Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz nexwo #70 üzenetére

    Na jó csak a 3D cache legnagyobb hatása a játékoknál szokott érvényesülni. De tegye fel a kezét, aki tud olyan játékot, amihez 12 mag és 24 szál szükséges én egyet se ismerek. és várhatóan nem is lesz még egy jó darabig olyan játék. Egyrészt az aktuális konzolokban is 8 mag 16 szálas CPU van. Gyakorlatilag egy ZEN 2-es R7 3700 van bennük.(X nélkül 200 mhzel lejebb járva, mint a 3700X ) Aztán hogy a kb. évvége fele vérható ráncfelvarrt konzolokban mit fognak varriálni még nem igen tudni. Vélhetően változtatnak azért a ZEN 2-es CPU-n legalább valami ZEN 3-ra és a RDNA 2-es grafikát szerintem valami RDNA 3-ra. Aztán azok lesznek majd a PS 5 PRO vagy akármi. Aztán hogy lépnek-e elöre mag és szál számban nem tudom, de a helyzet az, hogy igaziból a konzolokban sincsen rendesen kihajtva a magok és szálak ma sem. Nem is olyan egyszerű mondjuk egy 10 program ágat használó játékból. készíteni mondjuk egy 18 programágat használó programot. logikailag nehéz úgy megcsinálni egy játékot, hogy legyen értelme 18 darab párhuzamos program ágat készíteni. Egy játék program erősen véletlen véletlen és esemény vezérelt. mivel az események közt logikai összefüggés van nem lehet akár hány programágat elinditnai egymás mellett. Mondjuk nincsen értelme elinditani egy új programágat egy lövés eredményének kiszámolására, amig azt se tudom, hogy a játékos egyáltalán tűzet nyít-e a célpontra. Ráadásul a lővés adatai nélkül nincsen mit kiszámolni. Azt se tudni előre, hogy tökön lötte az ellensége vagy fejbe. A másik vaktor egy játékban a véletlen. Rálővök egy tankra mondjuk a WOT-ban, de nem tudom előre, hogy át fogom ütni a páncélját és telibe nyomom a lőszer tárolót, amitől robban a tank és annyi vagy kapok egy lepattanó lövést. Ennek függvényében egészen mást kell kiszámolni a lővés következményeként, amit nem fogok tudni a lővés leadása elött. Aztán az is lehet, hogy nem is nyit tűzet a játékos, hanem inkább kitér és megpróbál nyúlcipőt kötni. :) Emiatt nem igen számítok arra, hogy olyan jétékaink lesznek, amik egyszerre 128 magon fognak futni. Persze a konzolok és PC-s változatok. egy játéknak már erősen egy időben jelennek meg. Elvégre azért igyekeznek több bőrt lehúzni a rókáról. Ezért igyekeznek kisebb munkával megalkotni egy játék konzolos és PC-s változatát csak a szükséges eltéréseket figyelmbe venni a két platform közt. Ezt azért elősegíti, hogy nagyjából ugyan azon az X86-os platformon müködnek a PC-k és a konzolok. Vagyis erősen hatnak egymásra a PC-k és a konzolok müszaki képességei. Vagyis jelenleg a játék miatt nem igen van értelme jelenleg otthon a 12/24, 16/32 és egyéb CPU-knak. Kár kifizetni, mert értelmes munka cél nélkül soha nem lesz kihasználva a kifizetett teljesítmény. Vagyis én nem túl sok értelmét látom egy 5900X3D vagy egy 5950X3D CPU-nak, mert a legtöbb ember otthon nem tudná kihasználni.

Új hozzászólás Aktív témák