Hirdetés
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Miért nem tűnik el soha a kalózkodás?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- Milyen széket vegyek?
- Apple asztali gépek
- Samsung LCD és LED TV-k
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Carasc0
őstag
Üdvözlet!
Vga alapú számítások elvégzése összetett komplex műveletspecifikáció. Tegyük fel egy olyan játékkal játszol amely kihasználja az általad rendelkezésre álló VGA kártyád mikroprogram szintű (avagy hardveresen támogatott) utasításkészletét, valamint a hozzájuk részlegesen vagy teljes mértékben tartozó könyvtári függvényeket.
Amennyiben ezt a játékot 1024x768-as felbontásban játszod, és minden szükséges grafikai beállítást aktiválsz, akkor az egyes beállítások aktivitásának gyakorlati alkalmazása nem feltétlenül DX függő. DX egy grafikus függvénykönyvtár hierarchia amelyben szereplő kód komplexusok akkor futnak le, mikor azok hívására szükség van. Azonban emellett további VGA paraméterek is befolyásolják az adott függvény végrehajtását. Ha lefut egy effekt függvény, azt grafikai modellé kell implementálni, ehhez a GPU-nak számolni kell. Tehát már a GPU órajel mértéke is számít. Magasabb felbontás, nagyobb számítási igény. Élsimítás? További számítási igény.
Minél több objektum számítása ---> több objektum generálása. Tárolni kell és lehetőleg gyorsan és tartósan. Erre szolgál a GDDR modul system. Van mértéke (GB) és sebessége (Memory clock GFSB)
És még nem ejtettem szót a nagyon megfizetendő fontos komponensre a memory sávszélességre (bitrate). Megjegyzem ez az oka amiért az ATI kártyák olcsóbbak mint az NVIDIA-k. Pont a bitrate miatt. Érdemes megfigyelni ezt a paramétert egy kártya differenciálás során.
Tehát ebből következik minél több beállítás, magasabb felbontás, mindenképp lassulás lesz a végeredmény. Mi ennek az oka? Egyszerű!
5 évvel ezelőtt már létezett 600mhz-es Core clock VGA. Nézz körül a piacon. DX11-es kártyák még mindig alig haladják meg a 800MHz clock-ot. Persze ennek további hardvertechnológiai okai is vannak. Vagyis a VGA komponensek nem egyenletesen fejlődnek.
És végül a szoftver oldal is további érdekességekre hívja fel a figyelmet. Játék motor és optimizáció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha csak DX9 lenne, akkor 30-50%-kal lassabban futna. Mint írtam a HDAO-ra levetítve a DX11 7x-es tempóelőnyt kínál a DX9-hez képest (ez kimérhető a DX11 SDK-ban). Azért írom a HDAO-t, mert ez egy kedvelt opció, de máshol is származik előny.
Természetesen DX9c-re is be lehetne vezetni a játékokban a Diffúz DoF-ot, vagy a HDAO-t, vagy más post processt, csak a fejlesztők szerint ennek nincs értelme, mert sm 3.0-ban nincs olyan VGA, ami ezeket jó teljesítménnyel kiszámolja. Ezért kötik a teljesítményigényes effekteket a DX11-hez.
-
X Factor
addikt
dx 11 előnye az lenne h. azonos megjelenítés mellett gyorsabb, csak hát ugye ezt nehéz beállítani... mert ha dx11-et aktiváljuk, bejön sok más árnyék, tesszalálás stb... ami viszont megzabálja a hardvert.
Ahogy én Abu szavaiból kivettem, kéne a beállítások közé vmi "dx9 max settings in dx11 mode" és akkor tapasztalnánk azt amiről mindenki beszél.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3283
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3842, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy S24 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman T4 Plus A-data 600W
- CTO Bontott 0perces TÜZES EZÜST MacBook Air 15" M4 10C/1G 16GB 512GB Gar.: 1 év APPLE világgar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


