Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
addikt
válasz
ricsmoka #13799 üzenetére
Elvileg ez a gyári csomagolású olaj 2016-os mérése. Átnéztem vagy egy tucat olajat, de megint a Ravenolnál kötöttem ki. Ez 2017-es mérés, a mostani gyári adatokban még jobb értékek vannak feltüntetve. Azonban otthon nem találok dealert a Ravenol VMP 5W30-ra, más ami kapható az meg nem ugyanez.
Merciknél úgy figyelem meg szinte mindegyik gyári csomagolású olaj Molibdén túlsúlyos. Elég nehéz ilyen olajat találni. Ez sem éri el a gyári szintjét, viszont minden másban jobbnak tűnik. De nézegesd te is az olajokat.
-
Formaster
addikt
válasz
ricsmoka #13794 üzenetére
Én a következő képpen választottam olajat az amg-hez. Megnéztem a gyári paramétereket a tesztoldalon, értsd adalék anyagok típusa, mennyisége, ez az egyik legfontosabb szempont. Ugyanis 3 fontos kenési pontja van a motornak ez a főtengely, égéstér és vezérlés. Mindegyik adalék anyag másra való. Ha valamiből túl kevés, vagy túl sok, akkor az az adott motornál problémát jelenthet. Nyilván, ennyire szélsőségesen nagyobb hőtermelésű, magas fordulatú motoroknál érdemes foglalkozni.
Ez eléggé leszűkíti a kört, innen pedig a felhasználási stílushoz, éghajlathoz mérten választottam olajat. Ami annyit jelent, hogy ritkán járok az autóval, leginkább csak szezonálisan, tehát extrém hidegben pl be sincs indítva. Ha beindítom, akkor nincs sok hideg üzem, viszont ha bemelegedett kapja az áldást.
Azt is tudom, hogy mennyit vékonyítottak az olajokon az elmúlt évtizedben, ehhez mérten valamivel vastagabb olajat választottam, de még a gyári 0W40-es ajánláson belül. Nálam ezt a Ravenol adta ki, de most ebbe a több órás kutatásba nem mennék bele a CDI terén.
Mellesleg átlagos felhasználás esetén, ha 10 ezrenként ledobod az olajat ahogy illik, akkor felesleges túl nagy feneket keríteni neki egy dízelnél. Cseréld időben és kész.
-
szilchi
őstag
válasz
ricsmoka #13794 üzenetére
Szerintem túl drága ahhoz képest,hogy "szerintem" nem tud semmivel sem többet mint mondjuk egy Fuchs vagy Aral.Vagyis lehet hogy tudja,hogy mondjuk 25K km után jobb állapotban lesz az olaj mint a konkurencia,de hát ki hagy bent 25K km-ig olajat a motorban
.Meg biztos van egy-két egyéb jobb tulajdonsága is.De átlag közúti használatban sztem ennyit nem érnek,hogy a gyk. legdrágább olajat vegyem meg.Nagyon sportos GT-be vagy AMG-be persze ez alá nem adnám.
De erről sokat lehetne vitatkozni. -
ricsmoka
tag
A Liqui Moly-rol mi a véleményetek?
-
Formaster
addikt
Anno nekem németben és svájcban is próbálkoztak a mercinél, hogy nem kell a váltóban olajat cserélni. A kérdésre, hogy akkor a franciák (import autó volt) miért cseréltek benne 60-nál azt mondták, hogy biztos a vevő kérte.
Végül nem náluk csináltattam, hanem komplett váltó átmosásra vittem azt is, meg az azutáni autókat is. Eszméletlen látni, hogy milyen olaj jön le és megy vissza. A gép konkrétan írja az ellennyomást is, ami szintén brutális a friss olajhoz képest.
Az a hardy tárcsa azért meglepő, ha kímélve volt. Úgy látszik benzéknél is egyre lejjebb van a mérce.
aero. Én is max 60 ezret mondok egy átlagos autóra, átlagos felhasználás mellett. Bár most az amg-re max 30-at kiáltottam ki. Baja nem lesz tőle. Az usa régiós szervizintervallum is azt mondja, hogy utcai használat mellett 50-60e km-nek megfelelő mérföld, intenzív használat esetén 30-40.
ricsmoka: Motorolaj tekintetében nem kell hanyatt vágódni a Fuchs-tól, meg egyik gyárilag alkalmazott motorolajtól sem. A németek előszeretettel rakják az Aralt, nem rossz olaj az sem.
Én perpill a Ravenolban találtam meg a számításom az amg-hez, mert a gyárilag használt régi Mobil1 új verziója is sokat hígult és az azóta Petronasra váltott gyári olaj keservesen gyenge. 0W40 létére a meleg oldali viszkozítása éppen, hogy megfelel még a W40-nek, de igazából sokkal inkább hívható 30-nak. Meg is látszik, sorra hullanak szét az új amg-k, meg a régieknél is egyre több a kopásból eredő probléma.
Ezen az oldalon találsz külsős, akkreditált laborokban tesztelt olajokat. Én megkerestem milyen volt a 2010 körüli Mobil1-em specifikációja és aszerint választottam egy hasonló adalékokkal elátott, minimálisan jobb hőtűrésű olajat. Ezt a ravenolnál találtam meg az én motoromhoz, de a 220CDI-hez lehet, hogy teljesen más olaj fog passzolni.
-
ricsmoka
tag
Aral van benne most de lehet valtani fogok.
-
-
Ck.
addikt
válasz
Formaster #13785 üzenetére
Ahogy aero. kolléga írta, itt ennyi a gyári csere periódus. Lehet, hogy sok, de még ígyis ezerszer többre becsülöm őket, mint a bajor konkurenst, ahol a váltóban nincs egyáltalán csere periódus előírva, valamint a motorolajat is csak 2 évente/30 ezrenként kell ledobni (valamint nagy szervizre csak minden 4. évben kerül sor).
A Mercedes legalább elismeri, hogy szükség van a sűrűbb szervizelésre és évente kell szervizbe hordani, ahol minden második évben nagy szervizt végeznek, valamint a váltóolajnak is írnak elő csere periódust, ellentétben pl. a propelleresekkel.Egyébként az autó védelmében mondom, hogy a magas futás gondos gazdát és karbantartást is jelentett, 3 éves korára már 6 szervizt elvégeztek rajta a márkaszervizben, fél évente járt vizitre. Ezért is mertem megvenni, mert nagyon jó állapotban van és mellé kötöttem még 3 év garanciát biztos ami biztos alapon. Valószínű garancia lejárta előtt pedig majd nézünk valami utódot neki.
-
Formaster
addikt
Az elég szomorú. ATF -ot 50-60 ezrenként kellene cserélni, persze a legtöbb márkánál (EU-ban) már minden automata esetében élettartam olajat adnak meg. Csak azt nem teszik hozzá, hogy max 150e -el számolják az élettartamot. Nyilván ez is beszámít a kedvezőbb kvóta besorolásba.
Jómagam nem riadok el 100e km felett autót venni, de azokat ki is zárom a keresésből, amiken nem volt elvégezve az ATF csere max 60-70 ezerig és nyilván a 20 ezres olajcsere intervallumos autók is kiesnek az esélyes találatok közül. Nevetséges ... Ugyanezen márkák US/Asia régiókban 50-60 ezres ATF csereintervallumot adnak meg.
#13784 Kevesebb kickdownal tudod megóvni.
Én cserélném amint lehet. Szvsz a váltó sem szeretheti túlzottan, ha delay van a hajtásláncban.
-
Ck.
addikt
-
Ck.
addikt
válasz
Formaster #13779 üzenetére
Nem volt még cserélve, 77.500 mérföldnél (~124 ezer km) esedékes a csere ennél a típusnál, az első tulajnál pedig nem történt még meg, valamiért a Mercedes rendszerében a C350e esetén nem ugrik fel a csere esedékessége amikor a többi éves szervizt végzik, ezért ennél a típusnál rendre el is szokott maradozni...mindenesetre most pótolva lett.
-
Ck.
addikt
válasz
Formaster #13777 üzenetére
Pontosan azt csinálták amit mondtál, hozzá is csaptak a számlához +1 óra rezsióradíjat, 2 technikus elvitte az autót laptoppal és menet közben nézték az élő adatokat és úgy nullázták az értékeket minden egyes fokozaton végig menve. Elhoztam, valóban elég suta most és néhol kicsit rántott, de már fél óra elteltével is javult ahhoz képest, ahogy elhoztam. Hát akkor ez majd türelem játék lesz. Nem voltam teljesen elégedett korábban a váltásával, ezért is kértem külön a teljes adaptációt az olajcserét követően.
Egyébként 2017 januári autó, 130 ezer km-rel. -
Formaster
addikt
Más márkáknál nem tudom milyen mértékű az adaptációs reset, de a mercinél konkrétan annyira nullázza, hogy azt hiszi a vezérlő, hogy 0km-es. Innen fogja a 0-ról újratanulni az értékeket. Jobb esetben élő adatok mellett korrigálják egy tesztkör alatt a kirívó értékeket, rosszabb esetben majd nálad fog rugdosni, ahogy aero is írja.
Az olaj cseréjével közel sem történik akkora változás, ami miatt teljes reset kellene. Minimálisan változtatnia kell a szeleptömb nyomás értékein, amit sokkal egyszerűbb adaptálni, mint egy 0km-es beállításhoz képest egy akár több, mint 100 ezret futott hajtásláncot (hardy tárcsából ítélve)
ricsmoka Mihez kellene a Fuchs olaj?
-
jookomak
őstag
Ma reggel kiégett a tompított izzóm. Megrendeltem bele az Osram night breaker lasereket, kíváncsi vagyok, milyen lesz. Yt szerint pofonegyszerű a csere, de előre félek, hogy valami nem lesz jó. Trollkodik velem a kocsi.
-
ricsmoka
tag
Sziasztok! A Fuchs olajról ki a véleményetek?
-
aero.
veterán
Vitatott kérdés is, mert ugye elvileg sok köze nincs a mechanikus dolgokhoz, ez csak szoftveres rész. Én azt hittem kuka a váltó, amikor reseteltük először a csere után, lehet ezért nem szeretik csinálni.
Olajcsere utáni adapt reset reakciók:
W204 350 cdi (200k) - iszonyat szarul, ütve váltás kb 500km után minden sima
W204 350 cdi (80k) - ütve váltás, fokozatba bedobás, kitartott fokozatok, 1000km után állt be
W164 420cdi - 100km után minden okés
W219 320cdi - 4-500km után kisimult, előtte erősen érezhető váltások 1-4-ig. -
Formaster
addikt
Mert nem is kell törölni és nem is javasolt, csak akkor, ha mélyebben belenyúlnak, pl szolenoid vagy wandler csere. Az adaptáció elég kényes dolog, akár több ezer km is lehet, mire ismét betanulja. Egy sima olajcserénél a teljes olajmennyiség kb fele jön le, ezt sokkal hamarabb adaptálná magától is, mint hogy most 0-ról indul a teljes folyamat.
-
Ck.
addikt
Érdekes egyébként, hogy a márkaszervizben a hivatalos előírás szerint automata váltó olaj cserét követően nem törlik az adaptációs értékeket, csak ügyfél kérésére, amit a standard ár nem tartalmaz. Természetesen ettől függetlenül kértem azt is, úgy teljes csak a történet.
-
Ck.
addikt
Ennek a cuccnak mi a neve, ami a diffinél van? Az éves átvizsgálásnál szóltak, hogy elkezdett repedezni és rövidesen cserélni kell: [link]
Mennyire sürgős egy ilyennek a cseréje és mekkora bajt tud okozni, ha nincs rögtön intézkedve? Nem azért kérdem, mert kurv@lkodni akarok a karbantartással, de ma adtam
le az autót automata váltó olaj cserére, 2 napig ígyis oda, legközelebb május környékén tudnám letámasztani csak 1-2 napra. -
Formaster
addikt
válasz
Richárd94 #13764 üzenetére
75W85 (75W80), automatából a Fuchs a beszállító, manuálisból passz, de ott nem is annyira hárklis a kérdés. A hajtókar csapágyat az olaj hígulása okozhatja pl, azt pedig egy rossz injektor által beömlő üzemanyag, vagy a nem túl gyakori csere. Sajnos a mercinek a Delphi szállít befecskendezést, ami nem a legjobb választás.
-
Richárd94
újonc
Ugyanide, hallom néhány márkatárstól, hogy ezek az om651-es motorok hajtókar csapágy hibára hajlamosak. Miért lehet? Én arra gondolok nem rendszeresen van cserélve motorolaj, vagy pedig rossz minőségű kenőanyagtól lehet még. Erre gondolok én, de hátha valaki többet tud. Köszönöm.
-
Richárd94
újonc
Üdvözlet!
Mercedes c220cdi, w204 om651 manuális hat fokozatú motorral szerelt autóról lenne szó. Az autóban jelenleg 158000km van, papír szerint volt már cserélve a váltóban olaj, viszont én ki szeretném cserélni mindenképpen! Sok ember mondta, hogy csak gyári olajat bele. Kérdés, milyen olaj bele a favorit? Illetve a pontos specifikáció és feltöltési mennyiség is érdekelne.
Köszönöm előre is! -
Topi70
tag
válasz
Hangyaírtó #2191 üzenetére
Na és olajban állt?😃
-
Ck.
addikt
válasz
Formaster #13758 üzenetére
Ismerős ez a nyugalom feeling, a C350e is jól tudja demonstrálni, amikor tisztán elektromosan krúzolok. Ha pedig kell, akkor átteszem sport+ba és akkor előtör belőle a vadállat. Tiszta Jeckyl és Hyde, 2 in 1. A 211 lóerős turbós benzin motor és a 82 lóerős villanymotor együttesen 279 lóerőt és 600 Nm-t jelentenek kombinálva, az instant nyomatéknak köszönhetően olyat művel álló helyzetből, hogy könnyen féknyomos marad az alsó gatya.
Igazából nem is tudom mi bajom, biztos csak hiányzik az, hogy szétrázza a vesémet a bajor márka, vagy csak szimplán agyamra ment a lockdown.
Megejtek majd valamikor egy tesztvezetést az RX450h-val, de szerintem ezt az érzést nagyon hiányolnám. Egyébként szerintem nincs mit szégyenkeznie a W205-nek, minőségben és kényelemben, valamint zajszigetelésben így is veri az F30-at és a G10-et. Elhiszem, hogy az E osztály mégjobban hozza a csöndet és a kényelmet, de nekem már az F10 is feleslegesen nagy és suta volt, ezért döntöttem a C osztály mellett az E helyett. Mellesleg plugin hybridből egyedül ők kínáltak T-Modelt. -
Formaster
addikt
Az enyém egy e63 520ló/630nm felett. Ehhez képest imádom vezetni az asszony CT220-ját, az a megtestesült nyugalom és tökéletesség, ami abból a kis autóból árad hihetetlen. És ez egy kis kategóriás autó, valami 100+30LE-vel. Ehhez képest az RX űrsikló a 240(benzin)+200(villany) ló körüli teljesítményével.
Igaz ezt nem tudja mindig leadni, de a gyártó nettó 300/330 körüli LE/Nm párost adott meg. Ez lehet több sokkal, de ennyit minden körülmények között garantál és gyanítom sokkal jobb teljesítmény görbével, mint bármelyik turbós parádé.
Ki kell próbálni, egy tesztvezetés nem kerül semmibe.
-
Ck.
addikt
válasz
Formaster #13756 üzenetére
Igen, a csúcs felszereltség az a Premier. A Luxury és az F-Sport az alatta van, de hogy a kettő közül melyik van előbb, azt nem tudom. Egyedül attól félek, hogy a bugit és a hátbavágó, gyomorszorító nyomatékot és menést hiányolnám, miután lecsengett az újdonság varázsa. De lehet nem is hiányozna.
-
Formaster
addikt
Most nem tudom otthon melyik felszereltség áll az F-Sport felett, a Luxury vagy a Premier, de a magasabbikat ajánlom. Abban tényleg minden benne van, a bőrözés keresztbe lenyeli az összes német prémiumot és a Mark Levinson után szégyellem bekapcsolni a Harmann Kardont a mercibe
Egyszerűen a nyugalom szigete amíg le nem nyomod a gázpedált.
-
Ck.
addikt
Ez most nem világos, mire írtad a hátsókerék hajtást? Minőségben személy szerint én maximálisan meg vagyok elégedve az S205-tel, meg fogsz lepődni, de elveri az F10-et. Minőségi anyagok, kapcsolók, pontos összeszerelés, nem zörög, nem csörög. A 2016-os F10-nek mindössze 2 évesen már nyikorgott a gáz pedálja, valamint az első ülések, műszerfal díszbetétek recsegtek-ropogtak ha nyomogattam, valamint a jobb hátsó ajtó aljából esős idő után folyt a víz (szerencsére csak kinyitáskor), nem akartam
hinni a szememnek...valamint 3 és fél évesen már kormányműves is lett, kevesebb mint 90 ezer km-nél elkezdett kotyogni, szóval nem igazán nevezném a minőség szobrának.
Kanyarban ráadásul a mérete miatt elég suta volt az előző E92-höz képest (ami szintén kormányműves volt), szándékosan kerestem az F10 után egy mérettel kisebbet és F10 330e és az S205 C350e között ment a vacila egy darabig, de a bajorokra túlságosan mérges és csalódott is voltam, illetve kellett a T-model kialakítás is (F30 330e-ből nem volt touring) így lett végül a mostani a befutó. Imponáló volt a teljesítmény és nyomaték is (ebben bőven elverte a 330e-t), valamint a BMW-kből nagyon nehéz volt nem fapadot találni.
Összeségében meg vagyok a C350e-vel elégedve, mint mondottam minőségben ráver az F10-re, kényelemben pedig szintén ég és föld, de valamiért mégis kattog az agyam.#13754 Formaster:
Igen, a Lexus rajta van a lista legelején, konkrétan az RX 450h Premier felszereltséggel.
Tesztvezettem az NX 300h és IS 300h-t - akik az RX után még szintén befutók - (utóbbit csak akartam, de nem fértem el benne), tetszettek nagyon, de az F-Sport ülésekkel ugyanaz volt a bajom, mint az F10-nél (2 év után sem volt kényelmes), vágták a combom, ezért Luxury vagy Premier a kiszemelt inkább. -
Formaster
addikt
Igen, azt nem írtad, hogy mikori autóról van szó. Másrészt 5 év C osztály után E-be ülve én is azt mondom, hogy itt kezdődik az igazi Merci érzés.
Sajnos ezek is beálltak a sorba. A német prémium és a minőség már két olyan fogalom, ami nem fér meg egymás mellett. Sőt, számomra már az érzés sincs meg, ha beleülök bármelyik új németbe. Az egyik giccstenger, a másik rideg, a harmadik eröltetett. Döntse el mindenki melyik melyik...
Ha minőséget és prémium autó érzést keresel, próbálj ki egy Lexust, de F-sport felszereltségtől felfelé. Nálunk ez a felállás, a mindennapi autó Lexus, apa hétvégi játszósa E osztály. A Lexus maga a nyugalom szigete, a minőség és megbízhatóság Pápája, nem mellesleg modelltől függően alvó oroszlán is tud lenni.
-
Ck.
addikt
A hybrid rendszer és a 600 Nm miatt csak a 7G-vel tudták társítani.
Háttt...nem nagyon győztél meg eddig.Máshol amúgy azt olvastam, hogy C-osztálynál kezdődik a Merciség...csak tudnám mit jelent e bűvös kifejezés.
Ha egy dolgot kellene említsek, az AirMatic futómű mindenesetre egy álom.
-
Ck.
addikt
“Fertőzzetek meg, hogy szeressem az autót. 😉”
pontosabban a márkát. Az autót szeretem, nyilván azért esett rá a választás, csak még egy jó adag agymosás hiányzik a teljes bódogsághoz, 5 évnyi Audi és 5 évnyi BMW után, kicsit rendbe kellene tenni fejben a dolgokat, lelki válságban vagyok, férfi klimax, minden percben mást gondolok.
Nyáron egy F10 520d-t váltott a C350e egyébként és azóta sem tudom megmondani, hogy jól döntöttem-e elengedni a bajorokat.
-
Ck.
addikt
válasz
Formaster #13747 üzenetére
Ez jó.
De sajna a Mercire is igaz, 2017-es autó, 130 ezer km és 4 év alatt a 3. önindító + relé van már benne. Gyári alkatrész, márkaszervizben szervizelve. Váltó hidegen az első 50 méteren 2.-ból 3.-ba kapcsolva ránt, van akinek új kora óta és garanciális váltó csere után is. Az egész net tele van vele...Amint túl van az első 2-ből 3-ba váltáson, többet nem ránt. Most lesz olaj csere, nagy reményeim vannak, de ugyanakkor mások írták, hogy az sem segített rajta. 7G-Tronic Plus...
Valahogy nem fertőzött meg az a hatalmas Merci életérzés, aminek kellene és amire annyira számítottam. Ezért várok egy kis biztatást, hogy miért olyan jó a Merga. Fertőzzetek meg, hogy szeressem az autót. 😉
-
Ck.
addikt
Üdv újra itt,
Légyszi beszéljetek le/rá, hogy a C350e-t (S205) és úgy alapban a márkát miért ne cseréljem vissza egy BMW-re. 🤪
-
Kickass
őstag
válasz
szilchi #13743 üzenetére
Megneztem a videot szerintem tippre ez valami futomu alkatresz, nem folyamatosan nyekereg mikor tekered.
DE ez csak tipp, hozzaertovel meg kell nezetni. Nekem peldaul ropogott valami az elso futomuben, mindenre gondoltam csak arra nem hogy egy szilent szetnyilt es elfolyt belole az olaj, nem is nagyon latszott alanezve se.
-
szilchi
őstag
válasz
realpopek #13738 üzenetére
Hát nem tudom mennyire volt meleg.Olajcsere után mentem vele 2-3 km-t aztán megmértem a szintet.Maga a tartály már kissé meleg volt.
Mondjuk nem tudom mennyire régi benne az olaj.Mikor megvettem csináltak márkaszervizben fék és motor olaj cserét.De sztem a szervó olaj csere kimaradt
-
szilchi
őstag
Szép napot.Ismét egy kis probléma az E500-al.Most ezt csinálja tegnap óta kormány tekerés közben.Youtube videó
Itt fel van bakolva mert olajat cseréltem.De földön állva hangosabb ez a nyekergés.Persze bent,felhúzott ablak mellett nagyon halk.Eddig nem is tűnt fel nagyon.
-
barnam_
nagyúr
válasz
vjacintka #13732 üzenetére
Benzinből hengerenkénti 4 szelepest keress (200,220,280,320), azokban nem KE-Jet a befecskendezés. Motor kábelköteg szigetelése hajlamos elporladni, azt előbb-utóbb cserélni kell, de valószínű már megtette más mire az autó ennyi idős lett (26+ év).
Automatából csak az utolsó szériás nagy benzinesek kaptak 5 sebességet, a kínálat nagy része valószínűleg 4 sebességes. De ez nem baj.
Alkatrész van bőven, után gyártott vagy bontott gyári, illetve lehet gyári új is - persze van ami már kifutott alkatrész amit nem gyártanak már.
Rozsda meg ilyeneket nem is mondom, az egyértelmű - bár 3 millióig ne legyen már rajta
Én elsősorban a mobile.de -n nézelődnék, a W124 coupe mellé nem zárnám ki az R129 -et vagy W140 SEC-et sem. -
vjacintka
tag
Sziasztok!
Szemezgetek a W124-es coupékkal, benzinest szeretnék 3 millióig. Igazándiból hobbi autónak és néha napján munkába járósnak használnám és nem igáslónak.
Kérdésem, hogy a különböző benzines motor változatok miben különböznek egymástól, mik a sajátosságaik, avagy mire készüljek fel.
Továbbá automata váltó párti vagyok. Jelenleg egy 7G-s E osztályom van, azt nagyon szeretem(amíg jó, addig nagyon jó ugye...). Tudom, hogy a régi 5 sebességes nem ugyanazon technikai színvonal, inkább a tartóssága érdekelne. Nyilván egy ennyi idős autónál, amely már jó ideje benne van a mechanikai végelgyengülésben(tisztelet a kivétel) kell foglalkozni gondolom ezzel is.
No és persze alkatrész utánpótlás avagy annak vadászása mennyire bajos illetve csak a dízelekre érvényes az elpusztíthatatlan mítosz?
Szívesen olvasom mások tapasztalatait, de akár vélemény is jöhet.Köszönöm uraim!
-
Csókolom
tag
nagyon erdemes a klimat is bekapcsolni a probavezetes alatt -elöször hütenie kell kb 4 perc utan, ha jol müködik, es utana allo motornal meghallgatni, hogy mozognak-e egyatalan a terelölapatok, pl. kikapcsolas utan nem jöhetnek kattogo hangok, ha a terelölapatok jol müködnek.
Nagyon erdemes az auto hasznalati utasitasabol vasarlas elött a konzol kezeles fejezetböl egy kicsit felkeszülni, hogy mit kell nyomni es azutan minek kellene normalis üzemnel törtenni -erröl felesleges az eladot megkerdezni, mert ha ugysem tudod elvesztel, azt hazudik, amit akar es hazudni fog. -
Csókolom
tag
jo, hat a hibak mar biztos ki lettek törölve es nem fog kiolvasni semmit hibat, azt hagyhatjatok otthon, felesleges lesz.
Erös elemlampat vigyel magaddal, hogy alul szepen minden latszon, egy rongyot amire ra tudsz feküdni, hogy ne legyen koszos a ruha, egy Wagenheber -is ajanlott, es egy kis megemeles utan elemlampaval (mind a 4 oldalrol) egy esetleges rugotöres eszrevehetöve valik
Az enyemet anno rugötöressel vettem meg, mert a fenti lepest kihagytam, semmit sem vettem eszre belöle a probavezetes es a hazaut alatt.. Egyebkent a CD olvaso is rossz volt, azt sem vettem eszre, mert nem tettem bele CD-t. De ez nem veszteseg, de
az ilyen felderitett hibakra lehetne majd hivatkozni az alkudozas alatt -
Formaster
addikt
Érdemes lenne megnézni alulról is. A váltó szervizelése legyen rendben. Valószínű nem lesz porszáraz a motor, de az olajszűrőház/olajhűtő viszonylag könnyen orvosolható, szelepfedél, karter már nehezebben. Nem ártana egy hibakód olvasás, bár gyári eszköz kötve hiszem, hogy lesz, würth/delphi pedig olyan amilyen, de több, mint a semmi.
-
ryger
aktív tag
válasz
Formaster #13725 üzenetére
Értelek, köszi. Benzines, van már egy öreg 250D-m, az elég dízel fronton
Akkor lehet jövő hétvégén elmegyek megnézni mert messze van és a szerelomet is vinni szeretném magammal, az a biztos.
barnam_ az én 124-em is kasznisnal van, ahhoz képest milyen jól nézett ki, kb a 30%-at kasznizni vagy cserélni kellett. Remélem utána patent lesz minden terén.
-
Formaster
addikt
Benzin vagy dízel? Első körben olajfolyás az olajszűrő körül, szelepfedél körül. A váltót alaposan átnézni, nem csak kapcsolás, indulás, kúszás, stb, lehetőleg hidegen várjon. Komfort elektronikák működjenek, az ablakfelhúzás pl mindig elkalibrálódik. Hirtelen ennyi jutott eszembe, de ha dízel, akkor van még mit nézni, pl DPF áteresztés terhelés alatt élő adattal és a legfontosabb a szerviz történet.
-
ryger
aktív tag
Sziasztok,
Kinéztem egy 2005-ős E350-et 210k km benne, elvileg már a 7-es váltóval. Mire érdemes figyelni egy megnézés alkalmával? Nyilván váltási érzet, pont ugye téma is
de ha az jónak tűnik és nincs hiba kód benne mik az általános dolgok amik tönkre mehetnek?
Köszi előre is!
-
szilchi
őstag
Természetesen semmi....
Nagyon nem is sérült kívülről.Sztem lassan megtolta..és tolta..és tolta.De az alsó képen is látszik,hogy a két szélén hiányzik egy olyan alakú műanyag fül,mint az ami a bal felén látható.De az gumiból van.Ha érthető mit mondok.De ott mint ha letört volna valami tartófül a két szélén.
Lassan azt gondolom,hogy jó állapotban meg tudjam őrizni,be kéne zárnom 2032-ig,aztán OT vizsgára elővenni -
Atimester
aktív tag
-
ricsmoka
tag
W204 220cdi a fűtőmotor ciripel egy kicsit. Mi lenne a megoldás? Köszönöm
-
Formaster
addikt
válasz
jookomak #13715 üzenetére
Amit leírtál abból kb a kormányzár róható fel hibának. Akksi normális, hogy tönkremegy, ha azzal zárlatot csinálsz, az nem hiba. Gumicsere kopó alkatrész, ahogy a gömbcsukló is, sajnos ma már a tömítetlenség is. Kicsit fura, hogy 110 körül már tömítetlen, ha nem is bontanám meg, de ránéznék, hogy honnan ered az olaj. Egy gázpedál szenzor pedig nem a világ, ha az lesz a baja... (ha pedig hibátlan autót akarsz, vegyél Lexust
)
Kickass: A váltóolaj tekintetében szigorúan be kellene tartani a 60 ezres cserét. Sajnos 470-nél már elég sanszos egy wandler kopás, illetve a mechatronika biztosan tele van sárral. Az olajcsere és a mechatronika tisztítás nem egy agymenés összegben, de a wandlerhez már le kell húzni a váltót, plusz még felujíva sem olcsó. Itt már mérlegelni kell egy fél milliót futott autónál. Az viszont könnyen lehet, hogy nincs meg a kellő olajmennyiség és az önmagában rendellenes működéshez vezet.
-
jookomak
őstag
válasz
Formaster #13713 üzenetére
C250 cgi. Október óta van nálam, 10 éves, 70k mérföld (110k km kb). Azóta volt akksicsere (ok, benne van), kormányzár elektronika gallyra ment, csere, ahogy én balfasz módon cserélni akartam az akkut, zárlatot küldtem a rendszerbe, indítómotor, vagy generátor csere. Gumikat szintén cserélni kellett, ahogy a jobb első gömbcsuklót is. Plusz a szerviz mondta, hogy nem ártana megbontani, mert kicsit olajos a motor, valahol szivároghat.
Így jár az, aki nem ért hozzá. Persze a szerelő mondhat bármit, akár le is húzhat, soha nem fogom tudni megmondani. Vihetem másik helyre, aztán lehet ott még olyanabbak. passz.
Jövő héten kiderül. De megfogadtam, hogy ez az utolsó esélye, ha most rendbeteszem, és működik, akkor a következő hibánál mennie kell. -
Kickass
őstag
válasz
Formaster #13712 üzenetére
~470k km van az autóban, a váltó szervizelése előttem lévő tulajoknál nem ismert.
Természetesen nem 70k km-t futott a hiba kezdete óta, az leginkább az idei tél óta van jelen. Egy szaki 'látta' a hibát, Ő állitása szerint nem tudta reprodukálni a hibát, illetve annyit mondott rá hogy be kell melegiteni indulás előtt.
Ettől még nem gondolnám hogy üzemszerű a működés.
Viszont hátha találkozott már valaki hasonlóval. -
Formaster
addikt
válasz
jookomak #13711 üzenetére
Még egyszer átolvastam amit írtál, azért ne hagyd magad lehúzni. 400 font a milyen szenzor? Talán a 4db ABS jeladó ára összesen lehetne 200 font, mellesleg többnyire elég megpucolni, de ha rossz is valamelyik, elég azt cserélni. Az alap 500 fontos szerviz nem lesz olcsóbb a hondára sem. Nem az fog számítani, hogy 5.8 vagy 7.1 liter olaj kell bele, a szűrők meg közel ugyanannyiba kerülnek.
Én 5-6 évig hajtottam egy X204-et, 220CDI-it és beletettem úgy 100k km-t, ami annyira ugyan nem sok, de 230e környékéig vezetve az autót, nem tudok felróni neki semmi komolyat. Sőt... Manapság ez már csodaszámba megy. A 10-15e km-s olaj periódusokban nem fogyott egy csepp olaj sem. 1-2 nagyszerviz volt ami kicsit húzósabb lett, amikor az akksi cseréltől a napfényfető zsírozáson át mindent megcsináltattam benzéknél, külföldi óradíjakon.
-
Formaster
addikt
válasz
jookomak #13711 üzenetére
Ezt elég sok hibára fogja dobni, nekem gázpedál jeladóra is ezt adta, pedig csak időszakos rövidzárak voltak. Mindenképp ki kellene olvasni mi a hibakód, gyakorlatilag lehet egy koszos ABS jeladótól megkezdve ABS kockáig bármi. Bár a 204-re már nem jellemző az ABS probléma. Nem lepődnék meg, ha ott is gázpedál szenzor lenne, sajnos ezekben a szériákban sorra hullanak el, nem javítható, kb 130 eurós tétel, csak Vemo márkájú OEM gyári van, vagy ugyanez Mercedesbe csomagolva dupla ennyiért. Két 13v14-es csavar fogja, magad is ki tudod cserélni.
ricsmoka: Továbbra is olaj a gyanúm, 300 felett már lehet tömítetlenség is. Ha pár decivel nem stimmel a szint, az hidegen simán ránthat. Szvsz, ha szolenoid lenne az inkább melegen kezdené.
Kickass: A hosszú életű automata váltó titka, hogy a legkisebb rendellenességnél is utána kell menni. 70e km-t menni hibás váltóval sajnos nem kecsegtet sok jóval. Egy kezdődő apró hiba simán csinálhat végzetes problémát.
Itt sem lenne rossz tudni egy óraállást, váltó szerviz történetet, de a leírtakból azt mondanám ez minimum egy wandler lesz, ha a wandler elkopott akkor már illene a komplett mechatronikát is kipucolni aprólékosan és utána fogod megtudni, hogy a váltó mennyire van még egyben, de nem tennék rá nagy tétet.
-
jookomak
őstag
Sziasztok!
w204, legutóbbi baromsága: abs, esp currently unavailable, check manual. Utánaolvasva lehet akksi (3 hónapos új varta van benne), sebességmérő jeladó, vagy gyakorlatilag bármi. Amúgy is vittem volna éves nagyszervízre, kíváncsi leszek mit mondanak épp erre.
Tippre: Mr jookomak, 400 font a szenzor plusz szerelés. Természetesen az alap 500 fontos szervizen felül.
Vettem volna Hondát basszus...A kocsi vételárának jó 30%-át már ráköltöttem pluszba.
Sőt, ennyiből már kijött volna egy Porsche is. Ott legalább tudom, hogy mindig kell rá költeni. -
Mintcar
tag
Most nem tudom linkelni majd esete megkeresem a youtube-on. Egy amcsi manusz Mercedes automata váltók javításával foglalkozik. Nagyon szépen elmondta mik okozzák az esetek túlnyomó többségében a rendellenes működést (azon túl, hogy régi az olaj).
Van pár darab úgynevezett pressure control valve és pár darab solenoid valve. Kb.: 15K-s tétel/db és 5-6db. van bent. Ami nagyon fontos, hogy a pressure control szelepek mindegyikének saját szűrője is van. Amit szerintem egyetlen szerviz sem cserél soha egy sima olajcsere esetében. Mert ehhez a váltó vezérlőt is le kell bontani.
A másik gyakori hiba maga az automatikus váltó vezérlő (amiben a szelepek vannak, nem az elektronikus vezérlő egység). Szintén nem drága tétel. 60-70K környékén van az új egység. És ezeknek a cseréjéhez a váltót nem kell leszerelni (ha jól tévedek a 5G és 7G tronic esetében biztosan nem, de WIS-ben meg lehet nézni). Ha van szerelőakna, és valaki otthon meg tudja oldani az olaj felpumpálást, házilag is simán kivitelezhető ezeknek az alkatrészeknek a cseréje.
Szerintem az 500K körüli „nagy” felújításokban is pusztán ezek cserélik ki. Ha fődarab megy tönkre az nem fog 500K-ból sem ennyiből kijönni.
Ricsmoka, a 250K-s javítás mit tartalmaz? Vélhetően nincs is benne a szelepek cseréje, de a kiszerelésük tisztításuk tömítéseik és a szűrőik cseréje biztos benne van. Sok szennyeződés tud lerakódni ott, és megzavarja a váltó működését. Ha ebben az árban minimum a takarítást elvégzik, és utána Meyle olajcsere készlettel csinálják meg a cserét, egészen elfogadható az ár. Erre konkrétan rá kell kérdezni mi van benne. Hiába van 150K-ért váltó. Nem biztos hogy előrébb leszel vele, arra is kell költeni.
Több esetben is hallani „kicsi” 300K-ig meg „nagy” felújítás kifejezést 300K és 500K közötti összegekért, de nem igazán tudta senki megmondani ezek milyen javításokat tartalmaznak és mennyire szedik szét a váltót a szakik. A mechanika megölhetetlen gyakorlatilag. Szerintem ez abból is látszik, hogy a váltónak a fődarabjai piszkosul drágák. Nézzetek szét az EPC-ben és keressek rá egy-egy fődarabra eszeveszett összegekért lehet venni. Például a nyomatékváltó csak önmagában 6-700K és erre még rájön a betétdíj is. Tengelyek fogaskerekek 2-3-400K körül mennek. Piszkosul drágák, és ugye egy valag járulékos költség jön rá a végösszegre ilyen alkatrészek cseréjekor (olaj, tömítések, szűrő, váltó ki-be szerelés, munkadíj stb…). Az ilyen javításokhoz már igazi szakértelem és felszerelés is kell. Szerintem ha fő darab csere van az még az 500K körüli felújításba sem fog beleférni. De fődarab csere Szerintem a legritkább esetben szükséges. És már 10+ éves autó esetében nem is nagyon éri meg.
-
Kickass
őstag
Ha vannak itt automata szakik én is kérdezek.
W203 2005 5G Tronic, ha hideg van jellemzően tél és tavasz között, reggeli elsőhideginditás után ha nem ketyeg az autó legalább pár percet az első pár kilométeren nagyon rángat, bakkecskézik az autó.
Ilyenkor néha elég csúnya hang is jön valahonnan, a darabos gyorsulás kiséretében. Szerintem a váltó csinálja addig amig be nem melegszik a váltóolaj. Ez vajon már egy kezdődő váltóhiba vagy maga a váltóolaj a probléma? kb 70 ezer km-rel ezelőtt volt olaj cserélve.
A történethez hozzá tartozik, hogy nyáron hosszú pályázás után is éreztem már rángatást főleg alacsonyabb fokozatokban és visszaváltáskor (lassulásnál).Előre is köszi a válaszokat!
-
Mintcar
tag
válasz
ricsmoka #13706 üzenetére
Jó eséllyel az olaj lesz. Nézd meg ezt a videót. Az a w211-es is hasonló hibát produkál, csak sokkal erőteljesebben. Igaz ott 300K-t ment az autó egy olajjal. Csere után szépen kapcsolt. Sajnos német, és nem szépen fordít angolra a youtube, de egészen érthető. Több alkalommal is említi nem sok gyártó van amelyik ennyire jó minőségben gyárt automata váltót. Bármily más autó esetében a harmadát sem bírta volna ki. 60K-s olaj már erősen csere érett. Pláne ha a benne lévő olaj nem gyári minőségű.
-
ricsmoka
tag
Csak azért kérdeztem a váltó dolgot mert el akarom adni a kocsit és aki meg szeretné venni utána kérdezett és bazt mondták neki 250 ért megcsinálják. Ez irreálisan sok szerintem mert bontottan150ert van váltó. De ezek szerint ennek sem sok baja lehet csak az olaj.
-
Formaster
addikt
válasz
ricsmoka #13703 üzenetére
Mennyi km van az autóban? Váltóolaj milyen intervallumokkal volt cserélve? Tippre azt mondanám kevés benne az olaj, majd ahogy tágul már felépül a nyomás és a wandler úgy adja át a nyomatékot, ahogy kell.
Mintcar: Valóban ez a helyzet, ugyanakkor én még mindig félek ezektől az univerzális készülékektől, mennyire látnak bele az ECU-kba stb.
Ezek a kínaiak pedig egy időben sorra haláloztak el, főleg FW frissítés közben. Ezt nem fogom erőltetni, amíg nem érzem hiányát. De elég sok volt a reklamáció, elvileg már javítottak az áramkörökön. Persze puding próbája a ... Elvileg, ha meghal, találtam már szakit aki javítja
-
ricsmoka
tag
Sziasztok! W203nal szerintetek mi lehet a következő probléma: automata váltó indulásnál amikor 2be kapcsol egy picit ránt kb. 5 km utan mar semmi! Köszönöm
-
Mintcar
tag
válasz
Formaster #13700 üzenetére
Igen. Én a J2534 Pass-Thru vonalat fogom választani. Ez a linkov-v is amikor a legfrissebb image-el megjelenik, mindig kettőt csinál. Egyet SD connenct-hez és egyet J2534-re. Pár hete linkeltem egy multiplexert ami kifejezetten J2534-2-re készült (CarDAQ-Plus® 3 Kit). Tudom, egy picit overkill, de itt van még ez is, aminek már egészen vállalható az ára. Vagy még a Launch j box.
Picit tartok a kínaiaktól. Nehezen lehet kiigazodni melyik melyiket gyártja, mert egymás eszközeit is hamisítják.
-
BundiC
friss újonc
Még egy olyan kérdés a w203-ban? A belső hőmérséklet érzékelőt merre találom?
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotó állvány eladó
- Lenovo IdeaPad 3 15IAU7 garancia 109990
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- PROCASTER 40UNB700 40" 101cm televízió + Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest