Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • Mangerd

    aktív tag

    válasz Cyno #744 üzenetére

    Elvileg a 3napos pixelgarancia ideje alatt kötelesek azonnal cserélni (persze ha van cserekészülék) hogy utána ők kinek és hova küldik, az téged már nem izgat! (illetve ha 3napon belül bármilyen baja van, ami rendeltetésszerű használat során előjön, akkor is köteles azonnal cserélni, visszafizetni, vagy árkülönbözet fizetéssel másikat adni. Ezt a bolt mondja meg melyiket akarja, de többnyire lehet velük beszélni, ha nem pénzt akarunk vissza. Azt nem szeretik)

    Az általad leírt eljárás akkor van, ha 3napon túl, de a (többnyire 3éves) garancián belül lesz valami baja a gépnek. (és itt nem a pixel hiba, hanem pl: félév után összeugrik és eltünik a kép (mint ex-apóséknak) vagy egy szín) Ekkor felkeresed azt, akitől vetted és közli, hogy mi a teendő.
    Többnyire úgy néz ki, hogy beviszed a csomagolásában a cuccot blokkal, ők azt felviszik kp-i szervízbe, 2-3 hét után vagy rájönnek, hogy mi a baja és megcsinálják, vagy nem jönnek rá és kicserélik (esetleg rájönnek, de nem tudják megcsinálni és ezért cserélik) pár nappal-héttel ezután az új vagy javított szerkezetet átveheted a boltba és mehetsz vele haza. kb 1 hónap múlva újra lesz monitorod... (elvileg kötelesek lennének ez időre egy cserekészüléket biztosítani, de erre leginkább "háááát" meg "...izé..." a válasz)

    Ritka kivétel az említett HP-s dolog. Jönnek elviszik, adják az újat és kész!

    Ami viszont fontos, hogy ha cserekészüléket kapsz, akkor arra ugyanúgy érvényes a 3napos pixelgarancia és a (3éves) garancia. Ha javított, akkor jónak kell lenni (de ha volt pixelhibája azt nem fogják javítani, csak a bejelentett hibát javítják) és érvényes rá a garanciából hátralévő idő + annyi idő, amíg nem volt nálad a monitor!

    Ez lenne a minimum minden nem-élelmiszer termékre, amit elvileg muszáj lenne betartani.
    Ha mégse, akkor lehet fogyasztóvédelemmel meg polgári perrel is próbálkozni, de többe kerülne a hús, mint a leves ezért nem nagyon ijednek meg azok a cégek, akik nem akarják ezeket a szabályokat betartani!

    Sajnos kevesen vannak tisztában a fogyasztókat érintő dolgokkal... :F Ezzel együtt érdemes tudakozódni a kereskedőnél a garanciális feltételektől (te viszed be, vagy ők, az szállítás költsége kit terhel stb.)

    (egy apró pontosítás, a pixelgarancia nem 3napos, hanem 72 órás, ami ugyan 3napra jön ki, de lehet belőle probléma (Pl: reggel vetted és 3.nap este mész vissza, akkor elzavarhatnak))

  • KubanitoS

    veterán

    válasz Cyno #744 üzenetére

    Nálam HP monitor cserénél házhoz jöttek az újjal, a hiba okát meg sem tudták nézni, mivel nem volt jó a gépem, ettől függetlenül mindenféle problémázás nélkül cserélték. Rákérdeztem a pixelhibára, erre azt mondták, ha észreveszem, akkor szóljak be és ugyanígy házhoz jönnek és kicserélik. Jóféle. :)

  • xuldar

    addikt

    válasz Cyno #739 üzenetére

    Ha van pixelgari, a te szempontodból ez nem baj, mert ha kell, azonnal ki tudják cserélni, és legalább elkerülik, hogy feleslegesen bontogassák a cuccot. Sok vevőnek ugye az a baja, hogy bontva van a gyári csomagolás. Ez is teljesen érthető.

Aktív témák

Hirdetés