Hirdetés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Minőségi ugrást hozhat a One új médiaboxa?
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Olcsón hozhatod ki a maximumot régebbi Intel CPU-kból
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Képernyős trükkök növelik a notebookok üzemidejét
- Hogy mi van? A TikTok lett az Xbox ellenfele?
- SSD kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
Carasc0
őstag
Üdvözlet!
Vga alapú számítások elvégzése összetett komplex műveletspecifikáció. Tegyük fel egy olyan játékkal játszol amely kihasználja az általad rendelkezésre álló VGA kártyád mikroprogram szintű (avagy hardveresen támogatott) utasításkészletét, valamint a hozzájuk részlegesen vagy teljes mértékben tartozó könyvtári függvényeket.
Amennyiben ezt a játékot 1024x768-as felbontásban játszod, és minden szükséges grafikai beállítást aktiválsz, akkor az egyes beállítások aktivitásának gyakorlati alkalmazása nem feltétlenül DX függő. DX egy grafikus függvénykönyvtár hierarchia amelyben szereplő kód komplexusok akkor futnak le, mikor azok hívására szükség van. Azonban emellett további VGA paraméterek is befolyásolják az adott függvény végrehajtását. Ha lefut egy effekt függvény, azt grafikai modellé kell implementálni, ehhez a GPU-nak számolni kell. Tehát már a GPU órajel mértéke is számít. Magasabb felbontás, nagyobb számítási igény. Élsimítás? További számítási igény.
Minél több objektum számítása ---> több objektum generálása. Tárolni kell és lehetőleg gyorsan és tartósan. Erre szolgál a GDDR modul system. Van mértéke (GB) és sebessége (Memory clock GFSB)
És még nem ejtettem szót a nagyon megfizetendő fontos komponensre a memory sávszélességre (bitrate). Megjegyzem ez az oka amiért az ATI kártyák olcsóbbak mint az NVIDIA-k. Pont a bitrate miatt. Érdemes megfigyelni ezt a paramétert egy kártya differenciálás során.
Tehát ebből következik minél több beállítás, magasabb felbontás, mindenképp lassulás lesz a végeredmény. Mi ennek az oka? Egyszerű!
5 évvel ezelőtt már létezett 600mhz-es Core clock VGA. Nézz körül a piacon. DX11-es kártyák még mindig alig haladják meg a 800MHz clock-ot. Persze ennek további hardvertechnológiai okai is vannak. Vagyis a VGA komponensek nem egyenletesen fejlődnek.
És végül a szoftver oldal is további érdekességekre hívja fel a figyelmet. Játék motor és optimizáció.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Borderlands 4
- Wise (ex-TransferWise)
- Fujifilm X
- Elektromos autók - motorok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Call of Duty: Black Ops 7
- Xbox tulajok OFF topicja
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Intel Core i5-9500 / i5-9500T / i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Eladó egy oneplus 9 pro 256/12
- Bomba ár! Dell Latitude 5491 - i7-8850H I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E544 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD+ I DP I Cam I W10 I Garancia!
- Jura Impressa S90 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


