Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #3696 üzenetére
Szevasz
Igen idáig nagy nehezen el is jutottam, de fogalmam sem voltm hogy milyen fejű csavar fogja alulról a motor tartó karhoz !
Mondjuk ma is gondolkodtam a dolgon és én is arra jutottam, hogy csak imbusz fejű lehet, mert hatlapfejű kulcs nem fér el !
Sokminden összejött tegnap és nagyon ideges voltam, lefáradtam, már lehet nem állok neki mégegyszer, hanem inkább megcsináltatom egy szervízben a bakcserét.Igen, a szervó szivattyúban van egy rugó is a kis szelep előtt, azzal a végével tettem be, aminél van egy kicsi gyűrű formájú mélyedés és abba szépen bele is illeszkedik a rugó, de így viszont a nyitott, fonom szűrővel ellátott vége az befelé van, ami nem biztos, hogy jó !
Igen, néztem az olajszintet a tartályában folyamatosan és pótóltam, amíg foggyott, de mostmár nem fogy és mégsem jó !
Üdv.:
-
Danny_L.hu
tag
-
WillyX
tag
Köszi mindenkinek a segítséget gumi ügyben. Végülis gyári méretűt rendeltem.
Találtam neten egy korrektnek tűnő boltot. Remélem a szállítás is pontos lesz.
Ilyenre esett a választás amúgy: Goodyear UltraGrip 7+
-
Templomegere
senior tag
meg nem mondom már neked hogy meliyk felével megy vissza , de valahol lennie kell egy rugónak is nem ?
a motortartó bakokat :
a bakot 2 csavar rögziti a bölcsőhöz , és a motort 1 csavar rögzíti a bakhoz . a motorból ugye mindkét oldalt lóg kifele az aluminium tartókar a bakokra , na annak a végében vannak a menetek és oda van alulról betekerve a rögzitő csavar . IMBUSZ fejü. Azokat kitekered majd emeled a motort és már hozzá is férsz a bakokhoz. Ennyi .
kormányszervóba nézd meg az olajszintet !!!
-
Batman2
őstag
[link]
No, erről lenne szó !
Ezt melyik végével kell visszatenni ???
Nem emllékszem, hogy vettem ki. -
Batman2
őstag
Templomegere !
Van kettő, azaz kettő problémám !
Egyik, hogy megpróbáltam bakot cserélni, ahogy írtad, a motort a váltó környékén megemelve krokival.
A heylzet az volt, hogy csak akkor elmelkedett el kicsit a bak a váztól, miután nagy nehezen sikerült mindkét csavarját kioldanom, ha nagyon megemeltem !
És fogalmam sincs, hogy alulról, a motortartóhoz milyen csavar fogja, mivel, hogyan tudom azt kioldani !!! ??Ha elemelem a motort, akkor emelkedik a a kerék és azzal a váz is, mivel leveszem róla a motor terhelését, szóval nagyon erőssen kell emelni !
Aztán meg nem tudtam visszacsavarni a bak-rögzítőcsavarokat, mert elmozdult a motor, és vele együtt a bak is !
Eszméletlen szenvedés voltm mire visszakínlóddtam a csvarokat !
Neked hogy megy olyan könnyen, hogy csak megemeled a motort és már cseréled is ???
Másik, hogy lesceréltem az olajat a szervóban.
Azt valaki másmondta, nem Te, hogy nem kell foglalkozni a szervó légtelenítésével, párszor ide-oda tekerem a kormányt, járó motor mellett, végállásig és már kész is !
Nos, nekem nem jött így össze.
Mentem is a járgánnyal egy utat, kínszenvedve a kormány tekerésével, és csak nem akar működni az a szervó !Most vagy fordítva raktam vissza bele a szelept, amit a nagy csavar kioldása után ki lehet belőle venni, vagy nem akar kilevegősödni !
Kész izomlázam lett, mire beálltam, leparkoltam vele.
Mit tudsz mondani, hol rontottam el, mi nem jó !??
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
bokonon #3690 üzenetére
Igen, az rendben van, hogy nagy nyomaték, akkor lehet rá erős áttátelt tenni, ami valóban hosszú fokozatokat és relatíve kicsi fordulatszám ingagadozást jelent a motor esetében, miközben nagy sebesség tartomámnyokat fog át, ez igaz.
Viszont mindenképpen gazdaságosabban lehet közlekedni több fokozattal, mivel minden motornak, akármilyen nagy is és akármekkora is a nyomatéka, van egy adott fordulatszám értéke, ahol a ledaott nyomaték csúcsa van, és azon a fordulaton a legideálisabb közlekedni, mivel ott a legnagyobb az adott motor hatékonysága, vagyis ott fogyaszt legkevesebbet !
Szóval azért a min. 4 fokozat nem árt.
És igaz, hogy az amcsiknak tök mindegy, hogy mennyit fogyaszt a jáárgány és mennyire hatékony, stb. de azért manapság már arrafelé is lényegesebb kérdés, mivel feléjük is csak emelkedett az üzemanyag ára, igaz az még mindíg csak 120-130 forint körül van átszámítva, és ők ráadásul gallonban mérnek, ami pedig valami 2.4l körül van !!!
Szóval sír a szájuk, de közben baromira sokat pazarolnak !
Tudom, mert voltam kinn személyesen.Üdv.:
-
Batman2
őstag
Én nem jutottam el odáig, hogy vegyek egy benzines mérőórát és megnézzem a kapcsolását, de valóban, ha azt megrajzoltátok, akkor tényleg érthetővé válik, az egyes alkatrészek funkciójának és működésének ismeretében tényleg lehet sejteni, hogy milyen jellel tud dolgozni, illetve, hogy mit csinál a jellel.
Ez szép munka volt !!! -
ATA123
csendes tag
válasz
Batman2 #3689 üzenetére
Akkor ezek szerint jól sikerült
!
A generátorról jövő szinusz jel azért alkalmas a műszer pontos meghajtására,mert a fordulatszámmérő benenetén a nyáklapon mindjárt egy dióda van,ami a szinusz pozitív részét levágja.Így a műszerre negatív najdnem négyszögjel érkezik a benzines megszakítóhoz hasonlóan.Ezekre mi is csak akkor jöttünk rá,amikor visszarajzoltuk az áramkör kapcsolási rajzát.Így már érthető volt,hogy melyik alkatrész mi célt szolgál.
Amúgy halkan jegyezném meg a szervízbenn történt hitelesítés során kiderült,hogy az így átalakított fordulatszámmérő hajszálpontos! -
bokonon
csendes tag
válasz
Batman2 #3687 üzenetére
Pont a nagy és nyomatékos motorokhoz elég a minél kevesebb sebességfokozat. Nagy amcsi autók 6500 cm3 motorjait is csak 3 sebességes váltóval szerelték/szerelik, nem véletlenül... A lényeg az, hogy a nyomatékgörbe minél "laposabb" legyen, tehát széles fordulatszámban legyen használható a motor. Gyenge (pl régi dízel) vagy a környezetvédelem/fogyasztás miatt megkínzott modern (pl a céges Ford Mondo 2.2 TDCI-m) motorok csak egy szük sávban müködnek optimálisan - ezért kell a több sebesség... az meg egy dolog, hogy milyen marketingszöveggel adják el a hatfokozatú váltót, de a lényeg ez. Villanymotorhoz pl egyáltalán nem kell sebváltó.
-
Batman2
őstag
Teljesen igaz és teljesen érthető szerintem minden !!!
Én is régóta gondolkodtam már ezen a témán, dízelbe fordulatszám mérő, de mindíg megakadtam a jelforráson, és valahogy a generátor, mint jelforrás lehetősége nem esett le.
Pedig teljesen logikus !
A három fázisú, váltakozó áramú generátor, ami a régebbi, kétütemű trabantokon kívül a legtőbb autóban adja az áramellátást, tényleg alkalmas lehet erre.
A háorm fázis egymáshoz képest 120 fokos szöget zárnak be, vagyis minden harmad generátor tengely fordulatra esik egy szinusz hullám csúcs, vagyis ebben az esetben jel !
Szóval egy fázis az fordulatonként egy impulzust ad le., Csak annyi a probláma, amit a márnők úrral szépen megoldottatok, hogy a generátor gyorsító áttétellel van a motor főtengelyével összekapcsolva, szóval olyan 2.3-2.5 szörös körüli fordulattal teker a motorhoz képest.
Ezt kellett leredukálni, mert emiatt mért a műszer átalakítás nélkül sokkal többet a kelleténél !
Mondjuk azzal magamtólle azért nem lettem volna tisztában, hogy a generátor által előállított színusz hullám az alkalmas a megszakító által előállított impulzust helyettesíteni és képes működtetni a fordulatszámmérőt.
Igaz, én nem is vagyok szakember, legalábbis elektronikai, csak lelkes amatőr.Amin én gondolkodtam az egy más megoldás lenne.
Pontosan az előtöltés mérő műszerből kiindulva, egy piezo érzékelőt gondoltam rátenni az egyes befecskendező csőre és annak a jelével lehetne meghajtani a műszert, persze megfelelő jelszint-illesztés mellett.
Ez a jel elméletileg direktben alkalmas a műszer meghajtására, mivel az impulzus mindíg fordulatszámonként 1.
Azt nem tudom, hogy ebben az esetben a skálát kellene e módosítani, de elgondolásom szerint nem feltétlen, legfeljebb sohasem fogja elérni a 7000-et !Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
!Overdose! #3675 üzenetére
Az nem semmi !!!
Mondjuk a 3 sebesség a elég kevésnek tűnik, legalábbis nem igaznén lehetett feltételezem túl gazdaságosan menni vele, legfeljebb ha minden fokozatban az ideális fordulatszám körül járattad.
Ahoz a 300LE-höz elkellett volna már legalább vagy 5 fokozatú, vagy méginkább 6-os váltó ! -
ATA123
csendes tag
Sziasztok!
Ha diesel autódba fordulatszámmérőt szeretnél,akkor ezt mindenkép olvassátok el!
Sikerült megoldanom a 123 benzines fordulatszámmérő átalakítását,és egyszerű beszerelését DIESEL autóba.Részletes beszerelési útmutatót készítettem,képekkel illusztrálva,amit ezen az oldalon találtok meg.Mivel nagyon sok utánajárással,és munkámmal járt remélem meglesztek elégedve,és érdeklődéssel fogadjátok.
A cikk itt található:www.w123club.hu oldalon a Cikkek-Kiegészítők rovatban -
qdak
addikt
válasz
Templomegere #3684 üzenetére
,meg a többieknek is: majd még kiderül mi lesz, még alakul le7 megbarátkozok az automatával mert a w126 ot nagyon szeretm, vagy lesz vmi ujjab példány, köszi az infokat
-
Puttyos
csendes tag
Hát őszintén szólva, én is fújoltam az automatára, amíg nem lett egy ilyen autóm. A 126-ost el nem tudnám képzelni manuálváltóval. Na meg mostmár nem is szeretek manuálos autóval menni, annyira megszoktam az autómatát, hogy a múltkor a céges kistehert enyhén elbambult állapotban, be akartam tenni rükverzbe kuplung nélkül és csak néztem hogy miért recseg és miért nem veszi be.
Annyira jó, hogy nagyon könnyű megszokni.
-
qdak
addikt
válasz
Templomegere #3680 üzenetére
aham a w126 2.8 manuál váltóját, ez szivás : ( ha nem megy fel rá.
Der Bosss hát nem nagyon hajlok az automata felé
majd még kiderül!
-
-
-
Der Bosss
csendes tag
válasz
Templomegere #3671 üzenetére
Ismerős a szitu.
Én is sokáig, tele szájjal szidtam az automata váltót...aztán vettem (szintén kényszerűségből) egy SAAB 9000-t, amibe automata volt.
Ma már nem értem, miért nem CSAK ilyen váltóval gyártják a kocsikat, főleg a kis, női autókat. -
qdak
addikt
válasz
Templomegere #3671 üzenetére
értem, hát én sem nagyon vok oda érte, 2 féle gázpedál állást ismer
és vmi ujjabét pl 124 esét ? vagy nem nagyon vágom h mitöl függ h bele le7 e tenni ?, de sokszor olvastam h tuning autoban full más váltó van.
a 2.8 asét meg tényleg hamar megölné ?Batman2 az durva 1 esben ? lol
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #3671 üzenetére
Az 500-asban az egyes fokozat maximuma 90, vagy 110 körüli ??
Valami ilyesmit láttam múltkorában egy w126-osban a km órájában jelölve !!! -
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #3671 üzenetére
Automatában egyáltalán gyártottak ezekhez a régebbiekhez (értem 115, 116, 123, 124, 126) 5 fokozatú váltót ??
Én eddig csak négyfokozatúval találkoztam, csak manuálban olvastam 5-öset.Amúgy én is manuál párti vagyok, ha lehet ezt egyáltalán így mondani.
Egészen biztos, hogy nagyon rá lehet szokni egy jól működő automata váltóra, nekem egyszerűen nem olyan adódott és szeretek váltani ( persze csak amikor van értelme, össze-vissza nem ), szóval számomra az is hozzá tartozik a vezetés élményéhez.
Amúgy lehet, az automatával gyorsabban lehet gyorsulni, ha valakinek arra vágyik éppen és azért azt is jó lehet hallgatni, ahogy váltogat alattad !Mondjuk ott a kuplung rendszer teljesen más, és lehet, több, finomabb az átmenet fordulatszám változás tekintetében a fokozatok között ( természetesen csak jó automata esetében ), így lehet, a motornak is jobb, kevesebbet kopik, és kevesebbszer pörög szélsőséges fordulatszámokon, illetve kisebb a fordulatszám ingadozás (min. - max.)
Üdv.:
-
Templomegere
senior tag
azt így egy menetpróba alatt úgy sem fogod kiismerni , megszokni , ahhoz venni kell egy automata váltós autót , és használni . Van egy két olyan barátom aki 35 évig azt mondta hogy automata váltós kocsit soha ......... 1 éve végül is kényszerűségből de ilyet vett . Azóta nem lehet rábeszélni hogy kézi váltóst vezessen . Pedig egy állat és csak 2 féle gázpedál állást ismer
4 gangos
-
qdak
addikt
válasz
Templomegere #3669 üzenetére
aham a tiedét, vagy 1 másik automatát, h mien, de én annyira megszoktam már a simát
amúgy a 116-os manuál váltója az 4 v. 5 gang-os ?
-
Templomegere
senior tag
válasz
bokonon #3664 üzenetére
kasztni , eddig mindenkivel őszinte voltam , ezért már párszor megszívtam . Tehát az autó hibátlan .................
( hátsó lökös fölött , a hátsó kerék után kezd hólyagosodni , az autót anno azért vettem meg mert jó alap volt a felújításra , kasztni és a fényezés maradt már csak hátra) , DE KIEMELVÉN ÍRNÁM HOGY ÍGY IS MINDEN GOND NÉLKÜL HASZNÁLHATÓ A MINDENNAPOKRA , SZÉGYENKEZNI NEM KELL VELE . KB úgy néz ki mint egy 1981 autó ki szokott nézni . a fényképeket nézve gyönyörű , az életben közelről szemlélve azért akad rajta hiba
-
qdak
addikt
válasz
Templomegere #3666 üzenetére
hát igen ezekszerint ki kéne probálnom
ha más nem meg marad az v 1 2.8 as manual vagy 124 power
-
Templomegere
senior tag
a régi 116-os merciken volt még kézi váltó a V8-on . ha tudsz szerezni váltót kuliszát , kuplungot tárcsát , pedálsort munkahengereket . akkor ki lehet cserélni . De badarság .
Ezzel az automatával is lehet hatalmasat menni , csak ki kell ismerni .
És lehet állítani is a váltás idején és minőségén . Egy biztos , én imádom és a w126 nem lenne w126 ha nem automata váltó lenne benne. -
bokonon
csendes tag
válasz
Templomegere #3619 üzenetére
Nagyon szép és jó áron is adod.
Kasztni milyen állapotban van? -
bokonon
csendes tag
Merci automata váltónál nincs jobb:
-ha nyugodtan nyomod, szépen kapcsolgat fel
-ha szerinted hamarad kellene feljebb kapcsolni, leveszed egy pillanatra a lábad a gázról és felvált
-ha gyorsítani akarsz, nyomsz neki egy padlót és visszavált
Ennyi. És ha jó a váltód, mindezt úgy teszi, hogy szinte észre sem veszed. Ki kell próbálni -
qdak
addikt
válasz
!Overdose! #3660 üzenetére
a régieket eléggé tulméretezték ha lesz $ tuti meg probálom 4 sebességes automata az nem fair nekem, hogy váltazs automatával ? m mint automatát vezetnem ? vagy alapbol vezetni ?
-
CYBERIA
őstag
Háj!
Valaki tervezi esetleg (rajtam kívül), hogy Kecskemétre megy dolgozni a MB gyárba?
-
fecosan
csendes tag
válasz
Templomegere #3645 üzenetére
Balázsom sztem mindketten tisztában vagyunk hogy mennyit dolgoztál rajt hisz mindig nyomon követem hogy mit dolgozol rajt általában nem?legalább is mikor a garázsnál voltál.meg beszéltünk ios rola de sajna akor sincs annyi a zsebbe .
bár lenne akkor a mergát tuningolnám belöle vagy mást. -
Puttyos
csendes tag
válasz
Templomegere #3619 üzenetére
Fúúú, nem mondod, hogy eladod ezt a gyönyörűséget. Nagyon jó áron kínálod! Biztosan nagyon jól jár, aki megveszi. Ha lenne most ennyi pénzem, tutira vevő lennék, de sajna nincs pedig.......
. Na meg az átírás a jelenleginél is elég fájdalmas volt, hát még ennél mennyi lenne.
Húú, de sajnálom.
-
-
WillyX
tag
válasz
!Overdose! #3649 üzenetére
Köszi. Ezek szerint eddig rosszul gondolkodtam a gumikról. Azt hittem, hogy az első szám egyedül csak a szélességet határozza meg, nem pedig a magasságot is.
-
stpotty
tag
Hello,
szerintem nem jobban hasítja a havat, hanem a kissebb felület miatt jobban "tapad" elvileg.
p
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- LG 77G3 - 77" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Acer Nitro 5 -AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i7-11800H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD -RTX 3050 - Garancia
- Samsung Galaxy A15 5G / 6/128GB / Gyári független / 12 hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest