Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
tomcsi23
veterán
Sajnos, akárhogy is nézzük, nem egy ésszerű választás hazánkban. Nem beszélve, hogy a V12-től sokan félnek, a szerelők többsége se nagyon tud hozzáböfögni, csak a kókányolás megy. Fenntartásról nem beszélve.
Presztizs körökben már nem divat egy tizenéves autó (kivéve deelerek), max műtárgyként lehetne viszonyulni hozzá, csak elég rossz belegondolni, hogy egy alsókategóriás kocsi áráért mit lehetne kapni.
-
Rick4
félisten
válasz
dragonfx #2696 üzenetére
hát, mostmár én is kifakadok...te egy hülye vagy...
1. mire alapozod, hogy 8 év alatt mennyit költeszegy autóra? mert én a megvételkori állapotára, a használat stílusára...
2. fabiát vidd csak garis idő alatt garis szervizre, hidd el, összejön 8 év alatt 500ezer ft...
3. a gáz elég nehezen robban, főleg, hogy 4mm falvastagságú acéltartályban van, és nem is igazán robbanékony, nem úgy, mint a benzingőz.....az ilyenek miatt, mint te jó nekünk, gázosoknak, mert nem vagyunk sokan, ezért nem nagyon bántják a gáz árát..
4. a 20 liter simán lehet 20 liter, padlózva, 200-zal pályázva...
5. tehát szerinted nevetséges az alkatrészár, és szerinted ennél több? elárulom, egy webáruházból néztem ki, a szegedi legnagyobb és legkomolyabb autósbolt áruházából...[link], nézelődj te is, ha nevetni akarsz, hogy eddig máshol hogy tehúzattad magad...
megint csak arról beszélsz, amit gondolsz, nem tudsz alátámasztani tényekkel semmit..... -
dragonfx
veterán
nincs igazad.
Erre 8 év alatt az árát minimum ráköltöd.
De mondjuk az is sarkítás hogy a fabiara 8 év alatt fél millla....loll ezt hol álmodtad meg?...2x-es szorzó mindkét árnál.
A gázt meg hagyjad már....lehet te preferálód, de sok ember nem szeretne felrobbani egy rosszul sikerült kocc után.
A 20 liter tényleg sarkítás. Az alkatrészárak nevetségesek, ennél többek szerintem. Az enyémre 12e egy brembo tárcsa, és 30e egy lengéscsill.-..na most 7esnél ezt szorozd 2.5-3mal. -
Rick4
félisten
válasz
Retro11 #2681 üzenetére
nézd vedd alapul azt, hogy veszel egy autót, ami igazán már nem veszít az értékéből, kényelmes technikailag még mindig ott van a fabia előtt, még ha ezt azt cseréltetni is kell, bontott cucc van xarásig, ha megveszed 2 milláért, ráköltesz 1 millát 8 év alatt mindennel együtt, akkor és 8 év múlva ér 1 millát. ehhez képest megveszel egy nagyon nagyon alap fabiát 2 milláért,( klímával, szervóval, elektromos ablakkal, meg pár dologgal mindjárt az is 3 milla ) 8 év alatt ráköltesz fél millát, és a végén ér egyet. akkor azzal hol jártál jól, hogy sosem fértél el benne, 300km vezetés után le akart szakadni a testedről a lábad, nem beszélve, ha neadj isten neked megy valaki, hát nem fogsz úgy járni, mint kubica....
én azt mondom, lehet szépeket találni ebből a tipusból, még ha 18-20 litert is eszik, az már elég forszírozott stílusban sikerülhet, 300K ez gázszett....a 20 liter gáz meg 3200ft= 11.5 liter benya ára...egy swift meg 140nél megeszik 9-10et.....
most nézem az alkatrészárakat:
termosztát: 12K
vízpumpa: 45K
fékpedálgumi: 716
fékbetét: 11600
féktárcsa: 18500
lengéscsillapító: 44800
ezek amik bajosak lehetnek, nyilván nem hetente cseréled őket...
a régebbi luxusautók még mindig jobbak ilyen szinten is, érdemes lenne leülni egy papírra leírni, egy új kisautóra swift- fabia vonalon mit kell költeni 5-6 év alatt... -
dragonfx
veterán
-
#16741888
törölt tag
válasz
tomcsi23 #2673 üzenetére
A8\S8 at is meg lehet ennyiért kapni, de tönkremegy rajta valami, és az utó árát ráköltöd, és akkor a 25literes fogyasztásról nem beszéltem
, őszintén szólva nem tudom kinek éri meg ez az autó, valószínüleg csak olyanok ábárándoznak róla akiknek még soha életükbe nem volt autóják, és nem tudják ez mivel jár, ezt tapasztalatból mondom.
Akik egy ilyet fenn tudak tartani, nem egy 12éves autót vesznek. Max egy drogdeelernek tudom elképzelni, akiknek nem számít a pénz de kell a presztizs, ezért az én szememben ennek nagyobb respectje van mint bármelyik BMWnek.
-
AMD Power
titán
Ez nem orssz úgye?
[link] -
venember83
nagyúr
-
N1
tag
Ezt nem értik meg sokan, hogy ez erős, biztonságos, nem tolakodnak eléd, ha kell akkor 200-as utazótempónál van benne csönd..
Inkább veszik a kávédarálókat, amik mindenben rosszabbak.
Akinek ezek az előnyök nem érik meg azt, hogy 7 liter helyett 14-et eszik, az tényleg járjon műanyag izével.
Az alkatrészárakról annyit, hogy nézzétek már meg, egy márkaszervízben mennyiért cserélnek bármit, bármilyen kocsin..
Ha meg nem ott cserélteted, akkor jó eséllyel garanciabukta van. Nagyon megéri új kiskocsit venni.
[Szerkesztve] -
Retro11
senior tag
Igen csak gondolom tudod te is ennek a fentartása ami kicsit gázos.Nemhiába adják el ennyiért.Mert lassan eljön az idö (Ha még nem jött el) amikor kell cserélni ezt,na meg akkor már azt is,de legyen csak szimplán 1generál mélyen a zsebbe kell nyúlni...Még úgy is ha nem szervízbe csináltattja valaki.
De abba egyetértek,inkább ez mint 1fábia -
Rick4
félisten
válasz
tomcsi23 #2673 üzenetére
szoktam látni ezt a bmw-t, tényleg nagyon szép darab, 1.2 millától kezdődnek, és annyiért meg viccesen jók. ez az ár is ugye a magyar ember nagy köbcentitől való félelme miatt ennyi, külföldön lényegesen többer érnek....tény, hogy meggondolnám egy új fabia helyett....illetve nincs is ezen mit gondolni...felnit eladnám, gázt bele, onnantól nincs miről beszélni...
-
_seth_
veterán
-
tomcsi23
veterán
Ez nem semmi, 2 millkáért.
[link] -
_seth_
veterán
Értem
Az enyémet ha 8000-ig pörgetem.... .... akkor nincs semmi mert a 7000-is már piros sávban van
Akkor majd kiderül a helyszínen -
N1
tag
Mondjuk azt, hogy nekem teljesítményre van optimalizálva a szerkezet
, és mint olyan, a levegő/benzin arány ahhoz van lőve (nem általam, ehhez nem értek), hogy 8000-en is jó legyen a keverék. Ha eltekerik, akkor kétszerese lesz a fogyasztás, összevissza fulladozik és nem megy majd.
Ezt legegyszerűbben azzal lehet elkerülni, hogy egy másik adatait írják be. Na ez így zajlott nekem 6000-ért.
[Szerkesztve] -
_seth_
veterán
Na akkor majd holnap megkérdezem mennyi is pontosan
Katalizátor: van olyan kadett amelyikbe volt már 85-ben is gyárilag de az enyém olyan amelyikbe nem raktak
Az, hogy nem tekergette el a karbit mit jelent? Nekem 1 éve úgy ment át, hogy odamentem, hogy zöldkártya kell és megcsinálták, semmit sem mondtam nekik, nem fizettem többet, most sem fogok -
lorcsi
veterán
[link]
nagyon szép ez az új focus -
BlacKSouL
addikt
Ééééééés, ittvan!: [link] Vegyünk kínait, mer az óccó.
Ettől gyakorlatilag még a '75-ös konstrukciójú kockaladánk is biztonságosabb volt.
[Szerkesztve] -
Rick4
félisten
esetleg aki akar gyorsan pár milliót keresni, itt a lehetőség: [link]
-
Rick4
félisten
-
_seth_
veterán
Egy zöldkártya mennyibe kerül? 85-ös opel kadett 1.3-as autóra érdekelne
(katalziátor nincs benne).
-
fokukac
nagyúr
figyelj, ez egy picit bonyolultabb dolog. most ne menjünk bele. anyám geológus, apám fúrómérnök, én pedig fél évet dolgoztam olajkútnál a szaharában, remélem, elhiszed nekem, hogy ez nem ilyen eccerű.
ez, hogy itt nagy gázvagyon van, jelenleg csupán egy hipotézis. egyáltalán nem biztos, hogy van, és hogy kinyerhető.
[Szerkesztve] -
fokukac
nagyúr
olyan begyöpösödött gondolkodás ez. teljesen mindegy hogy mi kinek a tulajdona. a lényeg, hogy itt alkalmazzon magyarokat, akik után itt fizet járulékot, adót, itt szerez be javakat, stb.
szal igen sok magyar is hasznot húz belőle. egyébként nagyon sok magyar geológus és olajmérnök dolgozik nekik, én pl. családilag is érintett vagyok. -
TexT-BoY
addikt
válasz
hobizoli #2634 üzenetére
''Ha van eleg benzin a hengerterbe kerult levegohoz, akkor nagy baj nem lehet. Gond akkor van ha elszegenyedik a benzin-levego keverek, na akkor aztan megolvadnak dugok, szelepek, hengerfejtomites...''
Ennél a résznél nyugodtan hivatkozz ránk.. nekünk sikerült a padon valo állitgatás közbe elolvasztani a csapágyakat.. ahoyg irtam is.. [link] a képeknél ott a hajtokar..
eeeeeeeehhh hobizoli. ez üt.. és ez nem tul nagy már?
[Szerkesztve] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Dr. Ernő #2633 üzenetére
Ha van eleg benzin a hengerterbe kerult levegohoz, akkor nagy baj nem lehet. Gond akkor van ha elszegenyedik a benzin-levego keverek, na akkor aztan megolvadnak dugok, szelepek, hengerfejtomites...
Teljesitmenyt novelni nem csak a toltonyomas emelesevel lehet, ami valoban igenybeveszi a hengerfejet
Nyilvan egy ijen atepitett autoval nem fog senki 100k km-t elautokazni, nem is az a celja, de alkalomadtan ''odakoszonni'' kivalo.
Persze meg lehet csinalni olyan uzembiztosra is, mint amijen egy gyari cucc, csak az sok-sok ammo
De a gyari setup-k sem alukovidugokbol meg a 4340-s repcsiipari femotvozetbol keszult hajtokarokbol allnak rendszerint, csak a okositott ECU jol vigyaz a motorra. Olcsobb igy. Persze azert van 1-2 olyan erdekes modon filleres dolog, amit okos ECU-vel sem lehet kikerulni, ijen pl a dugohuto olajspriccelo
hobizoli -
Dr. Ernő
tag
válasz
hobizoli #2595 üzenetére
Csak néhány apróság. Az ilyen mértékű teljesítménynövelés óriási igényevétel egy olyan motornak amit jóval kisebb igyénybevételre terveztek és nem lett teljesen az új körülményekhez alakítva. A dugattyú felső felülete a forszírozott teljesítmény okozta terhelések miatt károsodhat, deformálódhat, ami növeli a fogyasztást és csökkenti a teljesítményt. A gyári hengerfejtömítés és a hengerfej a megnövekedett terhelést nem viselik el, a hengerfejtömítés átéghet, a változatlanul hagyott hajókarok a nagyobb nyomaték miatt is extrém terhelésnek vannak kitéve. A féltengelyek is igencsak kaphatnak az áldásból. Ugye ráadásul az autó nem mai darab, egy-két dolgon már túl van, ami szintén nem az anyagszerkezet javára válik. Nem állitom, hogy az autó nem bír ki jónáhány gyorsulást egy kis bohóckodást alkalomadtán, de néhányszor komolyabban meghajtva jönnének elő a problémák.
-
dragonfx
veterán
válasz
fokukac #2622 üzenetére
le egy gyújtózsinórt és amikor felérek meggyujtom.....vajon mennyi idő alatt ér le..ha a kanóc égési sebbessége 3kióméte pe óa
......a vakondok és a tremorsok azvaró tényzője az út 12%ban áll fenn amia sebbességet 35%kal csökkenti.....lentebb már könnyebben terjed az utolsó kilóméteren, így ott 4km/h-val ahalad a begyújtott zsincsi.
Mennyi ideje van a földnek???
Hányad része robban le?
Mennyi a kancó előállítási költsége???
Mindne válasz 2 pontot ér, 3ponttól elégséges a példa megoldása.
Good luck -
Rick4
félisten
válasz
fokukac #2621 üzenetére
csak egy példa, ami ugye itt most aktuális, ez a marha nagy olajmező. látom, elég jól képben vagy , nálunk az újság elég jól felkapta a sztorit. tehát van ez a kanadai cég (TXM Ltd.) aki kigondolta, hogy talán fúrni kellene pár lyukat ezen a környéken. Algyőn ( Szeged mellett) 40 éve jön ki az anyag a földből, de nem túl mélyről, és már nem túl sok. többek között ez a mol egyik legnagyobb lelőhelye. persze a mol vezérek ültek a babérjaikon, zseb megtömve rendesen, ambíció nulla. szóval tavaly idejöttek a kanadaiak, biztos nem viccből, mert a próbafúrások alatt a szlovéniából bérelt fúrócuccok bérleti díja napi 100ezer euro volt, de amíg a mol 2-3ezer méterig tud lemenni ( a marha nagy profitból mindenre tellett, csak komoly fúrócuccokra nem ) addig a kanadai srácok olyan felszerelést hoztak, ami 6ezer méterig lement, meg is lett a nagy lelőhely, tényleg annyi anyagot találtak, hogy most még érdemes a cég részvényeiből venni, mert azt mondják, magyarországnak 100 évre elegendő gázt tudnak felhozni.
-
Rick4
félisten
válasz
fokukac #2613 üzenetére
tehát: a szerb autógáz ára két dologból tevődik össze: a forint- euro- dínár váltás árából, ill a szerb dínárban számított árból. kér hete 31 dínár volt 1 liter gáz, amit 3.0769cel szoroztam, (ennyi a forint- dínár árfolyam) míg múlt héten 35 dínár volt azonos árfolyamnál, ma 37 dínár lett 3.1055ös árfolyamnál. végülis azt sejtem, a ph-n ez csak egyedül nekem fontos....
mindenesetre azt látom a délmagyar c. napilapban, hogy itt már szépen 250 fölé ment az ojró....
-
fokukac
nagyúr
úgy szeretem, hogy ebben az országban mindenki ért m indenhez.
nem a kitermelés kerül igazán sokba, hanem a kutatás.
a kutatás sok pénz, és általában pár %-os esély van csak arra, hogy találnak is valamit.
ja, ez, a legutóbb talált gáz pedig csak egy nagyon spéci technológiával termelhető ki. nem egy csapdában van ugyanis a gáz, amit csak meg kell fúrni, hanem szétszórva, ezért rétegrepesztéssel, föld alatti robbantásokkal akarják egyesíteni. ilyet eddig még csak az a cég csinált a világon, akié a koncesszió (TXM) -
venember83
nagyúr
válasz
lajafix #2614 üzenetére
Nos, nem jotekonysagi cegek, csupan valahogy a benzin/gazolajaremelesek ellenere (ezek az arak meg szepen kusztak felfele 2-3 honaponta mivel ugye ki akartak kuszobolni, h majd az Uniobol mindenki idejon tankolni) a gaz ara maradt ugyanaz. Nem noveltek a gazra eso adoklucsot, kitermelni meg ugyanannyiba kerult mint eddig, azaz sok esetben semmibe, hiszen ez a gaz nyomja ki a koolajat a foldbol, leven hogy ahol koolaj van ott bizony gaz is (forditva persze nem igaz). Legalabbis en igy tudom... Grafikont keresek, de nem igerek semmit.
[Szerkesztve] -
Dumb
senior tag
Mivel sok fifilliárd Ft-ba kerülne a kitermelés, amire nincs elég pénze az államnak állítólag.
-
lajafix
addikt
válasz
venember83 #2610 üzenetére
Akkor ott biztos jótékonysági intézmények az olajcégek. Van valami ábra az utóbbi 2 év román benzináráról? Az időszakos olajáremelkedést hogy küszöbölik ki?
-
Rick4
félisten
válasz
venember83 #2610 üzenetére
épp egy hete romániában 124ért mérték....nem is olyan régen változott, ( bár tény, hogy nem nagy mértékben, tavaly ősszel még 126 volt) mert az új lei miatt kissé varázsoltak az árakkal....anno 98ban még 80ftért adták...
-
Rick4
félisten
ehh....odavan a kánaán.....forint esik, gázár megy fel.....Szerbiában ( még véletlenül sem Szibériában
) már 115ftért mérik...
-
N1
tag
válasz
Aprósólyom #2603 üzenetére
jaj istenem
pedig világos volt hogy hogy érti -
venember83
nagyúr
válasz
Aprósólyom #2603 üzenetére
Nem tetszett erteni az ironiat, meg jo, h teletuzdeltem smileykkal... Meg jo, h Integra ertette.
[Szerkesztve] -
Aprósólyom
addikt
válasz
venember83 #2597 üzenetére
A Hondák nem szarok, ha beszéltél volna már független szervizesekkel, vagy ismernéd a megbízhatósági statisztikákat, akkor tudnád. Az, hogy szlalomversenyen eltörik egy integra féltengelye, pedig lehet tök normális, ha nem valami megerősített változat. Ugyanis egy ilyen erős elsőkerekes járgányt durván ráncigálni jobbra balrra erős gyorsítások közepette, nem csoda ha eltörik. Ennyit azért illik tudni, aki szeret vadulni. Hátsóval lehet. Da hajtott kormányzott kereket erős gyorsítás közben tekergetni...
Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Okos Otthon / Smart Home
- Formula-1
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Linux kezdőknek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Tőzsde és gazdaság
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Think Tank Glass Limo profi fotós hátizsák - Új -
- Ohh! Dell Latitude 7430 "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" -60% i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- Canon Extender RF 2x telekonverter RF objektívekhez - Újszerű -
- DJI Mavic Air 2 Fly More Combo drón szett 3 akkuval, megkímélt állapotban
- Új! Canon CF-R20EP hűtőventilátoros markolat (R5, R6, R5 II, R6 II)
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest