Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Carasc0

    őstag

    válasz adamssss #67 üzenetére

    Üdvözlet!

    Vga alapú számítások elvégzése összetett komplex műveletspecifikáció. Tegyük fel egy olyan játékkal játszol amely kihasználja az általad rendelkezésre álló VGA kártyád mikroprogram szintű (avagy hardveresen támogatott) utasításkészletét, valamint a hozzájuk részlegesen vagy teljes mértékben tartozó könyvtári függvényeket.

    Amennyiben ezt a játékot 1024x768-as felbontásban játszod, és minden szükséges grafikai beállítást aktiválsz, akkor az egyes beállítások aktivitásának gyakorlati alkalmazása nem feltétlenül DX függő. DX egy grafikus függvénykönyvtár hierarchia amelyben szereplő kód komplexusok akkor futnak le, mikor azok hívására szükség van. Azonban emellett további VGA paraméterek is befolyásolják az adott függvény végrehajtását. Ha lefut egy effekt függvény, azt grafikai modellé kell implementálni, ehhez a GPU-nak számolni kell. Tehát már a GPU órajel mértéke is számít. Magasabb felbontás, nagyobb számítási igény. Élsimítás? További számítási igény.

    Minél több objektum számítása ---> több objektum generálása. Tárolni kell és lehetőleg gyorsan és tartósan. Erre szolgál a GDDR modul system. Van mértéke (GB) és sebessége (Memory clock GFSB)

    És még nem ejtettem szót a nagyon megfizetendő fontos komponensre a memory sávszélességre (bitrate). Megjegyzem ez az oka amiért az ATI kártyák olcsóbbak mint az NVIDIA-k. Pont a bitrate miatt. Érdemes megfigyelni ezt a paramétert egy kártya differenciálás során.

    Tehát ebből következik minél több beállítás, magasabb felbontás, mindenképp lassulás lesz a végeredmény. Mi ennek az oka? Egyszerű!

    5 évvel ezelőtt már létezett 600mhz-es Core clock VGA. Nézz körül a piacon. DX11-es kártyák még mindig alig haladják meg a 800MHz clock-ot. Persze ennek további hardvertechnológiai okai is vannak. Vagyis a VGA komponensek nem egyenletesen fejlődnek.

    És végül a szoftver oldal is további érdekességekre hívja fel a figyelmet. Játék motor és optimizáció.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #67 üzenetére

    Ha csak DX9 lenne, akkor 30-50%-kal lassabban futna. Mint írtam a HDAO-ra levetítve a DX11 7x-es tempóelőnyt kínál a DX9-hez képest (ez kimérhető a DX11 SDK-ban). Azért írom a HDAO-t, mert ez egy kedvelt opció, de máshol is származik előny.

    Természetesen DX9c-re is be lehetne vezetni a játékokban a Diffúz DoF-ot, vagy a HDAO-t, vagy más post processt, csak a fejlesztők szerint ennek nincs értelme, mert sm 3.0-ban nincs olyan VGA, ami ezeket jó teljesítménnyel kiszámolja. Ezért kötik a teljesítményigényes effekteket a DX11-hez.

  • X Factor

    addikt

    válasz adamssss #67 üzenetére

    dx 11 előnye az lenne h. azonos megjelenítés mellett gyorsabb, csak hát ugye ezt nehéz beállítani... mert ha dx11-et aktiváljuk, bejön sok más árnyék, tesszalálás stb... ami viszont megzabálja a hardvert.

    Ahogy én Abu szavaiból kivettem, kéne a beállítások közé vmi "dx9 max settings in dx11 mode" és akkor tapasztalnánk azt amiről mindenki beszél.

Új hozzászólás Aktív témák