Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kockázatmentesen a helyesebb testtartásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen videókártyát?
- Keskenyebb házba keresel hűtőt? Lehet, hogy megtaláltad
- Házimozi haladó szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss
#109
üzenetére
Ha a tesszelláció oldaláról vizsgáljuk, akkor a DX11-ben implementálható volt a mostani NoSplit és a BinSplit. A NoSplit lett végül integrálva, mert a BinSplitről látható, hogy lezabálja a hardvert. A Reyes-féle IsoSplint és a Fatahalian-féle DiagSplit megoldása a DX11 speckóinak lezárásakor lett bemutatva először. Ezeket már nem lehetet beépíteni, mert akkor a hardvergyártóknak újra kellett volna tervezni a hardvert.
Ami a hírben le van írva azok új igények, és a DX11 megjelenése után keletkeztek. A 11.1 megjelenése után is keletkeznek majd új igények, amiket ki kell elégíteni. -
Carasc0
őstag
Üdvözlet!
Vga alapú számítások elvégzése összetett komplex műveletspecifikáció. Tegyük fel egy olyan játékkal játszol amely kihasználja az általad rendelkezésre álló VGA kártyád mikroprogram szintű (avagy hardveresen támogatott) utasításkészletét, valamint a hozzájuk részlegesen vagy teljes mértékben tartozó könyvtári függvényeket.
Amennyiben ezt a játékot 1024x768-as felbontásban játszod, és minden szükséges grafikai beállítást aktiválsz, akkor az egyes beállítások aktivitásának gyakorlati alkalmazása nem feltétlenül DX függő. DX egy grafikus függvénykönyvtár hierarchia amelyben szereplő kód komplexusok akkor futnak le, mikor azok hívására szükség van. Azonban emellett további VGA paraméterek is befolyásolják az adott függvény végrehajtását. Ha lefut egy effekt függvény, azt grafikai modellé kell implementálni, ehhez a GPU-nak számolni kell. Tehát már a GPU órajel mértéke is számít. Magasabb felbontás, nagyobb számítási igény. Élsimítás? További számítási igény.
Minél több objektum számítása ---> több objektum generálása. Tárolni kell és lehetőleg gyorsan és tartósan. Erre szolgál a GDDR modul system. Van mértéke (GB) és sebessége (Memory clock GFSB)
És még nem ejtettem szót a nagyon megfizetendő fontos komponensre a memory sávszélességre (bitrate). Megjegyzem ez az oka amiért az ATI kártyák olcsóbbak mint az NVIDIA-k. Pont a bitrate miatt. Érdemes megfigyelni ezt a paramétert egy kártya differenciálás során.
Tehát ebből következik minél több beállítás, magasabb felbontás, mindenképp lassulás lesz a végeredmény. Mi ennek az oka? Egyszerű!
5 évvel ezelőtt már létezett 600mhz-es Core clock VGA. Nézz körül a piacon. DX11-es kártyák még mindig alig haladják meg a 800MHz clock-ot. Persze ennek további hardvertechnológiai okai is vannak. Vagyis a VGA komponensek nem egyenletesen fejlődnek.
És végül a szoftver oldal is további érdekességekre hívja fel a figyelmet. Játék motor és optimizáció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha csak DX9 lenne, akkor 30-50%-kal lassabban futna. Mint írtam a HDAO-ra levetítve a DX11 7x-es tempóelőnyt kínál a DX9-hez képest (ez kimérhető a DX11 SDK-ban). Azért írom a HDAO-t, mert ez egy kedvelt opció, de máshol is származik előny.
Természetesen DX9c-re is be lehetne vezetni a játékokban a Diffúz DoF-ot, vagy a HDAO-t, vagy más post processt, csak a fejlesztők szerint ennek nincs értelme, mert sm 3.0-ban nincs olyan VGA, ami ezeket jó teljesítménnyel kiszámolja. Ezért kötik a teljesítményigényes effekteket a DX11-hez.
-
X Factor
addikt
dx 11 előnye az lenne h. azonos megjelenítés mellett gyorsabb, csak hát ugye ezt nehéz beállítani... mert ha dx11-et aktiváljuk, bejön sok más árnyék, tesszalálás stb... ami viszont megzabálja a hardvert.
Ahogy én Abu szavaiból kivettem, kéne a beállítások közé vmi "dx9 max settings in dx11 mode" és akkor tapasztalnánk azt amiről mindenki beszél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ASUS routerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kockázatmentesen a helyesebb testtartásért
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- Energiaital topic
- További aktív témák...
- GIGABYTE XTREME RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- EVGA FTW3 ULTRA RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X (10G-P5-3897-KR) Videokártya
- 27% - GIGABYTE RTX 3080 Ti OC 12GB GDDR6X GAMING Videokártya! BeszámítOK
- Sapphire PULSE AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB - Csere is
- Nintendo Switch 2 // Számla + Garancia //
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3611, 94% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3375, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest






