Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
netkoo
senior tag
válasz
Füge007 #2293 üzenetére
Szia
Nem szeretema wolksvageneket
Az állom automrol kinek mi a véleménye?
annyira tetszenek föleg az új fokák
bár a toyota is jó
Bár annak talán kicsit drága a szervize nem?
ja egyébként nem megyünk sokat a mostani val ugy 10ezret 1év alatt leginkább városi használat néha egy kis vidék.
De igazán nagy távokat még nem mentünk -
Füge007
senior tag
Valószínű? Nem egy Passat PDTI kombit láttam 300 Km-es futás után kötelező szervízen kívül nem volt vele gond! Egy lépfenéje van a pancsolt gázolaj, az tönkrevágja gyorsba.
Minden autó annyira megbízható amennyire kezelve van, a jó gazda a legfontosabb!
Ha nem mennek sokat akkor benzines, de aki sok sok kilómétert megy akkor dizel, szerény véleményem ez. -
Füge007
senior tag
Szia!
Ilyen paraméterekkel nem gondolkozol kombiban, ott elfér kiságy meg minden cumó.
[link]
Például egy hasonló. Nem fogyaszt sokat, hely bőven benne, szervízelése bárhol megoldott, és az alkatrész sem annyira drága, biztonságos, ebben kapásból 8 lágzsák, ja és jól megy.
Vagy ha Toyota [link]
Egy ilyen sem lenne rossz választás.
Sokat mennétek hosszú távon?
[Szerkesztve] -
t1
veterán
lol
[link] -
netkoo
senior tag
és akkor az én kérdésemre tipp?
-
lenox
veterán
Ja egyebkent a legjobb auto a Lexus LS 600h, ha nem terepjarorol van szo, csak kar, hogy keves embernek fussa ra.
-
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2271 üzenetére
Hmm, hat uccso hsz-nek talan korrektebb lett volna egy 'bocs, tevedtem'-mel inditani, mint egy beszolassal, de hogy elegansabb lenne, az biztos. Bar igaz, ilyet kevesen tudnak mondani, ugy latszik te sem... Szomoru, de ez van.
A tobbivel nagyreszt egyetertek, hozzateve, hogy vannak meg lehetosegek, amit ki lehet probalni, bar lehet, hogy azoknal is lesz vam. -
venember83
nagyúr
Olcso fenntartas mi? Asszony meg szvsz kuplungot se tudna kinyomni, igy nem lenne veszelyben az auto
Ugyan, 30nal biztos nem eszik tobbet varosban. S kint meg beeri a felevelCsak felo, h a kasztni nem fogja birni ezt a motort sokaig, meg ugye enyhen orrnehez is lehet, igy annyi a BMW altal annyira propagalt 50/50-es sulyeloszlasnak, szvsz itt inkabb 63/37, persze teli tankkal, de legalabb sokaig nem marad tele a benzintank, s a benzinkutasok is johaverek lesznek a szervizesekkel egyutt, konnyu baratokat szerezni ezzel az autoval.
[Szerkesztve] -
netkoo
senior tag
Hu ez nagyon durva
Bár ekkora mocival gondolom iszik is rendesen
Más.
Van mondjuk ugy majd 3millám kocsit kéne venni?
De családi kellene mert 2kis gyerek van.
Ja és valószinű csak hasznát lesz
Szoval ne legyen drága afentartása de ha kell menjen és biztonságos legyen elférjen benne 2gyerek űlés ja és acsomiban mindne mai kel babkocsi utazó ágy stb
Valakinek ötlete?
Sajnos a Foka sztem kicsi lesz ?
[Szerkesztve] -
Dumb
senior tag
Szörnyeteg
: [link]
-
viharhozo
addikt
válasz
Dr. Ernő #2263 üzenetére
Nem akarom vegkepp szetoffolni, ezt a remek, a Honda-a-legjobb-auto-mert-85-fokos-szogben-is-ki-tud-loni-a-tragyabol topikot, ugyh uccso hsz.
A jelek szerint nincsenek viszonylag kornyezetbarat technologiak. A dizel ugyan osszessegeben kevesebbet szennyez, de az veszelyesebb. A hibrid szinten kevesebbet bocsat ki, viszont az akkumulatorok gyartasa ill. majdani megsemmisitese egy erosen kornyezetszennyezo folyamat. A biouzemanyagok is jok lennenek, ha nem kene a hozzavalokat kornyezetrombolo modon eloallitani. Barmit nezunk, ha nyerunk is vmit a reven, azt bukjuk a vamon. -
lenox
veterán
-
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2256 üzenetére
Te tenyleg nem erted? Igen, a homersekletnek megfeleloen valik ki a benzin/gazolaj, csak a krakkolas korulmenyeitol fuggoen tobb benzin es kevesebb gazolaj lesz, vagy forditva.
Igen, szo szerint nem mondtad, hogy minden olaj egyforma, csak azt hogy a belole eloallithato benzin/gazolaj aranya egyforma, ami viszont csak akkor lenne lehetseges, ha az osszeteteluk egyforma lenne. De nem az, ergo az eloallithato benzin/gazolaj aranya mar desztillacioval sem egyforma, egyeb technologiaval meg meg tobb benzint, gazolajat vagy egyeb cuccot lehet eloallitani, kivansag szerint. -
dragonfx
veterán
válasz
Integra #2255 üzenetére
Ahogy leírta ott is az első emberke, ez egy egyedi selejt, de a márkaszervíz hozzállását nem hozza egyenesen maga után.
Komplett másik autót kellene ilyne helyzetben adniuk, én elhiszem a csáveszt köti a garancia, de én máshova vittem volan ennyi tehetségtelen fráter után, és utána rájukvertem volna a számlát mindenestül.Amugy ez nem ujkeletű dolog minde márkaszervíz így viselkedik.
Ezért nem kell új autó, mert drága, túlelektronikázótt, a ''szakszervíz'' lehúz és ennek fejében elég soxor tré munkát végez, és hihetetlennek tünik de lehet az első sarki skodaszaki ezt a próblémát megoldotta volna. -
Dr. Ernő
tag
válasz
viharhozo #2236 üzenetére
A részecskeszűrés eredményét, a kormot is el kell tüntetni a rendszerből, amit ugye egy viszonylag bonyolult eljárással elégetnek együttműködve a motorirányító elektronikával. Természetesen idővel ezek a járművek öregszenek és nem tudni, hogy X év múlva az akkor még újonnan talán flottul működő részecskeszűrés mennyire maradt hatékony, ill azt sem kell elfeledni hogy jónéhány autógyár még az ''egyszerű'' időkben sem tudott precízen megcsinálni egy elektronikai rendszert a termékükbe.
Üzemanyagcellás megjegyzés nekem fekete-fehér szemléletnek tünik. Kellenek a közbenső lépések, ugyanis ha túl nagyot lép vki akkor könnyen pofára eshet, ugye pl nem lehet egyből fúziós reaktorral kezdeni, addig is lehet találni viszonylag környezetbarát technológiákat. Ráadásul az olajlobbi sajnos erősen korlátozza az olyan technológiák fejlesztését melyek veszélyeztethetik a fekete arany által nyújtott bőségtálat, ezért ha vkik pokolra jutnak akkor ők biztosan.
[Szerkesztve] -
N1
tag
válasz
venember83 #2261 üzenetére
Hát, annyiban tényleg komolyan, hogy nem tudom, mi a különbség a fúziós és a sima atomerőmű között. Egyáltalán van?
-
lajafix
addikt
válasz
viharhozo #2256 üzenetére
A krakkolásba már csak a nehézolaj megy be a hosszú szénhidrogénláncaival, és szerintem valószínű, hogy a benzinnél jóval hosszabb szénhidrogén láncú gázolaj kinyeréséhez kevesebb hő, idő vagy különböző katalizátor szükséges, mint a benzinéhez.
De van egy érthetőbb magyarázat is:
A dízel áremelkedését még sosem indokolták azzal, hogy fix arányban tudnák csak kinyerni a gázolajból, ezért az is korlátozná a kínálatot. Pedig milyen jó duma lenne! -
viharhozo
addikt
Belathatnam, meg mehetnek sikloernyozni is, ha lenne intim betetem, de nem.
A katalitikus krakkolas vegen egy frakcionalo oszlop van, amiben a homersekletnek es nem a kedvnek megfeleloen valik ki a benzin/gazolaj.
En egyszer sem irtam le, h minden olaj egyforma lenne. Ahogy neztem, gyakorlati szempontbol kizarolag a kentartalom jelentos, mivel ezt el kell belole tavolitani. -
Integra
titán
-
lajafix
addikt
Nem hiszem hogy fix lenne a benzin/kőolaj arány a kőolaj feldolgozásakor, maximum az első lépésben.
[link]
E szerint a második lépésnél, a nehézolajok krakkolásánál változtatható a benzin/kőolaj arány, aszerint, hogy mennyire szedik szét a szénhidrogén láncokat. (Egy vegyész biztos okosabban megfogalmazná de a vegyészkar közelébe csak nőzni jártam. És az sem ma volt. Ráadásul túl sok sikerem sem volt.)
-
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2250 üzenetére
Hmm, ez egy igen regi leiras lehet, azota mar reg nem igy csinaljak, erre szamtalan lepes van rateve. Ez amugy se bizonyitja, hogy allando a koolaj osszetetele, csak azt, hogy egy adott anyag a desztillacio soran adott homersekleten desztillalhato, ami eleg logikus. Itt egy masik abra:
[link]
Pl. van egy resz, catalytic cracking, amely homerseklet es a katalizatorok osszetevoje alapjan mast allit elo, ha akarja az ember tobb benzint, ha akarja tobb dizelt. Hasonloan valtoztathato a hydrocracking. Szal szerintem belathatod, hogy nem muszaj allandonak lennie a dizel es a benzin aranyanak.
[Szerkesztve] -
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2248 üzenetére
Szal az a kettonek a koze egymashoz, hogy a koolajbol nem desztillacioval gyartjak a benzint, es a maradekbol a gazolaj, hanem kitalaljak, hogy mit akarnak gyartani, es azt csinaljak. Ha gazolajat akarnak, akkor kidesztillaljak, szurik, keverik. Ha benzint akarnak, akkor desztillalnak, krakkolnak, adalekolnak, van vagy 20 muvelet. Szal a lenyeg, hogy abbol a reszbol, amibol gazolaj lehet, abbol lehet benzin is, ha azt akarjak. Vagyis a lenyeg, hogy nem adott ezek aranya, hanem a feldolgozas soran lehet valtoztatni. Igy ha nagyobb az igeny gazolajra, akkor lehet abbol tobbet gyartani anelkul, hogy tobb benzin lenne.
-
-
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2245 üzenetére
Na, mostmar azt is tudom, hogy desztillacioval nem csinalnak motorbenzint, egyreszt mert 40-60 az oktanszama, masreszt mert kicsi a mennyisege. Szal mindenesetre az derult ki, hogy a benzin es a dizel mennyisege nem adott, hanem dontes kerdese, hogy mi lesz a koolajbol...
-
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2245 üzenetére
Sajna nem:
[link]
A kőolaj vegytani összetétele változatos, szénhidrogén-vegyületek keveréke. Négy fő összetevőjét lehet megkülönböztetni: paraffin, intermedier, naftén és aszfalt bázisú vegyületcsoportokból áll. Ezek változatossága okozza a kőolajfélék közti különbségeket. Megkülönböztetünk Ural, Brent, Dubai Light, Bonny Light, West Texas Intermediate (WTI) típusú kőolajat származási helyre való utalás szerint (amely utal a minőség jellegére is). -
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2236 üzenetére
2. igen mar kifejtetted, de szerintem nem igaz...Mar csak azert sem, mert nem egyfele koolaj van, van ami szinte benzin teljesen, meg van ami tok suru. Masreszt a koolajbol nem csak benzin meg dizel lesz, hanem pl. festek is, gyogyszer is, muanyag is, meg coca-cola, szal ha nincs benzinre kereslet csak dizelre, akkor mast is tudnak vele csinalni.
-
nostrum
tag
Honda Prelude-öt vegyetek, mert én azt adok el
Meg azért mert szép ... és jó ...
[link] -
Füge007
senior tag
Igazából a környezetszennyezésre nincs alternatíva. A multik mozgatnak mindent, és szerntem mozgatni is fognak. Nem hiszem el, hogy még semmilyen alternatív, a mindennapokban használható eljárást nem fejlesztettek ki belsőégésű motorok helyett. Persze ez sokaknak nem érdeke, mi lene velük, meg a hatalmas profitjukkal?!. A hibrid hajtás sem alternatíva, csak valami vakvágány, hiszen ott is belsőégésű motor van. Amíg a kőolajkészletek kitartanak addig ez van, sajna nincs mit tenni.
-
viharhozo
addikt
válasz
Dr. Ernő #2227 üzenetére
és ezen a részecskeszűrő sem segít sokat
1. A reszecskeszuro hatekonysaga a gyari adatok szerint 95-98%. Nyilvan hazudnak, es ezert a pokolra jutnak, de ha csak a fele igaz, akkor is eleg sokat segit.
2. Ahogy azt mar egyszer itt is kifejtettem, a koolaj-finomitas soran adott mennyisegu benzinhez adott mennyisegu gazolaj tartozik, ergo teljesen biztos, h amig van olaj, mindkettot egetik. Ha mas nem, majd a teherautok meg a munkagepek.
3. Ebbol kovetkezik, h aki igazan kornyezetvedo, az az uzemanyagcella bevezeteseig nem kozlekedik autoval. Minden mas csak mellebeszeles. -
-
Integra
titán
válasz
venember83 #2205 üzenetére
kevered a szezont a fazonnal, de ne menjünk ebbe bele.
-
-
Dumb
senior tag
válasz
venember83 #2226 üzenetére
Bocs, átsiklottam afelett.
Én úgy tudtam a Prius 3-4 l-t fogyaszt városban, mert 50 alatt akksiról megy, ha fel van töltődve. Egy modern kis dízel meg inkább 6-ot vagy többet városban, szerintem. -
Dr. Ernő
tag
válasz
venember83 #2198 üzenetére
''1 kicsi diesel joval kevesebbet fogyaszt, ergo kevesbe szennyezi a kornyezetet.''
Ezt az állítást mire alapozod? Lehet hogy a diesel keveset fogyaszt viszont azt általa kibocsátott szennyezőanyag sokkal veszélyesebb (konkrétan rákkeltő hatású lehet) mint a benzinesek esetén és ezen a részecskeszűrő sem segít sokat. A diesel motorok elterjedését személy szerint rendkívül káros folyamatnak tartom. Nem a nagy fogyasztás a probléma hanem károsanyagkibocsátás.
2005-ben több mint 44 millió autót adtak el a világon. Tegyük fel, hogy csupán 150g/km CO2 kibocsátást produkálnak átlagban. Akkor összesen 44 millió * 150g = 6600 tonna CO2 kibocsátás csupán egyetlen kilométer alatt!!( És ugye nem ennyi jármű fut a világon.) -
venember83
nagyúr
S ha mar felhoztam a Priust, szerinted ugy mint auto (nem fogyasztas, hanem eloallitas szempontjabol) melyik auto a kornyezetkimelobb, a Prius vagy a Merci S osztaly? Figyelmesen kell olvasni
Ja, ha kibocsatast nezunk, akkor jo kis (ertsd 1.5/1.6) dieselmotorokat keves dolog veri, varosban 5/6 liter kornyeki fogyasztas, kint meg boven 5 alatt. Tehat Prius ebben is fejreallhat, akkor sem veri, nagyon nem
S akkor meg a NiMH akksikrol nem is beszeltunk, azok se eppen zoldsegukrol hiresek...
-
Dumb
senior tag
Ennyit meg a kompresszoros, biturbos V12-es benzintemetőkről (a jövőben, bár azoknak sokkal jobb a hangjuk
) [link]
-
Dumb
senior tag
Ennyit a kétütemű, rákkeltő robogókról
[link]
-
Dumb
senior tag
válasz
venember83 #2220 üzenetére
Szerinted inkább az S, mint a Prius? Az ''S'' mégis 2-3-szor annyi Co2-t nyom ki a levegőbe, vagy az mindegy?
-
venember83
nagyúr
válasz
dabadab #2218 üzenetére
[link]
[link]
Ezekre rapillantva nem kerdes, h melyik a kornyezetkimelobb.Kulonben eloszor a TopGear-ben hallottam az allitast, amit veled is megosztottam, BBC altalaban megbizhato, de mivel kivancsi voltam, rakerestem s ezeket kaptam.
Mivel autokrol van szo s a ''kornyezetvedelem'' fontos szempont 1 auto vasarlasanal, ezert nem teszem off-ba a hsz-t.
N1: megkerdezhetem, h mennyiben van kb a LADA-d? Nem rossz alternativa elso autonak
[Szerkesztve] -
dabadab
titán
válasz
venember83 #2198 üzenetére
''Lasd Toyota Prius''
A Prius elsosorban az amerikai es a japan piacra keszult, ahol gyakorlatilag nincsenek dizel szemelyautok (es - legalabbis az USA-ban - a kutakon sem szokott megfelelo minosegu gazolaj lenni).
''eloallitas szempontjabol) melyik auto a kornyezetkimelobb, a Prius vagy a Merci S osztaly? Mondjam meg a valaszt, vagy rajossz magadtol?''
Azert lenne egy nagyobb osszegem arra, hogy tudni te sem tudodA Priusnal az a rakat NiMH akksi az, ami megnyomhatja a merleget, de igazabol nem ismerem annyira a gyartasi folyamatokat, hogy barmi biztosat mondhassak (es akkor meg szo sem esett a kulonfele szennyezodesek osszehasonlitasanak majdhogynem lehetetlen voltarol).
-
N1
tag
válasz
szatocs #2211 üzenetére
Nem mértük, mert nekem egy mérés nem ér meg minimum hatezer forintot
Nagyokat tudnék mondani, de nem akarok. Olyan 120 körül lehet.
Innen már nagyon drága lenne feljebblépni, anyagköltségben és fogyasztásban egyaránt, nem is akarok. Elég rémisztő ez így is.
[Szerkesztve] -
lenox
veterán
De hat luzerek, hiaba probalkoznak, mostmar lehet tovabbmenni a magyar birosagnal. Szal siman berelni kell az autot a kulfoldi cegtol, akkor nincs tulajdonszerzes, es mar be is szoptak, ezzel ugyse tudnak semmit se csinalni. Persze elvileg erre kivethetnenek valami adot, csak nem hinnem, hogy megeri-e a pluszkoltseget.
-
N1
tag
válasz
venember83 #2205 üzenetére
Én meg nem szavazok többet, amíg olyan nem lesz, akire érdemes.. Ahhoz pedig nagy csodának kell történnie
-
venember83
nagyúr
Akkor talan nem fogtok a partjara szavazni, mivel nem csak az embert lehet buntetni igy, hanem a partot is.
kieg: tobbes szam masodik szemelyt nem azert hasznaltam, mert mocskosnacionalistaarpadsavosfideszes vagyok
Kulonben latom terked a PH!olitika topik, kb olyan gyorsasaggal mint 1 rosszindulatu daganat
Integra: khm khm, azert nem kell felteni az o zsebe is szepen megtelt, csak most probalna tenni is valamit, h tisztara mossa magat s felmutathasson vmi eredmenyt, de ezt elqrtaNem kicsit, nagyon. S nem egyszer.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
válasz
lajafix #2195 üzenetére
én meg nem értem meg.
mert itt nem az a gond hogy nem lehet hanem hogy sport van.
de ebbe ne menjünk bele
legszívesebben az összes ilyen feketézőt feljelenteném a picsába
asszem ha mindenki fizetne látványosan rendbe kerülnének a dolgok és akkor nem mi tartanánk el az egész országot másfél millióan..
úgyhogy szkuzi, de semmilyen valahogy megértem hogy nem akarnak odaadni dolgot nem vagyok hajlandó elfogadni
Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen széket vegyek?
- BestBuy ruhás topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Okos Otthon / Smart Home
- Formula-1
- További aktív témák...
- Think Tank Glass Limo profi fotós hátizsák - Új -
- Ohh! Dell Latitude 7430 "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" -60% i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- Canon Extender RF 2x telekonverter RF objektívekhez - Újszerű -
- DJI Mavic Air 2 Fly More Combo drón szett 3 akkuval, megkímélt állapotban
- Új! Canon CF-R20EP hűtőventilátoros markolat (R5, R6, R5 II, R6 II)
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest