Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
addikt
-
Attix82
addikt
válasz
BlueSteel #77 üzenetére
RTSS-el az MSI afterburnerrel ki tudod monitorozni a játékba.
1. Valós FPS csökkentéssel. - 5 fps lépcsőkkel amig el nem éred a kívánt GPU terhelést.
2. Játék részletesség.Én mondjuk 40 valós fps alá nem megyek, ha annyiból se jön össze a GPU 80-85% , akkor játék részletesség csökkentés.
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #74 üzenetére
CS2 100 fps valóssal. LSFG nem ad hozzá túl sok latencyt, kivéve ha rosszul használják.
GPU 85%
Játékba fps limit 100 -
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #74 üzenetére
20 FPS valóssal lehet is 68 ms.
LSFG sokat nem ad hozzá ha betartod amiket írtam.
-
BerserkGuts
addikt
-
BerserkGuts
addikt
válasz
BerserkGuts #66 üzenetére
ez nv app frissítéssel jött vagy mi ez?
azt hittem LS programban van benne de nem nem is fut
nv app-ban meg nem találom a beállítások között hogy le lehessen lőni ha nem kell pl: filmnézéshez weboldalakhoz minek megy -
BlueSteel
tag
Mondjuk Bloodborne-nál, ShadPS4 emulátorral nincs más opció, mint a külső fps limiter. Ebből a szempontból érdekes lehet, hogy az Afterburner vagy a házi megoldás a jobb.
A Bloodborne miatt vettem meg a Lossless Scalinget, és egész jól vizsgázott. Azért artifactok előfordulnak, recézett éleknél, gyors kameramozgásoknál.
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #66 üzenetére
De még mindig 98% tartod a GPUt
. 21 alap fps elég kevés. 40-legyen azért.
-
BerserkGuts
addikt
bekerült valami új frissítés jobb felső sarokban mutatja a késleltetést meg az fps-t is:
sokkal simább a játék is tarja a 120fps 0ms-el
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #64 üzenetére
Nem szabad mozgatni az egeret, ALT-T azt rángatja a képet balra jobbra, indítás után várj 10 secet akkor beindul.
De kb lényegtelen megnézni, ezeket be kell tartani és a legkisebb a latency.
1. Alap FPS játékba állítás.
2. GPU 80% körül legyen a terhelés LSFG működése közben.
3. Queu Target / célsor : 2 -sen legyen. -
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #61 üzenetére
AMD latency meterrel mértem 4 féle beállítású verziót.
Ezért kell a játékon belül az fps limit.
Itt meg egy 80 FPS limit játékban + 100% illetve 50% GPU kihasználtság.
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #61 üzenetére
Szép, de mondom próbáld a GPU t 80% körül tartani és a latency drasztikusan csökken érezhetően. De azért én 40 fps valós kép alá nem megyek
....20 elég kevés .
-
BerserkGuts
addikt
brutál a cucc 8k game szaggatás nélkül 200%-os felskálázás volt Silent Hill-ben
GTA5 is 8k-ban bármit kiakasztana szaggatva 20fps-el de ha megy a LS program nincs probléma nincs szaggatás szóval brutális a tudása
Ja igen és mindez RTX 4090-el ami vicc a videokártya gyártóktól hogy nem lehet egy 12éves játékkal játszani full grafikán mert 20fps-el szétkapja a nagy technikát.
Hát egy forintot nem ér egyik gyártó sem.
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #59 üzenetére
GPU usage 97-99% nem jó. 80% legyen kb , a terhelést csökkentsd .
-
BerserkGuts
addikt
Megvan mit kell nézni a 0.1%-os fps-t bár érzem is sima FG+DLSS ilyen beállítással sokkal jobban laggol:
Ez elég dúrva beálltás(200%-os felskálázás) így tesztelésre de bírja simán a FG+LS
eléggé lenyomja az fps-t ahogy itt az egyik durvább részen néztem:
0.1% low fps 40 de érzésre is szaggat LS: Off
0.1%low fps 73 LS: ON
másik pálya rész mondjuk zárt itt több fps van alapból:
LS: ON
LS: OFF
lényegében fixálja az fps-t a 0.1%-ossal lehet mérni a javulást.
Meg az átlagot ezért becsapós nézni mert mind szinte egyforma semmit nem láttam max csak éreztem de még az 1%-on se látni se a minimum fps-en azok is egyformák. -
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #57 üzenetére
Képkocka késleltetés NV-nél 1 , AMD -nél 3.
Igen 30 a valós és kipótolja 90-el. De szerintem olyan beállítást találj amivel legalább 40-45 a valós és a GPU 80% terhelés legyen minden esetben.
-
BerserkGuts
addikt
Köszi
Mi az a képkocka késleltetés?
én alapon hagytam: 3Még nem vettem észre hibákat bár még most tesztelem de Silent Hill2 nagyon jól fut 4k FG+RT+DLSS.
Mindent ráeresztettem lehet ezért és csak kb legrosszabb esetben be kell neki segíteni +30-60képkockával
de legjobb esetben csak 20-al amikor 100fps megvan FG-vel szóval biztosan ez miatt.Mondjuk a fenti képen amikor csak 30 volt tényleg és semmi segítség még ott se vettem észre nagy hibákat néha forgásnál elmosta vagy fake képet csinált a fehér kocsiból elcsúszva de csak egy pillanat volt amit észre vettem kis szaggatás mellett nem vészes ahhoz képest hogy már szaggat a játék RT 4k natív miatt.
De itt ha jól értem a működést adaptívban a 30 valósat kipótolta 90 hamissal?
(120Hz-re van rakva)
Csak ugye fps számlálón nem mutatja 30 maradt. -
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #52 üzenetére
Javasolt beállításom az LFG-be.
1. Rögzítés: célsor: 2
2. Adaptive Monitor HZ -3 ( 144 Hz esetén 141)
3. Játékba FPS limit / részletesség úgy hogy ha megy az LSFG a GPU 80% terhelést kapjon.
4. Ha nagyon alacsony az alap FPS-ed akkor csökkentsd a cél fps értéket akkor csökkented szellemképet.Próbáld ki ekkor kapsz a legkisebb latencyt és élményt a simaságba.
-
adr0001
aktív tag
Atvezető videóknál nincs frame gen, én hiányolom. Nem egy játékkal találkoztam, ami nemes egyszerűséggel lekapcsolja a frame gen-t a játék engine-jével készült átvezetőknél, vagy olyannal is hogy lehet h bírná a HW 100-zal a cinematics-t, de 30 FPS-nél soha nem lenne több, mivel a fejleaztő úgy gondolta hogy az átvezetőkhöz az ő ízléséhez egy megkerülhetetlen 24/30 fps limit sokkal közelebb áll. Vulkan alatt a reflex lehet hogy bekapcsolható, és létezik, de sajnos nem látom működni. A nem működésre pedig a LS a bizonyíték, mert ha azzal megy a FG, akkor még alacsonyabb base rate-nél is fele, harmada a lag az nV-s megioldáshoz képest.
Ha valakit mondjuk 4K/60Hz Tv-vel vert meg a sors, sokkal jobb a lag 45->60fps interpolációnál mint a 30->60-nál.Teljesen fordítva működik: nem target FPS-hez állítok grafikai részletességet, hanem target latency-hez, és mivel a latency jobb, és az interpilációs szorzö lehet nem egész szám is, ezért biztos hogy render felbontásban jobban tudok kijönni a végén. A magasab alapfelbontásból meg szebb képet csinál mind az upscaler, mind a Frame Gen. Pontosabb a guesswork, és ez szemmel látható. (Mint ahogy bizonyos képi elemek megléte esetén az artifact-ek is, mert ez is a csomag része.)
Két hete használom, és a library-jaim összes játékában leváltotta a beépített frame-gen-t. És zokban a játékokban is, amelyikekben nincs is.
-
BerserkGuts
addikt
(Néha jó lenne vissza olvasni is
Én is szkeptikus voltam de még össze is adódik az fg-vel.)
Nem éppen mert nem mutatja az fps számláló mint FG(framegen) esetében szóval fogalmad sincs mennyit dob rá vagyis nyilván 4x esetén négyszer több 2x esetén kétszer több fps kb.
Mint itt is hiába 30-at mutatott az fps számláló biztosan érzetre megmondtam hogy nem annyi mivel előtte teszteltem és darabos full lagg volt a játék menet utána bekapcsolva meg vaj sima.
Ez full grafikán persze mindezt 4090-el ugye ez Silent Hill2 raytracing nativ 4k dlss nélkül és megfekszik még a mostani csúcskártya is szóval hasznos program.
Ezt a sok fps-t mind ray tracing nélkül mérték: szóval 4090 is rt-vel elhasal DLSS nélkül ami dicséretére váljon most jól sikerült amúgy utálom mert homályos nem tiszta képet csinál szóval egy szar a dlss és kerülöm ha lehet.
Persze ez a ritka kivételes játék ahol TAA meg FXAA helyett jobb a DLSS élsimításra még qualitivel is mert nincs más.
DLAA lenne az igazi de azt nem rakták bele vagy a quality is ugyan azt tudja.
Meg ahogy észre vettem ha nincsen DLAA akkor annak megvan az oka is nincs szükség rá annyira jól sikerült a quality DLSS.itt a képen nativ 4k RT-vel és szaggat a 4090 ez a jövő gamingje:
viszont Lossless Scaling segít
+FG és a kettő együtt elég durván összedolgozik sokkal jobb folyékonyabb a játék.Amúgy legrosszabb esetben az FG kicsikar magából 60-80-100 kamu képet attól függ mennyire megterhelő az adott játékrész de érezhető amikor alacsony fps-ből akar összeszenvedni magának valami használhatót viszont a kettő együtt elég durva semmi lassulást nem érzek.
-
Robitrix
senior tag
Pedig úgy tünik ebbe irányba indul a grafikai kártya fejlesztés. A DLSS 3/3.5 esetében nagyjából egy képet generáltak be két valós lerenderelt kép közé. Az RTX 5000-nél és a DLSS 4-nél már simán két képet. Jórészt ez okozza a FPS szám nüvekedést nem a hardver tényleges erős teljesítmény növekedése. Nyers hardverben úgy jó ha 10-15% teljesítmény plusz van az RTX 4000 és 5000 közt. De kiváncsian várom a RTX 8000-es kártyákat a DLSS 8-cal ahol két valós kép közé már 10 kamu képet fog begenerálni az AI...
Hogy aztán a RTX 8000-es kártya úgy 30%-kal legyen erősebb hardverben, mint az 5000-es.... Ja árban és fogyasztásban azért a háromszorosa lesz persze...
8 hűtő venti lesz persze az 5 kg-os kártyán...
Ami akkora lesz, mint ma egy számítógép ház...
a mai trendek alapján......
-
Robitrix
senior tag
mindig is a régi játékokhoz való volt. Olyanokhoz, amikben nincsen DLSS, FSR stb. nekem is megvan pár euróért vettem. de túl sokat nem használóm. egy 10 éves játék esetében már a modernebb hardver eleve biztosítja a nagyobb FPS értéket. Így mehet nativan minden féle le-felskálázó alkalmazás nélkül kényelmesen játszani. a modernebb játékokban ahol nagyobb az igény hardverben meg be van már épitve, ami kell.
-
ONEFREE
aktív tag
Én imádom a LS ot. Nem tudnék nélküle Tarkovot játszani Pve ben. Nem is értem miért nincs beépítve minden játék motorba.
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Baryka007 #40 üzenetére
így ismerem de ez csak átszámolja az adott fps-t ms-be
max megtoldottam egy grafikonnalhát amd latency meg nem tudom mi akar lenni de csak szórakozik az egér kurzorral ide oda mozgatja. Meg mekkora fehér képkeretet kell neki adni?
Nem lett semmi értelmezhető eredmény a csv-ben nem túl jó program -
Baryka007
addikt
A válaszom célja nem az volt, hogy CPU limitált legyek, hanem hogy kiemeljem a CPU és GPU közötti egyensúly fontosságát. A CPU túlzottan alacsony terhelése nem előnyös, mert ilyenkor a GPU nem lesz maximálisan kihasználva. Ezáltal nem biztos, hogy ideális teljesítményt eredményez. A cél az, hogy mindkét komponens optimálisan dolgozzon együtt.
A videó, amire hivatkoztál, valóban a GPU terhelésére és annak hatására koncentrál, de a latency-nél fontos figyelembe venni, hogy nem csupán a GPU, hanem a CPU és a rendszer egyéb komponensei is szerepet játszanak. Az FPS limitálásról beszélve az történik, hogy ha a GPU nem folytatja folyamatosan a képek renderelését (mert például limitálva van), akkor ez input lagot eredményezhet, mivel egy kis szünet (gap) keletkezhet a képek renderelésében. Ha túl alacsonyan van a GPU terhelés, akkor ez a rendszer optimalizálatlanságához vezethet. De ezt már leírtam az előbb, hogy miért van így.
Egyébként a válaszom arra vonatkozott, hogy miért nem célszerű folyamatosan FPS limitálni, és miért fontos a folyamatos GPU használat, hogy elkerüljük a framerate ingadozásait. -
Baryka007
addikt
válasz
BerserkGuts #38 üzenetére
MSI Afterburner -> Monitoring -> Frametime -> Show in On-Screen Display
Alkalmaz, és utána ha a rivatuner be van kapcsolva, akkor elvileg már látod is ms.-ben a frametime-ot (input lag) -
Attix82
addikt
válasz
Baryka007 #37 üzenetére
1.- Először is... More fps = kevesebb latency ... Tehát, ha fps limitálsz akkor buktad a latencyt ...
Egy fps érték felett már elhanyagolható a latency csökkenés, pl 150 -300 fps ha van 1 ms már sokat mondok.
3.- És akkor CPU limites legyek?
Videoba benne van a GPU terhelésre, hogy reagál a latency. 13 perc 46 sec.
Miért kéne CPU limit? Nem értem a kérdést.Azért legyünk már egy kicsit igényesek, hogy ne szakadozzon már a kép
. De ha te úgy szereted legyen
-
Baryka007
addikt
Uhh, hát ez több sebből vérzik amit írtál
1.- Először is... More fps = kevesebb latency ... Tehát, ha fps limitálsz akkor buktad a latencyt ...
2.- A gsyncot alapból kerülöm, és a freesyncot is... mert mindkettőnek megvannak a problémái és fölöslegesen nagyobb terhelést rak a gpu -ra.
3.- Ha a GPU terhelését 90%-ra korlátozom, akkor a CPU terhelését nem garantált, hogy optimalizálja. A CPU és a GPU közötti egyensúly a kulcs, mert ha a GPU nem képes maximálisan kihasználni a rendszert, akkor a CPU túlságosan lemarad, ami szintén nem biztos, hogy ideális teljesítményt eredményez. Ha a CPU-ra helyezek túl nagy hangsúlyt, akkor a GPU nem lesz kihasználva megfelelően, és ez input laghoz vagy teljesítménybeli problémákhoz vezethet.Ezt pont az általad linkelt videóban is látszik ... Hogy különböző frametime limiterek bekapcsolásával hogyan nő az input lag...
Technikailag az történik ilyenkor, hogy amikor FPS limitálás van érvényben, a GPU nem folytatja a képek renderelését, amíg az FPS el nem éri a beállított limitet. Csak akkor kezd újra renderelni, amikor az FPS a limit alá esik. Ezáltal egy kis szünet (gap) keletkezhet a két renderelés között, ami bemeneti késleltetést (input lagot) okozhat, mivel az eszközök nem reagálnak azonnal a bemeneti parancsokra.
A gap pedig azért keletkezik, mert a framerate az 1 másodperc alatt kirajzolt képkockák számát jelenti. Mivel a GPU nem képes végtelen számú képkockát renderelni, előfordulhat, hogy az utolsó képkockát, amely még a limit fölött volt, "eldobja" a GPU, és az új képkocka renderelése csak akkor kezdődhet el, amikor az FPS a limit alá esik. Az új képkocka renderelésének is szüksége van egy kis időre, plusz a rendszernek szoftveresen is fel kell mérnie, hogy az FPS valóban a limit alá esett-e. Az alatt az idő alatt, ha bármilyen input, például egérmozgás történik, az nem jelenik meg azonnal a képernyőn, mert a GPU még nem kezdte el a következő képkocka renderelését.
Ha viszont folyamatosan magas, például 300-400 FPS-t tartasz, akkor a GPU képes folyamatosan renderelni a képeket, amint a monitor kész megjeleníteni azokat. Ekkor az input lagot nem a GPU teljesítménye, hanem más tényezők, mint a monitor válaszideje vagy a bemeneti eszközök reakcióideje fogják meghatározni.
-
Attix82
addikt
válasz
Baryka007 #33 üzenetére
Pl a Delta Force-ba FG nélkül is nagy a latency . Ezzel az AMD Latency meterrel néztem , amivel egy X gambe 13 ms, addig a Delta forceba 35 ms.
Amúgy a legjobb latency elérésének szabálya.
1. FPS limit játékon belül. MSI afterburner is hozzáad latencyt...kerülendő.
2. A max fps a monitor max HZ alatt legyen még Gsyncnél is.
3. A GPU 90% terhelés fölé ne menjen.
4. Ha ezeket betartod óriási fps értékre nincs szükség a kellemes reagáláshoz.Videoba szépen elmondják: [link]
-
BandiT85
aktív tag
válasz
Baryka007 #33 üzenetére
Én is jobban szeretem a kevesebbet nem is értem hogy miért van 10ms-em 150 fps-nél, lehet ez a játék hibája, nem tudom. De ehhez képest a +2ms igazából tökmindegy. Ráadásul ennél a játéknál nincs igazán jelentősége, a nagyobb mech-ek amúgy is kurva lassan fordulnak...
De majd kipróbálom este valami mással az input lag-ot.
-
Baryka007
addikt
Én lehet, hogy elvakult vagyok... De jobban szeretem a 2-6ms közötti input lagot
Főleg egy 1000hz poll rates egérrel... És egy legalább 1ms vagy gyorsabb monitorral...Ha már ilyeneket veszünk... Mert tényleg sokan veszünk 1ms vagy gyorsabb monitorokat... És sokan vesznek 1000hz poll rates egereket is...
Akkor miért kelljen pont a lassú PC re várni 10-12 ms el ?
Ami sok más játékban egyébként 30 ms bekapcsolt Framegennel... ?Szerk.: Ahogy fentebb is írták... ennek csak ott van értelme, ha valaki 1050 2gb al játszik, 19 colos 16:10 es monitorral, fabillentyűzettel, és golyós egérrel....
Szerintem!....
Mert ő tényleg örülni fog a + FPS nek...
A többieknek meg csak azért jó, hogy vagizzanak a Ray Traces grafikával, és hogy still smooth a játék... Csak az egér meg ne mozduljon, mert 30ms mire a képernyőn is változást lehet majd látni
Próbáld ki CS2 után milyen rossz érzés... Ahol amúgy mindenkinek megvan a 300+fps e már nagyjából szerintem itt PH-n... Ami úgy nagyjából 5-6ms egyébként
-
Felesbandi
senior tag
En ugy vagyok a felskalazassal es a frame gennel, hogy amig nem latom/erzem a hibait csak akkor, ha magamnak keresem, akkor reszemrol teljesen rendben van.
Pl. Immortals of Aveum PS5-on FG nelkul eleg gyaszul futott, felskalazassal is pocsek volt a kepminoseg is es a framerate is. (Ennek ellenere a jatek valamiert bejott.) Amikor megkapta a framegen frissitest kiprobaltam vele es hiaba volt picit nagyobb az input delay, a korabbi szaggatasokat tok jol elfedte es osszessegeben kellemesebb volt jatszani vele FG mellett. Ha jatek kozben vegig arra a minimalis extra input delay-re koncentralnek, lehet picit zavarna, de kozel se annyira, mint a pocsek alap framerate ami VRR mellett is erezhetoen szaggatott. Szoval amig adott jateknal osszessegeben javit az elmenyen a FG addig en be fogom kapcsolni. Nyilvan ez jatekfuggo, normal singleplayer jateknal erdemesebb bekapcsolni mint mondjuk egy COD fele online daralasnal.
Szerk:
Par emulalt vagy regebbi PC-s jateknal elojohetnek hibak (pl. jatek fizikajaval) ha az eredeti 30FPS-es korlatot megprobalja megkerulni az ember. FG segitsegevel ezek a jatekok tok jol felhozhatoak 60+FPS-re az FPS feluliros hibak nelkul. -
BandiT85
aktív tag
válasz
Baryka007 #30 üzenetére
Tegnap kipróbáltam: Mechwarrior 5 Mercenaries-ben mindenféle felskálázás nélkül ~10 ms volt mondjuk 120-130 fps-sel, Losless scaling 3.0-ával 2x-es FG mellett "visszament" az fps 110/220-re, késleltetés meg felment 12ms-re, szóval elhangyagolható volt a különbség.
Szerk: semmiféle artifactot nem láttam, viszont érezhetően simább lett a kép, annak ellenére hogy így is jó fps-sek voltak, de így meg tudom közelíteni 4K ban is a moitorom 240hz-ét. -
Baryka007
addikt
válasz
BerserkGuts #29 üzenetére
Egy input lagot kitudnál még íratni a Rivatunerrel a képre?
-
BerserkGuts
addikt
Alapból biztosan működik még ha nem is látszik az fps-en sokkal smooth-abb simább a játék.
Szerintem a legjobb az FG-vel kombinálni mert elég jól megdobja a gyorsaságot.
Felvettem 200%-ra a felksálázást a játékban amitől eléggé szétszokott darabolódni de így vaj sima a játék meg se kottyant neki mellette még élesebb textúrát kapok.
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #26 üzenetére
Mint minden FG-nél minél kisebb az alap fps és minél több a generált kép annál problémásabb a fűnél, hajnál stb. Nvidia megoldásnál is probléma.
Használd a DLSS-t amivel alapból növeld az fpst és arra indítsd rá. Vagy x2 mód legyen fixen. (fixáld a játékba 60 fpsre, 2 módba ne haladja meg a 120 fpst)
MSI afterburner fps limit része alapból is plusz latencyt ad hozzá....ne használd. A játékba korlátozd.
Flow scale az FG programba csökkentheted mert 4Kba vagy, és a generált kép felbontását tudod állítani . Csökkentheted a GPU terhelést.
-
BerserkGuts
addikt
alapvetően érezni hiába 30fps ír a rtss
ugye itt nincs semmi csak 4k epic
viszont ocsmány a képminőség hajnál látni kell a dlss vagy vmi így benyomva:
így meg nem használva a programot DLSS+FG:Nem rossz program ha nincs FG de inkább ez azoknak jó akiknek gyengébb vga-ja van és kell valami plusz vagy laptop ilyesmin működhet jól
-
Baryka007
addikt
Volt egy cég még régebben ahol medior C# fejlesztőt kerestek...
Elkezdtem megírni a programot amit felvételin kértek, majd az AI ellenőr bejelzett, hogy jó a programom csak túl sok memóriát zabál... Addig kellett faragni, amíg csak lehetett...
Aztán 3D ben a polygon szám nagyon nem mindegy... Egy karakter nem lehet több 15-30 ezer polygonnál mert feleslegesen számoltatja a VGA-t... Ez szintén optimalizáció...
És ezek mind olyan optimalizációk, amik miatt nem kell egy másik ujjamat megharapnom
Ettől függetlenül nem lesz minden tökéletes soha... De rengeteg millió dolláros bevétellel büszkélkedő game van ami rendkívül optimalizálatlan, mind kód mind 3D szinten... Lásd: PUBG
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #23 üzenetére
Ha van rá mód monitoron próbáld ki, de legyen kihúzva a TV. Havernál is galibát okozott a TV de másnál pl nem...
Esetleg a rögzítő API WGC legyen TV -re.
-
Attix82
addikt
válasz
BerserkGuts #20 üzenetére
Ablakos teljesképernyő legyen a játék. A megadott max fps a Losslessbe a monitor HZ száma alatt legyen . Pl ha 144 Hz akkor 140-re állítsd.
Ha adaptive FG használsz FPS limitre nincs szükség csakis a cél FPSt kell megadnod.
Ha működik rendesen a bal felső sarokba kell lenni két számnak, pl 50/140. A programba természetes állítsd be az fps jelzést.
-
DigitXT
nagyúr
Ez csak akkor igaz, ha zéró összegű játékként tekintünk a fejlesztésre.
Ahogy később írod: nem direkt csinálnak rosszat, csak éppen az adott
körülményekből az jött ki. Az adott kiadói prioritásokat tekintve...
Ami viszont nincs kőbe vésve, előfordul olyan, amikor adott szempont
hirtelen fontosabb lesz: a homlokodra csapsz, 3x gyorsabb kódot írsz.
Konkrétan láttam ilyet, multinál, amikor egy adott funkció szarul futott,
de egy ideig senkit nem zavart (nemigen volt használva), aztán amikor
már gondot okozott, akkor 1-2 extra mérnökóra után 30x gyorsabb lett.Játékokra lefordítva: a kiadás utáni patchek sokszor nem csak hibákat
javítanak, de teljesítményt is tudnak optimalizálni. Nem más kárára!
(Értem én, hogy arra célzol, hogy mondjuk később jelent volna meg, ha
eleve jól csinálják meg, de hát ilyen a popszakma: nem "optimalizált" a
kód fejlesztői szempontból, ha csak büdzsére és a kiadási időre lőttek.) -
BerserkGuts
addikt
Nem tudom nekem nem működik :-/
Vagy nem jól állítottam be de Silent Hill2-vel néztem 95 fps
Még Dlss quality +FG 100+
Legelső pályát teszteltem parkolóban.
Minőség se ugyan az sajnos :-( -
Attix82
addikt
Én mindenbe használom a 3080-al, nekem nagyon bejött főleg most ez az Adaptive FG.
-
dabadab
titán
válasz
Baryka007 #15 üzenetére
Mindig valamire optimalizálsz. Memóriára, CPU igényre, sávszélességre, latencyre, bármire. Kicsiről messzebről nézve meg fejlesztési időre, büdzsére, befejezettségre.
Nyilván te se csinálsz olyat, hogy direkt rosszat csinálsz: az, amit kiadsz a kezed közül a mindenféle megkötések eredménye lesz, az azok által meghatározott pályán meg odarakod, ahova az ízlésed diktálja.
De olyan nincs, hogy a homlokodra csapsz, hogy "ja, optimalizálni kellene!" és onnan kezdve - ceteris paribus - háromszor gyorsabb kódot írsz. -
Baryka007
addikt
Ryse Son of Rome 2013 as játék ha jól emlékszem... Egy HD 7870 2GB al játszottam rajta először... Ki lehetett fullozni vele a grafikát ...
Tegyük a szívünkre a kezünket, mennyit fejlődött a grafika azóta ?
Noh és a gépigény ? -
adr0001
aktív tag
válasz
xandrush0831 #10 üzenetére
Naná, csak letöltök egy kis plusz FPS-t, o'szt jó'van.
-
paprobert
őstag
Ellentmondasz magadnak.
Nincs az az erős GPU, amit ne lehetne két vállra fektetni. Túl nyitott a fogalom. Ha holnap jönne a 6090 kétszeres erővel, az is be lenne ejtve 60 fps alá rélytrélyszing közben, csak kicsivel több ray bounce kell, és kisebb roughness cutoff.
Ha pedig optimalizált a játék, akkor pont nem kell erős GPU... Túl nyitott a fogalom.
-
xandrush0831
tag
20 interpolált képkocka?
Üzenem a bőrjakós csávónak, hogy a 4080-am veri a 6090-t, bizonyos címekben meg befogja a 7090-t. Tudok róla grafikont is mutatni.
-
adr0001
aktív tag
válasz
RoyalPredato #6 üzenetére
Az igen, a béta kikerült kalózba'?
Hát, valamit az nV és az AMD is elfelejtett feature-ben odaadni.
-
adr0001
aktív tag
A latency-t úgy helyre rakták, hogy köröket ver a DLSS FG-re
Az Artifact-ek 95%-a eltűnt.
Valójában annyira jó lett, hogy szívesen fizetnék érte még egyszer.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az AFG, vagyis adaptív képgenerálás változó mennyiségű tartalmat tud generálni két valós közé.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Küszöbön az Atomfall megjelenése
- Házimozi haladó szinten
- BestBuy topik
- Horgász topik
- Kamerát kap az Apple Watch?
- Vírusirtó topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- További aktív témák...
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i7-G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest