Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bimbiri #163 üzenetére

    "Nem lehet egy kalap alatt beszélni róla."
    Igazából az a kérdés, ki milyen állásban helyezkedik el és mit tud hasznosítani a középiskolában tanult informatikai ismereteiből...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Ebből kiindulva, gondolom ez azt is jelenti, hogy nemcsak a matematikában alkalmazható ez a gondolkodás csak alkalmaznunk kéne jelen helyzetre/problémára ezt a metódust....

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bimbiri #152 üzenetére

    Autószerelőt csak szakközépben képeznek, legalábbis felénk... :) Másik ismerősöm pedig informatikusnak tanult szakközépben, de azzal a papírral legfeljebb kitörölni tudja, CNC tanfolyamot végzett mellette, azzal dolgozik több mint öt éve, 150 alatt nemigen kap nettó és ez rendes, bejelentett meló! ;)
    Nem kellene ám lenézni a kétkezi munkásokat..... :N

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Azt hiszem volt amikor félreérthető voltam, legalábbis ez szűrődött le bennem a reakciók olvasása után...
    Először is, mint mondani szokták: "Érted haragszom, nem ellened" A kritika nem egyes, ráadásul fórumokon a témával foglalkozni akaró lelkes és lelkiismeretes pedagógusoknak szólt, hanem a rendszer egészének.
    Minden oktatásnak akkor van értelme, ha eredménye is van. A mai fiatalok sokban különböznek a mi korosztályunk akkori fiataljaitól, nyilván pozitív és negatív irányban is. A diák azonban ahhoz a rendszerhez alkalmazkodik, amiben oktatják. A fizika, kémia, biológia tananyagának eltérései az akkoritól, nem indokolhatók társadalmi változásokkal, mint a történelem, vagy az irodalom anyagának változása. Jobb-e, rosszabb-e, nem tudom. Azt azonban igen, hogy a megszerzett és megtartott tudás kevesebbnek érződik, mint akkor. A világ működéséről volt egy kép, ami vagy helyes volt, vagy nem, de koherens volt és érthető bizonyos szintig. Ma úgy érzem, sok az anyag, a gyerekek jelentős része, merem állítani nagyobbik "fele" csak evickél, hogy felszínen maradjon, a követelményszintet pedig úgy kell beállítani, hogy azért legalább nyolc-kilenctized rész ne bukjon meg...
    Na most átlag Pistike, ha önéletrajzot ír, aminek sok értelmét a legtöbb esetben szintén nem látom, de ez az én bajom, mert "megpályáz" egy CNC vagy egy autószerelő állást például nyilván a Word képességeinek töredékét sem használja. Full egyszerű szövegszerkesztő programok elegek kellene hogy legyenek ahhoz, hogy azt a pár személyes adatot bepötyögje otthon magáról, úgysem azt nézi a leendő főnöke, hogy milyen "wordvarázsló" az ifjonc, hanem azt, hogy a franciakulcsot a csavarhúzótól meg tudja-e különböztetni. Aki magasabb szintekre pályázik, az természetesen tanuljon többet, de az az alapóraszámban ne terhelje az összes tanulót. Ráadásul ugye MS terméket használva, ha otthon nem rendelkezik vele, hol a csudában írja meg azt az önéletrajzot például? Táblázatkezelés bizonyára szintén hasznos lehet, sok gyereknek egy szint fölött, de akinek az egyismeretlenes egyenlet már magasabb matematika, mihez kezd azzal, hogy:
    "A táblázatkezelés szintén hasznos lehet, de ott a hangsúly inkább az algoritmikus szemlélet kialakításán van. A képletekkel nagyon sok gondolkodási műveletet lehet fejleszteni."
    Már az algoritmikus szemlélet sem igazán érthető csekélységem számára, /bár hatalmas "irodalma" van../ de a "gondolkodási műveletek fejlesztése", mint fogalom, abszolút értelmetlennek tűnik nekem...
    Nem egy nyelvet beszélünk, mint az elején írtam is...
    Az algoritmikus szemlélet jól hangzik, de el tudja ezt nekem valaki pár szóban magyarázni, hogy mit is szeretne jelenteni? Kerestem, de nem igazán találtam ilyet.... Problémamegoldó gondolkodásról lenne szó? :F akkor gondolom arról beszélnének.... :U
    Mik azok a "gondolkodási műveletek" és milyen módon fejleszthetők?
    Amikor egy űrlap kitöltése gondot okoz frissen érettségizett embereknek, persze ezek a mai űrlapok is megérnének egy misét...., akkor mit akarunk tovább bonyolítani? :F

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bimbiri #109 üzenetére

    Ez egyszerre sok és kevés, gyakorlatilag már történelem, XP-t a diákok már nem használnak általában, operációs rendszerelmélet, például? minek az egy nem informatikusnak?
    Azt látom, hogy itt is az dívik mint a legtöbb tantárgy esetében, óriási a merítés, de mivel ez megtanulhatatlan, a számonkérésnél jön be a csalás... A mi időnkben, úgy harminc-negyven éve nem volt ekkora az anyag, de azt számon is kérték, szigorúan. Akkor az 50% kettest ért. Manapság....
    Ezzel szemben a Facebook adatvédelmi beállításai, a böngészők és keresők különbségei és használata, a blogok, fórumok ismerete, használata, veszélyei, fontosak egy általános felhasználónak. Egy asztalos, egy biológus nem fog HTML-ben programozni, táblázatkezelni sem valószínűleg, mert minek?
    A táblázatkezelő, szövegszerkesztő programok legalább tízszer olyan bonyolultak, mint kellene. Képszerkesztésben a felhasználó kiszolgálása az irány, nem a RAW-Therapee a mindenki által használt program, hanem az Instagram, a Dos parancsok feleslegessé váltak gyakorlatilag, átlagjúzer parancssorból nem dolgozik, az UI egyre távolodik a szakmai iránytól és egyre felhasználóbarátabb lesz.
    Az iskolában a kevés órában a mindenki által használt dolgokat kellene oktatni, nem azt, amit a legtöbb ember a büdös életben nem fog hasznosítani, használni...
    Egy Ady verset egy Tóth Árpád verssel össze tud hasonlítani egy átlagember, de egy Windows-Mac-Linux különbség a legtöbbnek mindörökre kínai marad...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bimbiri #106 üzenetére

    Az a baj, hogy a magyar nyelvvel mint olyannal hadilábon állsz, a mondat egyértelműen azt jelenti, hogy 160 Ady vers mindegyikéből tudott legalább három versszakot idézni...
    Ady egyébként nem 160 verset írt, ez csak pár kattintás...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Csak egy kérdésem volna a Tanár urakhoz: Az iskolában informatikaként oktatott anyag mennyire aktuális?

Új hozzászólás Aktív témák