ha nem is sokkal.
-
#21795072
törölt tag
A realitás talaján állva, pl. nézzük meg a twitch.tv legnézettebb játékát: Fortnite. A leges legutolsó a sugárkövetés, amire a játékosok többségének szüksége lehet.
Bőven elég lett volna, ha a RT megmarad a Quadro kártyáknak, esetleg abból készülhetett volna egy: Gamer Edition Into the Future(2080 Ti), és akkor köpködés helyett az nV lenne az istenkirály, ha emellett tolják tovább a feldolgozószám-növeléses stratégiával. -
kikikirly
senior tag
Ray Tracing lényege az lenne hogy nem kell utómunka, nem kell trükközni,hardver elvégzi a feladat nagy részét.A felszabaduló jelentős mennyiségű munkaerőt ,,elköltheted" másra.Mostani hardverekkel ez képtelenség.Ugyanannyi kézi utómunka kell(ha nem több),igaz cserébe ha nagyítóval keresed,valamivel szebb a nyomokban Ray Tracinget is tartalmazó megoldás.De annyival biztos nem hogy dedikált magokat kelljen rátenni a kártyára.Ezért mondjuk azt többen is hogy 2 gent,ha nem 3-at simán ráért volna ez a dolog.Battlefield 5 NV promoted játék,szerintem NV fizeti a Dice-nak a Ray Tracingel kapcsolatos költségeket, anélkül hozzá se szagoltak volna az egészhez,hisz a megoldásuk használja az RT magokat,szóval a 20-as generációt leszámítva még ez a takarékos megoldás is erősen lelassítja a korábbi kártyákat 1080TI-ostul, mindenestül. That's Bullshit.
Az meg hogy Nvidia megtért,és csak a játékosok igényeit kiszolgálandó nyomja a Rayt,megint csak hülyeség.Játékokból nem a Ray Tracing hiányzik, magam (is), csináltam erről szavazást
32 szavazat érkezett a fizikára(beleértve animációk,sérülésmodellezést stb), 5 a Ray Tracingre.Ha a Ray Tracing utómunka nélkül, natívan kiszámolva hardver által menne,segíthetne a fejlettebb fizika megvalósításában. De ez még nagyon odébb van.Azt amit meg kutatni kell ezen a területen, a piac magától is elvégzi ha eljön az ideje,most is azt kutatják hogy milyen trükkökkel lehet elérni a legjobb eredményt minél kevesebb sugár használatával,mert ez az ami megfekteti a kártyákat.
Am, minden működik, csak a lényeg nem. -
Egon
nagyúr
Ez egy szakmai oldal, nem seggnyaloda.
A kutya ugat, a karaván halad...
Csak hogy meglegyen a napi tetkó-adagod...
Ha szerinted Abu abszolút pártatlanul írja ezeket a híreket, az max. azért van, mert szintén vörös szemüvegben leledzel, legfeljebb nem olyan szódásszifon-vastagságúban, mint itt egyesek.
-
RobbyJr
addikt
Ezzel én is ugyanígy vagyok, egyrészt közepesnél erősebb árnyék nekem nem kell, nem hogy még Ultra+ amivel az FPS-t szépen lehúznám, így maga a játék is jobban fut.
Ez azoknak készül akik pénzesek, és nem érdekli őket mert ő csak max grafikán hajlandó játszani, és képes kiadni pénzt a legerősebb VGA-ért, hogy meglegyen a 30FPS.
Pontosan ahogy mondod, ez már jobban az üzletről szól. -
-
Raysen623
addikt
válasz
Döglött Róka #78 üzenetére
Hagyd, nem er annyit. Igy ertelmezi mert igy akarja es nem szamit hogy sokan masok meg makeppen.
-
SZKEBE75
senior tag
Nekem elsők között van hogy minden képi nyavaját kilövök,az árnyékot meg főleg csak zabálja az fps-t.Nem is tudom hogy kiknek készülnek ezek a ficsörök.
Az egész játékipar döglődik.Akkora üzlet lett az egész hogy pont a lényeg marad ki. -
Hehe. Ez jó. Én az előző cikkben is azt hittem, hogy Abu erről beszél, hogy csak a sugárkövetés fut alacsonyabb felbontásban, nem minden. Ez olyan triviális, hogy úgy tűnik csak a DICE-nak és nekem jutott eszembe, mindenki más inkább szerette volna eldobni az állát, hogy 1280x720-ban kell majd játszani a 4k-s monitoron.
-
Kristof93
senior tag
Tehát szerinted az oké, hogy a vásárló megtévesztésével eladják a valaha gyártott egyik legnagyobb chip-et, nagyon drágán mellesleg, aztán felét nem lehet használni szinte semmire mert túl lassú a beígért valós idejű sugárkövetéshez. Mert a valóságban ez +25-40%, 2.5 év után, drágábban. AMD-t már 2x karóba húztad volna egy ilyenért.
-
FLATRONW
őstag
válasz
#32839680 #65 üzenetére
A Fermis történetet azért kiegészíteném.
Annyiban különbözött a 980Ti - FuryX esetétől, hogy a magas fogyasztás és késés ellenére a GTX 480 kb. 15 százalékkal gyorsabb volt a HD 5870-től. A FuryX ezt már nem mondhatta el magáról.
És ami utána következett, az is teljesen más volt.
A 2. generációs Fermivel egy picit növelte a teljesítményt az NV, mégpedig úgy, hogy a teljesítmény/fogyasztás mutató is javult, az AMD-nél pedig romlott a HD6000-es szériával.
Persze még így is job teljesítmény/fogyasztás mutatóval rendelkezett az AMD, de már azt is látni lehetett, hogy fordult a kocka.
Az AMD pedig nem tanult a rosszul sikerült Fiji-ből és kijött egy még rosszabb Vega-val. -
válasz
#32839680 #72 üzenetére
Nvidiának nincsen lehetősége memóriamenedzsmentet alkotni x86 CPU val. Intellel fasírtba vannak nem is lesz. ARM mal van neki és remekül működik. Ha ARM egyszer révbe ér a PC piacon akkor egy nagyon ütős párost tudnak alkotni együtt.( konzolokban is tudnának egyébként
)
Tegnap nem csak a RT eljárást mutatták be, a tensor magoknak is van szerepük. MI számításokra vannak kihegyezve, ugye mutatták a videón miközben real time átszínezte a csaj haját vagy a képeket satöbbi. A játékokban meg erre alapozzák az új élsimítási eljárást,a DLSS-t ( Deep Learning Super Sampling) -
válasz
#32839680 #70 üzenetére
Fentebb leírta Abu , hogy mi lesz az egységes RT lényege ahol a kompatibilitás elsődleges és nem lehet adott hardveren igazán optimalizálni. Annyi történt, hogy nvidiának most van mozgástere, pénze ezt kidobni elsőként és ezzel árulni a kártyáit.
nem igazán látom, hogy nem lehet látni ebben azt, hogy végre történik valami változás előrelépés, kitörés az adott tendenciákból. és ebben is csak azt látni , hogy fúj NV mert a ződek mindent megvesznek és pénzt keresnek pedig pont az történik, hogy egy olyan dolog mögé állt egy ilyen tőkeerős cég oda, amit minden gyártó és a Microsoft is a jövőnek tart.
Most még gyenge a hardver hozzá, de el kell kezdeni mindent valahol, A fejlesztőknek évek kellenek mire kitapasztalják beépítik, működni fog fejlesztik, és magukévá formálják
Persze, hogy rohadt drága a Turing most, majd talán lesz olcsóbb.
Valószínűnek tartom, hogy ők sem ennyi rammal és ezzel a csíkszélességgel tervezték a turingot, igazából ordít az egészről, hogy kellene a 16-24 giga ram és a 7 nm gyártás. Szerintem 1 év múlva jön a 2080 új kiadásban, azaz egy új kártya család.A többi pedig semmi más csak nv fikázás. Hogy lehet ezt nem annak szánni ?
nem tudom miről akarsz engem ( pont engem ) meggyőzni, de amíg egy gyártó ilyen gyors kártyákat rak le az asztalra a pénzemért nem fog érdekelni a többi. Épp eléggé működik a marketing a másik oldalon ne aggódj, nem kell oda szakember, csak hogy vissza vágjak egy kicsit.
tegnapi preziből az jött le nekem, hogy hónapok, évek óta ezejn dolgoztak, kerestek stúdiókat fizettek, nekik, és a PC-s gamer vilégban most ismertté tették aztv , hogy létezik egy raytracing eljárás amely irányban fejlődhet a grafika. EZt így kell csinálni, egy ilyen show keretében egy kiéhezett vásárlótömegre ráeresztve és több AAA kategóriás játékkal reklámozva. Sok minden így révbe érhetett volna a Radeon korszakban is,de ez úgy nem működik, hogy kitalálunk valamit aztán tessék kezdjetek vele amit akartok. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem egészen. Most is a hardveren futnak, csak direkten célozhatók az alkalmazásból, és szénné optimalizálható az alkalmazás igényeire. Az új DXR specifikáció ezt eltünteti, így az alkalmazás már nem fogja látni a gyorsításra való hardvereket. Ezzel megszűnik a hardverspecifikus optimalizálhatóság, cserébe megjelenik a kompatibilitás, hogy ha jövőre veszel egy újabb generációs hardvert, akkor is be tud kapcsolni az effekteket.
-
Puma K
nagyúr
válasz
szmörlock007 #67 üzenetére
Igen?A cikkek hangulata-sugallata-mondanivalója ha Nvidia-ról van szó akkor ez jön át az embernek (nem csak nekem mint olvashatod az adott cikkek alatti hozzászólásokat). Ha az AMD csinálna valami újítást akkor az adott cikk olvasása közben rózsa illatot éreznél, látnád a pillangókat, és hullana körülötted a virágszirom minden irányban és éreznéd, hogy na most aztán világmegváltás következik... (sokadjára).
A szöveghasználat és a téma beállítása eléggé kontrasztos ha az adott gyártóról van szó.
-
szmörlock007
aktív tag
Üdv
Én csak azt nem értem, hogy ebben a cikkben mi a lejárató szöveg? Pont arról van szó, hogy az egyik fejlesztő (nem meglepően a frostbite-ot birtokló dice) úgy csinált egy implementációt a turing hardvereire, hogy az a tomb raiderhez képest sokkal jobban fut. Ha valaki elmondja nekem ebben mi a lehúzó komolyan mondom megkövetem.
-
válasz
#32839680 #64 üzenetére
A RT nem zárt. A röbbi meg egy elég szánalom AMD troll duma volt. De legalább hozzászóltál. Igaz senki nem szidta az AMD-t sehol, csak ti bukkantatok fel szidni a zöldeket.Egyébként elárulom neked, hogy RayTracing pont AMD egyik legnagyobb lovaglódeszkája. Először tart egy irányba a 2 cég. de mindegy is kár volt ezért ide bejönnöd, hogy fikázd a zöldeket és sajnáltasd a másik oldalt.
-
Puma K
nagyúr
válasz
szmörlock007 #14 üzenetére
Ja mert már alsó hangon 10 éve ezt és így nyomja.... de 2016-os reggel ezt te nem sűrűn tudhatod.
Ha az AMD csinál valamit VGA fronton akkor az szent írás virágszirmokkal... de ha az Nvidia hoz össze valamit, akkor az egy nagy kupac gőzölgő sz@r.
De ezekre se kell rögtön ugrani.
Senki nem tart az ember fejéhez fegyvert, hogy azonnal vedd az újabbat... ha valakinek az az igénye hogy megvegye a legújabbat és meg tudja venni akkor miért ne vehetné?Csak azt kellene észre venni, hogy melyik gyártó hol is tart a fantasztikus újításaik és termékeik alapján...?
Pedig anno az ATI egymagában elég szépen pofozta az Nvidia-t... aztán hova jutottak immáron az AMD szekerét tolva...?
-
Petykemano
veterán
Hát igen, az elégedett hümmögés és méltatás - szemben az elégedetlen károgással - részben pont annak szól, hogy azzal a háttérrel, amivel az nvidia rendelkezik - és amiért meg is dolgozott - ezeket a technológiai újításokat érdekes megoldásból valódi, üzleti sikerré váltható innovációvá fordítják.
-
válasz
Döglött Róka #60 üzenetére
ebben igazad van abszolút.
-
-
nyakdam
aktív tag
" Egy egyszerű RT optimalizálásról szóló cikket ki minek akár látni. Nekem az jött le belőle hogy a fejlesztők a saját eljárásukkal sokkal jobb hatásfokot értek el, cserébe némi ember óráért. Míg a GameWorks-ös "drag&drop" megoldás lomhabb de lényegesen kevesebb erőforrás ráfordítással implementálható. "
Nekem is ez jött le. Néhányan nagyon felfúják a dolgokat(mindkét oldalon).
Jó lesz ez csak idő kell. Az árakkal van a gond nem a technikával.
-
Nem lesz velük semmi . Nem értem a kérdést sem. RT eljárás nélkül is nő a teljesítményük, felsőházban szinte konkurencia nélkül van az előző gen is. Akinek ez nem elég, vagy nem érdekli az RT az vesz Pascalt , aki meg választási lehetőséget akar, hogy 4 K-1440P RT nélkül, vagy FHD RT vel az Turingot.
A 2070 a puszta technológiai adatok alapján is a 1080 és a 1080 TI között helyezkedik el kb félúton, tehát gyorsabb mint bármelyik konkurens kártya., innentől kezdve pedig egyéni preferencia kérdése, hogy kit érdekel az RT eljárás vagy zavarja e hogy nem tudja a kártyája és ezért hajlandó e kicsengetni a borsos árat.
AKit nem zavar az most menjen boltba vagy használt piacra és vegyen Pascalt jó áron, 180-190 K ért van garanciális 1080TI vagy 140 K ért 1080. -
#16820480
törölt tag
Egyébként mindenki játékról beszél csak, de ezt a cuccot rendereléskor mennyire lehet használni majd vajon? Mert ha mondjuk egy TR2990X helyett ilyet is lehet venni az adott feladatra, akkor nem annyira sok az az ár.
-
K0vasz
aktív tag
szóval ez az egész ray tracing jelenleg úgy néz ki, hogy a képnek egy bizonyos jellemzőjére (árnyék, visszaverődések stb.) vonatkozik, és ott is csak valami butított módon, és még így is térdre kényszeríti az egész kártyát? hát ez így elég kis lépésnek tűnik, kíváncsi vagyok, meddig jut el ez a dolog...
-
ez mindképpen jó hír , mert azt jelenti, hogy fontosnak tartják a kompatibilitást . Tehát egy egy gyártó kártyáit vagy akár egy gyártó kártyáit össze lehet vetni egymással azonos feltételekkel az RT eljárás alatt. Mindkét konkurens gyártó dolgozik a sajátján, AMD is és Intel is. Kíváncsian várom, mert legalább nem tudna NV az árazásnál hivatkozni az exkluzív RT támogatásra, mert szerintem most ezt a lovat próbálják megülni ezekkel az árakkal.
-
Nem lep meg, hogy DICE-ék egy alapvetően brute force dologba észt visznek, ezért (is) szeretjük őket. Kíváncsi leszek a végtermék minőségére, ezek a felezett kalkulációs terek fullHD-ben azért elég kétesélyesek, gondolom, nem véletlen van hozzá annyi postprocess.
(#10) Petykemano:
Amikor az nvidia áll elő egy olyan fejlesztéssel, ráadásul ami még gyenge kivitel is, akkor nemhogy óriási elismerés fogadja az innovatív rizikóvállalást, hanem persze egyből elő is állnak a szoftverfejlesztők az implementációkkal, amire senki nem készült, senki nem igényelt.Ne viccelj már... Szerinted miért / hogyan álltak elő a fejlesztők egyből az implementációkkal? Gondolod, hogy az NV-nek nem került rengeteg kilincselésbe meg dedikált mérnökbe, hogy ennyi játékhoz jöjjön a DXR-es kiegészítő? Pont azt csinálták meg, amit az AMD ugyanúgy megtehetett volna a Vegával. Ki a hibás azért, hogy nem tették?
Amúgy ha az AMD most előállna egy 400 dolláros kártyával, ami a 2070-et veri RT nélkül, akkor úgy indulna meg felfelé a részesedésük, mint a mérgezett egér.
-
X2N
őstag
Én örülök neki h most ennyire fel van kapva az egész raytracing téma. Remélem az nvidia megoldja időval a sebesség gondokat, 1-2 generációváltás után. Eleinte ez nem lesz egyszerű. Ebből mi és a játékfejlesztők is hosszútávon csak profitálhatunk. Nekik egyszerűsödik a munkájuk mert nem kell összetrükközni a megvilágítást mindenhol, több időt tudnak fordítani más hasznosabb dolgokra...Nekünk csak vga-kat kell vennünk, ha nem most, majd 1-2 év múlva ha lemegy az ára. El fog terjedni mert szükség van ilyen gpu-kra amikkel gyorsítani lehet a renderelést. Majd rájöttök később ha már megszokjátok. Utána már a régi trükközött megvilágítás lesz fura...
-
feletted a válasz a Tomb raiderre.
Akkor nem kellett volna abban a cikban 1280-s felbontást és 2 darab 2080Ti-t vizionálni.
Biztos , hogy nem lesz nagyságrendi növekedés,de ebből következtetést levonni is kár, főleg ilyeneket.Innentől kezdve én elengedem ebben a témában a PH-t..
-
Kristof93
senior tag
Tehat sikerult a gpu tobb mint felet 1-2 rosszul futo effektre elpazarolni? Mert a tensor+raytrace magok annyit foglalnak el. GG, gratulalok.
-
Locutus
veterán
Ezekszerint akkor a win 10 redstone5-nek az új DirectX-szel is ki kell jönni október 11-ig, vagy a BFV-ben aligha fog működni minden a release-kor.
-
MCBASSTION
aktív tag
magyarul akkor fogtak a jelenlegi algoritmust ami kepkockabol dolgozott, es azokra a pixelekre amire nincs eredmeny lefut a sugarkovetes. Sok minden nem valtozott. Ebbol is latni, hogy annyit azert nem ad hozza a sugarkovetes a kephez, mert csak a kepen nem lathato dolgokat nyered vele.
lasd:
https://abload.de/img/1bordt.gif
https://abload.de/img/289o2q.gif -
Plasticbomb
addikt
Ez egy teljesen jó cikk erről, itt tényleg csak az lenne még érdekes, ha tudnánk, hogy a DICE használja e az RT magokat vagy sem. Gondolom használja, ha jól rémlik úgy alkották meg a 2080at, hogy a grafika mellett már az rt is tud futni, de nem vagyok biztos benne.
Majd valaki vissza olvassa a kapcsolódó cikkeket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #28 üzenetére
A DXR-t használják. Az API fölött ezek a hardverek nem látszódnak, hogy a fejlesztőknek ne kellejen hardverfüggően dolgozni, vagyis bármit is írnak, az az API alatti implementációkkal kompatibilis legyen. És ezek az implementációk döntik el, hogy a hardverből mik lesznek használva, nem pedig maguk a fejlesztők.
-
bencefica13
csendes tag
Szerintem felesleges minden cikkbe leírni, hogy ezt a featuret az NV támogatta és hozta létre, mert jelenleg még a szomszéd Jóska bá is hallott róla.
Eddig csak NV kártyáim voltak, szóval én se vagyok pártatlan, de ebben a cikkben semmi lehúzást nem érzek.
Érdemi véleményt úgyse lehet alkotni addig amíg nem jönnek ki rendes benchmark-ok, addig meg szerintem jobb, ha van mit olvasni, mint ha síri csend lenne róla. -
Remus389
veterán
Annyi történik hogy 4 pixel fog alkotni egy pixelt, tehát egy sima full HD kijelzővé avanzsálódik a 4K kijelző.
Azért mondtam a 4K kijelzőt, mert aki 2080ti-t vesz annak gondolom 4K-s a kijelzője. Ilyen szempontból praktikus a 4K, hisz full HD-vá alakítható ha szükség van a teljesítményre. Kicsit messzebbről nézed akkor jó az.
-
kikikirly
senior tag
Abu85:
Dice féle megoldás használja a dedikált Nvidia Raytracing magokat? -
A dolog ott kezdödik,hogy ehhez hardver kellett.Nem is kell,hogy seggnyaloda legyen,hanem a lényeg kimaradt,hogy ezt nem kedvtelésböl készitették,hanem mert nv hozta a 2xxx szériát és gondolom nem keveset tejeltek érte,hogy ezen demozzák az eljárást.Gondolom még ez a fajta RT is megfektetne egy régebbi kártyát.
-
Tyrel
őstag
válasz
laceszgamer #22 üzenetére
Valószínűleg nagyrészt azért, mert az nVidia prezentációjából a Turing ray tracing képességein, és a "PRE-ORDER NOW!" gomb aktiválásán kívül nem derült ki semmi... Arról beszélnek az emberek amiről lehet, ill. amit méltóztattak megmutatni nekik.
-
laceszgamer
addikt
Nem értem mi ez a hatalmas sírás a dolog körül.
Ugyanaz mint mikor kijött a tesszalizáció, eleinte az is bármilyen hardvert képes volt megfektetni, csak annak nem volt ennyire tolva a marketingje mint most az rt-nek. Ha csak simán GTX-nek neveznék a kártyákat és egy sorban ott lenne, hogy erre is képes, akkor a kutya nem foglalkozna vele, hogy mennyire fogja vissza a kártyát. -
FLATRONW
őstag
Annak idején az AO is valami hasonló módon indult. Az SSAO kezdeti formái csak fele felbontáson volt kiszámolva kevés mintavételezés mellett.
Később ahogy erősödtek a GPU-k és fejlődött az AO is, úgy tértek át a teljes felbontásra és növelték a mintavételezést.
Remélhetőleg itt is az lesz a helyzet, de arra még legalább 5 évet várni kell. -
Remus389
veterán
Na ez egy igéretes megvalósítás, szerintem lehet meglesz a full HD 60 fps, a 2080ti-vel.
Csak a 4K-t kell letekerni full hd-ra
-
Tyrel
őstag
Abu kifejezetten sokat írt már a ray tracing-ről az elmúlt években... Nem most lett fontos neki, csak most vált elérhetővé a tech első kereskedelmi változata...
És azzal mi a baj ha megemlíti, hogy a BFV-ben demózott ray tracing szoftveres oldalról nem is az nVidia műve, sőt jobb is az általuk kínált megoldásnál? Ezt ők nem mondták a prezentáció alatt, épp úgy ahogy az Intel is elfelejtette közölni hogy a 28 magos szörnyetegjük a demó alkalmából 5GHz-re volt húzva... ott a k. anyját az Intel-nek amiért "füllentett", de az nVidiának nem, nekik lehet, me' ZŐDSZEMÜVEG!!!!!!44
-
-
Silεncε
őstag
válasz
bencefica13 #15 üzenetére
A zöld szemüvegesek ha meglátják Abu nevét egy cikknél, már nekiállnak habzó szájjal szapulni mindent és mindenkit... Mindegy, hogy miről szól a cikk, Abu = ellenség...
-
bencefica13
csendes tag
Ez a cikk teljesen jól és érdekesen (legalábbis szerintem) leírja, hogy a DICE fejlesztőcsapat, hogy implementálja a RT-t. Ebben most hol a lehúzás?
Nem látom sehol, hogy bármelyik cikkben/kommentben lehúzná a Raytracinget, szerintem inkább épp ellenkezőleg. -
Tyrel
őstag
...vagy csak azt jelenti hogy az EA túl nagy és erős ahhoz, hogy a Frostbite-ot összesározzák holmi GameWorks-el, vagy úgy egyáltalán bármi idegen és számukra kontrollálhatatlan 3rd party kóddal...
Az RTX megoldásában pedig pont ez a rossz, hogy alapértelmezetten a GameWorks-hoz akarják kötni, és hogy a GPU egy igen nagy részét beáldozták érte úgy, hogy tudták hogy érdemi használatra még az sem lesz elég. Ahogy a másik topicban mondtam az RTX modul innentől "dead weight" a Turing-ban, mert az egy dedikált feladatát nem tudja maradéktalanul ellátni, azon kívül meg semmi másra nem jó.
Az hogy ez az első kiskereskedelmi forgalomban kapható megoldás, az nem jelenti azt hogy ez az első jó megoldás is. Persze megpróbálták, részben meg is csinálták, tapsi-tapsi hú de fasza, de ezt a félmegoldást isteníteni meg 1000 USD-ért dobálni már tökre nincs rendben.
#10
+1 -
Sinesol
veterán
Menetrend szerinti lehúzós hír Abu-tól...
Hirtelen mégiscsak fontos a Ray tracing, lényeg hogy be lehessen mutani milyen roszak a ződek.... -
sutyi^
senior tag
Egy egyszerű RT optimalizálásról szóló cikket ki minek akár látni. Nekem az jött le belőle hogy a fejlesztők a saját eljárásukkal sokkal jobb hatásfokot értek el, cserébe némi ember óráért. Míg a GameWorks-ös "drag&drop" megoldás lomhabb de lényegesen kevesebb erőforrás ráfordítással implementálható.
Neked az jött le, hogy az NV-t érkezik és nem DICE munkáját fenyezik.
Ha AMD-rol lenne szó, akkor azt látnád bele amit írtál.
-
Petykemano
veterán
Különös, hogy amikor a legjobb tech innovátor (amd) előáll valami elképessztően jó technológiával, amit ráadásul hosszú évek iparági egyeztestéseinek eredményeképpen az igényeknek megfelelően implentálta, akkor mégis csupán pár jól.megfizetett közeli partner ír rá szoftvert.
Ilyen volt a tesszeláció, a csodashadermodel 6, rapid packed math, async compute . És még satöbbi
És persze a kudarc fölött megszólalnak az utólag okos - elégedetlen, kissé kárörvendő - hangok: minek ez? Ki kérte? Mit ugrál?Amikor az nvidia áll elő egy olyan fejlesztéssel, ráadásul ami még gyenge kivitel is, akkor nemhogy óriási elismerés fogadja az innovatív rizikóvállalást, hanem persze egyből elő is állnak a szoftverfejlesztők az implementációkkal, amire senki nem készült, senki nem igényelt.
A drukker persze most azt mondatja velem : bárcsak az AMD előállna egy olyan termékkel, amelyik a konzervatív, hagyományos utakon erősebb, mint az nvidia új felhozatala. Kíváncsi vagyok, akkor is fontosabb lenne-e az, hogy hát nem csak 1-2 év múlva megjelenő, hanem a régi játékokkal is akar az ember játszani.
De valószínűleg csak újfent kiderülne, hogy az AMD nem érti a marketinget, nem érti a piacot és hogy haladni kell a korral. -
Kizárólag az ár rossz semmi más. MI rossz abban ahogy ők megvalósították? Miért ki valósította meg jobban? Tudsz mutatni olyan céget? Attól, hogy a BF ben egy hibrid megoldást hazsnálnak nem azt jelenti hogy NV féle rossz lenne , hanem azt jelenti, hogy egy teljesen kész játékba nehéz beleölteni erős kompromisszumok nélkül az eljárást, Ezért kell az alapoktól beépíteni.
Tyrel#8 : Amit te művelsz ugyan ez pepitában. amit most leírtál.
-
Tyrel
őstag
Ha ezt az AMD lépte volna meg így, már tegnap este óta minden 2. hsz. az lenne az összes kapcsolódó témában, hogy:
"áh gyökér ájemdé, megint a jövőnek fejlesztett GPU-t, mire beérik az új tech addigra kijön mellé 3 új generáció és ez a jelenlegi cucc sz*rt se fog érni! Haha, hülye ájemdé, még évekig senki nem fogja használni amit kiadtak!"De ha az nVidia csinálja ugyan ezt:
Jó, persze, van egy lista hogy melyik játékokban lesz ray tracing... meg is lehet nézni mennyit ér, mert nem szerves része a játékoknak, nem lett beletervezve...
Ez a BFV implementáció kb. a legjobb, de ők nem is használják az nVidia "kódját" hozzá... -
Tyrel
őstag
Igazad van, Abu feleslegesen megy bele a részletekbe, mert épp eleget ártott maga az az egész prezentáció az nVidiának és az RTX szériának is, úgy ahogy volt...
A korábbi szériák megjelenésekor még hasznosak és érdekesek voltak a szakmai cikkek, mert azokból derült csak ki a valóság, most viszont már nélkülük is tök nyilvánvaló mennyire rossz útra lépett az nV és milyen pofátlanul akar még ebből is pénzt csinálni.
Na félreértés ne essék, nem maga a RayTracing rossz, hanem az ahogy ők megvalósították...
-
azért mert pletykákra nem adunk, ! máskor mindig hivatalos infókra épülnek a cikkek nem pedig valaki ott volt és éppen elkapott egy fejlesztőt aki vagy mondott ilyet vagy nem vagy ez történt vagy nem.
Érdekes módon most mennek a cikkek a valaki felvette a TR-t hogy futott, de semmi hivatalos, valaki beszélt egy fejlesztővel aki ezt mondta...
A cikkeknél a Forrás megnevezése : Prohardver -
Zeratul
addikt
Miért ne tenné, ha egyszer az nVnél kutyaütők programoznak.
-
Abu lesz még cikked lehúznia tegnapi prezentációt?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A DICE nem az NVIDIA kódját használta fel, hanem írtak egy saját effektet a visszaverődésre, ami még gyorsan is fut.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Hobby elektronika
- Vezetékes FEJhallgatók
- Google Pixel topik
- LEGO klub
- Milyen videókártyát?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...
- Dell Optiplex MT/SFF/Mini 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Samsung Galaxy A16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest