- 2,5 gigabites hálózati switch jött a QNAP gondozásában
- 360 Hz-et ígérő QD-OLED monitorral rukkolt elő a ViewSonic
- Nem a vámokra fogná, de felemelné az iPhone-ok árait az Apple
- Egymásra licitálnak a kiadók, hogy kihasználják a GTA VI késését
- A GEEEK új házainak nem lesz gondja a szellőzéssel, és az áruk sem vészes
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen nyomtatót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Használt VGA / videókártya ajánló
- eGPU tapasztalatok
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- OLED monitor topik
- Apple asztali gépek
- Milyen processzort vegyek?
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Túl hardvercentrikusan közelítitek meg a kérdést. Idén is sokkal több változás lesz szoftveres oldalon, mint a hardverben. Persze jönnek új lapkák, de az igazi innováció nem itt lesz.
Csak mondok egy példát. Ma a játékokban a GPU-kat a HLSL-en programozzák. Ez a szabvány nyelv a shaderekre, de nem elég jó már.
Nyilván egy ideig még erre leszünk szorítva, ami részben alap a szabványosságnak, de már rengeteg kutatás megy arra, hogy a HLSL mellett legyen más alternatíva.Ha megnézitek az API-kat, akkor ma három lehetőség van: HLSL (DX), GLSL (OGL) és AMDIL (Mantle). A HLSL oké, az egy jó alap, míg a GLSL nem a legjobb, de csak azért, mert nincs referenciafordító az OGL-ben. Az AMDIL nyilván azért gáz, mert eléggé alacsony szintű, így erre csak nagyon kritikus esetben érdemes direkt kódot írni. Van azonban egy nagyon érdekes kutatás, hogy ne kössük a lehetőségeket feltétlenül egy shader nyelvhez. Ha valaki mondjuk C++-ban akar shadert írni, akkor írjon. És innen egy frontend fordíthat egy hardver közeli IL-re, amiből mehet a kód a hardverre. Ebben az irányban óriási lehetőségek rejlenek, mert az eddigieknél jóval komplexebb programok is futtathatók lesznek a GPU-n, illetve a HLSL korlátjai is mehetnek a levesbe.
Maga a modell prototípus szinten nagyon működik. A Nitrousban számos shader így van lekódolva, és a GDC-n mutatnak majd egy demót, ami megalázóan jó. A probléma viszont, hogy a magas szintű kód (ami jelen esetben Bolt C++) és a hardverközeli IL-ek között nincs egységesítés. A programba kell egy fordító frontend, ami fordít AMDIL-re, PTX-re, és az Intel, meg a többi gyártó vISA-jára. Ez működik csak jó fordítót nagyon nehéz írni, és időigényes is. Sokkal kedvezőbb lenne, ha minden gyártó ugyanazt a vISA-t használná, és akkor arra lehetne készíteni egy agyonoptimalizált frontendet, vagy akár használni a Clanget, és az LLVM-en keresztül elérhető például a HSAIL.
Az nagyon látszik, hogy kezdjük kinőni a HLSL-t, és egyre többen kacsintgatnak a C++ felé.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Politika
- EAFC 25
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- LG OLED Televíziók: ÁRZUHANÁS -30%
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest