- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gyöször #6763 üzenetére
Akkor jó, nem nyírja úgy a hajtóművet, ha talál valamit a földben... Nem sok lehetőség maradt - olajmérgezést kapott?
Nekünk pl az RZ-3 Bondioli hajtóműves, jól bírja, annak egy rugós előfeszítéssel rendelkező kuplung van gyakorlatilag, ami határolja a nyomatékot. Annak az olajcseréjéhez előkerült ami csak volt itthon, az osztómű és a két szöghajtás mind másmilyen olajat kapott, kíváncsi leszek majd néhány év múlva a helyzetre. Annyi jutott még eszembe, hogy ha engedi a specifikáció, talán GL-5 olaj jobb lehet, vagy ha 4-es van előírva, akkor GL-4 és 5-öt egyszerre teljesítő olajat használni, csak az drága ilyenek, ahol két fogaskerék van, nincs mit kikezdjen valami adalék szinte, simán lehet jó az 5 infó hiányában. -
csiga8
senior tag
válasz Gyöször #6799 üzenetére
A legközelebbi vásárlásomkor megismertek, illetve ismernek, nagyon rég oda járok, csak nem felejtették el, / Közelben lakom, netes rendelés, de érte megyek/ nem is kaptam szatyrot, még kérésre sem.
( Tudom fizetni kell érte, mindig úgy kérem, de most úgy sem kaptam. Az utánam lévő igen.)Gyerekes....
Viszont így lehet át fogok szokni máshova.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #6871 üzenetére
Szia!
Mire gondoltál, hogy napi szinten 2x3km helyett menjek kerülővel 2x6-8km-t, vagy havonta egyszer egy 50-100km-es kirándulást?
Kiválasztottam néhány olaj specifikációt összehasonlítás képpen, miszerint a C3 simán lefedi az A3/B4 kategóriát (savasodás tűrésben is, papíron mindenképpen).
Nem tudom még, hogy mit fogok használni a garancia letelte után. Évi két cserénél maradjak-e az EcStar-nál, vagy Motul EFE lesz (esetleg Castrol, vagy Shell).
Különben nem az EFE sűrűbb, henem az Eco-Clean és az EcStar hígabb a többi hasonló 5W-30-as olajhoz képest (Motul EFE, Castrol, Shell, Eneos, mind hasonló sűrűségű).
Egyébként találtam olyan szervizt itt nálunk, amelyik csak Motul X-Clean EFE 5W-30-cal végez olajcserét minden autótípusnál hordós olajból. Megkérdeztem, miért pont az EFE? a válasz az volt, mert ez a legjobb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #6887 üzenetére
Egy pedelec lehet, hogy jó lenne, de azt hamar ellopnák a vasútállomáson, rendszeres ott a bringalopás, a zsákmányt meg viszik a határon túli bolhapiacokra, ezért inkább mindenki ezeréves szarokkal jár, amiket nem érdemes már eltulajdonítani. Anyum is egyszer ment a szebbik biciklijével oda, azóta sem került elő - mármint a bicikli, anyum megvan.
Szerencsére az autókat nem merik bántani, bár felnilopás volt már 1-2. Még jó, hogy az én OZ-im 15 collosak, ekkora méret már nem kell a kutyának sem.Meg amúgy is, elkényelmesedtem már.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9426 üzenetére
Miért nem szeretnél Motul olajat tenni az autóba? Hallottál róla valami negatívot?
Biztos, hogy a mobil s3000 5w-30 formula D1 se rossz. Kíváncsiságból próbáltam keresni hozzá adatlapot, meglepetésemre két felét is találtam (ettől fogva kicsit kételkedem, bár elhiszem neked, hogy jól járt vele a motor).
Az első kép adatai hasonlítanak legjobban a Motul Eco-Lite-hoz (az EFE még annál is sűrűbb volt).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz Gyöször #9439 üzenetére
Ha a koromszemcséket kented az ujjaidra nyilván nem az olaj fog csúszni, hanem a koromszemcse fog elmaszatolódni. Na, de ez nem nyelvtan fórum. Én belemártottam egy fúrószárat. Azt nem mondom, hogy lepergett róla, de majdnem.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9443 üzenetére
Arra emlékszem, hogy írtad, hogy az Eco-Lite az adatlapja alapján magasabb besorolású, mint amiket a boltok árulnak. Arra is emlékszem, hogy az EFE nem vált be (mert túl sűrű volt). Ha jól emlékszem, nem használtál még Eco-Lite-ot, nekem meg nincs fülem az ilyesmihez, hogy eldöntsem jó bele, vagy nem (én a gyári EcStar-nál se hallottam még furcsa hangot).
Az Eco-Lite olajat itt ajánlották nagyon, és valóban, a paramétereit tekintve ez hasonlít legjobban az EcStar-ra. Nem sok más márkát találtam, ami Dexos1 Gen2, és lehet is kapni (meg papírforma szerint tetszik is) és talán nem hamis.
TommyY
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gyöször #9455 üzenetére
Probaltam kiokositani magam de sok konkretumot nem talaltam. Annyi derult ki a Mobil olajcegtol, hogy az API SP illetve a ILSAC GF-6 szabvany teljesitesehez jobb LSPI “ellenallosagot” irnak elo. Szoval erdemes SP / GF6 olajat valasztanunk az SN / GF5 helyett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gyöször #9468 üzenetére
Igen a hitelesites nem olcso, szeretnek ezen sporolni ha olyan a celpiac. Szoval sokszor tobbet tud az olaj mint ami ra van irva de ugye ha nincs hitelesitve nem irhatjak ra a magasabb besorolast.
Amugy ez az SM olyan csokeveny mint manapsag a 10W40.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9486 üzenetére
Igen, először én is erre gyanakodtam, ugyanis a dec. 24-ei olajcserekor kiderült, hogy el van törve a biztonsági szelep a kupakon belül, amire rá kell kattintani a szűrőt. De muszáj volt úgy összeraknom, hiszen Szenteste napján nem tudtam honnan szerezni másikat, aztán februárban kicseréltem teljesen újra, és ezzel együtt új szűrőbetétet is kapott. Természetesen nyomatékra húzva minden, meg a tömítést is cseréltem.
Szóval ez a legkevésbé valószínű.Nem tudom, hogy van-e visszacsapó valahol, mert ugye ez ilyen, nem a fémházas-feltekerős, mint pl. a Hondáé.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9486 üzenetére
A #9102-es hsz-ben molnarpeter erre gondol (14:59-től, ha nem onnan indulna, és van angol felirat).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9489 üzenetére
Most ellenőriztem az olajszintet, közel maxon van, valamint az olajszűrő környékén nem látok semmi folyást.
Egyébként ma de. az Ypsilonnal mentem el a pékségbe, persze most is megjelent a kijelzőn az insufficient oil pressure a legelső indításkor, de kipróbáltam, amit az egyik olasz fórumon olvastam: nem leállítani a motort, hanem megemelni a fordulatot 1500-2000 környékére, és akkor abbahagyja a reklamálást. Valóban.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gyöször #9544 üzenetére
A lassan 7 éves Golfot 4-5 óráig tölti, az 5 éves Mazdát 1-2 óráig, mindkettő akksi még a gyári, mindkettő EFB (a Mazda csak valószínűleg EFB), a Golfban egyből kinyomom a start-stopot, a Mazdában nincs S/S.
A tegnap esti töltés után ma reggel ismét nagy gázzal, 1500 feletti fordulatszámmal indított a Fiat motoros Mazda, így nem volt olajlámpa. Ennek máshogy működik a pszichéje. 🤷♂️Olaj téma, Fiat motor.
Frissen cserélt csodaszuper Selenia Abarth olaj volt benne, valószínűleg 10w50 vagy 5w50, valószínűbb a 10w50. Versenyautóba való kábé.
Eleinte főleg racse üzemmódban nyomtam, azért volt benne némi autópálya is. 1300 km után cseréltem az olajat, addig elfogyott kb. 6-8 deci olaj, illetve az olajcsere visszaszámlálója is meredeken esett - ez utóbbi majdnem érthető a racse stílus miatt.
Olajcsere alkalmával Motul 5w40-et kapott, tudja a gyári specifikációt. Azóta 900 km-t tettem bele, ugyan már kevesebb, de előfordul racse (ma pl. 18 literes városi átlagot hoztam, nyugodtan tud 9 alatt is). Az imént néztem, szinte maximumon van az olajszint, nagyon max. 1 deci hiányzik belőle, lehet csak fél deci (Fiat 1.4 Multiair turbó, 170 ló).Magyarán
foschnem optimális olaj volt benne eredetileg és hiába sűrűbb, jobban ette. A mostani olajfogyasztás tökéletesen elfogadható számomra egy turbóbenzines autótól nem kímélő stílusban.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Gyöször #9574 üzenetére
Nem tudom feltűnt-e, de Qru pont ugyanarról beszélt mint te….. Van egy határ ami alá viszont nem szabad menni. Azért megvannak azok a pontok a motorban ahol nem áramolnia vagy nem csak áramolnia kell az olajnak hanem ott is kell maradnia. Plusz illesztési hézagok stb stb. Tartani kell amit előír a gyártó aztán nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Gyöször #9592 üzenetére
Igazad van. És akkor egy viszkozitási indexbe bele se menjünk, mondjuk egy modern fullos 5w30 meg egy “ős” 10w-40 esetén, melyik mennyire vékonyodik el… Van aki örökre kitart ennél…. Tegnap is belefutottunk egy havernak nézett 1.6-os 2006 os corollába. Csomitartóba befigyelt a Total classic 10w-40. Hát a szerelő ezt rakta bele mert benzines. Lassan manapság normális olajjal időben cserélve, autót, használtan nem találni. Vagy inkább el sem adják, vagy mint a kincset keresni kell.
-
-
Asbee
veterán
válasz Gyöször #9652 üzenetére
10-60 alkalmazkodik a hézagok változására hiszen fullszint meg észter. Minden körülmény között legjobb. Úgy folyik mint egy 5-30 , de sokkal jobban ken, hamarabb van olajnyomás, sosem ég meg mint a húgyszar 5-30. Én nem értem a gyártókat miért nem raknak mindenbe 10-60 fullszint észter pao racse olajat. Az elhangzottak alapján 30-40 ezret simán kibír, és még a résolajjal sem kell foglalkozni. Tényleg alkalmazhatná végre valaki.
-
BlacKSouL
addikt
-
szimi57
őstag
válasz Gyöször #9704 üzenetére
Ezt most találtam. Itt valamelyik tag leírja: "A tulajdonosok túlnyomó többsége szilárd, megbízható motorral rendelkezik, függetlenül az olajválasztástól." És csevegnek még hibás vezérmű tengelyekről, stb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
bul07
nagyúr
válasz Gyöször #9850 üzenetére
Csak pontosítás kedvéért
Abban a videóban Opel Vectra C 1.8 16v volt az olaj, olajszűrő csere, nem az övé a kocsi egy munkatársáé
Valvoline VR1 Racing 10W-60 olajat azt Alfa Romeo 2.0l 16v Twin Spark kocsiba szánja, előtte 5w50 olajjal használta ha jól emlékszek
(#9851) Gyöször
Megnézted te azt a videót amit én linkeltem(itt), az a Twin Spark motor nem egy szokványos benzines
.........
Nem célom védeni mert tényleg nem tud sok mindent, nem is autószerelő a szakmája, de azért egy komplett motorcserét megoldott, ami még néha autószerelők se tudnak rendesen végrehajtani
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szimi57
őstag
válasz Gyöször #9850 üzenetére
Szia! Tudod én vagyok a nem a fúróhegyes, hanem a fúrószáras mumus. Úgy látom neked nagyon bejött. Csak úgy mellékesen megkérdezem hol van 8 bár egy motorban? Nyilván a hengerben, még attól is több, nagyon sok.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9863 üzenetére
Ez az olaj a papírforma szerint 99%-ban ugyan az mint a Motul Eco-Lite 5W-30. A Motul talán egy kicsivel többet tud (ILSAC GF-6a, a megrendelt dobozon is az van), a Mobil-nak viszont alacsonyabb a fagyáspontja.
Nem tudom, hogy láttad-e szervizben beletöltött olaj típusát (5W-30 volt-e, vagy pofátlanul 0W-20. pl. a helyi szervizünkben csak hordós 0W-20 van, azt tették volna bele nekem is, ha oda vittem volna)?
Nekem mindkét alkalommal gyári flakonos EcStar 5W-30 került bele (előttem bontották fel), soha nem tapasztaltam csörgő hangot. Remélem, hogy majd az októberben esedékes olajcserekor a Motul Eco-Lite olajjal sem lesz semmi gond.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9889 üzenetére
Akkor majd kiderül, hogy milyen lesz az Eco-Lite-tal, bár nekem nincs jó fülem hozzá, hogy megállapítsam jól jár-e a motor.
Most lesz az autó 3 éves, már nem viszem el az utolsó kötelezőre, főleg, hogy 131.000Ft lenne. 21.000km van benne, de akarnak cserélni gyertyákat is (munkadijjal együtt kb. 60.000Ft-ért).
TommyY
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...