Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FollowTheORI #30616 üzenetére

    Persze, csak ezt nem az IO API-k biztosítják, hanem a finomszemcsés adatmenedzsment, mert az tényleg azt viszi a memóriába, ami kell. Pont az a baj a mostani, allokációkra építő modellel, hogy ha kell neked mondjuk egy textúrából fél megabájtnyi adat, akkor be kell másolni a memóriába az egész textúrát, ami bőven több az igényelt adatnál. De ez már évek óta probléma, nem most jöttek rá, csak nagyon nehéz megoldást kínálni rá. A konzoloknál az lett kitalálva, hogy másold csak be azt a fél megabájtnyi adatot, ami kell, a többit pedig hagyd ott az SSD-n, de ezt nem az IO API csinálja, hanem a hardverbe épített memóriavezérlő menedzsment egysége, ami szimplán gyorsítótárként használja a memória egy részét és a címzett 4 kB-os lapokat bemásolja.
    Az tehát tök jó felvetés, hogy nem kell mindent a memóriában tartani, csak ezt nagyon nem egyszerű megoldani. Valószínűleg a Microsoft kitalál majd valamit, előbb a DirectStorage-et hozzák át, aztán majd kidolgoznak a finomszemcsés adatmenedzsmentre is valami szabványát. Ez biztos egy fontos kérdés a GAB-on belül, csak nagyon sok eltérő architektúra van, többeknek nincs is x86/AMD64 licencük az egyszerű megoldásra, tehát kell majd valami olyan specifikáció, ami a host CPU architektúrájától teljesen függetlenül működik, és azt már nyugodtan lehet szabványosítani. De hogy mikor? Szerintem dátumot még senki sem lát, attól függ, hogy a gyártók mennyire tudnak megegyezni a kérdésekben egymással. Egyszer amúgy tuti lesz rá megoldás, és akkor arra el is kezdhetik a cégek tervezni a kompatibilis memóriavezérlőket.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák