Hirdetés
(használd a CYBSEC25PH kuponkódot további 20 ezer ft kedvezményért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PandaMonium
őstag
válasz
SirCsimbók #73 üzenetére
OpenCL közel áll az Nvidia-hoz? Láttál te már Nvidia vs. AMD OpenCL teszteket? Egy HD7850 jobban teljesít OpenCL-ben mint egy GTX680.
-
PandaMonium
őstag
Igen, ezekkel tisztában vagyok, csak az a gond, hogy pl. AMD driverekből már most is van nyílt forráskódú és közelében sem jár stabilitásban és teljesítményben a hivatalos zárt drivernek. Legalább is ez volt a helyzet mikor legutóbb linuxal foglalkoztam egy AMD HD7870 XT-n, azóta persze lehet, hogy változtak a dolgok.
-
PandaMonium
őstag
Ez a maffia történet nekem nagyon irreális (még ha van is mögötte logika), Abu.
Tudsz mondani olyan példákat amiben az NV eltérne az OpenGL specifikációtól? Nem kötekedésből kérdezem, hanem egyszerűen azért mert nekem szöges ellentéte ennek a saját tapasztalatom. Rendszeresen járok StackOverflow-ra is OpenGL-es ügyekben és a problémák jelentős százaléka kb. az, hogy AMD-n valami nem megy úgy ahogy kellene a szabvány szerint (persze ez általában nem szándékos, hanem bug a driverben). Kíváncsiságból most gyorsan rákerestem az OpenGL tagnál az "AMD" kulcsszóra, 4 találat amit gyorsan elcsíptem: Link1, Link2, Link3, Link4
Mind a 4 esetben az AMD drivereivel van a gond, van ahol a shadert nem képes a driver rendesen linkelni, van ahol a parancsok sorrendjétől függően crashel az alkalmazás, meg van ahol nem annyira toleráns mint a többi gyártó drivere (ez persze nem feltétlenül hiba).Linuxosokat nem értem olyan szempontból, hogy miért gond ha a driver zárt?
Szerintem fontosabb, hogy stabil legyen a driver mintsem, hogy lehessen benne matatni.Őszintén szólva már az is nagy előre lépés volna ha egységes shader compiler/linker volna mint a D3D-nél, nem pedig vendoronként különböző.
-
PandaMonium
őstag
Haha, ezen jót röhögtem, köszi.
Egyetértek a cikkel (bár igazából csak átfutottam rajta, holnap alaposabban átolvasom), túl fragmentált az OpenGL jelen pillanatban (mondom ezt úgy, hogy naponta fejlesztek vele), nagyon sokan ragaszkodnak a legacy cuccokhoz ami egyértelműen visszatartja a fejlődést, már rég megmondták, manapság már a state machine dolog nem a legjobb megoldás, gyenge dokumentáció (legalább is ami a 3.1+t illeti, legacy tutorialokból annyi van mint a fene), kevés debugolási lehetőség (már a glGetError() -on túl
), ami van az is pedig elég vicc szinten van a Direct3D megfelelőkkel szemben. AMD-ékről rég tudjuk, hogy nem tudnak OGL drivert írni, az Intelt már meg sem említem, azt viszont furcsálom, hogy állítólag az NVidia sok helyen eltérne az OpenGL specifikációtól, nekem nem ez a tapasztalatom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lexus, Toyota topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sidi: 386-os Chicony gázplazma laptop memóriabővítése
- Autószerelők, autószerelés
- Battlefield 6
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- Tomato firmware
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- AKCIÓ! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 15 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SzinteÚJ! HP Elitebook 860 G10 i7-1355U 16GB 512GB 16" FHD+ Gar.: 1 év
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 13 2020 M1 16GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest