Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viszlát

    addikt

    válasz tope #61512 üzenetére

    Nem akarok szavakon lovagolni, de ötleteket ne valósítsanak meg, hanem azt először tesztelni kéne, neadjisten a már előzetesen elkészített tanulmányok, felmérések eredményeivel összevetni, aztán ha már megtörtént minden módosítás, ami a sikeres megvalósításhoz kell, akkor lehetne nekiállni.

    Sajnos ezen a területen is (mivel a hozzáértőket módszeresen kigyomlálták), leginkább a primitív és szűklátókörű "bezzegnyugaton" hozzáállás tapasztalható, de még annak is a legalja. Elmegyen a tiszteletreméltó semmirekellő miniszter úr egy konferenciára Stuttgartba, megnéz egy másfélórás powerpoint prezentációt az ottani rendszerről, aztán hazajön, hogy bezzegnyugaton, nekünk is ez kell. Pedig nem, mert soha az életben nem fog az a rendszer egy az egyben működni itthon. Sem fizetőképes kereslet nincs rá, sem a helyi adottságok/igények nem egyeznek és még lehetne sorolni az okokat.

    Klasszikus példa a buszos tömegközlekedés helyivé zsugorításának terve, amit valaki látott valahol és belelkesedett (a nagyvárosok között a nép közlekedjen vonattal, a helyközi buszközlekedést pedig a vonathoz igazítjuk), nagy slunggal neki is álltak volna, már kész volt a "terv" (meg kő' csinyáni 3 éven belül!), amikor a volán társaságok szóltak, hogy ez mind szép és jó, de nem lesz aki vezesse a buszokat, mert a helyközi járatok kiesésével megszűnik az egyetlen bevételi forrásuk, ergo fizetni se fognak tudni (a helyijáratos közlekedés mindenhol veszteséges, önkormányzati támogatással működik csak, erről is lehetne regéket írni). Ugyanis az már nem esett le senkinek, hogy ahol ezt látták, ott egy cég/önkormányzat/régió oldotta meg a közlekedést, nem tucatnyi önálló céget akartak egy összefüggő rendszerben összehozni. Akkor elkezdődött a fejvakarás (összefogás emberek, a nép ezt akarja!), amit az is megbonyolított, hogy egy független hozzáértő, saját idejéből áldozva, tökingyé' megcsinált egy tanulmányt, tételesen felsorolva, hogy az elképzelés jelenlegi formája mennyi sebből vérzik. Csak egy példa, a gyárak 90%-a műszakos munkarendben dolgozik, a buszok ehhez igazodnak is ott, ahol nincsen különjárat a munkásoknak, de a vonat nem. De ugyanígy nincs szinkronban a menetrend a tanítás kezdetével és végével sem, ráadásul arra senki nem gondolt, hogy mennyi plusz időt jelent ez az embereknek, hiszen vidéken a vasútállomások túlnyomó többsége kint van a francban a város szélén. Arról már nem is beszélve, hogy bár mostanra több évszázadnyi tapasztalat áll rendelkezésünkre arról, hogy mennyi hátránya van a Budapest központú, sugaras közlekedési rendszernek, továbbra is ezt erőltetik és nagyjából szó sincs stratégiai tervezésről, iparágon belüli üzleti tevékenység elősegítéséről (pl. Győr - Székesfehérvár - Kecskemét tengely). És napokig lehetne sorolni sajnos ezeket a dolgokat.

    Leülök magamtól is... :)

Új hozzászólás Aktív témák