Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bobalazs #210 üzenetére

    Az AMD nem bontja le a részegységek kiterjedését, és az összehasonlítást torzítja a 7->6 nm-es váltás, de a korábbi Navi 2x lapkákban az x16-os PCI Express PHY és kliens az ~10 mm^2. Ebből egy x4-es kiépítés az konkrétan a negyede PHY szinten, és valamivel kisebb a kliens, tehát itt úgy ~6 mm^2-t spóroltak, mert az I/O nem skálázódik jól a csíkszélesség csökkenésével. A media engine az ~18 mm^2 körül van, és ennek a nagy része az AV1 dekóder és az enkóder tömb. Ezek nagyjából összesen ~12 mm^2-esek, de a 6 nm-es váltást figyelembe véve legyen mondjuk ~11 mm^2, ennyit valószínűleg jelent a kisebb csík, még ha csak half-node is. Tehát összesen úgy ~17 mm^2-t spórolhattak a lapka szintjén 6 nm-re konvertálva.

    A tokozás szintjén sokkal többet jelent a változás, mert az x16-os PHY az négyszer több kivezetés lenne, amit elhagyva a tokozás NYÁK-ja sem annyira bonyolult, és így ez számottevően kisebb, illetve az egész VGA komponensigénye lényegesen csökken. Tekintve a tokozás méretelőnyét, és azt a komponenshiány, ami miatt a tokozások limitálják a gyártást, lényegében másfélszer több kártyát is elő tudnak állítani azzal a lépéssel, hogy x16-ról x4-re vágják a PHY-t. Ez tetemes mennyiség, miközben valós hatása ennek nincs a teljesítményre, mert ahol probléma az x4-es sávszél, ott már eleve a VRAM fogy el, ami már önmagában is baj, és jelzi, hogy lejjebb kellene venni a beállításokat, mert a VRAM hiánya kisebb akadásokban fog megnyilvánulni, és itt már mindegy, hogy van-e x16-os csatolód, akkor is helyenként akadni fog a rendszer. Ez az fps-ekben nem látszik, de a frame time-ban észrevehető, csak azt manapság senki sem méri, de elképzelheted, hogy rég rossz, ha kifutsz a 4 GB memóriából, és azon a teljes PCI Express slot sem segít. Ergo ahol ez bekövetkezik, ott az x4 és az x16 is akadásokkal tarkított játékélményt ad, még magas mérhető átlag fps mellett is, mert a memóriatörlés még az explicit API-kkal sem egy ingyenes művelek, annak bizony egy-egy frame erejéig komoly ára lesz, csak ezt elfedi az átlag, illetve az 0,1%-os képkockasebesség, utóbbi ugye kidobja a nagyon sokáig számolt frame-ek. Csak attól, hogy ezt nem jelzik a tesztekben, még látni fogod. Tehát olyan mindegy, hogy milyen PCI Express portba kötöd, a problémát a 4 GB limitje idézi elő, és ez a probléma létezne x16-os sávnál is. Ahol viszont a memória nem fogy el, ott semmi különbség nincs az x4 és az x16 között.

    #211 Petykemano : Baszki, ezt megkönnyeztem. :DDD

    #214 Chaser : A cikk világosan fogalmaz. Ha 200 dollár lesz, akkor az úgy jó vétel, mert olcsóbbá válik sok lassabb VGA-nál.

    #215 carl18 : Azért erre elég sok esély van. Egyrészt a gyártás jelentősen felfut az év második felében. Másrészt elég sok a kérdés a kripto körül, mert számos kedvezőtlen tényező történik idén, amit a jó ég tudja, hogy miképpen reagál le egy masszívan spekuláns befektetés. Harmadrészt pedig a next-gen fejlesztéseknél egy 128 bites (tehát eléggé antikripto) Navi 33 nagyjából ott tart, hogy a mostani csúcskártyákat vonalzózza hátulról. Ennek a gyártási költsége egyáltalán nem nagyobb egy 6700 XT-nél, inkább 6600 XT 6700XT közötti. Ez nem tesz majd jót a mostani generációnak.

    #221 GypsFulvus2 : Az EU szabályozásának pont az egyik tervezett eleme, hogy a PoW megy, mert veszélyt jelent a Net Zero 2050-re. Innentől kezdve csak a PoS marad, amit szabályoznak majd. Igazából a kriptovalutával nincs semmi gond. Csak a PoW a probléma, mert az fenntarthatatlan, de ha ezt kiveszed a képletből, akkor nem látom, hogy miért nem maradhatnának a piacok kriptovaluták fenntartható formában.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák