Új hozzászólás Aktív témák
-
bognar110
őstag
De jó DX11.1
-
RootRulez
félisten
Ez alapján én le is vonom a következtetést, hogy az nVidia és a Microsoft 1 követ fújnak. Kell az eladás az nVidiának a MS-nek meg a Win8 eladások
Már csak a fejlesztőket kell majd tovább pénzelni, hogy a játékok csak 200K-s VGA-val fussanak élvezetesen...
-
huncut123
tag
Hát jönni fog, de értelme is lesz?
mert egyes játékoknál a DX11-el nem tudnak elérni szebb grafikát mint a régi 9.0c-vel -
Misua
senior tag
Még jó hogy korábban mentem végig DX9-n - nem volt annyira gépigényes a játék mint most...lejebb kellet tolni a grafikát
-
Cannabis7
senior tag
az lenne a legjobb, ha az egész mindenséget elölről kezdenék, és az arm cuccokat erőltetnék, erre fejlesztenének.
Abból is ki lehetne hozni ugyanezet szvsz, cask persze sok fejlesztés kéne szoftveresn, és hardveresen is, viszont leglalább töredékét fogyasztanák a rendszerek -
kpal
nagyúr
Vajon a kövi nV sorozat tudja majd ezt az újdonságot.
-
X Factor
addikt
válasz
Dr. Romano #130 üzenetére
Vagy a Lost Planet.
-
TOM-202
senior tag
Az én véleményem az, hogy addig amíg a elsősorban a jelenelgi konzolokra írják a játékokat és azokat portolják át PC-re addig marad a dx9, legfeljebb bűvészkednek hozzá dx10-10.1-11-11.1 stb. kiegészítéseket hogy mi PC-sek örüljünk. Esetleg azt tudom elképzelni hogy valamit nem is terveznek konzolokra kiadni tehát tisztán PC-re készül, ott lehet tiszta dx11, másképp esélytelennek látom. Tudom utópisztikus gondolot, de hátha lesz ilyen is. Én biztosan megvenném.
-
zse-
csendes tag
Majd a Battlefield 3.
Nem megy Xp-n tehát valószínűleg DirectX10-es alapú lesz DX11-es plusz efektekkel.
Tulajdonképpen szerintem ez az első amiben egyáltalán nincs DirectX9-es kód vagy csak minimális. Ha ez nem üti a DirectX9-et akkor semmi.
Javítsatok ki, ha nem így van, de szerintem ez lesz. -
hohoo
senior tag
lehúzás... ez a tesszaláció nagyon túl van lihegve, ezt így ebben a formában értelmetlen, ahhoz fel kéne nőni a sötét játékfejlesztőknek, és grafikab*zi gémerpistikéknek, és a tényleges látványt nézni, nem azt hogy +fúúú ez 53243423423 millió 3 szög és az biztos jobban néz ki a 43232323 milliónál, bár nem látszik de nagyobb a szám és az jóóó".
A tesszalációnak úgy lenne értelme ha kisebb részletességű modelleket simítanának ki vele(ezzel a LOD-ozást is megspórolhatnák, mert hw-ból menne nagyrészt). Ezzel szemben ma kizárólag arra használják, hogy nagy részletességű modelleket, alig látható sokszor egy pixelnél is kisebb darabokra bontják, ami tök jól hangzik, csak a látványban nem ad semmi pluszt ellenben kell hozzá egy hw, meg egy csomó teljesítmény. olyan mint babakocsira a spoiler, vagy a suzuki stiftre a streetracing matrica...
Mellesleg ezt a problémát tudták előre, már a dx11 előtt, de így jobb mert a 11.1-ért új kártyát kell venni...
-
Löncsi
őstag
Túl van lihegve DirectX kissé mostanság.
DirectX 9.0c óta nincs igazán komoly látványbeli/technológiai ugrás.
Leszámítva a DirectCompute/CUDA-t, igaz ezek nem közvetlen látvány javítására szolgálnak.
-
Endreas
tag
válasz
Dr. Romano #80 üzenetére
-
Tomcat
őstag
Nem ide tartozik szervesen, de a Halo 2 az tiszta DX9-es volt és szinte módosítatlan konzolport (rengeteg konzolos utalás a menükben, az irányításban) és akkoriban azzal magyarázták emlékeim szerint hogy az a háttérben futó program ami számontartja a játékban elért teljesítményt és szinkronizálja az MS szerverrel az fut csak Vista alatt és a közös multi a PC és X-Box játékosokkal igényli ennek a futtatását.
Érdekes, én egy rajongók által készített batch filet lefuttattam az eredeti Halo 2 telepítésén és működött, igaz csak a single kapmány volt játszható a multi nem, de csontra ment XP alatt is.Végülis a mondandómnak csak annyi a lényege hogy ha akarják akkor úgyis kötelezővé tehetik a DX11.1-es VGA kártyák beszerzését annak is aki már rendelkezik DX11 kompatibilis cuccal.
-
KvPt
tag
Mint már írták ebben a topikban, a dx 9-nek is voltak alverziói, és mindig új generáció kellett a hardveres támogatásához az aktuális verziónak. Egyébként meg sokat érsz azzal ha 5+ évig nem kell új dx, a kártyád sebessége már úgyis sokkal hamarabb elavult lesz, szóval nem tudom, hogy ez téged mért zavar, arról nem is beszélve, hogy még nem nagyon volt olyan dx11-es játék ami kizárta volna mondjuk a dx9/10 tulajokat.
-
Shing
őstag
Kérdés, hogy az új generációs kártyák jövőre támogatni fogják-e.
Kb. mennyi idő "megcsinálni" a DX11.1 hardveres támogatását? Mert ha pl. 2012 elejére kész a DX11.1 akkor még el is kell készíteni a támogatást... Max az elején DX11 kártyákat adnak később pedig annyit csinálnak h átfrissítik 11.1-re... Ami sztem kib*szás.
Miért nincs úgy mint régen.. Megvetted az XP-t, a DX9-es kártyád és jó volt 5+ évig.... Most meg... -
Joe.36
addikt
Már azt hittem DX12 vel jön majd ki és a HD 7000 kártyák jönnek utána...
-
Trebron09
őstag
Akkor a HD7xxx és Geforce 6xx széria nem is DX12-es lesz, hanem 11.1-es? Pedig erre számítottam..
-
Zotya984
senior tag
No ez remek. Le is veszem a hirdetésem hogy DX11es karit keresek. Tök fölösleges mer nemsoká jön az újabb generáció és csak 22 játék van DX11-re 2009 októbertől ami szerintem siralmas.
-
RyanGiggs
őstag
Ja igen, és akkor fel merül még egy nagyon fontos kérdés :
Csak a Win8 fogja támogatni a DX11.1-et, vagy lesz Vistára/Win7-re is driver?? -
kpal
nagyúr
sosem jó semmi ne majd jőn Win9 és vele a dx12
na ebböl nagyot kaszálnak
szerencsére én kb 3évente veszek vga-t.
-
Tomcat
őstag
válasz
djculture #86 üzenetére
Na hát pont ez az. Ha akarják úgyis megoldják. Mert ugye Halo 2 sem volt XP-re mondván a "játék élményhez" minimum Vista kell, vagy a Crysis nem ment XP alatt DX10 módban, csak Vista/7 alatt pedig mégis ment, stb. Sorolhatnám még a hasonló példákat napestig, a lényege mindig ugyanaz, rákényszerítsék a vevőt hogy fejlesszen ha játszani akar.
Ezekből kiindulva szvsz. simán rá tudják fogni a DX11-es hardverre hogy nem jó a DX11.1-hez, így nincs mese venni kell DX11.1-es VGA-t annak aki a modernebb API-t akarja látni.
Arra már nem is gondolok hogy ezután jön majd a DX12, amihez minimum W8.....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #109 üzenetére
Ha a tesszelláció oldaláról vizsgáljuk, akkor a DX11-ben implementálható volt a mostani NoSplit és a BinSplit. A NoSplit lett végül integrálva, mert a BinSplitről látható, hogy lezabálja a hardvert. A Reyes-féle IsoSplint és a Fatahalian-féle DiagSplit megoldása a DX11 speckóinak lezárásakor lett bemutatva először. Ezeket már nem lehetet beépíteni, mert akkor a hardvergyártóknak újra kellett volna tervezni a hardvert.
Ami a hírben le van írva azok új igények, és a DX11 megjelenése után keletkeztek. A 11.1 megjelenése után is keletkeznek majd új igények, amiket ki kell elégíteni. -
Carasc0
őstag
Sziasztok!
Én annyira nem aggódom hogy a jelenlegi kártyám esetlegesen nem fogja (legalább is hardver alapon biztos nem) megjeleníteni az új DX 11.1-be implementált új effekt függvények általi grafikus elemeket. Ennek oka hogy most őszintén.... DX10 és DX 10.1 között volt valami különbség? Ha volt is, nem sok. Az az 1 tizedes verzió emelkedés nem dominál nagy mértékben. DX12 már szembetűnő változásokat fog produkálni. Én azt vallom új verziószámú hardvertámogatott VGA csere ciklusba érdemes gondolkodni. De persze aki türelmes, jóllehet pl. DX11 után egy DX13-as kártyát vennie a jövőbe.
-
Abu, és a többiek.
Teljes mértékben elfogadom az indokaitokat, de nem értem h miért nem lehetett a dx11.1-et integrálni a dx11.0-ba. Vagyis tudom, de pofátlanságnak tartom. A másik meg az hogy legalább lenne egy olyan érzésem, h ha bekapcsolom a dx11-et akkor vmi fantasztikus látványban lenne részem vagy legalább a sebesség ugrana meg.(legalább az egyik) Elvárnám h ha megvettem egy 100k-s kártyát akkor ne egy dx9-es szintű grafikát és sebességet kapjak.
Nekem ez a problémám.Tiszteletem,
-
TTomax
félisten
Nem miért érzem úgy,hogy a DirectX botladozása már megint az én pénztárcámat fogja kiüríteni...
-
mikej95
aktív tag
válasz
banhammer #105 üzenetére
Hát én is remélem, de lehet meglépi a microf0s, hogy csak Windows 8-cal lehet mert annyira nem tetszene a felhasználóknak. Bár nekem patch-nek tűnik.
Amikor pedig először bekapcsoltam STALKER COP alatt tesszallációt én is azt hittem megfőtt a videokártyám vagy ledobta az ékszíjat a processszor.
Nem tudom mért nem tudnak csinálni dual layer modelleket (mondjuk 1.5x annyi idő + több (v)ramot eszik) és akkor a belső torz kis részletességű modell kitakarja a ''lyukakat''. -
banhammer
veterán
Remélem nem kell hozzá a Windows 8, hogy használhassuk a DirectX 11.1-et.
-
Sanya
nagyúr
végre szert tettem egy dx11-es krtyával rendelkező laposra, és kijönnek majd a dx11.1-esek
nájsz
-
Ribi
nagyúr
Azért 1080-ban már elég jól néz ki akár tömörítve van akár nincs. Az meg hogy tömörítve van csak azt hozza magával, hogy pixelesedik a kép ha sok a mozgás. De hogy bizonyos effektek ott vannak e vagy sem az nem tömörítés kérdése.
Carasc0: Láttam azt a videót, de az sem egy összehasonlító vid. 2 helyen mutatják a DX9et.
Teszeláció és árnyék. Teszeláció nyilvánvaló DX11 előny. Árnyék is szebb, élesebb ez is igaz. Viszont a többinél miért nem tették mellé a DX9es képet? Könnyű úgy efekteket mutogatni, hogy nincs mihez hasonlítani.robyeger: Még mindig a dx9 vs dx11ről van szó. Pont jó, hogy ugyanaz a textúra pakk van mind2 módban. Amúgy eleve nehéz lenne összehasonlítani, hogy a felületek is máshogy néznek ki. Amúgy meg ha a konzolokon múlna dx11 sem lenne szóval konzolról ebben az esetben felesleges beszélni.
-
Fücsök007
őstag
Én csak arra vagyok kíváncsi, hogy a DX11-es VGA-k fogják-e futtatni a leendő játékokat DX11.1-el lassabb sebesség mellett?
Most hasonlót látok mint anno a DX10-->DX10.1 esetén, és ott is működött a dolog.
-
Zeratul
addikt
DX11 alacsonyabb DX szintű hardveren automatikusan visszaskálázódik, csak ez cistát vagy win7t feltételez oprendszerként, ahogy az XP kihal úgy fog automatikusan minden átmenni PC DX11re mert nem kell az alacsonyabb szintű hwra megírni, azt az api automatikusan megcsinálja.
-
Ribi
nagyúr
Megint miért 2 külön játékot írsz?
Az hogy a Fearben ratyin néz ki nem jelent semmit.
Az a lényeg, hogy C2ben DX9ben pont olyan redvás jóra meg tudják csinálni, mint dx11 alatt.
Ott az a nyamvadt link fentebb.
DX9 es DX11ben is mutatja a vizet. Alig van valami különbség.
Ha nem állsz meg és nem kezded kielemezni, hogy ez tényleg kicsit jobban mozog akkor fel sem tűnik.Mutasd meg plz, hogy te melyik videót láttad, ahol annyira sokkal szebb a kinézet.
VAZZ a video miota álló kép
És mint írtam dobj linket, mert hiába írogatsz amíg nem látjuk te mire alapozod az állításod. -
Carasc0
őstag
Rendben akkor nézzél meg egy DX9-es víz grafikát. PL. FEAR 1. Utána nézd meg a Crysis 2 víz grafikáját DX11-el.
Kb ilyen különbségek lehetnek DX9-es Crysis 2 meg a DX11-es Crysis 2 esetében is. Amúgy én is láttam a változásokról videót és szembetűnően szebb DX11-en a game. Jogos az FPS csökkenés.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
benjemin1994 #78 üzenetére
Azért nem látod, mert ezek amolyan 2in1 játékok, screen képeket kell kilopni, és egymás mellé illeszteni, majd be kell karikáznod a különbséget.
Ez a DX11-es játékok másik része.
Ennek a durvább változata, amikor a 8xAA és 16x überAA között kell a különbséget megtalálni 1920 vagy 2560-as felbontás mellett, nagyító eszköz nélkül. -
Ribi
nagyúr
Remélem inkább eljön az az idő, hogy ténylegesen csak DX11ben megírt játékok lesznek és nem dx11 effektekkel tupírozott dx9 valami.
Azzal meg biztos nem fognak szenvedni, hogy a dx11re jól megírt játékot visszabutítsák dx9re azon kihaló félben lévő PC gamer kedvéért. Jó lesz ha a dx11 verziót átírják.Carasc0: még szerencse, hogy C2ről volt szó.
A képen amit linkeltél pedig ott virít egy viszonylag nagy DX10 felirat
És öszehasonlításról volt szó. Az hogy egyikről mutatsz 1 képet az semmit sem ér.
Lehet pont ugyanígy néz ki dx9ben is. -
ErosenZold
senior tag
mér van ami kihasználja már a dx11 et?
-
Tomcat
őstag
A technológiai okfejtés érthető, én is találkoztam már a DX11 esetén ezekkel az apró grafikai hibákkal. A kérdés inkább az, hogy az ősszel érkező HD7xxx széria már DX11.1 kompatibilis lesz-e, vagy majd csak a HD8xxx lesz az jövőre (ha még lesz olyan).
Gondolom hogy nem túl sok kiadást érinthet ez az apró különbség, de ha VGA-kat cserélek akkor már inkább DX11.1-est vennék.Arra már nem is merek gondolni (a régmúlt eseményei alapján) hogy egy PC-re átírt konzolport 2012-től ha nem észlel DX11.1-es VGA kártyát akkor automatikusan DX9 (konzol) módban fog futni mindössze azért hogy elősegítsék a gyártók pangó VGA eladásait.
-
Ribi
nagyúr
C2 DX9hez volt egy textúra pakk.
Itt egy összehasonlítás DX9 VS DX11ről.
Szinte semmi különbség nincs. -
havasa
aktív tag
A cikket olvasása tovább erősíti azt a gondolatot, hogy lehet jobb lenne elejéről újraírni ezt az elavult, sz@r API-t, mint 6 milliárd tranzisztoros 370 W fogyasztású technológia szörnyszülött VGA-kat a a felhasználókra erőltetni.
-
X Factor
addikt
válasz
benjemin1994 #75 üzenetére
akkor valamit rosszul állítasz, nagyon megdobja szvsz a dx11, csak kár h. sokat zabál
-
djculture
félisten
válasz
benjemin1994 #72 üzenetére
Ezt így nem mondanám mióta a STALKER - Call of Pripyat-ot dx11 be nyomom.Ég és föld .
-
benjemin1994
tag
Dx11.1 minek? Még most sem látok semmi külömbséeget a 10 és a 11 között, sőt még a 9 között se. Még alaig van pár játék ami dx11 es erre meg már dx11.1.
LOL
-
Carasc0
őstag
Üdvözlet!
Vga alapú számítások elvégzése összetett komplex műveletspecifikáció. Tegyük fel egy olyan játékkal játszol amely kihasználja az általad rendelkezésre álló VGA kártyád mikroprogram szintű (avagy hardveresen támogatott) utasításkészletét, valamint a hozzájuk részlegesen vagy teljes mértékben tartozó könyvtári függvényeket.
Amennyiben ezt a játékot 1024x768-as felbontásban játszod, és minden szükséges grafikai beállítást aktiválsz, akkor az egyes beállítások aktivitásának gyakorlati alkalmazása nem feltétlenül DX függő. DX egy grafikus függvénykönyvtár hierarchia amelyben szereplő kód komplexusok akkor futnak le, mikor azok hívására szükség van. Azonban emellett további VGA paraméterek is befolyásolják az adott függvény végrehajtását. Ha lefut egy effekt függvény, azt grafikai modellé kell implementálni, ehhez a GPU-nak számolni kell. Tehát már a GPU órajel mértéke is számít. Magasabb felbontás, nagyobb számítási igény. Élsimítás? További számítási igény.
Minél több objektum számítása ---> több objektum generálása. Tárolni kell és lehetőleg gyorsan és tartósan. Erre szolgál a GDDR modul system. Van mértéke (GB) és sebessége (Memory clock GFSB)
És még nem ejtettem szót a nagyon megfizetendő fontos komponensre a memory sávszélességre (bitrate). Megjegyzem ez az oka amiért az ATI kártyák olcsóbbak mint az NVIDIA-k. Pont a bitrate miatt. Érdemes megfigyelni ezt a paramétert egy kártya differenciálás során.
Tehát ebből következik minél több beállítás, magasabb felbontás, mindenképp lassulás lesz a végeredmény. Mi ennek az oka? Egyszerű!
5 évvel ezelőtt már létezett 600mhz-es Core clock VGA. Nézz körül a piacon. DX11-es kártyák még mindig alig haladják meg a 800MHz clock-ot. Persze ennek további hardvertechnológiai okai is vannak. Vagyis a VGA komponensek nem egyenletesen fejlődnek.
És végül a szoftver oldal is további érdekességekre hívja fel a figyelmet. Játék motor és optimizáció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha csak DX9 lenne, akkor 30-50%-kal lassabban futna. Mint írtam a HDAO-ra levetítve a DX11 7x-es tempóelőnyt kínál a DX9-hez képest (ez kimérhető a DX11 SDK-ban). Azért írom a HDAO-t, mert ez egy kedvelt opció, de máshol is származik előny.
Természetesen DX9c-re is be lehetne vezetni a játékokban a Diffúz DoF-ot, vagy a HDAO-t, vagy más post processt, csak a fejlesztők szerint ennek nincs értelme, mert sm 3.0-ban nincs olyan VGA, ami ezeket jó teljesítménnyel kiszámolja. Ezért kötik a teljesítményigényes effekteket a DX11-hez.
-
X Factor
addikt
dx 11 előnye az lenne h. azonos megjelenítés mellett gyorsabb, csak hát ugye ezt nehéz beállítani... mert ha dx11-et aktiváljuk, bejön sok más árnyék, tesszalálás stb... ami viszont megzabálja a hardvert.
Ahogy én Abu szavaiból kivettem, kéne a beállítások közé vmi "dx9 max settings in dx11 mode" és akkor tapasztalnánk azt amiről mindenki beszél.
-
mickemoto
őstag
Nagyszerű, én még a dx11-ből sem láttam semmit, pedig hellyel közzel követem a játékokat és dx11-es kártyám is volt.
-
Carasc0
őstag
Üdvözletem mindenkinek!
Legjobb tudomásom szerint a Windows 8 DX12-vel fog érkezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Romano #60 üzenetére
Egyelőre a 11.1-ről hallottam. A 12-nek utánakérdeztem, de az az OEM-es kontakt, akinél van már Win8 (és akitől származik az infó
), csak a DX11.1-et látta benne. Aztán az elképzelhető, hogy érkezik DX11.1 és DX12 is. A DX11.1 biztos.
-
Dr. Romano
veterán
Most akkor DX12 lesz majd, vagy ahelyett már szoftver render / sugárkövetés lesz? Most hogy így elhalt az Intel vga projektje egyre kevesebbet hallani erről.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kötelező bekapcsolni a DX11 extra effektjeit. A DX11-es módban is elérhető a DX9-es képminőség és ahhoz +10-20-40%-os sebességtöbblet is jár (játéktól függően). Nem lesz olyan szép, mint maxon, de a DX9-es képminőséghez képest alig lesz változás. Ha bekapcsolod az extra effekteket, akkor nyilván sokkal több munkát végez a VGA, aminek a sebesség az ára.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem. Egy DX9-es kártya Radeon 9500+ sorozat volt. A b-s kiterjesztéshez X500+ Radeon kellett, míg a c-s kiterjesztéshet GeForce 6-7/Radeon X1000.
Ahhoz, hogy például valamilyen Split rendszer legyen a tesszlláláshoz kell egy Split lépcső a tesszelláló futószalag elé. Ezt nem lehet csak úgy támogatni a régebbi termékekkel. Esetleg emulálást lehet rá írni. Ha ezt elfogadj az MS, akkor semmi gond nincs, csak annyit, hogy az emulálás nagyon lassú, de lényegében megcsinálja a kártya a feladat feldolgozását.
(#55) persil: Kaptunk is bele egy fps-gyilkoló UberSampling módot, mert a DX9 alatt a motor nem képes MSAA-ra. Ha DX11-ben írták volna a motort, akkor lenne MSAA, és nem felezné meg az fps-t a szuper-mintavételező algoritmus. Vagy kikapcsolod az UberSamplingot és recés lesz, vagy veszel hozzá combos VGA-t. Esetleg harmadik opció a kikapcsolás és a Catalyst MLAA-ja, de az csak Radeon mellett van.
-
Romvr
őstag
Tudom hogy nem értek hozzá csak logikázok egy kicsit.
Ugye anno megjelent a Dx9, aztán jöttek a hibajavításai a Dx9a, b, c. Ott ugye nem kellett minden betűhöz új hardvert venni. Akkor most miért kell a xx.1-hez újat? Nem lehet megoldani szoftveresen a dolgot? Hiszen ha jól vettem ki a cikkből akkor itt valami számítási módozatról van szó ami hibás a Dx11-ben és majd ki lesz javítva a Dx11.1-nél.
A másik meg a marketing gépezet. Én egy GF8800GT-ről váltottam márciusban HD6870-re. Addig vígan elvoltam vele, de már kezdett kicsit öregecske lenni, meg hülyén festett egy Phenom II X4 mellett. Dx9 -ről Dx11-re. Nah tisztelt gyártók legközelebb is csak ilyen fokú váltást fogtok tőlem kisajtolni! Majd Dx13-nál megveszem az új Radeon HD12xxx-es szériát és azzal is elvagyok vagy 4 évig. Szóval csak annak plusz pénz aki minden szériaváltásnál megveszi a legújabb kártyát. Hiszen biztosan kompatibilis lesz visszafele a Dx11.1-is és nem csak azokon a kártyákon fog futni az adott játék. Akkor meg minek? Plusz effektek nem lesznek benne, csak kicsit gyorsabb lesz tőle a számolás, tehát nem 60 hanem 80 FPS-el fut majd a játék. Azért meg nem adok ki megint 50 ezret
-
Számomra, az a baj ezzel, hogy a mind a mai napig a Crysis vezeti a grafikai ranglistát, és mindezt dx9-el... Akkor miről is beszélünk?
-
[CS]Blade2
addikt
Szerintem teljesen mindegy, hogy DX9-es DX10-es, DX10.1-es, DX11-es, vagy DX11.1-es kártyával futtatod a DX9-es vagy papíron nagyobb verziójú, de k. csak DX9-es kódokat tartalmazó alkalmazást.
Az egész arra megy ki a DX9-ről DX10-re váltás óta, hogy a userek hamarabb lecseréljék a kártyát egy újra.
-
mrhitoshi
veterán
Ráncfelvarrás, de szerintem a dx12 lesz majd az igazi
, ami szerintem akkor fog jönni, mikor a következő generációs konzolok.
-
Misua
senior tag
Most hogy 'Tisztaszoftver' programnak vége, kevesen fognak egyből áttérni az új windowsra mint annó...mert win 7 verhetetlen
-
RyanGiggs
őstag
Ha azt vesszük lehet hogy fogja tudni.
Viszont ha azt nézzük, sok értelme még nincsen,hisz csak a hardware után
1 évvel érkezik a szoftware (Win8), ami tudja majd kezelni,és
onnan még ki tudja hány hónapot kell várni majd a DX11.1-es játékokra!?
Tehát ha a business-t nézzük, akkor annak van értelme ha a HD8xxx-as
széria támogatja majd csak a DX11.1-et!
Persze minden nézőpont kérdése.
Nekünk felhasználóknak az lenne a legjobb, ha már a HD7xxx-es széria
tudná a DX11.1-et, mivel mire oda kerül a sor, hogy használható lesz,
addigra úgy lemegy az ára hogy szinte "mindenki" meg tudja majd venni. -
X Factor
addikt
válasz
Plazmacucci #40 üzenetére
Igen.
-
-
Eddie141
senior tag
Nem tudnék olyan kulturált kifejezést találni, ami illene az érzéseimre. Be k@phatj.. De komolyan. Pénzhajhász banda.
Lassan megint ott fogunk tartani, hogy egy konzol jobb befektetés lesz, mert van akinek fél év után kellene leváltania a teljesen új gépét. Fárasztó. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
RyanGiggs #34 üzenetére
Ha vannak Draft speckók akkor simán elképzelhető. De azt tudjuk, hogy a HD 7000 sorozatban lesz GCN, VLIW4 és VLIW5 GPU is, szóval a DX11.1 támogatása csak a GCN-en belül várható. Általánosan kizártnak tartom, hogy a régi VLIW rendszereket átdolgozzák a DX11.1-ért.
Az új GPU architektúráról ennyit tudunk: [link] - Ebből már látszik, hogy az LDS 64 kB-ra nőtt, holott a DX11-ben 32 kB a követelmény. Nyilván valamiért nem a régi speckókat követi. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cyberpunk #32 üzenetére
Miért ... mire számítottál?
(#28) DemonDani: A Skyrim ilyen lesz pl. Ott a DX11-et csak gyorsításra használják fel a fejlesztők.
(#31) RyanGiggs: Szerintem az AMD GCN architektúrája DX11.1 lesz. Ezt az is alátámasztja, hogy az MS is számos Tahiti GPU-t kapott a Fusion Dev. Summit után. Nekik szvsz a felület tesztelésére kell. Ha nincsenek is kész a végleges speckók, akkor is van már valami draft specifikálás, ami segít a GPU-kba való beépítésben.
-
Cyberpunk
félisten
És gondolom a DX11.1 az nem megy majd a DX11-es kártyákkal
-
#93794560
törölt tag
Őszintén szólva, engem a sima DX11 sem érdekelt, nemhogy az új. Csak néhány régebbi játékkal szoktam játszani, DX10-esből is csak egy játékkal játszottam. Emiatt biztos nem fogok új VGA-t venni.
-
DemonDani
addikt
válasz
RyanGiggs #23 üzenetére
El tudom képzelni hogy a DX11.1 legnagyobb előnye az lesz, hogy eladhatóvá teszik az új grafikus kártyákat vele... Business Is Business
(#24) Abu85
Nekünk soha semmi nem kell ami nem lassítja hanem gyorsítja a gameket... csak nézz körül.
DX11 is lehetne gyorsabb mint a DX9es gamek, ha a képminőség hasonló szinten marad, de betesznek egy rakat olyan effektet ami megkönnyíti az életüket aztán kész, mehet is a DX11 plecsni mert csoda szép a dinamikus árnyék1 esetre emlékszek mind a mai napig (nem ez az egy van) az a csodás Assasins Creed, aminek tudjuk jó, mi lett a vége...
-
JetiRulez
őstag
Ez az újítás minden bizonnyal hasznos lesz, ha felesleges számításokat drasztikusan csökkenti. Az utolsó képnek viszont értelmét nem látom, ugyanis az égadta világon semmilyen minőségbeli különbséget nem lehet észrevenni a 2 figura között.
Életemben nem is játszottam még DX9-nél fejlettebb játékkal. Majd lesz rá alkalmam...majd.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a lényeg. A szöveg leírja, hogy a quad-merging gyorsít miközben a minőségben nem igazán lehet változást észrevenni.
(#5) Angel1981: Az adoptáció sebességét tekintve a DX11 a leggyorsabban alkalmazott API a történelemben. A megjelenése óta 21 hónap telt el, és ez 22 játékot eredményezett. Semelyik API nem terjedt ilyen gyorsan.
-
RyanGiggs
őstag
Szerintem is teljesen tökéletes mind a két játék grafikája!!
Ehhez a DX11.1-hez csak annyit, hogy akkor jöhetnek a 11.1-es vga karik is!
Aztán meg persze a DX12-esek is....!!
Mondjuk én eleve azt hittem hogy a Win8-al már érkezik a DX12!
De nem, fussunk még egy kört, elöbb persze legyen DX11.1 na majd aztán 12! -
ndavid
tag
válasz
Typhoon47 #19 üzenetére
Éppen ez a lényeg, h nem látsz különbséget
a képminőség nem romlik észrevehetően, viszont kevesebb munkával jár az előállítása:
"[a lényeg] ... hogy a négyes pixelblokkokon dolgozó grafikus processzorok kevesebb felesleges ellenőrzést hajtsanak végre a háromszögek vizsgálatánál. [...] a grafikonon látható, hogy jelentős az előrelépés az összevonás nélküli megvalósításhoz képest, és a képminőségben sem vehető észre minőségromlás." -
Azt hittem, valami eget rengető hibára gondoltál, de hogy az a kis légypiszok... fel sem tűnik futó alkalmazásnál, nem hogy a VGA-t meggyanúsítsam azzal, hogy rossz.
Amúgy jó az a Dx9 még. Nem tudom, sokan mit néznek játék közben, de én a játékot játszani szoktam, márpedig a F.E.A.R. 3 is igen jó lett és a Crysis 2 is Dx9-ben.
-
aDamker
aktív tag
Ugy latom, itt paran nincsenek tisztaban a jatekok fejlesztesi idejevel. Csakis a nagy kiadok engedhetik meg maguknak, hogy egy tech teamet alakitva, csak a grafikus engine fejlesztesere dolgoztassanak programozokat. Akinek nincs ra penze, azoknak nagyon rizikos lehet az uj engine fejlesztese idoben, es nem mindenki vallalja be pont ezert. Ezenfelul plusz munka az, hogy a programnak minel nagyobb celkozonseget kell elernie,mert ha csak a windows 7 es dx11es kartyaval rendelkezoket fogjuk meg, akkor azon emberek joreszet akik nem rendelkeznek a celhardverekkel, vagy software-el, azokat kizarjuk a fizeto kozonsegbol. Ez uzletileg rossz strategia sztem.
-
eziskamu
addikt
válasz
Angel1981 #14 üzenetére
Hát ha át akarnak lépni Raytrace eljárásra, akkor biztosan
Az lenne a jó ha a dx11 utódai inkább a (pl a cikkben említett) hibajavításokra koncentrálnának, de ugye ezügyben a Microsofton kívűl valamennyire a gyártó is illetékes, de azért az Unified Shader korában nem tudom mennyire kell az említett problémához is hardveres támogatás (kivéve ha a sebeségre erősen negatívan hatna a szoftveres módosítás), és mennyire hajlandóak egyáltalán szoftveresen javítani a gyártók ezen dolgokat, vagy a piaci érdekek miatt új dx11.1-es kártyákkal jönnek elő (mint ahogy eddig is történt)
Mondjuk mondom ezt tök laikusként, és tudom egy GPU nem csak shaderekből áll és azok képességei is nagyban eltérhetnek. -
flugi
tag
csak én nem látok különbséget a két kép között a quadmergeriq.jpg képen?
-
Angel1981
veterán
Most viccen kívül; lesz egyáltalán DX 12?
Illetve lenne értelme?ftc: +1
Azért remélem, hogy kb. 2 év, és itt lesz az X360 és PS3 utódja...
Egyébként akkor sem biztos, nagy örömünk lesz nekünk, PC-seknek, ha a játékok nagy része továbbra is ilyen hanyag konzolport lesz... -
ftc
nagyúr
válasz
cskamacska #12 üzenetére
Még 1 darabig lesz DX9 sajnos....A következő szint ugrás akkro lesz mikor a konzolokban is erősebb GPU lesz
-
cskamacska
addikt
No igen, kifejezetten O.o képet vágtam a mondat olvastán, Abu technokrata elragadtatása ezért meglátszik.
(de addig jó nekünk míg szereti a munkáját
)
A szomorú valóság ezzel szemben az, hogy a Wikipédia DX10/10.1/11 listája szerint az elmúlt 4 évben a játékok csak elenyésző része lépett túl a DX9-es megkötéseken, és általában akkor sem mutattak fel semmi többet pár csoffadt fény-árnyék effektnél.
Nekem leginkább az Assassins Creed esete tetszett, ahol az első rész kapott még DX10.1 javítást is, ehhez képest a folytatások már simán DX9-ben lettek portolva PC-re. -
smkb
őstag
"Azóta már 22 darab játékprogram használja a rendszer előnyeit, vagyis az adoptáció nagyon gyorsnak mondható"
Ezen berittyentettem én is...
Hány játék is jelenik meg átlagosan naponta (AAA, Indie, Pop Cap, kis stúdiók stb...)? Nem 1... vagyis akkor ez 1% alatt van..valóban kedvelt és sikeres, de legfőképp látványosan és észrevehetően adoptált a játékokban
-
brian1987
tag
Én DX 12-ig nem váltok karit.
Am meg szerintem elég most a DX 11 is. -
Kissjeno
tag
Na jól járnak a videókártya gyártók, jó pénzé kihozzák a 11.1-es kártyákat.
-
Angel1981
veterán
"A DirectX 11 a Windows 7-ben került bevetésre még 2009 októberében. Azóta már 22 darab játékprogram használja a rendszer előnyeit, vagyis az adoptáció nagyon gyorsnak mondható"
Azért ezen mosolyogtam kicsit.
-
X Factor
addikt
Imádom Abu ilyen jellegű cikkeit, mert az átlag laikus is rálátást nyerhet, ezeknek folyamatos olvasgatásával.
-
megint én
őstag
LOL, én meg amikor láttam ilyen szemcséket, azt hittem a VGA-m a szar...
Új hozzászólás Aktív témák
ph A fejlesztők elégedettek az aktuális DirectX API-val, de némi finomhangolásra szükség van.
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB AIO Enigma XL Seasonic 650W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bezámítás! ASUS ROG Zephyrus G16 (2024) OLED notebook - Ultra 9 32GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB Win11
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest