Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple asztali gépek
- A frissítési frekvenciához igazítja a képkockagenerálást az új Lossless Scaling
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Hobby elektronika
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danecay
addikt
Köszönöm!
Én is ebbe az irányba hajlok, csak az ár egy kicsit elbizonytalanított. Total és Shell lehet, hogy lenne picivel kedvezőbb áron is 1-2e Ft, de akkor inkább maradok a Motul-nál. 14e-ért az 5L szerintem teljesen jó. Na meg persze ott lenne a gyári GM (Opel) 5W-30 dexos2 motorolaj, 5lit 11e Ft körül, de továbbra sem tudom eldönteni, hogy tényleg nem olyan jó olaj, vagy csak városi legenda, mert szerintem legalább már 20 évvel ez előtt is hallottam emberektől, hogy nem jó.
-
Danecay
addikt
Köszi a választ!
10.000 Km-enként szoktam cserélni, de lehet, hogy belem megy +1000-2000Km ha nem figyelek oda rá, szerintem még ez sem tragikus.
Szóval Mannol kategória, úgy mint ahogy az ára is mutatja. Közben találtam alig 9e Ft felett is 5L-es kiszerelést az olaj.hu-n
14e Ft-ért viszont már MOTUL-t is tudnék venni, ingyen szállítással, az meg mégiscsak magasabb kategória, eddig is ezt használtam.Mondjuk két autóhoz is kellene, az meg már 10e Ft difi
-
F_Zolee
nagyúr
Nem összeöntésre gondoltam.
Csak már annyi félét kipróbáltam. Sokáig mobil volt de talán romlott annak a minőség. Mintha hangosabb lenne a motor tőle. Bár sose volt halk.
Most a motulnál próbálnák maradni de ez nem lenne rossz ár alapján és mégse mannol szint.
Közben csekkoltam. 10k periódus mindjárt lejár...akkor lehetne is rendelni kb.
-
-
norrberth
addikt
-
grizlisandor
veterán
Átnéztem a BMW, meg az Opel topikot, utóbbiból a kézikönyveket is, de nem találtam rá gyári intervallumot.
Én 5 évente, vagy 50-60.000 kilométerenként a váltóolajjal ledobálnám.
Itt az Olajdoki a Lageszba 20 000 kilométerenként, vagy évente ajánlotta.
-
tboldi
nagyúr
Nekem mindenhogy 5W40 az előírás. De ami érdekes, hogy az Abarth Grande Puntóhoz, amiben teljesen azonos kódú motor van, ez az olaj való.
Továbbá az Alfámhoz ez a gyári olaj, ami csak egy átcímkézett verziója ennek, de a részecskeszűrő nélküli dízel Ypsilonhoz, aminél ugyanazt a Fiat 9.55535-S2 szabványt követelik meg, már ez a javasolt, ami nem is felel meg neki.#justitaliancarthings🤷♂️
szerk.: Rájöttem, a magyar fordítás hibás, angolul már 9.55535-N2 szabvány szerepel a könyvében, aminek máris megfelel a Selénia WR olaj. Tehát ez azt is jelenti, hogy a mi Ypsilonunkba nem is a megfelelő olajat töltöttem (Motul 8100 X-Clean 5W40).
-
Korábban többször rendeletem a Suzukihoz gyári olajat, VW-hez gyári szűrőket innen. Összességében nem rossz, fenti tételek ára versenyképes.
Reggel a Kauffernél adtam le rendelést a Suzuki (Ecstar 0w20) és a Mazda (Total 0w20 GF-6A) olajára, ott voltak jó áron, ill. amúgy is megyek oda a VW szűrőkért.
VW olaja még nyitott kérdés, ill. azok a Zs+U-nál a vannak jó áron, a Kauffernél jelenleg csak a gyári olaj elérhető. -
-
+grizlisandor
Olajszűrőt most rendeltem 2 db gyárit, egyet a bejáratás végére, egyet 10 ezerrel későbbre, a 3.-at majd a márkaszerviz teszi bele.
(Lehet, tök felesleges ilyen sűrűn cserélni a szűrőt, elvileg bírnia kell 30 e. km-t)Egyik márkaszerviz ilyen, a másik olyan márkát tesz bele olajból. Érdekes módon a gyári VW olaj egész olcsó. A Castrol ára pedig eltúlzott.
Arra keresem a választ, melyik a legjobb a hétköznapi választékból (Shell, Castrol, Total, Mobil, stb.)?
Az Asbee által ajánlott TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 0W30 egész olcsó. A Mazda is Total 0w20-at kapott tavasszal, jól elvan vele.
A SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30 1L se drága, de csak API SN-re van papírja.
A Mobil ESP sok fikázást kapott...
Liqui Moly-t szoktam rakni (5w30 VW 540) TT4200, de most 0w30 kell, a TT4210 ára szintén aránytalan.
-
KillerATi
tag
Peugeot 206, 1.4 2006. Valószínűleg amit a korábbi kérdésemre ajánlottatok, 75W80-as olaj megy majd bele, csak kiváncsi vagyok, hogy esetleg változott-e a gyártói ajánlás, stb.
Illetve, egy kis visszacsatolás, Motul 8100 Gen2-vel panaszkodtam hogy kicsit hangos a motorja, itt ajánlottátok szintén a Shell Helix Ultrát, valóban csendesebb lett tőle, bár még ugye a friss olaj, a Motulba volt 10e km, jó sötét színe volt, eléggé elhasználtnak tűnt. -
dozó
tag
Azért olcsóbban is beszerezhető RAVENOL VMP 5W30 1L, RAVENOL VMP 5W30 4L
-
4D4M
senior tag
Annyiból azért csak érdekes lenne, hogy ha például az olajban lévő anyagok koncentrációjához képest valami felülreprezentált benne, akkor annak csökkentése szignifikánsan fog hatni a lerakódás ütemére is.
Nem hiszem, hogy a VW-nél ezt a vizsgálatot ne tették volna meg, csak ugyanígy nem hiszem, hogy hirdetnék az eredményét. -
grizlisandor
veterán
Dobni kell egy e-mailt a POHU-nak, hogy mizu, mert lehet a kiadás óta változtak, mint #13797 ParmaBoy írja és nem a könyv szerinti 502.00 kell bele.
Szerk.:
Múltkor hoztam az infót a szerelőről a videóban, hogy ő abba a CRTDI-be, ami ~300 ezer kilométert lement 5w30-al, abba ő nem tenne már 0w30-as motorolajat. -
ParmaBoy
junior tag
Egyébként ez párba jár az 507.000-val. Régebben 5w30 acea C3 volt, jelenleg viszont a gyári olaj 0w30 lett (és az előírást visszamenőleg módosította a VAG). Amúgy pl. a motulnál van 504.000/507.000 acea c3 olaj, ami több mindent teljesít (a klasszikus long life olaj)és van speciálisabb, ami csak ezt a két VW szabványt tudja.
-
KillerATi
tag
Ránéztem, de Motul 300 csak 75W-90-be van, nekem ugye 80 lenne az előírás, nem tudom mennyire kompatibilis vele, meg ugye nekem inkább hidegen bajos, melegen jó, van 70W-80 olaj is, de tényleg nem akarok csak úgy bármit bele önteni, lehet több kárt okozok mint hasznot
Kék fehér dobozos Xado lenne, ami tudja ezt a “revitalizant” csodát, azt lehet kipróbálom majd, bár en sem hiszek ezekben, de hátha.
-
tboldi
nagyúr
Nem lehet, hogy inkább a szelepeket hallottad? Amíg nem nyomja fel az olajat a hengerfejbe, azok is szeretnek hangoskodni hidegen a nagyobb hézag miatt, aztán az olaj eltompítja 1-2 másodpercen belül. Persze ha vékonyabb olaj van benne, még hamarabb elhalkul.
De vannak még ilyen jellegzetes Jazz hangok, dugattyúkolompolás hidegen, aminek szintén a hőtágulás az oka, vagy a benzin lötyögése, mert a tank az első ülések alatt van...
-
tothjozsi96
addikt
Bocsi tényleg nem írtam lóf@szt se.
Azt írja a könyv hogy mehet bele 5W-40, de egy másik fórumon ami kimondottan ezzel az autóval foglalkozik, ott azért írták hogy nagyon eszi az 5W-40-et és inkább a 10W-40 a jó választás hozzá.Elvileg ez a pontos, 1,3MPI 40kW-as motor van benne.
És ez van a gép könyvben, VW 501 01 -
Gyöször
senior tag
Te nem vetted mit írtam.
Láttál, jó, mit láttál? Szerinted a meleg olaj sűrűbb mint a hideg? Tudom, hogy tudod, hogy Nem. Ha melegen jó egy 5w20 akkor melegen pont ugyan olyan lesz egy 0w20.
És ha hidegen jó egy 5w20 akkor egy 0w20 még jobb lesz. Ha nem ajánlja a gyártó annak ezer oka lehet, pld, az is, hogy mikor a motort komponálták még olyan olaj nem volt vagy nem foglalkoztak vele, hogy kiszámolják mit tudna. de ha nincs beleírva a könyvbe én sem tenném bele, csak az elméletét én így értelmezem. nekünk pld a szuzkányba 5w30 volt a szentírás. Mióta bejött a vákumszelep bizgerentyű baj, odafentről utasították a szervizeket, hogy csakis 0w20. Így tudom, mert ebben nem veszek részt, csak a többiek mondták. Képzeljed el, itthon meg se fordult a fejemben, hogy én azt az enyémbe beletegyem, de még 0w30at sem. Na, bort iszok és vizet prédikálok ;-)
Írtam egy szóval is olajnyomást kérdőjel? Nem. Azt írtam, hogy az olajpumpát a motor hajtja, a főtengellyel valamilyen arányos fordulattal. Alapjáraton valamennyit szállít, tőgázon meg annyiszor többet amennyiszer többet fordul a motor. Ideális esetben a szivattyúzott olaj mennyisége ezt követi is, addig amíg ki nem nyit a végnyomás szelep, onnantól bukik az arány meg a folyadékáramlás a csapágyakban. Nem ken nem hűt eleget, összeérhet a fém. A 0wnél ez kisebb eséllyel fordul elő mert hidegen nem fújja vissza a túlnyomást, melegen meg tökmindegy mert nem nyit ki vagy ha kinyit akkor kinyitna 5wnél is.
De ha a kezed vagy a vassaid közé teszed a 0w-t az ugyan úgy ken, mert olaj.
Egy dolog lehet amit Göbi énekelt meg. Nem sokra tartom mert egy Lada kerékcsapágyat nem tud se beszerezni se kicserélni, de azt mondta, hogy a full szin olajnak van egy olyan átka az ásványival szemben, hogyha ezer éve betojt motorbiciklit vittek hozzá (???) szerelni akkor a szintetikus olajjal töltött motorban a fémek teljesen elengedték az olajat és kenetlenek voltak, míg a félszin vagy full ásványi olajok ezt a jelenséget nem produkálják.
Nade a 0w-20 meg az 5w-20 is már full szin, nemde?
-
Gyöször
senior tag
Hidegen a túl vékony olaj?
Te valaha láttál már motorból lefolyni kb 60-80 fokos olajat, illetve betölteni szobahőmérsékletű 5w akármit illetve 0w valamennyit?
És folytatva a gondolatodat
Hidegen a túl vékony olaj nem ken rendesen, egyszerű a dolog: persze, hogy egyszerű, csak szögesen ellentétben van az igazság azzal amit te gondolsz. Azért nem ken eléggé, mert a 0w olaj sem tud annyira híg lenni 5-10 fokon mint a sae40es 80 fokon ezért nehezebben tudja szivattyúzni mint ideális esetben. Hidegen kevesebb olajat forgat körbe a szivattyú. Adott esetben nagy fordulaton a végnyomás szelep is kinyit, ezáltal a geometriailag szállítható és igényelt olajmennyiség IS lecsökken, ezért nem ken eléggé a híg olaj sem, a sűrűbb meg mégúgysem. Ezért előnyösebb a 0w olaj az 5wnél is. -
Soma01
veterán
Zavart érzek az erőben! Vagy nagyon lemaradtam valamiről ami az elmúlt kb. 8 évben történt a motorolajok terén. Úgy érzem, nagyon keverve van a hideg, meleg oldali viszkozitás a magyarázat során.
Amúgy a Ford mivel indokolta anno ezt a választást? Azóta ez valami bevett szokás lett? Több gyártói is így jár el mint a Ford, hogy 0W-20 helyett 5W-20-at ajánl? Ez a Fordos olaj dolog viszonylag régi történet már ha jól tudom. Akkoriban kezdtek 20-as olajokat használni. Nem? -
grizlisandor
veterán
Nem erőszak a disznótor, csak a disznónak!
Piros szereti a Xadot, sose volt ilyen halk járása a motornak, mondjuk ezt nem az angol tudósok állapították meg.
Renault topikban több ember is használja.
Valamelyik nap találtam még 4 litert, így csak 1 litert kell vásárolni az olajcseréhez.Fuchs olajjal te voltál elégedettlen, visszakerestem még is másodjára is beletöltöttétek a Jazzbe.
DE a Jazz 5w30-al szocializálódott és a Fuchs 5w40 olaj a rossz?
-
konci79
őstag
Ma meglett, febit vettem végül alátéttel.
Szakál Metál van helyben oda rendeltem, plusz
Eneos X Prime olaj, azt mondja az eladó hogy nagyon jó olaj, de alig veszik, mindenki olcsót akar. Mondom én csóró vagyok, de nem sz.rrágó
Man filter meg BA, az Brazil akar lenni?
Ezen se volt fólia, csak benne a dobozban és kész ,láttam korábban is felmerült témaként .
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Projektor topic
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Metal topik
- BestBuy topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Lexus, Toyota topik
- Macska topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest