- VGA-t károsító ASUS deszkák: a gyártó kínai részlege komolyabban veszi a dolgot
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen nyomtatót vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple asztali gépek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
(#1) Locutus és (#8) Reggie0 : Pontosan.
Az utóbbi időben óvatosan bizakodva, visszafogott izgalommal, de alapvetően optimistán olvastam a Mantle-ről és DX12-ről, de ez a hír (illetve a nyilatkozat, amiről elmélkedik) most kiverte nálam a biztosítékot.
Egyelőre semmi olyat nem láttam játékban a Mantle-től (amit volt alkalmam kipróbálni, vagy találtam róla normális tesztet), ami egyértelműen a GPU-ból hozna ki számottevően jobb minőség/teljesítmény arányt (és úgy látom, hogy mostanában ~fix minőség mellett próbálnak jobb teljesítményt célozni, mintsem minőségre költeni az -elvi- extra teljesítményt), nem csak úgy csökkentené a CPU igényt, hogy izmosabb helyett közepes CPU is elég legyen (tehát igazából meg is lehet élni nélküle, csak többet kell költeni CPU-ra, ami játékon kívül másra is jól jöhet).
Szóval egyelőre (bár a korai időszakban még érthető módon) még inkább némi lustaságot vélek látni, hogy nem sietnek kreatívan élni az új lehetőségeikkel, csak nézegetik, kóstolgatják, elmélkednek róla, hogy mire lehet jó és mire nem.
És akkor erre fel ez a cikkes nyilatkozat már tényleg totális vicc: "Igaz, hogy nagyságrendekkel nőtt a szabadság és a lehetséges draw call szám, de nehogy azt higgye már bárki, hogy ha akarom, akkor nem tudnék még ettől az új elvi limittől is sokkal többet elkölteni valamire, amit hasznos feature-ként tudok eladni. Figyelj és okulj ifjú tanítványom. Megoldjuk egy nap alatt, $$$, Hawaii!"Amikor ilyen hatalmas a probléma, hogy a "hibát" kell keresni, akkor rögtön végtelen a fantázia és korlátlan a kreativitás, azonnal megtalálják a módját, hogy "sajnos" korlátokba ütközhessenek. Sőt, ha épp most küzdenek le nekik egy korábbi korlátot, akkor rögtön valami olyanban, amire már nincs szoftveres megoldás, a hardware-es pedig mindenképp évekbe telik, így addig megint nem kell majd máson törni a fejüket, csak várni.
A motion blur (és film grain, stb) pedig pont olyan effekt(ek), amit mindig kikapcsolok, hacsak tehetem (és szitkozódom, ha nem). Ez egyrészt amúgy is be van építve a szemembe és a megjelenítőmbe is, másrészt nem akarok drágább/több VGA-ra költeni, csak hogy az is rászámolhasson egy blur-t, miután már ráköltöttem egy olyan megjelenítőre egy (vagy akár több) VGA árát pluszban, ami a lehető legjobb ( elmosódás, "folyás", zajosodás nélküli) mozgóképet tudja megjeleníteni...
"Kell a motion blur, hogy ne zavarjon annyira az alacsony fps, és kell, hogy tényleg alacsony legyen az fps, mert drága a motion blur, így tényleg kelljen is." (Sőt, kelljen a drága, éles mozgóképet megjeleníteni képes megjelenítő is, hogy csak azt a blur-t lásd, ne maszatolja el a megjelenítő másképp, mert nekem pont az a blur kell, amit nagy nehezen kiszámol a VGA, hisz egy csomót költöttem rá.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Jack@l
veterán
Sokszor igényesebb grafikával
(mellesleg a játtékkészítőknek se kell majd annyit szívniuk a modellekkel meg trükközésekkel mint most)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Pont erről besztéltem, nincs mit draw callolni
Objektum azért van, de egybe tolják át az egész scene-t.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
sb
veterán
Alma-körte.
Most mit hasonlítasz mivel?
Egyik raszteres, másik raytrace. Totálisan más feladatok és számítások.Objektumok transzformálását, textúrázást, shader kódokat. vs Fényforrás (hány darab?), pixelszám (milyen felbontás), milyen mélységű rekurzió, stb, stb...
Raytracingnél nincs is olyan, hogy objektumot rajzolsz ki klasszikus értelemben. Geometria van és pixelek rajzolódnak ki, amikből összeáll vmi kép.
-
Jack@l
veterán
Path/ray-tracingnél kirajzolsz 100-at az 1 render hívás, kirajzolsz ezret, az is ugyanúgy 1. Időben meg minimélis a különbség. (10-20 szazalék ésszerű határok között )
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
sb
veterán
Akkor viszont szarul fogalmaztál.
Az offline a realtime ellentettje jelen esetben.Realtime: Amit úgy renderelsz, hogy mozgásban elkészül a kép csúszás, várakozás nélkül. Vagyis olyan render ami tud mondjuk 25-30fps sebességgel képeket előállítani.
Offline: Ami nem tud: előbb kiszámolod, utána nézhető. Pl egy 10 órát futó render, amivel készítesz egy 15 perces valamit. Ez nyilván nem lehet realtime, mert előbb ki kell számoltatni, hogy láthasd.A render módja meg tök irreleváns. Lehet raszteres render is mindkettő, de lehet raytracing is akármelyik.
Ebből következik, hogy a "draw call" is független a render típusától. Rajzolási parancs. Ez is egy általános fogalom ilyen formában.
Egy offline elindított renderben nem kell rajzolni? De. Kirajzolsz 10 ojjektumot, X idő. Ha kirajzolsz 100-at az mennyi?PC-s DX rendernél pedig egy sajátosság, hogy a rajzolási parancsnak a rajzoláson kívül magas teljesítményigénye van. Ha technikailag ugyanazt csinálod ott is lehet overhead.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
"Offline render" alatt a cgi-t értettem nyilván, amiről beszéltünk előtte.
Ilyeneket, mint ez:
http://static.dezeen.com/uploads/2013/08/2_dezeen_Henry-Goss-Architects_Farthings-04.jpg
Nem sok idő (bár annál több gpu erő kell) hogy ez realtime is valósággá váljon.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
marcell991 #80 üzenetére
Ha már megkapták forráskódot, akkor célszerű a lehető legtöbbet hasznosítani belőle. Ezzel a Khronos megspórol legalább egy-két évnyi munkát. Eleve biztonságosabb ez az opció, mert látják, hogy az AMD megoldása a többletterhelés problémájára két API-ban is működik, tehát logikus, hogy az OpenGL-ben is működni fog. A többi aztán e köré építhető, akár módosításokkal is. Ettől a véglegesítés egy hosszadalmas folyamat lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #79 üzenetére
Igazából direkt korlát nem létezik. Manapság azért szokás ezt megjelölni, mert nem gyorsulnak a processzorok, és mivel a jövőben sem nő egy éven belül a duplájára a CPU-k teljesítménye, így sokkal kedvezőbb a fejlesztőknek, ha tisztában vannak a limitekkel. Ettől még fölé mehetnek, csak nem biztos, hogy jó lesz.
A rajzolási parancsok megnövekedett mennyisége pedig abból adódik, hogy egy GPU parancs beírása az új API-kban legalább egymilliószor gyorsabb, mint a DX11-ben például. Egyszerűen nincs semmilyen ellenőrzés és több szálon lehetséges a parancspufferek kreálása. Viszont az ellenőrzés hiánya miatt a fejlesztőnek biztosítania kell, hogy a parancshoz tartozó feladat esetében a szükséges adatok ott vannak a videomemóriában. Ha nincsenek ott, akkor annyi a programfuttatásnak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
marcell991
tag
Félig OFF...
Abu, az idei GDC-n a Valve bemutatja az új OpenGL-t. Szerinted hol állhatnak most a fejlesztéssel? A leírás szerint élő rendszeren is demózzák, de akkor vagy nagyon csendben fejlesztették, vagy tényleg a Mantle-re építik, vagy a nagyon félkész rendszert akarják demózni...
Developers, developers, developers, developers! http://youtu.be/KMU0tzLwhbE
-
#06658560
törölt tag
"Mivel ezek low-level API-k, így kevés közük lesz a teljesítményhez. Odaadják a VRAM-ot a programozóknak és használhatják, ahogy akarják. Ha rosszul használják, akkor az a program hibája lesz."
Amennyiben ezt tényleg így gondolod, ki kéne fejteni, hogy is van a százezer rajzolási parancs korlát, ami a Mantle/DX12 sajátja, nem pedig valamelyik Nv/Intel/AMD GPU-é? -
shiftac
aktív tag
Ha a dx12 megjelenése után valami optimalizálatlan lesz, akkor legalább szidhatjuk a fejlesztőt/kiadót. Egyvalami érdekelne, mikor lesz már fotorealisztikus grafika?
Samsung Galaxy S23, Galaxy Buds 2 Pro
-
imi123
őstag
Az itt a legnagyobb probléma hogy Prociknál elérték a levegős hűtéssel elérhető sebesség határt.
Elmentek a több mag irányába,bonyolódott a helyzet.Sajnos ahogy egyre több generációs videó kártya és szabvány kijön egyre nehezebb a programozók dolga.
Meg kell felelniük a méregdrága kártyák tulajainak és a nagy többségnek akik közép vagy alatta lévő kártyával nyomják.Mindig lesz egy réteg aki morog és átverve érzi magát.Ez a rákfenéje a Pc-nek.
Megváltozott a világ.Egy AAA játék fejlesztése iszonyat sok munka és pénz.A programozók is a profitra mennek.Annyi időt ölnek a programozásra amennyit még a kiadó megfizet!A játék nekünk szórakozás,nekik munka ahol a minél nagyobb profit a cél.
Csodákat ne várjon senki a direct-x 12-től sem.
Ha én lennék hardver fejlesztő akkor biztos afelé mennék hogy a jelenlegi kártyáimat adjam el még jó pár évig de minél több embernek és támogatnám a minél jobb szoftveres kihasználást .Mérlegelném hogy a hardver fejlesztésbe ölt pénz hoz többet vagy az olcsóbb előállítás kisebb csíkszélesség miatt.Tudom ez pont ellentéte a mostani gondolkodásnak.Mi lenne az FPS huszárokkal akik +5 FPS-ért kiadnak +50 ezret!
Biztos én látom rosszul a dolgot.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most is minden játék real time. Ha a ray-tracingre gondolsz, akkor nem realtime-ot kell írni, hanem ray-tracinget. Egyébként erre vonatkozóan számos kutatás indult. Természetesen reális elképzelés ez az irány, hiszen itt vannak az új API-k, azokban egyéni futószalagra is van lehetőség, ahogy opció az aszinkron compute, ráadásul a GCN már stateless compute, vagyis a hardverek is egyre inkább ki vannak gyúrva a párhuzamos compute-ra anélkül, hogy állapotváltásra kényszerülnének. De azért vannak még problémák, hiszen a jelenetek jórészt statikusak, amin lehet majd változtatni az újításokkal. Erre majd a HSA kínál jó megoldásokat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Már megint hülyének próbálsz nézni.
Mondom realtime
https://www.youtube.com/watch?v=AXsaxagKWUoFőleg ha még összekombinálják a rendert ilyenekkel:
https://www.youtube.com/watch?v=DbMpqqCCrFQ[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
TTomax
félisten
Ami a mai napig megállja a helyét látványilag,és olyan simán fut 30-40fpsel is hogy öröm nézni,ráadásul igen jól skálázódik...
(#72) SylverR
Most ironizálsz ugye?[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Jack@l
veterán
Aha, értem, akkor semmi különbség nincs a frameszámban mantle alatt a "csodatechnikából" fakadóan
Azért egyszer kíváncsiságból nézd meg mielőtt ilyenekt írsz.--
Realtime renderre értettem nyilván. Remélem követed, hogy több nagyobb játék engine-be is épp folyik az integrálásuk...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak DX11-ben csökkenti a teljesítményt. Modern API-val alig észrevehető a sebességvesztés. Mivel a Nitrous motorra épülő játékok többsége eleve nem kap DX11 portot, így nem valószínű, hogy ez az effekt ki-bekapcsolható lesz.
Az offline valós idejű render nem értelmezhető. Vagy előre számolod ki a képkockákat, vagy valós időben. Ezt a kettőt nem lehet kombinálni. Ha valami valós időben számol, az nem offline render.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Majd a játékosok megmondják róla a véleményüket, ha látják hogy a szutyok motion blur technikájuk, ami gyakorlatilag nulla plussz vizuális élményt ad az eddig használtakhoz, megfelezi a teljesítményt.
Meg lehet nézni, lehet nagyítóval keresni majd a csodálatos grafikát is star swarmban.
Igazad van, valóban nem tetszik az ilyenfajta agyatlan megoldás aminek semmi haszna sincs a felhasználók oldaláról.UI: mint mondtam, rendernél nincs olyan hogy draw call, nem értelmezhető. Az csak directx meg opengl alatt van.
Már régóta van "offline" render valós időben is, tudod te azt jól, csak nem hangoztatod.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Offline rendernél a draw call valóban nem probléma, de most valós időről van szó.
Pedig eléggé egyértelmű, hogy ma azért van egy csomó post-process technika, mert azok nem terhelik a processzort. Például a IBR-nél jó lenne, ha nem csak a kép tartalmára terjedne ki, de ha nem post-processel oldják meg, akkor a visszatükrözött objektumokat is ki kell rajzolni, ami újra egy csomó extra parancs.
Szokj hozzá. Ők az elsők, akik ezt a problémát olyan algoritmussal közelítették meg, amelyeket az animációs filmek használnak. Leírhatod még ezerszer, hogy ez neked nem tetszik, de nem halottam, hogy az Oxide a véleményed miatt eldobta volna a koncepciót. Arról viszont halottam, hogy más is megfontolta ezt az irányt. Nem érdekli az ipart a véleményed.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Ezt valahogy én is így látom. 2007-ben megjelent a Crysis első része, DX9-en alapvetően. A mai napig nem tudnak játékok úgy kinézni, mint ahogy az nézett ki. Nekem a 2. és a 3. rész is túl műanyag lett, és nem kifejezetten érzem azt, hogy túlnőttek volna az első részen. Az Unreales játékok pacatanya mind, és ami nagyon hiányzik belőlük az a stílus, mind ugyanúgy néz ki, semmi különleges nincs bennük, variálnak a megvilágítással, de ennyi. Mesterségesen feltornázott gépigény, 0 egyedi gondolkodás (mondjuk tömegmotornál mit várunk?), temérdek elmosódott textúra. Amibe meg lenne vagy lehetne valami, lásd AC Unity, azt meg elb@sszák.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Ezt az egész low APi dolgot megint csak parasztvakitásnak érzem, mert ugye a specifikációkból az jön le, hogy a DX12 és mantle sokkal többet és gyorsabban végez el mint a régiek.Ezekszerint a mostani PC-k ha egy játékot 25 PS-el visznek akkor azt mantle vagy dx12 alatt legalább 50fps-el kéne vigye.Ergo nem kell fejleszteni a PC-t .
De ez ugye nem érdekük sem a CPU sem a GPU gyártóknak, mert akkor hogyan adjanak el félévente uj verziókat.Tehát hiába lesz a nagy fejlődés ugyan ugy lassu és akadozós játékok lesznek és majd csak azt mondják, hogy az uj alkatrészekkel jobb lesz.
Pedig egy normálisan skálázható apivan ha volt egy 4 magos procim és egy 8asra cserélném akkor lényegesen gyorsabbnak kéne lennie, erre most mi a helyzet? Az, hogy a nagyobb frekin müködő proci jobban teljesit fuggetlenül a magok számától .Akkor mire volt jó a többmagos CPU? Azt is mikor bevezették mindenki azt mondta, hogy igy majd több szálon tudják a játékokat futtatni az egyiken az AI a másikon a fizika a 3. on a grafika. és eltelt 10 év és még mindig nincs olyan program ami profitálna a több magszámból.
Addig nem lesz a felhasználónak jó amig gazdasági alapon megy a fejlesztés.Nekik csak az az érdekük, hogy minél gyorsabban minél több uj dolgot adjanak el, nem az, hogy kihozzák a legtöbbet egy adott dologból, ha ez igy lenne még mindig elég lenne egy 2 magos 2ghzes proci .
-
Jack@l
veterán
Nyilván a cgi-ben nincs olyan hogy draw call... Itt csúszik el alapjában a dolog. (meg azoknál is van post processing)
Post processinget meg a batcheléssel csak ne mossuk már össze...
Amit az oxide csinált motion blur néve naz meg több mint szégyen. (vagy mesterséges többszörös erőforrás igény generálás) Már leírtam párszor.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
dgabor80
tag
Ha a mai "átlag" középkategóriás hardverrel kihozható kb 100 ezres nagyságrendű rajzolási parancs...bár már ott tartanánk...
Mire 2-3 éven belül lesz is rá valami...majd akkor megnézzük a határokat és nézünk új gépet...
Szerintem prociban is és GPU-ban is lesznek szép dolgok 2018-ban...
„Nem kell megtenned, a túlélés nem kötelező.” W. E. Deming
-
-Solt-
veterán
válasz
RyanGiggs #54 üzenetére
Neked mint júzernek nincs is más dolgod... jól látod. A fejlesztőknek viszont illik előre tekinteniük, és jelezni az igényeiket a jövőre tekintve. Eddig nem tették, ennek a levét isszuk most... én örülök, hogy már most téma valakinél, hogy mi lesz, ha...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Jó dolog a fejlődés, de a fenébe a Motion Blur-rel, rühellem azt az effektet, remélem a jövőben is kikapcsolható lesz.
[ Szerkesztve ]
-
RyanGiggs
őstag
"lassan kiöregszem a játékokból"
Hogy lehet belőle kiöregedni? Ez nem kor függő! 60 évesen is lehet játszani.Témához :
Előbb DX12-ben lássunk már játékokat, és utána pár év múlva fejlődjünk tovább!
Előbb aknázzuk ki a DX12 képességeit (határait), nézzük meg ez milyen grafikai élményt nyújt, és ha nem elég, akkor menjünk tovább! Nem kéne már most azon agyalni, hogy milyen legyen a DX13! -
arn
félisten
szamomra rejtely, hogyan csinaltak korabban vagy mas platformokon elvezheto jatekot... komolyra forditva, amikor a hw korlatozo tenyezo, sokkal kreativabb dolgok szoktak szuletni. jo volt pl tableten/okos telon megelni a 90es pcjere jellemzo fejlodesi szinteket es jatekstilusokat, nagyon jo volt. de mar ott is kezdenek a nagyobb/szebb/jobb jatekok terjedni, amik mindenrol szolnak, csak a jatekelmenyrol nem.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
sb
veterán
Az MS eddig is lesz*rta az igényeket. Általában a PC-seket. Pedig az RTS ugye pont az az egy szegmens talán amire a konzol nem megoldás.
Bár igény sincs rá azt meg kell hagyni. De szerintem PC-n egyrészt van, másrészt meg lehetne csinálni rá igényt a "konzolos generációnál" is szvsz.
-
sb
veterán
Értem én. Nincs mit ragozni rajta.
1. Eleve nem szeretem a motion blur-t. Ez az első pont valóban, hogy felesleges is sok esetben, mert nem nyújt jobb látványt hiába "reális".
2. Ill. ezen belül még válasszuk ketté azt az esetet amikor (sokszor) szarul használják és még csak nem is reális. Ott főleg felesleges.
3. Eset: amikor sok az fps, erről írsz te. Eleve felesleges, mert ha kellően sok a mozgásfázis akkor a szem "mossa el" a képet, ahogy a valóságban.
4. Eset: kizárólag erről beszéltem én:
Amikor nincs 120fps, nincs ilyen gyors monitorod sem hozzá. És emellé van egy jó, valós hatást keltő motion blur.
Ez az egyedüli együttállás, amikor érdemes lehet használni.
Na ehhez volt az a véleményem, hogy annyit viszont ez az eset sem ér meg, hogy 3-4x számítással leterhelje a gpu-t. Van 1000 fontosabb dolog, amire használni lehetne/kéne előbb.szerk: Az idézet megvolt nekem is.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Azert is kenik el renderbol, mert gyorsan mozog, es nem mindegy, hogy ket egymast kovetko kepkockan egyszer a kepernyo bal szelen, majd utana a jobb szelen van a targy. Nem is tudod igazan lekovetni a mozgast. Viszont egeszen 120px/sec-ig semmi szukseg sincs blur-re, mert ki tudja rajzolni, aztan azon mar lehet vitatkozni, hogy masodpercenkent hany pixelt lephet, amig nem hat termeszetellenesnek a szaggatot mozgas. E pont folott kell csak motion blur.
Ezzel szemben az a mai trend, hogy mindenre szorjak, mint a josagport, mig egyeseknek porallergiajuk van. (plusz pont, aki tudja honnan van)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Stardock elég nagy anyagi biztonságot kínál nekik. Azért ez a cég nem szegény.
Nem tudom, hogy az MS mennyire foglalkozik majd az extrém igényekkel. Nekik nem feltétlenül fontos egy olyan piac megtartása, amely kifejezetten az asztali PC-ket helyezi középpontba, márpedig a Stardock fejlesztései erre mennek. Nem rossz persze, partnerek így is, de nem kritikus fontosságú biztosítani nekik mindig új API-t, ha igényük van rá.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sb
veterán
Nem teljesen értem ez hogy jön ide.
Épp azért kenik el renderből, hogy el legyen kenve. Tök mindegy hányszor frissít a monitorod, ha egy elmosott "paca" képet frissít.Erről volt szó. Csak ráadásul az elkenés nem postprocess, hanem erőforrás-zabáló módon, többszöri renderrel akarják elérni. Kár belé a Gflops/CO2, ahogy te is írtad.
-
sb
veterán
Akkor ők miből élnek? Az MS fizet, ha 3-4 évenként új API kéréssel állsz elő? Inkább csak s*ggbe rúgással, nem?
szerk: Amúgy meg nyugodtan lehetne a heterogén feldolgozás felé kutatgatni ehelyett. Most az új low level API-kból is elég sok minden kihozható majd valószínűleg látványügyileg, de a játékok 90%-ban nem ezen véreznek el. Sokkal nagyobbat lehetne előre lépni AI-ben, de főleg aktív, játékmenet befolyásoló fizikában.
Egyébként ha ránézek a StarSwarm-ra akkor - látva és értve/megértve, hogy hány kismillió cuccot rajzol ki valóban - akkor sem vág oda a látvány. És akkor finom voltam.
Nyilván lesz más jellegű motor, amiben sokkal többet lehet kihozni majd belőle, de szvsz a látvány továbbra is egy irány marad a sok közül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Az a vicc, hogy a monitorgyártók az utánhúzás csökkentéséért küzdenek,
a játékfejlesztők meg beleraknák ezt az effektet szoftverből, hehe.Szerk: tudom, hogy a kettő nem ugyanaz, de azért na...
Hagyjuk már a
szemünket normálisan dolgozni: nem hogy nem kenődik el a tárgy éle, de
baromira nincs is egy időben több helyen a tárgy -> többször rajzolják ki?![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/zotac_gtx_1080_arcticstorm_elado/friss.html
-
Reggie0
félisten
Normalis monitoron 120...144-szer is kirajzolhatja. Ahova ez keves, max oda kell a motion blur. Az eletben sem kenodik el egy targy ele, ha gyorsan mozog, csak ugy latod...
(#44) DigitXT: Pontosan. Mondjuk ha homaly kell akkor eleg zsiros kezzel osszetapicskolni egy szemuveget es meg van oldva
[ Szerkesztve ]
-
duc
aktív tag
Na, kezdődik az előre mosakodás... Valahogy meg kell magyarázni hogy miért nem lesz forradalom.
üdvöske, redmondi óriás, tetszetős, rendre, légkavaró, akár, megoldás, kicsike, ipar.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PS3 kb. 40000 rajzolásra képes a libGCM API-val. Ott nem gond a batch teljesítmény. Az Uncharted 3 ezt ki is használja.
(#36) sb: Például ki lehet dolgozni, hogy nekik 2018-ra milyen API kell. Ehhez most összegyűjthetik az információkat és leadhatják azokat.
Nem pont a licencelésre rendezkedtek be. A Nitrous ugyan elvihető, tehát aki szeretné licencelheti, de a fő profil a Stardock kiszolgálása.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bitblueduck
senior tag
Wow. Egy ilyen motion blurhoz szerintem brutális erő kell. 60 fps-hez kb 240fps ha 3 régi frame lenne újrarajzolva. az api overhead még kifogásolható, de ez már first world problem. az is jó lenne ha a next gen GPU-k fele fogyasztással 4x gyorsabbak lennének, csak nem reális szerintem.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
7time
senior tag
Valaki szólhatna a gyártóknak hogy a grafika is nagyon fontos egy játékban de nem minden erről szól, nézzenek megy egy Brothers in Arms játékot és gondolkodjanak miért hangulatos a csapnivaló grafika ellenére.
freeapro
Csak borzasztó lassan mozgolódnak, lassan kiöregszem a játékokból és alig történt valami az elmúlt 6 év alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
Konzolok nem ütköznek majd ilyen limitbe? Mert ha igen,akkor ott is fejleszteni kell és cserélni pár éven belül.
Mindenbe beleugatok!!!
-
sb
veterán
Akkor most kicsit pihenhetnek.
Értem, hogy tovább dolgoznának, de hova?
1. Nincs több API.
2. Még senki nem használj a a mostanit sem. Ők nem abból élnek, hogy pénzt hoz az engine?Gondolkodni lehet és dicséretes, de abból megélni nem.
Ellenben ha kijönne mondjuk pár igazán ütős, új RTS, ami az utóbbi 10 évre enyhén szólva nem volt jellemző akkor azzal lehetne valamit kezdeni. -
smkb
őstag
... rengeteg DX9-es mai szemmel is szép/látványos játék készült. Ott van pl egy HL2 ami lassan 10 éves, és egy Bay Trail Atomon HDGraphicsszal is full beállítások mellett folyékonyan szalad, nem hogy Radeon IGP-n. Ehhez képest a mai vasak más univerzum...egy PS3 NV gpuja (6600GT kb) is kb kvarcjáték teljesítményű mai mércével, és meg lehet nézni egy Unchartedet... pedig aztán van ám ott is rajzolási parancs limit...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a Nitrous már megmutatta, hogy DX11-ben is sokkal többre képes, mint akármelyik alternatív motor. Szóval az Oxide képes igen jó dolgokra. Persze nyilván ehhez kellenek a piac legjobb szakemberei, de ott ülnek és dolgoznak rajta. Amíg a Stardocknak a pénze ezt megengedi, addig nem néznek majd új állás után.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyik fejlesztő sem gondolkodik AFR multi-GPU-ban. A Job Graph nagyon érdekes koncepció és nagyon sokan kutatják a valós idejű alkalmazást. Bár nem tudják még ennek a limitjeit, de tesztalkalmazásban 8 GPU-val is lineárisan skálázódik. Valószínűleg 20-30 GPU-ig nem lenne vele probléma, de ez csak tipp konkrét eredmények nélkül.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De az Oxide már ezzel kész van. Ők megépítették az alapot, és azt fejlesztik tovább. Igaz, hogy annak az eredményét nem mutatták még meg, de nyilván nem fogják azt mondani, hogy a piac még a StarSwarmig sem jutott el, így most bevárjuk őket. Ilyet egy szoftvercég sem csinál. Mennek tovább és egyre több új dolgot fedeznek fel. És ennek az eredménye az lesz, hogy mindenkinél hamarabb szereznek tudomást nem ismert limitációkról. Mert badarság lenne azt képzelni, hogy az új API-knal nincsenek limitjei. Vannak sajnos, csak még nem mindenki érte el ezeket. Viszont ha már ezeket látják, akkor el lehet kezdeni gondolkodni a potenciális megoldásokon. Most a fokozatosság elvét vallják a szoftverfejlesztők, és van is fegyver a kezükben, hogy bármit átvigyenek a Microsofton.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
freeapro
senior tag
válasz
Kotomicuki #17 üzenetére
Ezt a monopóliumot a Win10 az egységesített markettel gyorsan meg fogja törni. Ezért is próbál a steam a linuxra költözni. Én ettől a változástól pozitív eredményt várok, így nem a 10 db sikerjáték 120. folytatását fogják legyártani a nagy mamut kiadók hanem indie fejlesztők készítenek olcsóbb de játszhatóbb játékokat. Szerintem a Google az Android egységesített piacterével nagyot dobot, ezt fogja a Microsoft is mádolni.
-
#16939776
törölt tag
Ez azért lesz "jó" mert -megfelelő árukapcsolással- rá lehet venni a játékost, hogy felső-kategóriás CPU-t vegyen. Amire a DX12-vel vagy a Mantle-vel nem lenne szüksége.
Köszönjük!
-
DigitXT
nagyúr
Lehetőség... Ja pár millából minden PC játékos ilyet épít magának. Ez nem opció:
ha megcsinálják, hogy ki is használja, akkor meg lehet sírni, hogy máson nem fut.A szerkre: jó, skálázható. Akkor gond, hogy a zimbes-zombis játékban belerakták,
hogy felhúzható olyanra, ami nem szebb, de legalább akad CPU limittel mindenen?
Nem, nem gond. Tudni kell helyén kezelni. Megmutatták, hogy "látjátok, mi ilyet is
tudunk".Csak hát régen ezeket techdemonak hívták, nem játéknak. Viszont azt
bemondani erre, hogy ilyennek álmodta meg a fejlesztő/ez a "teljes pompája", amit
már csakis az API limitál, mivel konzolon mennyivel több rajzolási parancs fér bele.
Vicces... Aztán persze hozzászólásban bevallani, hogy atom le van butítva ÉS úgy
is csak 30 fps-re képes, bár a konzol típusától függően még annyira sem. Durva.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/zotac_gtx_1080_arcticstorm_elado/friss.html
-
sb
veterán
Én is örülnék, ha minden ojjektumot kirajzolna 20x, csak hogy be*szrjon a gép és szarul nézzen ki.
Egyetértek az első poszttal.@Abu:
Arról van szó, hogy hiába írod, hogy ott a low level API és innentől minden más a program(fejlesztő) dolga. Épp arról szól az írás, hogy milyen olyan megoldásokat szeretnének (és majd fognak?) alkalmazni, ami nem fekszik ennek a hw/sw környezetnek sem.Remélem azon is gondolkodnak már, hogy mi lenne, ha az x86 Win-t a gpu-n futtatnák a rendert meg a 12 szálas (x86) cpu-n. Mert úgy lenne még igazán szuboptimális.
Én mindig a fejlődést pártolom, de most egy kicsit előbb írjanak már bár 50k rajzolásos ÉS jóval szebb, jobb játékot. Aztán jöhet a gondolkodás a további irányokban...Egyelőre itt se tartunk még.
És ha kijönnek tömegével a low level játékok akkor még mindig ott a mondat második része. Kíváncsi leszek jobban néznek-e majd ki.Anno a T&L-nél a retinámba égett erősen a váltás. Jöttek az első progik amik el sem indultak T&L nélkül. De hányás módon néztek ki az ezeréves "régi" cuccok mellett.
Most kaptak új API-t, ideje bizonyítani. Aztán ha ügyesek lesznek kaphatnak újabbat.
[ Szerkesztve ]
-
#52815360
törölt tag
válasz
Kotomicuki #17 üzenetére
Jó lesz az "kényszer fejlődés - pártinak" is.
-
Szerintem ez otthoni PC-ket nézve nagyon nagyon távoli jövő, főleg azt figyelembe véve, hogy hanyatlik a PC-s játék piac. Évről évre kevesebbet hoz mind sw mind hw oldalról. Kinek éri meg ilyen irányba elmenni?
Amit felvázolsz az kb 180 fokos fordulat, ami szerintem legalább egy évtized. Nincs is rá igény. A fejlesztők most örülnek a DX12, Mantle, Metal stb-nek, és most azokat próbálják kisebb nagyobb sikerrel kihasználni.CGI otthoni PC-n, értelmes áron, real time rendering? Kötve hiszem, hogy 5 éven belül egy otthoni pc-n fog futni.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Televan74
nagyúr
Elolvasva a cikket, megint az jön le az egészből,hogy nyissuk ki újra meg újra a pénztárcánkat,ha pc -n szeretnél játszani.Probléma ez,probléma az,látszik valamiféle fény az alagút végén,á de még ez sem jó.Tökéletes állapot csak a föld alatt lesz!
Inkább leviszem a kutyát sétálni...Mindenbe beleugatok!!!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De baj, viszont a PC sem gyenge már. Ha a lehetőségeket megnézed, akkor tudsz venni i7-5960X-et, 64 GB memóriát bele, illetve mellé akár három R9 295X2-t összesen 24 GB memóriával. És ez a konfiguráció az utolsó TFLOPS-ig kihasználható egy korszerű API-val. A grafika pedig skálázható, tehát le lehet venni, hogy elég legyen kettő, vagy csak egy VGA, esetleg kisebb proci, kevesebb memória, stb. Hardverben nem állunk rosszul, ezek kihasználása a gond. Nem volt hozzá eddig megfelelő felület. Nyilván az Oxide például már tud egy ilyen konfigurációt tesztelni, és eljuthat olyan limitekig, amelyek átlagos konfiguráción még nem láthatók.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16729600
törölt tag
válasz
Kotomicuki #17 üzenetére
Az AMD-nek, meg a többi, "fejlődés-pártinak" pont az a gondja, hogy a nagy mamutokon szinte lehetetlen áterőszakolni
Majd ha az AMD nek ,mint innovációs állócsillagnak sikerül "áterőszakolni" saját magán egy tényleg jövőbe mutató, az elmélet szintjét meghaladó gyakorlati megvalósítást,akkor egyből én is hívővé válok
Jó lenne már ennyi idő távlatából valami kézzel fogható dolog,nem csak prezentáció meg ígérgetés.
[ Szerkesztve ]
-
saelin
veterán
A kérdésemnek ez jó ugródeszka lesz; Azt már tudjuk, hogy a grafika fejlődni fog az elkövetkező években, de a mesterséges intelligencia téren is várható valami fejlődés? Sokszor érzem úgy, hogy a játékok Ai-ja már évek óta nem, vagy csak alig fejlődik valamit, de szerintem elmondható, hogy nagyon le van maradva ez a része.
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
DigitXT
nagyúr
Az nem baj, hogy animációs filmek (legjobb tudomásom szerint) szerverfarmokon
renderelődnek, s azokon sem valós időben? Azaz el lehet menni ebbe az irányba,
csak "egyhamar" nem lesz hozzá grafikus kártya (akkora számítási kapacitással).Egyébként "szép és jó", hogy a fejlesztők egyre mohóbb igényeket támasztanak,
miközben jó játékokat nem nagyon csinálnak, mert ahhoz kéne történet/hangulat.
(Nyilván fontos a grafika is, és hogy ne akadozzon az egész, amikor szórakoznál,
de ilyet már korábban is láttunk: egészen remek játékok jöttek ki DX9-re is, sőt...)Az, hogy még meg sem jelent, még nem írtak rá semmit, de már kevés lesz: LOL
(Ahogy mások írják, ez előre magyarázkodás, hogy azon is szarul fog futni, bocs.
Ha akarjuk, megírjuk úgy, hogy szarul fusson, elvégre el kell adni az új kártyákat.)https://hardverapro.hu/apro/zotac_gtx_1080_arcticstorm_elado/friss.html
-
Kotomicuki
senior tag
A gond ott van, hogy a PC, mára teljesen el lett hanyagolva: lassan bármit fel-/leskáláznak erre a teljesítményszintre, az jobb mutatókkal bír, mint az öreg doboz.
Ehhez kellettek a monopóliumok, kartellek, akiknek mindenféle változás ellenükre van és nagyon nehéz erre rábírni őket.Mára eléggé gyors részegységeket - már, ahol - kapcsolnak össze, eléggé lassú kapukkal, ami lerontja az összteljesítményt. Ha ezeket megszüntetik, akkor érezhető, látványos gyorsulás következik be - erre egy részleges példa a HDD -> SSD váltás.
Az alacsony-szintű API-k is ebbe az irányba mozdítanák ki a PC-t, csak a szoftveres oldalról - ettől még az összes többi eleme maradi, "elavult" marad. De ha ezt op.-rendszer és egyéb, programozási oldalról nem támogatják kellőképpen, akkor ez sem fog semmit sem érni!
Az AMD-nek, meg a többi, "fejlődés-pártinak" pont az a gondja, hogy a nagy mamutokon szinte lehetetlen áterőszakolni olyat, amit nem akarnak, mert az a vélt, gazdasági helyzetük ellen van - első ránézésre, de ha ők is mögé akarnának/tudnának látni a dolgoknak, akkor ők állnának ezen fejlesztések mögött.Abban igazad van, hogy ha nem fogadja el a többi résztvevő kellőképpen, akkor ezek az API-k sem fognak, "kézzelfogható" változást hozni a PC-s világba - itt inkább a szereplők mentalitásával van gond: hozzászoktak, hogy minden úgy van, ahogy nekik egyszerűbb, dolgozni, fejlesztésre, plusz munkára nem óhajtanak költeni (mert az egyre igénytelenebb fogyasztó a szemétért is fizet - mivel nincs sok választása, ha akar vmit is) -> EZÉRT olyan *zrok a PC-re (megfelelően) át nem írt portok pl.
A PC-s világ - ahogy a PC-s játékvilág is - mára a gazdasági monopóliumok kizárólagos játszóterévé vált, ahol ha nem jön a szűk körben, asztal mellett megbeszélt bevétel/profit, akkor még azt a maradék "kezdeményezőkészségüket" is feladják, ami valódi előrelépést hozhatna - "természetesen", ezen lagymatag hozzáállás semmiképp sem vonatkozik a "piacra" betörni- és abban változást akaró, "új" szereplők ellen való fellépés gyorsaságára és mértékére: az mindig szinte azonnali és túlzott mértékű, de sohasem tisztességes! Ilyen a "nagyok" pénzén felbérelt - és/vagy a fejlődni képtelen/nem akaró elemek - alacsony szintű API-k ellen zúgolódó kórusa is: lehet, hogy ez a megoldás, önmagában tényleg nem elégséges, de a PC-s világot (is) bitorlók még ennyi előrelépést sem szeretnének!
A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
Peter13
senior tag
Maximálisan egyetértek. Kiváncsi lennék hogy vajon a concept-storyboard-user experience vonalba is ölnek-e annyit, mint a grafikai fejlesztésbe. Jó dolog a szép látvány, és persze hogy örülök ha szép a grafika, viszont ha csak a grafika szép, akkor nem örülök...
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tatararpad #13 üzenetére
Nem. Az a gond, hogy az új API-k batch teljesítménye is kevés lesz, ha a motorokból eltűnik az utófeldolgozás, és a CGI animációk technikáit kezdik alkalmazni valós időben. Mondjuk még csak az Oxide mondja, hogy kevés, de figyelembe kell venni, hogy egyedül ők dolgoznak módosított REYES futószalaggal, tehát már hasonlóan dolgozik a motorjuk, mint a Pixar Renderman. Ők fognak beleütközni az új limitekbe leghamarabb, mivel ők fejlesztenek most a legjobban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ncc1701
veterán
Egy játék nem főleg a grafikától jó játék.
-
tatararpad
őstag
Tehát van DX11, megy a nyavalygás hogy kevés, lesz DX12, még egy játék nem született vele, de már az is kevés, és van ugye a Mantle, ami elvileg végtelen mint az univerzum és fél év alatt megírható rá egy motor, mégsem született még egy értelmes játék sem vele, de gondolom lassan az is kevés lesz. Logikus.
-
Fejlődni kell ez nem vitás.
Csak szeretnék először olyan játékokat látni mondjuk a Mantle-al, amitől leesik az állam, és értékelhető sebességgel fut FHD-ban. Mert egyelőre a BF4-et leszámítva nincsen ilyen. Szóval abból kéne főzni ami van, mert ha mindig csak várunk az új apikra éhesek maradunk.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Laja333
őstag
Szerintem meg látom. Eddig a szoftver lemarádásban volt (van) a hardvertől. Most látják a fejlesztők, milyen ügyesen lehet rajzolási parancsot növelni, akkor ők most még tovább nyújtózkodnak, hardvergyártók meg csináljanak rá hardvert. Low lvl api csak akkor tud gyorsulást felmutatni, ha csak olyan effectek kerülnek bele a játékba, ami dx11be is van. Ha telerakják extra vagy jobb effektekkel, szerintem nem reális elvárni a sokkal több fpst. Vonatos példa.
-
Reggie0
félisten
Na, pont a motion blur-re nagyon szukseg van am.
-
Locutus
veterán
Nem látod a lényeget. Nem a fejlődéssel van a baj.
Hanem azzal, hogy előre megteremtik a lehetőséget, hogy az ugyanolyan szarult megírt játékaik miatt majd ráfoghassák mindig valamire, ami kényelmesebb, mint azt mondani, hogy le se szartuk a konzolról portolást PC-re. Most pontosan ezt a terepet készítik elő. Hogy a user ne várhassa el jogosan, hogy az új windowsban, dx12-vel majd végre nem dxerrorozó, 60fps-re konstansan képtelen, mikroakadozós programokat kapjon.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Laja333
őstag
Csak ha így fogod fel.
Anno a lovas kocsik elbírtak mondjuk 500 kilót és haladtak 20 km/h-val. Megjelentek az első vonatok, amik már 50000 kilót is elvittek, de szintén csak 20 km/h-val. Nem panaszkodtak, hogy mi a fenének vezették be a vonatokat, amikor ugyan olyan lassú. Itt is kb ugyan ez a helyzet. Lehet, hogy továbbra sem lesz 60 fps fölött, de olyan látványt nyújt majd, amire a dx11 soha nem lesz képes. -
#68237056
törölt tag
Kicsit, olyan érzésem van, mintha a grafikus hardverek kialakítása a nagyfokú integráltság ellenére is újra külön feladatspecifikus részegységekből lesz megoldva. (Voodoo?) Amit majd aztán megint egy új szabvány API miatt megint összevonnak majd, majd megint szétbontanak... (The cycle must continue?)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel ezek low-level API-k, így kevés közük lesz a teljesítményhez. Odaadják a VRAM-ot a programozóknak és használhatják, ahogy akarják. Ha rosszul használják, akkor az a program hibája lesz.
A batch teljesítmény pedig biztosan nőni fog. A Mantle alatt ez egyértelműen létszik, és mivel a DX12 ugyanezt a modellt használja, így nincs okunk kételkedni abban, hogy ott nem fog működni.(#2) tibcsi0407: A konzol nem érdekes. Csak a PC-nek akarnak egy új koncepciót felépíteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tibcsi0407
félisten
Az a vicces, hogy még a DX12-t sem láttuk VALÓS működés közben, csak techdemokban, valamint csak Mantle támogatású programmal sem találkoztunk. Erre már el is avultak
A konzolok képesek az akár egymilliós rajzolási parancsra? Mármint a konzolos API-k?
utdetailing.hu || Szakmai kérdésekre privátban NEM válaszolok.
-
Locutus
veterán
Nemtom figyelitek e... már kezdődik az előkészítő nyavajgás, hogy a dx12 meg a mantle alatt is miért az API hibája lesz, hogy ugyanolyan szarul fog futni minden mint eddig. Fel lehet írni a naptárba.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
ph A százezer rajzolási parancs képkockánként nagyon soknak tűnik, de az animációs filmek technikáinak lemásolásával gyorsan felemészthető.
- Renault, Dacia topik
- Politika
- VGA-t károsító ASUS deszkák: a gyártó kínai részlege komolyabban veszi a dolgot
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzió)
- iPhone topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Torrent meghívó kunyeráló
- További aktív témák...
- MSI RTX 3090 GAMING X TRIO 24 GB - GARIS
- MSI GeForce GTX 1080 Ti 11G GAMING X Bronze Edition
- PowerColor RX 6600 XT 8GB GDDR6 FIGHTER Eladó!
- AMD RX Széria VIDEÓKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS! /Házhoz megyek!/Azonnal/NAGY MENNYISÉGBEN AKÁR!
- Hibátlan - ASUS Nvidia Geforce RTX 2060 Super Dual Evo V2 Advanced 8GB GDDR6 256bit VGA videókártya
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest