Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Azt hiszem volt amikor félreérthető voltam, legalábbis ez szűrődött le bennem a reakciók olvasása után...
Először is, mint mondani szokták: "Érted haragszom, nem ellened" A kritika nem egyes, ráadásul fórumokon a témával foglalkozni akaró lelkes és lelkiismeretes pedagógusoknak szólt, hanem a rendszer egészének.
Minden oktatásnak akkor van értelme, ha eredménye is van. A mai fiatalok sokban különböznek a mi korosztályunk akkori fiataljaitól, nyilván pozitív és negatív irányban is. A diák azonban ahhoz a rendszerhez alkalmazkodik, amiben oktatják. A fizika, kémia, biológia tananyagának eltérései az akkoritól, nem indokolhatók társadalmi változásokkal, mint a történelem, vagy az irodalom anyagának változása. Jobb-e, rosszabb-e, nem tudom. Azt azonban igen, hogy a megszerzett és megtartott tudás kevesebbnek érződik, mint akkor. A világ működéséről volt egy kép, ami vagy helyes volt, vagy nem, de koherens volt és érthető bizonyos szintig. Ma úgy érzem, sok az anyag, a gyerekek jelentős része, merem állítani nagyobbik "fele" csak evickél, hogy felszínen maradjon, a követelményszintet pedig úgy kell beállítani, hogy azért legalább nyolc-kilenctized rész ne bukjon meg...
Na most átlag Pistike, ha önéletrajzot ír, aminek sok értelmét a legtöbb esetben szintén nem látom, de ez az én bajom, mert "megpályáz" egy CNC vagy egy autószerelő állást például nyilván a Word képességeinek töredékét sem használja. Full egyszerű szövegszerkesztő programok elegek kellene hogy legyenek ahhoz, hogy azt a pár személyes adatot bepötyögje otthon magáról, úgysem azt nézi a leendő főnöke, hogy milyen "wordvarázsló" az ifjonc, hanem azt, hogy a franciakulcsot a csavarhúzótól meg tudja-e különböztetni. Aki magasabb szintekre pályázik, az természetesen tanuljon többet, de az az alapóraszámban ne terhelje az összes tanulót. Ráadásul ugye MS terméket használva, ha otthon nem rendelkezik vele, hol a csudában írja meg azt az önéletrajzot például? Táblázatkezelés bizonyára szintén hasznos lehet, sok gyereknek egy szint fölött, de akinek az egyismeretlenes egyenlet már magasabb matematika, mihez kezd azzal, hogy:
"A táblázatkezelés szintén hasznos lehet, de ott a hangsúly inkább az algoritmikus szemlélet kialakításán van. A képletekkel nagyon sok gondolkodási műveletet lehet fejleszteni."
Már az algoritmikus szemlélet sem igazán érthető csekélységem számára, /bár hatalmas "irodalma" van../ de a "gondolkodási műveletek fejlesztése", mint fogalom, abszolút értelmetlennek tűnik nekem...
Nem egy nyelvet beszélünk, mint az elején írtam is...
Az algoritmikus szemlélet jól hangzik, de el tudja ezt nekem valaki pár szóban magyarázni, hogy mit is szeretne jelenteni? Kerestem, de nem igazán találtam ilyet.... Problémamegoldó gondolkodásról lenne szó?akkor gondolom arról beszélnének....
Mik azok a "gondolkodási műveletek" és milyen módon fejleszthetők?
Amikor egy űrlap kitöltése gondot okoz frissen érettségizett embereknek, persze ezek a mai űrlapok is megérnének egy misét...., akkor mit akarunk tovább bonyolítani?
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Asus B350 R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050Ti 4GB Cooler Master CM 690 III TT 500W
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged