Hirdetés
- Milyen processzort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- OLED TV topic
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi haladó szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen házat vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Autóvásárlás előtt állok! Mivel mindig is kedvenceim volnak az igazi német autók és motork, ezért a Mercesesek felé vettem az irányt! Mivel a családomban nics német járágny, csak Suzuki, Alfa, Ford, meg VW, így itt kérnék segítséget! Mercit keresek, elsősorban dieselt, és maximum 2 ezer köbcentiset! Az ár 300 ezer forint körül lenne meghatározva, de ha szép állpotú az autó, akkor 400-ig is elmegyek! Én az 1984-89-es 190D-ket néztem! Tehát mit nézzek az autón, és mennyi az átlagos futásteljesítmény! Esetleg ajánlást kérhetek?
-
Batman2
őstag
válasz
Der Bosss #5298 üzenetére
A kilóméteróra és a fordulatszámmérő nem egy helyről kapják a "jelet" !
A kilóméteróra mechanikailag kapja a "jelet", a sebességváltó ház oldalában van a kilóméterspiorál csatlakozása, onnan viszi a váltó utáni fordulatot az órához, egy bowden huzalhoz hasonló kábelen át !
A fordulatszámmérő pedig elektromos jellel dolgozik, benzinesnél tlán a gyujtótraforól kapja a jelet, elvégre az minden egyes henger robbanásakor kap egy áram impulzust, ami értelemszerűen fordulatszámfüggő, tehát alkalmas a mérés alapjául szolgáló jel szolgáltatására !
És ezekből az impulzusokból, az impulzusok gyakoriságából hozza össze az óra elektronikája a mutatós műszerén jelzett értéket !Szóval a fordulatszámmérő elektronikailag nincsen bekötve, vagy kontakthiba van valahol !
Nézdd végig a kébelét !Üdv.:
-
Der Bosss
csendes tag
Sziasztok!
Van egy megfejtendő feladványom. 124-es, benzines, 2000-es.
Méri a megtett kilométert, méri azt is, hogy mennyivel megyek, de nincs fordulatszám mérése, a mutató teljesen impotens.
Mi lehet a hiba oka? -
Batman2
őstag
Hi
No, megcsináltam nagybátyjám segítségével az egész kipufogó rendszer cseréjét és generálozását !!!
Jóval nagyobb meló volt, mint elgondoltam !
Gondoltam, hogy leszedjük a régit, összeszedem az elemeketm, összeállítom, összeszerelem, és feszerelem, mindez meg is van egy teljes nap alatt.
Jó, mondjuk nem teljes napokat dolgoztam rajta, csak félnapokat, mert az aknás panelgarázsban, aminek fekete zsurkolt lapos tejeteje van és egész nap, nepkeltétől-napnyugtáig süti a nap, elég nehéz bírni a klímát, pláne ebben a jó kis kánikulában.
Végülsi 5 nap lett, mindennel együtt.
Kicseréltem a két dobot két jó állapotú használtra, a köztük levő csőszakaszba be kellett még iktatni egy megfelelő ívű kb. 20 centis toldást,
aztán vadiújra lett cserélve a leömlő és a középső dob és az új leömlő közés is be kellett toldani egy nem szimmetrikus S alakban meghajlított, kb. 70 centis csőszakaszt, így állt össze az egész rendszer.Cseréltem a négy gumi-tartógyűrűt, a két gumi kipufogó támasztót és rendbe tettem az első cső rögzítőt is, ami a váltóház aljára van szerelve.
2 gumikorongot kellett bele faragni és helyre kellett tenni a tartó villa ívét, mert kicsit deformált volt.Összesen hat helyen heggesztettem, ebből 4 csőösszerakás, kettő pedig meghajlítás miatti bevágás beheggesztése volt.
Az utolsó 2 csőösszerakást már a járgány alatt csináltam, az nagyon vacak volt, nehezen ment.
Mindenzt egy mezei ív heggesztővel végeztem és minden heggesztési varratot körbekentem kipufogó tömítő pasztával is, és az egész le lett fújva hőálló ezüsttel.Most nem jön be füst az utastérbe és alig van hangja, néha minimális rezonáció előfordul, ami lehet, hogy a hátsó dob elülső kitámasztója és a nyomtávtartó rúd összeéréséből lehet, mivel a kitámasztó vagy egy centivel odébb van, mint kellene, de már nem volt erőm, sem időm levágni és odébb heggeszteni.
A cső összeillesztéseket bevágásokkal végeztem, az egyik véget a bevágásoknál összenyomtam kissé, a másikat pedig kitágítottam és így egymásba dugtam azokat, majd bevarrtam a réseket.
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
ákos123 #5292 üzenetére
Szevasz
Régen hallottunk felőled !
Csak akkor jársz erre, ha baj van !?
Háát, ez bizony komoly probléma.
Szerintem értekezdd meg a szerlőddel, hogy mit lehet kezdeni a jelenlegi besült motor alkatrészeivel, értem ez alatt, hogy felújítható e, nincs e olyan károsodása, ami kizáró ok !!!
Szemrevételezze a hengerfejet, ha esetleg repedés keletkezett benne, akkor az már valszeg kuka,
a motorblokkot, mennyire pörkölődött meg a fala, esetleges sérülés, repedés van e, ha igen, akkor az is kuka,
a főtengelyt, hogy leszedhetőek e egyáltalán a rásült csapágyak, és ha igen, akkor felújítható e még, nem túl nagy esetleg már a kopása, esetleges repedés, deformáció nem keletkezett e rajta !?
A hajtókarok nem görbültek e el, a dugattyúk megszorulása miatt,
a vezérműtengely ép e, nem rágódott e nagyon be az olaj nélküli menettől !Ha az alapok jók, akkor alkatrész cserével és marással, köszörüléssel javítható a motor, akarom mondani, felújítható, mert itt már csak az jöhet szóba, a teljes felújítás !!!
Mivel Te sokat használod a járgányt, így ha felújítható, akkor ezt a megoldást javaslom Neked, mivel egy jól felújított motor, még közepes minőségű alkatrészekkel is sokáig eljárhat még !Ha az említett kritikus hibák miatt nem újítható fel, akkor érdemes utána nézned egy használt motornak, és motorscerével orvosolni a problémát, de az lutri, hacsak még nem beszerelt állapotban van az a motor, amit meg tudsz venni és így még ki lehet próbálni, legalábbis beindítani, járatani, ha nem is menni a járgánnyal !
A felújítás alapesetben persely csere (3-4000/db.), dugattyú csere-gyűrűkkel (8000/db), főtengely szablyozás (köszörülés), csapágygarnitúra csere (hajtókar csapágyak, fötengely csapágyak, stb.),
szelepűlés utánmarás, szeleptányér szabályozás, ha már nem lehetséges, akkor szelepcsere (2000/db körül, inkább a kipufogókra jellemző), szelepvezető csere, szelepszár szimmering csere, vezérműtengely szabályozás, csapágyazás, hengerfej, és motorblokk köszörülés, hengerfej tömítés csere (6000Ft körül), szelepház tömítés csere (2000ft körül),
végül beállítások !
Az olajpumpát azt természetesen cserélni kell, ha az volt a bűnös, az plusz.Az is kérdés, hogy az adagoló milyen állapotban van az olaj nélküli működéstől, egy padon való bevizsgáltatása lenne szükséges !
A porlasztó csúcsok ellenőrzése, cseréje (16000Ft körül/4db), ha beégtek,
ha pedig összesültek a házak, nem lehet szétszedni, az teljes csere, ami már drága (60000Ft/4db)Nekem az egész felújítás, az említett alapesetben végzendő csrékkel és munkákkal volt összesen 250ezer, 2 éve.
Üdv.:
-
ákos123
csendes tag
Basszus tegnap megfőztem a motort
Kézeld el, megyek a 4-en egyszer csak megállt az egész és ELFOGYOTT AZ OLAJ
kivagyok, nincs autó,
Megszorult a motor hiába húzattam nem moccant a főtengely berágott a szerelő aszonta behalt az olajszivattyú a csapágyak beg rásültek a tengelyre.mit tegyek ?
vegyek egy donort és megcsináltassam vagy lízingeljek egy használt suzukit?
Totál kész vagyok -
Batman2
őstag
Biztosan nem velem beszélted !
Az ötös váltóval egészen biztosan takarékosabb mindegyik járgány, mert a motor alacsonyabb fordulatszámon pöröghet ugyanolyan tempó mellett, és ezáltal a motor összes alkatrésze is alacosnyabb fordulaton jár, kisebb surlódás kisebb ellenállás, kevesebb energiaveszteség (hengerek-dugyattúk, vezérműlánc - kevesebb surlódási veszteség, vízpumpa, üzemanyag pumpa, olajpumpa, ha van klimakompresszor - kisebb ellenállás a lassabb folyadék keringtetés, továbbitás miatt !!!)
Ez egyedül a w123 200D-nél kérdés valamennyire, aminek a legkisebb a nyomatéka, de azért ott is egy folyamatos 100-110-es tempóval még igencsak képes az 5. fokozatban is meghajtani a járgányt, és mivel ez pörög a legjobban kicsi nyomaték miatti pörgős áttételezés folytán, ennél számít a legtöbbet, ha bírja.
Üdv.:
-
Vazallus
tag
A merci milyen navigációs cd-t tud kezelni?
-
Batman2
őstag
Valszeg 4-es az autómata, de lehet, hogy külön igényre annál már 5-ösben is van.
Én jól megvagyok a kézivel, nem merült fel igényem a jóval bonyolultabb és valszeg érzékenyebb autómatára, viszont a négyes kézimet szivesen lecserélném egy ötös kézire, az jó lenne, csak nagy macera, meg azért nem is két fillér.
-
Batman2
őstag
Mindenki fogyelmébe ajánlom a következő kis áramkört !
Rendszer, vagy akku-feszültség jelző: [link]
A kapcsolás kiválóan alkalmas, bekötés szerint, az autó rendszer feszültségének, vagy közvetlen az ekku feszültségének folyamatos jelzésére 3 színű LEDsor kijelző által !
Bármilyen autóba, motorba, egyéb járműbe, nem csak Mercedesbe !
Megelőzhetőek, illetve felderítehtőek vele a különféle elektronikai poroblémák a járgányokban: érintkezési hibák, oxidos, nagy ellenállású csatlakozások okozta nagy feszültségesés, különböző terhelések megjelenése, megszünése, az akku efszültség állapota, a generátor folyamatos menet közbeni mőködése !!!
A kapcsolást saját magam készítem, igény szerint,
az ára 3000 HUF,
készreszerelten, a felhasználás módjától függő feszültség-tartományra beállítva.
-
Babszivacs
csendes tag
válasz
Danny_L.hu #5280 üzenetére
okés szuper.
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Babszivacs #5279 üzenetére
Akár az is jó, de tolómérővel még jobb lenne. Amúgy mm-ben ha leírod a méretét és a fent említed képet elkészíted már azzal is kint vagyok abból a bizonyosból
.
-
Babszivacs
csendes tag
válasz
Danny_L.hu #5276 üzenetére
hi
ne haragudj de nem tudtam megcsinálni.nagyon elfoglalt voltam.
de amugy simán csináljak róla képet egy mérőszalaggal mérve közben az ugy jo? -
qdak
addikt
-
előember
újonc
Sziasztok!
Egy mercis kérdésem volna...
Egy korai E osztályú Merci gyárinak tűnő levehető vonóhorgát szeretném levenni, a biztosítókereket eltekertem, de valszeg amióta rátették azóta rajta van...
A gépkönyv szerint egy függöleges csap van feldugva és alul két karmon támaszkodik (ilyet a neten nem találtam még)
Sajnos az alsó talpa alu így nem szívesen törném el.Merre üssem-veszítsem?
Köszi.
üdv.: előember -
Danny_L.hu
tag
válasz
Babszivacs #5275 üzenetére
Oksi köszi
-
Babszivacs
csendes tag
szia
igen holnap megpróbálom
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Babszivacs #5272 üzenetére
Hello
Feltod akkor tenni a csavarról egy képet meg a méreteket? Köszi
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi szépen !
Igen, közben megtudtam én is, ahogy mondod, a középső az ellenörző és betöltő, az oldalsó-alsó a leeresztő és a legfelső, csőcsonkos pedig egy szellőző szelep állítólag, bár az nekem tele van tömve gumival, szóval már valszeg funkcióját vesztette.
Vettem egy liter 80w90-es hajtóműolajat, azt teszem bele, igaz, télen lehet kicsit dermedni fog, de legalább nyáron is keni megfelelően a kopott alkatrészeket, elég vastag ahoz.
Üdv.:
-
Izi_25
csendes tag
válasz
Batman2 #5269 üzenetére
Heló!
A difin a kozépső az szerintem az ellenőrző csavar. A felsőkről fogalmam sincs.
Ezt onnan tudom, hogy múltkor iszonyatos ropogás, patogás jött a hátsó futóművemből. El sem tudtam képzelni mi az, először a lengéscsillapitóra gyanakodtam, de mikor vasuti átjárón nem ropogott, viszont kanyarban igen, akkor mindjárt tudtam hogy a difi.
16-os középső imbusz ki - hypoidgetrieböl 2 dcl feltölt - irány a próbaút. Semmi, semmi morgás, pattogás, ropogás. Segitett neki. És csak addig nyomtam bele az olajat fecskendővel, mig nem kezdett belőle folyni. Úgyhogy biztosan nincs tele a difi szinültig olajjal. -
Batman2
őstag
Más !
A differenciálműnél nekem van egy imbusz csavar az legalsó részén, de oldalt, aztán van egy középen, ferdén hátrafelé és van még valami hatlapaljú, 1,5-2cm magas, gumival beöntött valami, körülötte kicsit olajkoszos csavar !!!
Akkor most a 3 közül melyik micsoda ???
Az alsó az tisztasor,
az a kérdés, hogy a középső a betöltő és addig kell legyen a szint, tehát félig kell tele legyen olajjal, vagy pedig a felső a betöltő, és totál tele kell legyen olajjal, a középső csak szint ellenörző ???Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #5263 üzenetére
Mindössze 0,7bar a szokásos nyomás ???
Ennyi plusz már elég ??
Jó, igaz, az tuning volt, youtube-on láttam olyan Mitsubishit, aminek állítólag 10 bar max. töltőnyomása volt, így volt vagy 1000LE a teljesítménye !
A 0,7-et szerintem nem olyan nehéz összehozni !
Egy jobb porszívót át kellene alakítani, esetleg kicsit feltuningolni !
Végülis, ha már csak egy pici plusz nyomást öszehozok, már azzal is elérek valamit, ha más nem a légszűrő ellenállását visszanyerem.
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
Babszivacs #5264 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !!!
Akkor az gondolom, nem a főút mellett van közvetlen, mert sosem találkoztam még vele, pedig szoktam Miskolcra járni Nyéken keresztül !De megkeresem.
Üdv.:
-
fecosan
csendes tag
Szevasztok!Van valakinek Veszprém megyében szervó tartoja
lyan amire fel lehet tenni a gázolajszüröt is.nekem ma eltört
és igy ...........nehéz kormányozni ha nincs szervo.köszi a segétséget
S.O.S -
Babszivacs
csendes tag
hi
találtam egy jó bontót.
150 merci van szétbontva.
pl:ajtónyitás határoló is van 3000/db
belső kilincs 1000/db
ELSŐ KÖNYÖKLŐ tobb db is 5-8000/db
érdemes megkérdezni
Nyékládháza, Miskolc mellett.csak hétköznap
0620 333 5762 -
t.zsolti
tag
válasz
Batman2 #5260 üzenetére
elektromos meghajtást nem használnak mert nagy az áramfelvéterle és a töltönyomás 0.3bar (ventillátor ) az 1-2bar töltőnyomás még turbófeltöltővel elérhető de az mák kemény töltésnek minősül( mivel a normál 0.7bar körül van )
kompresszor vagy ventillátor,mert az utóbbit láttam a racing bazáron kb 40e-ért -
t.zsolti
tag
válasz
Batman2 #5258 üzenetére
turbó 30%+
köztes hűtő 30%+ kb
és kell egy turbos adagoló ani a töltőnyomás növekedésére töbletüzemanyagot ad a motornak,a szívóD adagolón nincs ilyen
a 240-es adagoló is esetleg csak többet nyom de nem akkor amikor kell hanem mindig.
a mostani adagolódót is lehet úgy állítani ,hogy többet nyomjon de füstölni fog mert nincs több levegő a füstmentes égéshez. -
Üdv mindenki.
Egyik ismerősömnek lenne eladó Tuning and Stereo magazinjai.
2005.08-2009.04-ik számig mind megvan kivéve a 2005.09-ikei száma.
Akit érdekel a dolog az keressen meg PÜ-ben vagy esetleg telefonáljon.
Képeket tudok készíteni kérés esetén.
A magazinok jó állapotban vannak. -
Batman2
őstag
válasz
Danny_L.hu #5259 üzenetére
Igen, azért írtam, hogy csak akkor működne hosszabb távon, ha nem használnánk ki a plusz energiát, nem terehelnénk teljesen le a motort, akkor még nem lenne olyan nagy probléma szerintem a plusz hő, ami keletkezik !
Egyébként ezért is gondoltam egy villanymotoros sűrítőre, ygak kompresszros megoldásra, mert az 1-2 bar plusz nyomást simán létre tud hozni, nincs jelentős hőmérséklet növekedés, mivel nem melegszik fel a töltőlevegő a forró kipufogó gáz által, szóval ezzel csak nyerni lehetne, alacsony fordulatokon mindenképpen hatásos lenne,
a másik előnye pedig az lenne egy hagyományos, kipufogó gáz hajtotta turbó töltővel szemben, hogy itt a vezérlést adhatná a gézpedál, vagyis milhelyst lenyomjuk, a villanymotor azonnal felpörög a megfelelő értékre és rögtön rendelkezésre áll a levegő többlet, nem csak késleltetve, mint a hagyámányos megoldásnál !Ez éppen gyorsításkor nagyon sokat számítana, mivel az azonnal rendelkezésre álló levegő többletben a gyorsításkori üzemanyag többlet is jól tudna elégni, kevesebb kormolás, és jobb energia hasznosítás,
jobb gyorsulás és alacsonyabb fogyasztás !!!Csak ilyen kompresszort nehéz lelni, emi teljesíti azt a légszállítási mennyiséget, ami szükséges a mi motorunknak !!!
Legfeljebb egy újabb járgány bontott kompresszorával.
Üdv.:
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Batman2 #5258 üzenetére
Sztem bőven elég lenne neki egy 0,3 baros töltőnyomás, az még akkora melegedési problémákat nem hiszem hogy okozna. Tudtommal a 300TDT motoroknál volt egy olajfurat ami alulról hűtötte a dugattyúkat motorolajjal. A 200D-nél ilyen nincs max ha valaki csinál bele olajjáratot, de paraszti ésszel is nem egyszerű játéknak tűnik.
-
Batman2
őstag
válasz
Danny_L.hu #5255 üzenetére
Turbótöltővel és intercoolerrel simán lehetne egy 123-200D 60LE-rejéből 90LE-t csinálni, legfeljebb ha meg is hajtaná valaki, túl erősen kihasználná a plusz lóerőt akkor melegedési, extrémebb esetben összesülési problémák jelentkeznének !
De ha csak szépen szolidan használnánk ki, egy-két intenzívebb gyorsítás, aztán laza menet tovább, akkor bírná, ez lesősorban a városi dinamika javítására lenne jó, nem a végsebesség növelésére, mivel azt sem fordulatszám miatt, sem a túlzott melegedés miatt nem bírná és akkor tényleg összesülne, és idő előtt szétkopna !!!
Mondjuk jelentős plusz sebességet már csak azért is nehéz lenne belőle kiszedni, mivel a 200-as adagolója nem képes lényegesen több üzemanyagot szállítani, legfeljebb egy kicsivel, esetleg ha egy 240-es adagolót tennénk rá, akkor tudnánk biztosítnai a plusz kaját a plusz levegőhöz és a plusz erőhöz.
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
Danny_L.hu #5255 üzenetére
bocs, látom már elment egyszer
-
Batman2
őstag
válasz
Danny_L.hu #5255 üzenetére
Igen, a sima turbódízel 1,8-as motor volt 75 LE,
és a turbótöltő és a motor közé iktatva még egy levegő hűtőt is (intercooler) akkor lett belőle 89LE !Viszont a 123-as turbótöltő és motor együttese intercooler nélkül szintén, mint az alap Ford változat és így tudott többet,
azt sajna már nemigen tudjuk meg, hogy a123-as 300-as turbódízel milyen lett volna intercooler beépítésével, legfelejbb ha megcsinálja valaki !Ha annyi pénzem és helyem lenne, mint amennyi nincs, akkor építenék 200-ad turbódízelt is és 300-as intercolerrel egybekötött turbódízelt is kiváncsiságból, hogy hogyan húzna, hogyan menne !!!
De ez pesze csak marad álmodozás, legfeljebb ha páran összefognánk, aztán kinek milye van, ki mit tud felajánlani a alapon a kísérlet és kiváncsiság oltárán, és összehoznánk egy közös fejlesztésű járgányt !!!
Üdv.:
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Batman2 #5253 üzenetére
Jah látom te is írtad jól van
. Hát ami az új Sierrákban volt az kalap szar az 1.8TD. A Mondeoban kicsit módosítottak már ezen, de kinézetre elég nagy a hasonlóság, de valahonnan csak összekapartak némi lóerót még pluszba
. A hangja viszont csodás, főleg 3000-től. Jajj de szerettem...
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Batman2 #5252 üzenetére
A 2.3-as Sierra szívójáról tudnék mesélni eleget, 5 évig volt nekünk olyan autó. Nem volt rossz, de lomha volt nagyon. 1.8TD-hez meg az 1-es mondeoban volt szerencsénk, 88LE, és nem volt rossz, szerettem. Amúgy tudni kell, hogy a 2.3-as szívódízel ami a Sierrában van, az nem Ford motor, hanem Peugeot.
-
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
Egy kis érdekesség:
Egyik haveroméknak régóta volt Ford Sierrájuk, kiváncsiságból utánanéztem már, hogy azoknak mekkora a teljesítményük.A régebbi, 2,3D szívódízel Sierrának 2304 köbcentivel volt 66LE a teljesítménye, amúgy a hevromék példánya épp egy 5 fokozatú váltóval felszerelt volt és nagyon jó volt benne az 5. fokozat, mondjuk elég toleráns volt a motor, mert még városban, 60-65 km/h-ánál is viselte, igen alacsony fordulaton.
Amúgy a poén az, hogy ez egy 82-es techniak és a 76-os, de méginkább a 80-as techniákjú w123-as mercédeszek verik teljesítményben !
Pedig azt hidtem, hogy fordítva van.Utána lecserélték egy 1,8-as turbódízelre, arról is azt gondoltam, hogy a mai járgányokból kiindulva van vagy 85-90LE a teljesítménye, de csak 73LE az 1750 köbcentis motoré, a szívó dízel változata pedig 55LE-s !
A w123-as 300-as turbódízel sokkal nagyobb teljesítmény növekedést jelentett a szívó 300-ashoz képest mint a ford motoré !!!
Szóval nem hiába Mercedes, tudtak valamit azok a mérnökö és nem hiába volt, van hírük ezeknek a régi járgányoknak !!!Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
Danny_L.hu #5248 üzenetére
Ez a fajta tetszik nekem is !!!
Akkor ezt nevezik klasszik felninek ?
Láttam olyat is aminek a belső küllős része arannyal, vagy inkább óarannyal volt lefestve, úgy mégjobban nézki szerintem !
Csak hát szeretem az eredeti dísztárcsát is, azzal olyan klasszikus, bár kicsit régiesebb kinézetű a járgány, ezzekkel pedig elegánsabb, de hát nem lehet egyszerre mindegyikkel járni, meg állandóan cserélgetni sem, felemásan meg végképp nem, szóval én már maradok a hagyomásnál.
Üdv.:
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Babszivacs #5249 üzenetére
Jaja egy gőzberetva rájuk fér. Köszi, ha lehet egy képet is dobj már fel egy csavarról. Köszke
-
Babszivacs
csendes tag
válasz
Danny_L.hu #5248 üzenetére
hi
ugyanaz mint az enyém csak meg kell suvickolni
megnézem neked hétvégén.üdv
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Babszivacs #5246 üzenetére
Tudsz nekem csavarméreteket mondani? Mert főként azért nem raktam még fel, mert nemtom milyen csavar való hozzá. Én ugyani snem kaptam
. Amúgy nekem ilyenek vannak.
-
Babszivacs
csendes tag
válasz
Danny_L.hu #5244 üzenetére
hi
de megvan hozzá.
a márkáját nemtom. -
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
A hétvégén motort mostam, no nem kivülről, hanem belülről !
Volt otthon már megvéve vagy két éve egyx flakon motoröblítő lötyi, azt használtam fel.
Az ugyan igaz, hogy fel volt újítva a motorom, de sajna nem tisztították ki mindenütt, csak ott tisztult meg, ahol éppen dologztak rajta.
Azóta én is tisztítottam ahol tudtam, kitisztítottam a szelepházat és a karterkivezetőt, meg az olajteknőt és az olajszivattyút, amennyire értem.
A régi olajhoz hozzátöltöttem üzemmeleg motornál ezt az öblítő lötyit, aztán járattam alapjáraton 5 percig, ahogy elő volt írva, majd lengedtem az olajat, egészen addig, míg már csak csöpögött, az olajszűrőt kicsit megemeltem közben a szűrőházban, mivel ott meg tud rekedni egy kis olaj.
Aztán visszatettem a szűrőt a helyére, de még nem cseréltem, majd feltöltöttem egy friss, olcsó olajjal és elmentem egyet járni (vagy 15 km-t).
Utána megint leengedtem az olajat teljesen, közben kicseréltem a szűrőt, majd feltöltöttem egy jobb minőségű friss olajjal.
A "mosó" olaj lecserélésekor már nem érződött az öblítő folyadék szaga, feltehetően eléggé kimosódott.
Két észrevételem volt közben.
Egyik, hogy szétesett az olajszűrőm, a felső és alsó része külön jött ki a házból, remélem azért még szűrt !
Másik, hogy a "mosó" olaj is feketén jött ki, és mikor betöltöttem a második olajat és megnéztem az olaj szintet a pálcán már barna volt az olaj, annak ellenére, hogy még be sem indítottam a motort !
Szóval úgy tűnik, hogy oldott fel jó adag lerakódást az öblítő, kell majd vagy 2-3 olajcsere mire nagyjából kitisztul majd a motor.
Egyelőre most járok ezzel, aztáén majd vagy 1500 km után megint csinálok egy cserét.
Azon is elgondolkodtam, hogy az olajszűrő nem jelent e nagy ellenállást a motornak, mivel igen apró nyílások vannak a felső részén, amin csak jelentős nyomással mehet át az olaj, és jelentős energiát emészhet fel !!!
Lehet, legközelebb veszek egy gyárinak megfelelő Mann szűrőt, hogy megnézzem a különbséget és kipróbáljam azt is !
Üdv.:
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Babszivacs #5243 üzenetére
Hasonló felnijeim vannak nekem is csak még nemtom befogjam-e szolgálatba őket vagy sem. Meg kellenének hozzá csavarok is. Milyen felnik amúgy ezek pontosan nemtod? Esetleg nincs meg hozzá a kerékcsavar garnitúra?
-
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #5241 üzenetére
Te, Zsolti !
Nem tudsz olyan mestermbert, aki meg tudná faragni a szükséges pár alkatrészt az ajtónyitás ahatárolóhoz ??
Ha lenne valaki, aki jó minőségben megcsinálná, szerintem annak is megérné, mivel vagyunk egypáran, akiknek kellene, vagy előbb-utóbb fog kelleni !
Üdv.:
-
Babszivacs
csendes tag
válasz
Batman2 #5239 üzenetére
hi
én ugy hallottam hogy /asszem a XVIII. ben van/ az ady endre uton lehet kapni a merci boltban. csak azért kérdeztem mert nem szeretem az utángyártott dolgokat.
Pont ez a srác mesélte aki a bontott alkatrészeket árulja hogy volt abban a boltban kb fél éve egy szinte tökéletes állapotú első kék könyöklő mindössze 10 ezerért. rá is izgultam
valamelyik nap láttam egy leütős oldalon vagy tán az expressz-en egy vajszínűt.de szegény annyira meg volt viselve...és az is 10 volt. Angliából sikerült volna behozatni ebay-en keresztül egy tökéletes kéket de kapuig 25 lett volna a szállítással együtt.
szóval ezek mennek.szép napot
-
Batman2
őstag
válasz
Babszivacs #5238 üzenetére
Sajna az fogyóeszköz.
Nekem is kellene 3, csak egy működik mióta a karosszériás "maestro" dolgozott rajta !Vvalahogy csináltatni kellene, vagy gyártani házilag, mert előbb-utóbb elfogy a maradék használt is !
Kösz az infót mindenki nevében !!!
Üdv.:
-
Babszivacs
csendes tag
hi
123-as alkatrészek dögivel a XVII. ker.ben. 06303369154
Egy fiatal srác aki szétbontott már 1-2 mercit.Én viszont még keresek 4 ajtónytiás határolót ha valaki tud szoljon plz.
köszönöm
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Az elmult hétvégén törtem a fejem azon a vízszűrős olajleválasztón, amiről már volt szó korábban itt a topicban és volt is linkelve a cikk !
Kipróbáltam úgy, ahogy ott le volt írva, kb. 1000 kilóméter alatt az edényben nem gyült semmi olaj, mégcsak oljos sem nagyon lett az edény fala (mondjuk az én mototorom most nem jó tesztalany, mert szerencsére nem sok a kartergáz, teljesen szintelen, nagyon kevés olajat fúj ki), helyette az edényből kivezeteő, a légszűrőbe visszavezető cső elején csapódott le egy kis fekete olaj !Ebből két dologra következtettem
1. hogy az edény, mivel vastag műanyag falú, jó hőszigetelő, ezért nem hideg a belső fala és így nincs rajta olajlecsapódás, helyette a kijövő cső elején, ami vékony, és áthül, ott csapodott le,
2. hogy a gáz az edényben túl lassan áralik és az apró olajcseppecskék mennek áramolnak tovább a gázzal, nincs kellő lendületük, hogy nekicsapódjanak az edény falának és rátapadjanak !
Amikor ehez szedtem össze a dolgokat víszszerelési, hidraulika, fűtés szerelési boltokban, az egyik helyen mondta is a fazon, miután megtudta, hogy gázból szándékozok apró folyadék cseppeket leválasztani, hogy az edényben a gázáramot meg kellene pörgetni az edény fala mentén, nagyobb sebességgel, hogy a forgás során a folyadék cseppek a centrifugális erőnél fogva nekicsapódjanak az edédny falának !
Törtem a fejem, hogy ezt megvalósítsam ebben a műanyag vízszűrő házban, és közben eszembe jutott két másik megoldás is, ami növelheti a hatékonyságot az olaj gázból való leválasztásában.
- Egyik, hogy a fém szűrőkosarat, amiben van a rézdrót, azt egész a szűrőház aljára leviszem, hogy a gáznak hosszabb utat kelljen járni az edényben.
- Másik, hogy az olajos gázáramot, neki kellene nagyobb sebességgel csapatni az edény falának, hogy az apró cseppeknek is legyen akkora lendületük, hogy a tehetetlenségüknél fogva az edény falának csapódjanak és ne menjenek tovább a gázárammal !
Ez utóbbit tudtam egyelőre megvalósítani az éppen otthon levő vizvezeték szerelési eszközökből, egy 1/2-es toldó és könyök darabbal nekivezetem a gázáramot az edény falának, 3-4 milliméterről.
Mentem azóta egy rövidebb és egy hosszabb (200km) utat és már a rövidebb út alatt is látszott, hogy a fal felületre azon a kicsi helyen, kicsapódott valami, mintha párás lenne az edény fala.
Aztán most a hosszabb út után már egyértelműen látszik, hogy a falon a cső szájától lefelé, egészen vákony rétegben olajlefolyás van, tehát választott le olajat a gázból !!!Majd fótokat is mellékelek az leíráshoz.
Üdv.:
-
qdak
addikt
mercedes-benz_280_1983 ez enm gyenge
-
Mintcar
tag
Hát eznagyon zsír. Kiváncsi lennék milyen motor van benne.
-
Izi_25
csendes tag
Heló!
Na, a hétvégén egy picit kínlódtam a 123-assal. Az üzemanyag rendszert átfújtam, de ha lesz rá majd időm az egészet át kell takaritanom, de erre most sajnos nem volt, meg az eső is szakadt :-(
Rosszabb az, hogy a töltésem az még mindig raplizik. Megtudná nekem valaki mondani, hogy hol tudom esetleg megtalálni a feszültségszabályzót? Nem találtam, pedig már egy pár verdában kotorásztam (igaz hogy az 123 as volt) :-)Előre is köszönöm a segitséget
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
Batman2 #5223 üzenetére
Szerintem a merci már akkor is úgy gondolta, hogy majd a világ alkalmazkodik hozzájuk, nem ők a világhoz!
Nem a W123nak kell erősebbnek lennie, vagy dinamikusabbnak, a világnak kell lelassulnia!
Amúgy, 1-2módosítás, és kijukadunk a CDi-hez
(Persze, ez csak poén volt, esélyes hogy távolról se rokonok a 123-as motorjai, és a mai cdi blokkok(
-
Batman2
őstag
Azért kiváncsi lennék, hogy a mai technikát részben ötvözve (tuningolva) egy ilyen régi w123-as motorral, mit lehetne belőle kihozni !
Mondjuk egy mai intecooleres turbó feltöltö és minden egyéb ami külsőleg segiti a motor működését !
Esetleg akár egy egyedi ötlet alapján kicsit áttervezett motorral, kicsit változtatott előkamra, hengerfej, dugattyúk, stb.Üdv.:
-
Szplöttyy
senior tag
Megint volt mit olvasni
Annyit tennék hozzá, hogy a Suzukik most is megbízhatóak(nekünk is az van jelenleg) a dízelei szarok, mert hát a Fiat 1,3multijet rotyog benne...Barátnőm faterjának van egy iszonyú szép állapotú(sehol rozsda[egy picit kis herpesz az egyik ajtó küszöbdísze alatt]) W202 C180-asa, 98'as valami focis limited edition, mert Espirit felszereltség, gyárilag 6centit ültetve van, és a váltón meg oldalt is ilyen focilabda minta van.
Előtte volt egy szintén ilyen állapotú W202 220D azt jobban szerettemMinden haverom hülyének néz(tipikus 1,6vtechvti 10k-t pörgő hondások, ilyesmi
) hogy mit tudok szeretni egy "szar" 30éves 70 lóerős "szaron" csak azt felejtik el, hogy ezek akkor is menni fognak, mikor az ő gépeiket már 3szor hasznosították újra.
-
t.zsolti
tag
válasz
Szplöttyy #5214 üzenetére
figyu
a TD felírat azt jelzi ,hogy a jármü kombi ( turing dizel ) a TDT az a tubós.
fórumos kollegáktól ( TAKI) tudom ,hyogy kib ...ott drága az alkatrész hozzáPL:dugattyu 150000 /db ,a fötengej ha nincs utolsó méret alá kopva az még akkor jó,de azt szétszedés nélkül meg nem állapítod ( Templomegere talán most is keres használhatót)
maradj csak a szívó d-nél (nehogy már jobb autód legyen!!!) az kb 150-200e-böl a motort fel lehet újjítani ,persze ha magadnak csinálod mert akkor az van benne amit te beleteszel.
fogyasztás vegyesen 7l ( város ,országút) azért nem széttiporva, de nekem is azért mert decemberben ujjítottam a motort csúcsere,adagoló beállítás, motor kibelez. -
Batman2
őstag
válasz
t.zsolti #5213 üzenetére
Az biztos, a 123-as olyan mint egy faltörő kos !!!
Egyszer mikor nagybátyjám ült a jágányban és szerelés után gurult ki egyik ismerősünk garázsából, kicsit meglódult a járgány, mivel lejtős a garázs előtt a talaj és mivel nem szokta vezetni, nem szokta meg a járgányt, hírtelen nemtalálta a kéziféket, és idegességébe a fékre sem lépett rá időben, ráadásul nem járt a motor, tehát nincs szervó, a féket igen nehezen lehet olyankor betaposni,
így nekiment a szemben levő garázs oldalfalának, ami kishilyán betört !!!Szerencsére csak egy pici repedés keletkezett benne, de valszeg nem sok hílya volt, pedig csak gyalogtempóban gurult a járgány !
a járgányon csak annyi látszott, hogy kicsit kilapult a lökhárító, a jellegzetes orrhegye kicsit meglapult.Aztán később próbáltuk kicsit visszahúzni úgy, hogy egy négyümetű trabicsekkel elé álltunk, abba beült négy ember súlynak, majd kötelet a lökhárító közepére kötve a járgányban a féket bnyomva próbáltuk visszahúzni, de így is a trabicsek kapart meg és csak kicsit mozdult vissza a lökhárító !
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
Szplöttyy #5214 üzenetére
Igen, a 200D az elég komótos, geynlgcske, hamar az az érzpésed városban, hogy ha próbálod vele a forgalom dinamikáját tartani, hogy agyon hajtod a motort, már bőg !
És az tény, hogy ennek kopik legjobban a motorja, mivela teljesítményéhez képest ez van a legjobban megterhelve !
Szóval a türelmesek autója és motorikusan is jó állapotú 200D-t találni az már igen nehéz az említett okok miatt.
A 240D már jobban bírja, de az többet is eszik és annyival nem megy jobban, a bizotsítása meg már ugyanannyi mint egy 300D-nek, szóval én is inkább a 300D-t javaslom, A szerelőmtől is (akinek szintén az van) és T.szoltitól is gyakorlatból tudom, hogy kevesebbt eszik és sokkal jobban megy, szebb hanggal is, mint a másik kettő, hiába jóval nagyobb a hengerürtartalma !!!
Igen, gyártottak 300D Turbófeltöltős változatot is, de az elég ritka !
Igaz, jóval nagyobb a teljesítménye mint az összes többi dízelé, tehát sokkal jobban lehet vele élvezni ezt a tömeget, amit ennek a típusnak a váza jelent, pontosabban, azon már alig lehet észrevenni, hogy mekkora az autó,
viszont jóval költségesebb, ha a motor valamiért javításra szorul, eleve az öt henger dárgább, mint a négy, ha kisebb, vagy nagyobb felújítás válik szükségessé (ez persze igaz a szívó 300D-re is), másrészt a turbó feltöltő alkatrészei állítólag igen drágák, és bontóban nem igen szerzel, ha igen akkor is igen megkérik az árát, mivel igen ritka !De ha tudsz egy ilyet szerezni, az viszont különlegesség, én szivesen kipróbálnék egyet, de senkinek sincs a környezetemben, sajna.
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
Szplöttyy #5208 üzenetére
A régebbi swiftek elég jók a maguk kategóriájában, nem hallottam még sok gondot róluk, legfeljebb a karosszéria kezd 10 év fölött láthatóbban korrodálni, fogyasztásban igen jónak tudom őket, pláne a kis 3 hengeres 1000-eset, és a motorjuk elég starapabíró..
Mondjuk ha ütik vágják, akkor valszeg hamar széthullik, de megkimélve sokáig jók.
A mai swiftekkel már nem szimoatizálok, számomra már túl modern jellegtelen a formájuk, a régebbi még sokkal elegánsabb volt, az még tetszik is.
Dízel suzukit viszont nem vennék, azzal nagyon nem szipmatizálok, gyenge alkotmánynak tűnik, mércsak ezért is, mert kollegámnak volt és vettem észre rajta furcsa jeleket viselkedéseket.
Melegben, izzítás ellenére sem indult elsőre, hamar füstőlni kezdett, aztán egyszer csak cserélte is a koma, csak annyit tudtam meg tőle, hogy "cserélni kellett ".Az viszont tény, hogy amit a 123-asok nagyrésze kapott és amennyi ideje már, szinte mind 25 év felett van már, azt tagadhatatalan nem sok autó viselné el, de ezeke még így is autók maradtak, és még a jobban lehajtottakat is kisebb anyagi befektetetéssel és nagyon sok gondos munkával egész szpen helyre lehet még hozni, ami pedig az alkatrész ellátást illeti, az majdnem páratlan, nem sok olyan ennyire idős atóról tudok, amihez még bőven lehet kapni, gyak, mindenféle alkatrészt !
Üdv.:
-
t.zsolti
tag
válasz
Szplöttyy #5206 üzenetére
láttál te már gyengén törött S -it. lehet ,hogy paranoiás vagyok de inkább tankkal közlekedem valamiért nem akarnak leszoritani az útról,még akkor sem ha lassaban megyek mint a forgalom. ja és ez csak akkor áll meg ha szétvered a motort , vagy falnak méssz,de az legyen vastag.
-
t.zsolti
tag
válasz
Szplöttyy #5204 üzenetére
attól függ menyire lelakott,
én miaskolcon lakom hát elég szar az útak állapota de 2 éve futómű alkakrészt még nem kellet vennem (elötte citroennem volt évente ment tönkre valami gömbfej ,kormánymű ,talpas,stb) pedig vagy csak 10000 km megyek .
ha jó állapotút sikerűl venned hosszú ideig jó társad lessz ,mindenhova el fog vinni és haza is hoz.tehát a vételnél inkább kell esetleg többet szánni rá .
se a 200d se a 240d nem tud 180km/h-val menni ezt felejsd el ,200d ( utazó sebességről beszélek) max 110 ,240d 120, persze az autóknak nem ez a végsebességük,de ezzel a tempóval kimennek a világból. Ne felejtük el ,hogy a 200d nek talán a legrövidebb a difiáttétele,hogy a 60le birja is mozgatni az 1350kg-ot
ha venni akarsz inkább 240d vagy 300d.
a 300d 130-as utazót is fogja birni,kb 160 a vége.de ez is függ a difi áttételétől,mert ezekbe is került kétféle 3.69,és 3.46.
ja lehet ,hogy a haver kocsijában nem 123 as motor volt, vagy benzines ? -
t.zsolti
tag
válasz
Batman2 #5198 üzenetére
ha sok a kartelgáz az olaj is bekerülhet a beszívott levegőbe és meleg motornál az is el fog égni.Ha sok kerül a motorba gázolaj nélkül is fog müködni ,de az a motor végét jelenti mert az olaj elfogy az olajteknőből és . nincs tovább.
a kompresszió hideg és meleg állapot között 1-2bar lehet a külömbség mivel a motor 20 alatt nehezen fog indulni (min 25 de inkébb több legyen)
a többi kérdést összegezd és az odatartozó tankönyrész lefényképezem és felteszem -
Szplöttyy
senior tag
válasz
Danny_L.hu #5209 üzenetére
Én akkor szerettem bele a W123-ba, amikor egy haveroméknál a kertbe megláttam egyet, ajtón tenyérnyi luk, mindenhol rozsda,kerekek leeresztve, stb. Beültem(rugó kiállt az ülésből, és khm...
) a váltónál lévő konzol is darabokba volt szétdobálva bent, szóval nem épp szép állapotú volt, de mikor becsuktam az ajtót, olyan hanggal csukódott mint valami vadi új luxusautó
Ford Escortból raktunk bele aksit, meg se mozdult, de egy Ducato aksival pöccre indult
Felfújtuk a kerekét, mentünk vele pár kört... Aztán kiderült hogy nem volt benne olaj, se hűtővíz(az olajnyomásmérő pedig mutatta hogy van nyomás, de a nívópálca nem ért bele az olajba). Hopp hossz HSZ. lett, lényeg hogy mikor megláttam hogy milyen körülmények között hogy megy, akkor egy életre beleszerettem
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Szplöttyy #5208 üzenetére
El kell ismerni, hogy a régi Suzukik elég megbízható jószágok, de egy 123-as és egy Suzuki két külön kategória. Ha választanom kéne egy régi Swift és egy 123-as közt, habozás nélkül a csillagra tenném a voksom. Hogy miért? Aki ha beleül mindkettőbe és nem érzi a különbséget, annak hiába magyaráznám miért
.
-
Der Bosss
csendes tag
válasz
Szplöttyy #5206 üzenetére
Nem gondolom, hogy több gond lenne velük!
Az összehasonlítás majdhogynem lehetetlen, mert nem látok az utakon 20-30 éves szutyukikat szaladgálni, ellenben a 123-okkal.
Azon meg szerintem nincs vita köztünk, hogy egy 5-10 éves mercivel nem tudja felvenni egyik suzuki sem a versenyt, talán csak árban. -
Batman2
őstag
válasz
Szplöttyy #5204 üzenetére
Szevasz
Nincs mit.
Hát hogy w123-as dízellel nem ment 180-nal az biztos, pláne nem 200D-vel, már ha eredeti motor volt benne !!!
Legfelejebb benzinessel tehette ezt, de abból is minimum 230-as, 250-es, vagy inkább egy 280-assal, a 200-as benzinessel nem valószínű !
Ha kifogsz egy jó állapotút, ami megfelelően karban volt tartva, akkor azzal nem sok gondod van, legfeljebb évente egyszer elviszed ellenőriztetni, valami megbízható szerelőhöz, és egyúttal elintéztetetd az olaj és szűrőcseréket és hűtő tisztítást, meg vízcserét is.
Jó állapotban a világból kimegy, ha üzemanyag van benne !
Amúgy a gumi alkatrészeket kell időnként ellenőrizni (pláne, ha már utángyártott, az eredeti sokkal tovább bírja), az üzemanyag és egyéb csöveket, ahogy mondtam, szűrők olajaok, egyéb folyadékok rendszeres cseréje, befecskendezők, geyrtyák, mind izzító, mind gyujtó benzineseknél, és kb. ennyi.
Ha gyatrát fogsz ki, akkor az valameddig megy, már félig vérezve is, aztán egyszer csak megáll valahol és kész.
Az ilyennel csak azt lehet csinálni, hogy mindent szétszedni, átvizsgálni benne és cserélni pucolni, mindent, amit kell, ez jó sok idő és pénz, ezután még lehet autó belőle és működhet még megbízhatóan, sokáig !Üdv.:
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
t.zsolti #5196 üzenetére
Amúgy, ha már itt vagyok, megkérdezem:
Mennyire nagyon karbantartásigényesek ezek a mercik? Szóval, ha vennék egyet, azt használni szeretném, de nem elhasználni, ha értitek mire gondolokJa, még valami, egy haverom mondott valamit amit nem nagyon hiszek... Szóval ő azt állította hogy egy 200 v. 240D-vel ő ment 180km/hval sík úton... Azt picit irreálisnak tartom, nem az?
(#5203) Batman2:
Nem számítottam ennyire részletes felvilágosításra, köszönöm szépen
-
Batman2
őstag
válasz
Szplöttyy #5193 üzenetére
Szevasz
Abban teljesen igazad, van magasabban ritkább a levegő, a tengerszint feletti magasság növekedésével együtt csökken a levegő sűrűsége !
Magasabb, lényegesen ritkább levegőjű helyeken, csökken a motor ereje mivel kevesebb levegővel, kevesebb üzemanyagot tud rendesen elégetni, mivel alacsonyabb sűrűségű levegőt szív be, kisebb lesz a hengerben kialakult nyomás is (sűrítés) így csökken a nyerhető teljesítmény is !
És ha eytrém magasra megyünk, ahol már extrém ritka a levegő, lehet be sem indul a motor, mert annyira kicsit lesz nyomás a hengerben, hogy nem fogja elérni a levegő hőmérséklete a gyulladási hőt !
Vagy ha alacsonyabban indítottunk, és megyünk felefelé, egyszer csak leáll.Ha több üzemanyag megy bele, azzal ugyanúgy gyorsul a motor, azon nem lehet mit szabályozni, legfeljebb az előtötlést kell átállítani, valszeg korábbra, mivel a ritkább levegőben, lassabb az égés !
Szóval a magasabb helyken kisebb sűrűségű levegőből két úton lehet ugyanolyan kompressziót létrehozni, mint amekkora a mi téjákunkon keletkezik a hengerekben:
1. ha növeled a motor sűrítési viszonyát, tehát a kevesebb levegőt jobban (kisebbre) sűríti össze, (tehát nem 21,5:1, hanem mondjuk 25:1 sűrítési viszony)
2, vagy ha nagyobb mennyiségű, ritkább levegőt "összegyüjtessz", másképpen kifejezve elősűríted egy kompresszor segítségével, amivel eléri mondjuk a 70Kpascal-os ritka levegő, a tengerszintnek megfelelő kb. 101KPascalos nyomást és vezetjük be a hengerbe, ebben az esetben úgy működik a motor mondjuk akár 8000m-en is, mint ha itt menne nálunk !
A robbanó motoros kis repülőgépek is ilyen kompresszorral vannak felszerelve, hogy tudjanak működni a ritka levegőben, nagy magasságokba is !
És természetesen a sugárhajtásúak is, bár ott eleve része motornak több, többlépcsős kompresszor is !
Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
Danny_L.hu #5187 üzenetére
Ezt kifelejtettem, kösz !
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD GTX 1050Ti 4GB DeepCool Tesseract Chieftec500W
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad P51s, P52s, T570, T580 eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest