- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- CPU léghűtés kibeszélő
- Apple asztali gépek
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Androidos tablet topic
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Túl hardvercentrikusan közelítitek meg a kérdést. Idén is sokkal több változás lesz szoftveres oldalon, mint a hardverben. Persze jönnek új lapkák, de az igazi innováció nem itt lesz.
Csak mondok egy példát. Ma a játékokban a GPU-kat a HLSL-en programozzák. Ez a szabvány nyelv a shaderekre, de nem elég jó már.
Nyilván egy ideig még erre leszünk szorítva, ami részben alap a szabványosságnak, de már rengeteg kutatás megy arra, hogy a HLSL mellett legyen más alternatíva.Ha megnézitek az API-kat, akkor ma három lehetőség van: HLSL (DX), GLSL (OGL) és AMDIL (Mantle). A HLSL oké, az egy jó alap, míg a GLSL nem a legjobb, de csak azért, mert nincs referenciafordító az OGL-ben. Az AMDIL nyilván azért gáz, mert eléggé alacsony szintű, így erre csak nagyon kritikus esetben érdemes direkt kódot írni. Van azonban egy nagyon érdekes kutatás, hogy ne kössük a lehetőségeket feltétlenül egy shader nyelvhez. Ha valaki mondjuk C++-ban akar shadert írni, akkor írjon. És innen egy frontend fordíthat egy hardver közeli IL-re, amiből mehet a kód a hardverre. Ebben az irányban óriási lehetőségek rejlenek, mert az eddigieknél jóval komplexebb programok is futtathatók lesznek a GPU-n, illetve a HLSL korlátjai is mehetnek a levesbe.
Maga a modell prototípus szinten nagyon működik. A Nitrousban számos shader így van lekódolva, és a GDC-n mutatnak majd egy demót, ami megalázóan jó. A probléma viszont, hogy a magas szintű kód (ami jelen esetben Bolt C++) és a hardverközeli IL-ek között nincs egységesítés. A programba kell egy fordító frontend, ami fordít AMDIL-re, PTX-re, és az Intel, meg a többi gyártó vISA-jára. Ez működik csak jó fordítót nagyon nehéz írni, és időigényes is. Sokkal kedvezőbb lenne, ha minden gyártó ugyanazt a vISA-t használná, és akkor arra lehetne készíteni egy agyonoptimalizált frontendet, vagy akár használni a Clanget, és az LLVM-en keresztül elérhető például a HSAIL.
Az nagyon látszik, hogy kezdjük kinőni a HLSL-t, és egyre többen kacsintgatnak a C++ felé.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest