Új hozzászólás Aktív témák
-
vinibali
őstag
-
PandaMonium
őstag
Igen, ezekkel tisztában vagyok, csak az a gond, hogy pl. AMD driverekből már most is van nyílt forráskódú és közelében sem jár stabilitásban és teljesítményben a hivatalos zárt drivernek. Legalább is ez volt a helyzet mikor legutóbb linuxal foglalkoztam egy AMD HD7870 XT-n, azóta persze lehet, hogy változtak a dolgok.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden gyártó magasról leszarja valamilyen módon a Linux tábort. Az NVIDIA nem segíti a nyílt driverprojekteket, ezért sok linuxos utálja őket. Az Intel segíti a nyílt driverprojekteket, de nem ad gyári támogatást ezért linuxos utálja őket. Az AMD segíti is a nyílt driverprojekteket és adnak is gyári támogatást, de mindkettőre csak félgőzzel figyelnek ezért linuxos utálja őket. A helyzet az, hogy minden cég a saját érdekeire rendezkedett be, és eközben a Khronos nem elég kemény ahhoz, hogy a háttérbe szoríttassa a cégérdekeket.
Ami közös ezekben a cégekben, hogy mindannyian tesznek rá, hogy ki mit gondol és arra is, hogy Linuxszal mi lesz konzumer szinten.(#53) Jack@l: A Windows nem azokat a drivereket kapja. Ott beépítenek FirePróhoz való rutinokat is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kevés játék támogat OpenGL-t. Az egész API láthatóan egy nagy átláthatatlan kódhalmaz.
Az API-n a driver újraírása nem javít. A core profile-ra gyors lett a driverük, de ennyi. Persze írtak jobb kiterjesztéseket, amelyek már szabványosak és amelyekre a GDC-s modern OpenGL előadások is épültek, de igazából ezek sem érték el a hatást.
A kérdés az, hogy meddig éri meg foltozgatni? A piac resetet akar. Innen pedig egy üzlet az egész, hogy minél tovább húzódik a reset annál többen fogják a Mantle-t választani. Lehet, hogy Graham odateszi magát amennyire tudja, de a vezetőségben meg felmerül, hogy miért is kellene ezt támogatni, amikor pont a mostani gondok viszik hozzájuk a fejlesztőket. Mafiamódszer? Valahol az, de amíg működik nem érdekli őket. -
Jack@l
veterán
-
PandaMonium
őstag
Haha, ezen jót röhögtem, köszi.

Egyetértek a cikkel (bár igazából csak átfutottam rajta, holnap alaposabban átolvasom), túl fragmentált az OpenGL jelen pillanatban (mondom ezt úgy, hogy naponta fejlesztek vele), nagyon sokan ragaszkodnak a legacy cuccokhoz ami egyértelműen visszatartja a fejlődést, már rég megmondták, manapság már a state machine dolog nem a legjobb megoldás, gyenge dokumentáció (legalább is ami a 3.1+t illeti, legacy tutorialokból annyi van mint a fene), kevés debugolási lehetőség (már a glGetError() -on túl
), ami van az is pedig elég vicc szinten van a Direct3D megfelelőkkel szemben. AMD-ékről rég tudjuk, hogy nem tudnak OGL drivert írni, az Intelt már meg sem említem, azt viszont furcsálom, hogy állítólag az NVidia sok helyen eltérne az OpenGL specifikációtól, nekem nem ez a tapasztalatom. 
Új hozzászólás Aktív témák
- GAINWARD GeForce RTX 4070 Ghost 12GB GARANCIÁLIS, DOBOZZAL, SZÁMLÁVAL
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB
- GIGABYTE RTX 5090 32GB GDDR7 AORUS XTREME WATERFORCE - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- BONTATLAN ASUS Prime Radeon RX 9070 XT 16GB GDDR6 OC Edition
- MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X OC 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- Apple iPhone 12 128GB,Átlagos,Adatkabel,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX B360 i7 8700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB Zalman N5 ADATA 600W
- Creative Sound BlasterX G6 7.1 USB külső hangkártya
- Samsung Galaxy S25 Edge Titanium Jetblack 12/256 GB Használt, karcmentes 6 hónap garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

), ami van az is pedig elég vicc szinten van a Direct3D megfelelőkkel szemben. AMD-ékről rég tudjuk, hogy nem tudnak OGL drivert írni, az Intelt már meg sem említem, azt viszont furcsálom, hogy állítólag az NVidia sok helyen eltérne az OpenGL specifikációtól, nekem nem ez a tapasztalatom. 


