Hirdetés
- Hobby elektronika
- Milyen széket vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Fujifilm X
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
Azt az autót még szakszervízbe kell hordani annak annyi a baja.
Ott ugyanis már csak tanulók dolgoznak, akiknek fogalmuk nincs néha a dolgokról.
Letudnék írni ide most jó pár sztorit amikor a tőlem nem messze található szakszervízből jöttek át az autók.
Mert 2 hónap alatt sem lett jó.
Ezek mind banális hibák voltak, nem én vagyok zseni, csak egyszerűen rutintalanok, sose csinálták még.Olyan például, hogy egy generátor felújítás/csere után nem tölt, nincs! Ezt így kijelentem.
Akkor ott a szervíz nem tesztelte le, amit berakott.
De mindegy nem győzködök senkit, a francia sz@r, amíg ez van a köztudatban legalább olcsón lehet hozzájutni. -
Akula
őstag
2016 Clio már az összes vezérlőelektronikája ki van cserélve, pedig a rokonok tényleg csak akkor használják ha hosszú távra kell menni vele és a gyerekhez. Fényszórócsere, akku csere és nem tudják mi a baja, autóvillamosságis szerint az ECU. Hol a klíma biztosíték old ki, hol meg ottmaradnak az autópályán, mert a generátor nem tölt. Mindig is F autójuk volt, mert kényelmes, hűséges tipusúak. Azelőtt meg Dacia, de azt megszokták, hogy minden hétvégén csapágyakra kellett bontani és újra összerakni. Csak ezeket az újakat nem lehet bütykölni.
Karácsonykor próbáltam győzködni őket, hogy vegyenek egy i30-at, ami elég jó vétel lett volna egy családtól 2 évesen. Nekik inkább valami német kell inkább, mert abban jobban megbíznak. Ennyi
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #396 üzenetére
Lehet, hogy kibírja, de az igazság az, hogy a rossz utak hamarabb szétvágják, a sózás miatt pedig a kaszni nem fogja bírni addig. De a motor valszeg elmenne, mert egyszerű, mint egy faék.
-
bajnokpityu
félisten
óriási hiba, ha erre használod a népitéletet.
miszerint, ha megnézed a leggyakoribb középvezetői cégautó tipusokat, pl B7 B8as passatokat, superbet, stb, ezekből irdatlan sok van, közben van 2 itélet?ebből lesz statisztika? egyetlen kocsimról nem irtam itéletet, ahogy a környeztem se, pedig lennének érdekes dolgok.
20évig jó lesz a kia? ez egy álom. semmilyen 2000utáni kocsi nem készült ilyen élettartamra. nagyon jónak mondható, ha a felét kibirják katasztrofa nélkül.
-
rob210
nagyúr
Akkor ezért kellett most 3 ceed-en is izzítógyertyát cserélnem, mert sose romlik el értem
.
Pedig hidegindításnál a kopogásból erre gyanakodtam, és miután kicseréltem a kimért és nem működő izzítókat, tök szép csendes diesel kerregés fogadott.
A soha nem kell cserélnihez már csak annyit, hogy ezek nem is az első genes ceedek voltak, mert 2011 volt kettő és egy 2009 es.
De mire kibillentettem a motort előre na azért azt nem kívánom senkinek. (máshogy ugyanis nem lehet kíhúzni őket) Legalábbis az én kihúzóm nem fért oda máshogy. -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #391 üzenetére
Igen, ők kivétel. De nem akarok kötekedni. Nem szoktam és nem is szeretem a szájkaratét. Én ebből indulok ki és kész:
Természetesen nem teljes a lista, de az látható, hogy nem sok EU-s márka hozza a 4*-ot.
Ez amúgy nagyon érdekes dolog, mert pl. az ADAC szerint a VW és Audi a legmegbízhatóbb. A megoldás csak annyi, hogy 100000km alatt semmi nem dől el. Majd ha megy 400k-t és probléma nélkül, akkor lehet mondani, hogy jó a kocsi. Azok pedig ott kint, nagyon ritkák, míg nálunk le vannak pakolva a behozós télerről. Egyezzünk ki azzal, hogy aki jól vezeti az autót, vigyáz rá azt kiszolgálja hosszú távon és azt mondja rá, hogy jó a kocsi. Pedig mondjuk vezérműszíjat kell benne cserélni 120000km-enként, de erre nem gondol, míg a távol keletiek tipikusan láncosak. 300k-nál csak akkor kell bontani, ha amúgy a vízpumpa bekrepált. Nem tudom másképp mondani, remélem átmegy mit akarok ebből kihozni. Ezt egyébként mutatja is az értéktartás. Most direkt megnéztem, a 2010 előtti Laguna vs. Avensis árakat. Duplája.
Én csak annyiban bízok, hogy lesz olyan megbízható a mostani Kia/Hyundai eresztés, mint amilyen a 20 évvel ezelőtti japán vonal volt. Akkor váratlan kiadásom nem lesz. -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #389 üzenetére
Te vagy a kivétel aki erősíti a szabályt
Én meg #szarolaszt vettem -
bajnokpityu
félisten
8évesen adtam el TSImet. a média által anno kinevezett hulladékkal. 1.8as volt, optimalizált chipes, olajfogyi nélkül, 0 hibával teljesitette a 8 évet. megint sikerült túlzottan általánosítani.
aztán minap meg láttam a cikket, hogy ja nem, tényleg nem minden 1.8tsi volt szar....másik meg szarfos psa féle dieselem 17x km el teljesen porszáraz, sose volt bontva...
-
Akula
őstag
Valakinem van valami tippje a fogyasztási adatomhoz?
Ez tényleg aggasztó.
-
Akula
őstag
A TSI az más tészta. Az alapból nem kell nekem sem, mert 2 év után magától hullik szét.
De te is csak a saját tapasztalataidból indultál ki. Igen, van olyan Toyota amivel egy rémálom minden nap, mert valamit elrontottak. De nem a konstrukciót, úgy általában. Ugyanez igaz a merevlemezre a számítógépemben. Attól, hogy én kifogtam egy nem jó példányt, nem jelenti azt, hogy az összes WD rossz. De ha arról beszélünk, hogy a franciáknál a generátor tervezés alapján alulméretezett egy japánban meg direkt túlméretezik, akkor ez már megállja a helyét és nem kell csodálkozni, hogy az előbbinél a gyári akksi 3 év után csere, a japó meg 10 évig ketyeg vele. És ez nem egy-két autó, hanem általános. Az általad leírt Versonál pl. pont, hogy nem kell bütykölgetni, ha benzines. Ott ha valami bekrepál, az egyből cserés. De megnyugtató, hogy ha felnyitom egy olyan motorterét, sehol egy olajpára, vagy elcseppenés, csak a por és csend. Az ízzítógyertyás sztorihoz meg annyit, hogy ha jól használja valaki a kocsit és figyel az üzemanyagra is, akkor azt pont, hogy soha nem kell cserélni, még ha a nyomásszenzort is abba építették, mint a VW-nál, mert nem jellemző a meghibásodása. Ezért nem is kell olyan helyre tenni, hogy könnyen elérhető legyen. Hamarabb adja meg magát az izzítórelé a kátyús utak miatt.
Egyébként egy-két motortérben tényleg fakírnak kell lenni a szerelgetéshez, pl. egy izzócsere is lehet 2 óra. Én elvből nem veszek autót az elérhető legnagyobb motorral, mert ha ugyanabba a kaszniba bepakolják az 1.4, 1.6 és 2.0-s motort is, akkor a legkisebb nem fogja vinni az autót, a legnagyobb javításához meg ki kell daruzni a motort és kétszer drágább lesz.
Szerintem az alap az legyen, hogy megnézzük, hogy milyen az autó megítélése a népítélet szerint, mert az mégiscsak statisztikai alapon nyugszik. A vállalt gyári garancia sem elhanyagolható.Ha pedig a user's manualban valaki azt olvassa, hogy az autó olajfogyasztása max. 1liter/1000km (Opel), akkor ott gyanakodhat, hogy valami baj lehet konstrukciósan.
-
rob210
nagyúr
2008 ota szerelek renaultot, ez a francia konstrukció francia kivitel, nem állja meg a helyét.
Vannak elcseszett konstrukciós megoldások a renaultnál, de mutass egy autót ahol nincs, szinte mindegyikhez tudok neked mondani.
Ha már kia, pl. Az a zseni aki a tűzfal felől rakta be a ceedbe az izzítógyertyákat azt tervezőasztalon darabolnám fel.De mint mondtam mindegyik autónak van konstrukciós hibája.
(19éves meganeom van és köszöni szépen semmi baja)
A párom versoját többet kell szerelnem, pedig az japán minden téren.Vannak jól sikerült autók és vannak rosszul.
Pl. Én tsi motoros autót köszönöm, de nem szeretnék soha , az ismeretségi körömben sincs okkal, hiába precíz német, ha rosszak az alapok. -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #382 üzenetére
igen, az ott tényleg csak a prémium futásérzet miatt kell. de valóban, egy-két prémium benzines is megkapja.
Amúgy a francia vs. angol dolgon vitáznék, mert nem maga a nép a kulcs a dologban, hanem a termék. A Yarisok fele-fele francia és japán, mégsincs velük semmi baj, mert japán konstrukció, de franciák gyártják japán eljárások szerint. ha viszont egy konstrukció és gyártási folyamat is francia, akkor ájjájjjjáj. És ez sok-sok ember nagyon hosszú évek alatti tapasztalata. Mondjuk ha választanom kéne egy astra és egy megane között, akkor az utóbbit választanám, mert az a kevésbé tönkremenős. És ez is csak tapasztalat.
De, hogy ildomosan a K-H topichoz is szóljak:
Kia Rio 1.25 (2015) téli fogyasztás téma. Három telem volt eddig. Munkába járok mindig ugyanazon az útvonalon az év majdnem minden napján. A nyári fogyasztásom a vezetési stílusomhoz igazodik 4.9 és 5.8 között van. OK. A téli eddig 5.5 és 6.5 között volt. Ezen a télen sorozatban 7 fölött vagyok, 6.9-7.6 és ez nemcsak a fedélzeti műszer, hanem a valós tankolt mennyiség alapján is így van. Mi változhatott? Hidegebb van idén és több a szivató? Vagy a benzin más minőségű? Arra nem is merek gondolni, hogy valami baja van a motornak. Szervizes azt mondta, hogy nagyon rendben van ez így és jó az emisszió is és a lambda szonda adatok. Keréknyomásra figyelek, plusz kilókat nem cipelek, bár én felszedtem egy kicsit, de ez még viccnek is rossz. -
bajnokpityu
félisten
nem attól szarabb a nissan mint egy toyota, mert franciáknál gyártják. hondát meg angolok (sztem még rosszabb nép), és jók.
nagy mumus? egy kocsi átlag értékvesztése mellett elhanyagolható egy kéttömegű ára. ha meg éves bontásba rakod, akkor még az olajcsere is drágább. és eléggé blokkja és embere válogatja, mennyit bir egy kéttömegű. haveroméknak van 3 passatja, mind eldőlt 80e km körül, másik haveromnak meg francia eredetű blokkos smaxa és 500e km van a kéttömegűben.
akula: erősebb benyásokban is gyakran van kéttömegű. pl 1.8 2.0 tsik. persze ez kb örökélet ezekben a blokkokban, annyira simán járnak, hogy nem használódik.
-
Akula
őstag
Tudtommal csak a dízelekben (pl. Sorrento 2.2).
Benzinesben gondolkodj, mert láncos és megbízható. De ez csak az én véleményem, van aki esküszik a dízelre a nagy nyomaték és rugalmasság miatt, meg persze ha cégautóként azt kapja az ember, akkor úgy jöhet egy 1.7 CRDi simán
Azt tudom, hogy amikor tervezgettük a kocsi vásárlást, a 2.0-s benzines Sportage és Carens egyike sem ismerte még hírből sem a kettős tömegűt és mégis simán jártak azok a motorok.
Amúgy a kettős tömegű az mumus, úgy ahogy írtad. De miért? Azt már kevesen vizsgálják. Ez ha jól tudom a LuK szabadalma és arra szolgál, hogy a nagy forgató nyomaték csúcsokat a motor és a váltó között egy rugalmas kapcsolattal lenyesse és simább, finomabb "kevésbé kopogós" legyen a nézése meg a járása. Ez pont, hogy jó a dízelekhez, mert ott óriási nyomaték ingadozások vannak. Én ismerek olyan mercist aki már közel egymillió km-nél jár mégsincs semmi baja a kettőstömegűvel és nem is tudta, hogy van a kocsijában. Ja, azt nem mondtam, hogy egy Besancon nevű francia városkában él és csak akkor ül kocsiba, ha tényleg hosszú útra kell menni, mondjuk átugrani olaszokhoz egy kávéra, vagy egy sörre meg kolbászra a bajorokhoz. Autópálya és állandó, megkímélt tempó. Ráadásul jó minőségű az üzemanyag.
Itthon meg mi van? A levetett német roncsot visszapörgetett órával megveszi a szakértő, aki egy hónapja még biztonsági őr volt, tehát ért hozzá. Barátja, Tibike úgyis befoltozza a rozsdás lyukakat és lefesti szép citromsárgára. Másik havernál Lacikánál zsebbe 30k és át is ment a taxis műszaki vizsgán, utána meg beáll a nagykörútra a dugóba és 500-as alapjáraton ketyegteti a motort. Aztán zöld lámpánál annyi füsstel startol, mint egy MIG29-es, mert azér' van a nyomaték benne.Fél év múlva meg ír egy népítéletes cikket, hogy szar a kettőstömegű lendkerék és inkább ki kell cserélni egy simára. Aztán meg fél év múlva ír még egy kiegészítést, hogy a motortartó gumibakok is silányak, nameg persze a váltó is csak úgy magától széthullik, pedig automata.
Remélem érzed, hogy mit akartam mondani. -
Nerazim
őstag
Igen azt pont tegnap mondta a kolléga, hogy már a Nissant is franciák gyártják vagy legalábbis a Note -ot, amit már amúgyis elengettem a csomagtér miatt.
Azt esetleg nem tudjátok, hogy ez a kettős tömegű lendkerék ami mostanában nagy mumus, a benzinesek közül melyik Kia és Hunday típusokban van?
-
Akula
őstag
válasz
molnarpeter #378 üzenetére
Az a baj, hogy van ahol ACEA van ahol API grade szerepel, így pedig nehéz összehasonlítani. Pl. az én Riomba itt ACEA A3 kell, hogy menjen, a gépkönyv szerint meg SN. Az egyik nem zárja ki a másikat.
De köszi az infót, összehasonlításnak, hogy melyik motor mennyire "igényes" tökéletes táblázat. -
molnarpeter
nagyúr
Kia olaj táblázat minden típushoz: [link]
Jó lenne egy összefoglaló, akkor be lehetne tenni -
Akula
őstag
Látom távolkeleti márkákat soroltál fel. Vagyis a Nissan kivételével. Azt ugye tudod, hogy az francia és nem olyan jó, mint a neve?
Ár-érték arányban a Venga a legjobb most. Aztán a Hyundai, ami majdnem ugyanaz. A Jazz nagyon népszerű a kollégáim között, meg jól is megy az 1.5-ös motorral, de az anyósülés alá tervezett üzemanyag tartályt szokni kell, ott nem olyan nagy a tér. Kisebb motorral egyiket sem érdemes venni. -
kisza25
félisten
A kia venga-t most kifuttatják nagyon jó áron van, én 1,6 mpi-vel venném, ha megteheted.
A 440 liter alapból annyi, 570, ha a rekeszelőt kiszeded és 1486- ig bővítheted. Ugye 1600 magas az autó, valószínüleg magasabban vannak az ülőlapok, így hosszban nem kell annyi lábtér, több hely marad a csomagtartóban, na meg olyan hosszú, mint a rio és annak is van 320 liter közben sokkal alacsonyabb és a 440 liter az biztos plafonig értendő
Itt rámész az utastérre és lehet lapozni, az is koderül, jogy alapból 440 és akkor még előrébb tolhatod a hátsó ülést. -
Nerazim
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Autovásárlást tervezünk ebben az évben. Anya, apa + 2 gyerek. A kiszemeltek Kia Venga, Hunday ix20, Honda Jazz, Nissan Note. Ezek az autók nagyon tetszenek, mert viszonylag normál méretűek, de nagy a csomagterük, jól variálhatóak. Amit nem értek viszont az az, hogy azt olvasom h a csomagtartó Pl. Kia Vengánál az 422 literes, de ez alapállapotban ennyi és még van hely a hátul űlőknek vagy már előretolt ülésnél ennyi, mert a Nissan Note csak 280 literes, de azt is lehet még előre tolni és így az is 400+ lesz, viszont az olvastam, hogy akkor már cipőskanállal lehet csak hátulra beülni. Kérdésem, hogy ennyi lenne a különbség a két autó közt cca 200 liter vagy csak a Kia-nál már eleve az előretolt ülés esetén adták meg az adatokat? -
Akula
őstag
Igen, már egy ideje nincs és most elárulok egy másik csodát is: a Venga is le lesz állítva.
Most fillérekért seprik ki az 1.6 GDI mooros autókat amikben a hátsó üléssor előre-hátra tologatható. Arra még le lehet csapni "aprópénzért". Azzal a motorral az a gombóc kaszni repül. Az 1.4-es már jópár hónapja nincs is. -
btibiii
csendes tag
Tudtok arról valamit, hogy leállítják a Kia Carens gyártását?
-
kisza25
félisten
válasz
laragirl83 #369 üzenetére
Pont amit leírtál ott spórolja a legtöbbet, ez kb 10%, de jár vele a megtorpanásos indulás
-
laragirl83
őstag
Okés, köszönöm mindenkinek a start/stoppos válaszokat, ez alapján akkor mivel nekem csak városi forgalom, az is kvázi rövid távok meg esetenként dugó, akkor kikapcsolom a featuret.
-
spawn21
veterán
válasz
bajnokpityu #367 üzenetére
Ment pü.
-
Akula
őstag
válasz
speedernet #359 üzenetére
Azt nézzétek majd meg, hogy eszi az olajat, vagy elcspög az olaj valahol? Mert nagyon nem mindegy. Az előbbi a motor elhasználódásának vagy valami belső károsodásnak a következménye, az utóbbi meg sokminden lehet, tömítések, karter-gáz visszavezetési hiba, akármi. Majd ha sokat áll egy helyben kukucskáljatok alá, nem sérült-e a teknő, nincs-e olajcsepp alatta.
-
Akula
őstag
válasz
laragirl83 #349 üzenetére
Hyundai i30 dízel startstop tapasztalatom van, de gondolom a Kia is hasonló.
Ha hideg a motor nem kapcsolja le, tehát nem annyira gyilkolja a motort. Viszont nagyon idegesítő amikor megállok a lámpánál és leállítja és még ugyanabban a másodpercben vált is a lámpa és indít. Igaz, hog erősebb akksival szerelik a startstop autókat, de ez akkor is szánalmas. Az meg, hogy kinyomott kuplunggal álljak a lámpánál az tényleg sűrű szervizlátogatást eredményez. A gondom az volt, ha kikapcsolatam, csak addig volt kikapcsolva, amíg le nem állítottam valahol és újra nem mentem vele,mert elfelejtette az elektronika, hogy ki volt kapcsolva. A Vitara ilyen szempontból okosabb. Ha kikapcsoltam, az addig ki van kapcsolva, míg újra vissza nem kapcsoltam. És ahogy előttem mondták: ha nem vasúti átkelőnél állsz negyed órát (amikór úgyis leállítanád a motort) akkor szinte semmit nem spórol, max 2 decit. -
kisza25
félisten
válasz
speedernet #359 üzenetére
Nekem 2011-es volt 1398ccm 105 ló, semmi olajat nem evett 12e km mentem egy évben, annyi időnként semmi nem hiányzott
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Érdeklődnék hogy 2009 és 1.4 Ceed olajfogyasztásáról mik a tapasztalatok?
Fateré elég szépen csipegeti, 2000 km enként kb fél litert benyel.
Szelepszár szimering cserétől vártunk javást de semmi. -
spawn21
veterán
Üdv
Remélem mindekinek jól telt a karácsony
Ha érdekel valakit akkor leírom a tapasztalatom.Eddig 5000 km van az autóban. Kb 2 hónapos.
Szinte minden magyar tesztelő leszidta, hogy nyekereg-nyikorog.
Nos. Szerintem nem kímélem az autót. Abszolút nincs ilyesmi. Mindenét használom, hiszen ezért van.
Az igaz, hogy szomjas. Autópályán átlagos tempó olyan 120-180 között nagyon jó. 9 liter. (1800-3000 között pörög)
Ezt szereti, városban 9,8 körül alakult eddig.
Azt hozzá teszem, hogy 2. T rwd.
Télen valami zseniális, viszont nem mindíg engedi csúszni. Nagyon erőszakos az elektronika, ami jó is. Legalább lehet használni télen.
Egyszer volt fura, amikor nagyobb hideg lett és ment a hátsó szélvédő fűtés. Utána egy ideig pattogó hangot adott ki. Ennyi volt eddig a fura hang. Az automata váltót szoknom kell, hiányzik a kézi váltó.Nen vagyok autó szaki, még figyelgetem
Kia Stinger
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #351 üzenetére
Ismerősnek 3évet bírt az Agm?aksi úgy, hogy csak városban használta a start-stoppot, amúgy kikapcsolta, de legalább jó drága volt az aksi, valami 50-60k
-
-
kisza25
félisten
válasz
laragirl83 #349 üzenetére
Az aksit hamar leamortizálja, pár dl-t tudsz vele spórolni, motornak sem tesz jót, hogy folyton le van állítva, nekem nincsen, de ha lenne mindig kikapcsolnám
Itt van cikk -
laragirl83
őstag
Sziasztok!
Érdeklődnék kinek mi a véleménye, vagy mi most az általános álláspont (ha van ilyen), start/stop rendszerrel kapcsolatban. Kis Sportagemben van, és igazából nem tudom mennyire forrott ki a technika, érdemes használni vagy jobb ha kikapcsolja az ember.
Előre is köszi -
-
vlevi
nagyúr
válasz
bajnokpityu #343 üzenetére
Túlnyomórészt rádiót hallgatok. Az meg olyan, amilyen.
-
btibiii
csendes tag
Na, találtam is egyet ami az újabb Carensbe is jó. Még egy autóvillamossági szakit kell találnom aki belevarázsolja.
https://fr.aliexpress.com/item/8-pouces-4-gb-RAM-32-gb-ROM-Octa-base-Android-8-0-DVD-de-Voiture/32859740600.html?spm=a2g0w.search0104.3.23.710913b2gUYmeb&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_2_10065_10068_319_317_10696_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10821_538_537_10302_536_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=e182fd0f-bd46-49fd-bb69-ad76677c3570&algo_expid=e182fd0f-bd46-49fd-bb69-ad76677c3570-3
-
vlevi
nagyúr
Ne is mondd. Már régóta vacakol a rádió a ceed-emben, nem reagált a kapcsolók nyomkodasasara, csak a kormányról tudom vezérelni, csatorna keresés, hangerő, stb...
De valamelyik nap teljesen elsötétült a rádió. Kormányról továbbra is használható.
Ha odaverek neki egyet, akkor fel-felvillan, de amúgy sötét.
Azt is ki kellene bontani, megnézni, de én se merek hozzá kezdeni. -
Akula
őstag
persze, hogy olcsóbb, de meg lehet-e csinálni gányolás nélkül? vannak egyszerű megoldások. a jútyúb tele van suzuki és toyota fedélzeti megjelenítő cserélős videoval. de ha nem csak két csavart kell kicsavarni és az új egységet betenni, hanem a keretet is megbontani ami pattan, akkor baj van. én télen ilyen szerelgetést nem is mernék elkezdeni, mert rideg a műanyag.
-
btibiii
csendes tag
Véletlen nem tudja valaki egy Carensbe mennyiért tesznek bele navit?
-
kopi72
aktív tag
Szep az uj tipo, lattam eloben tesco parkoloban, nekem egy 160 loeros tipom volt meg 22 eve, rendesen ment..
Meg volt egy uj 60 loeros punto 2 is, de 1 ev alatt szetultem az ulest, a ket hattamla vas nyomta a hatam, meg csopogott az olaj is a valtobol.. Szoval nem volt valami strapabiro -
kisza25
félisten
A színre fújt tükör a króm kilinccsel párban volt, jobban örültem volna én is a színre fújtnak. Autós topikban megszavaztattam melyik legyen szerintük
Nekem a sima fekete is tetszett fehéren, de így 20eFt-ért magasabb felszereltségnek tűnik.
Gombinyó: mert egy vadállat az 1,4 95 ló szívó (euro 6d) motorjával
Jövőhétre lesz lepapírozvaAmúgy i20-ból ez már az FL, alapból van benne azt hiszem 7" kijelző, amúgy az 1,25 75ló és 84 ló 5500fordulatig ugyanazt tudja
-
Akula
őstag
Szép az a hűtőrács!
De a krómkilincstől és amúgy általában a króm díszbetétektől kívül-belül a hideg kiráz. Vakít ha a nap rásüt, belül meg visszatükröz a szélvédőn. Áhhh.
a feleségem kocsiján is van, mert magasabb felszereltségi szinttel vettük. Már gondolkodtam rajta, hogy lematricázom matt feketére. -
kisza25
félisten
Szia! Megdrágultak az euro 6.d átállással szeptembertől
Én most adtam el az i20-at, elötte volt i30 és kia ceed is, de annyira elment az áruk, hogy nem tudtam ezen a vonalon maradni, pedig elégedett voltam mindkét márkával. Végigzongoráztam mindent ês végül fiat tipo 5ajtóra esett a választásom, 3,59M az akciós alap, én 3,775M rendeltem, 16" aluval, kanyarkövetővel+ hátsó rész le van sötétítve+ színrefújt tükrök, króm kilincs
[kép]
[kép] -
kopi72
aktív tag
válasz
Gombinyó #322 üzenetére
az ha dragul 1 dolog. Az inkabb szomoru, hogy egy csaladban 2 diplomas embernek, raadasul az egyik kozep vezeto (20 embert iranyit) problemat okoz uj autot venni hitel nelkul sok evi sporolas utan sem, ugy hogy semmi hiteluk nincs mar 1 evtizede sem. Es ceges auto meg nincs.
Vagy nem vagyunk elegge tortetoek es gonoszak lehet. -
Akula
őstag
Össze sem hasonlítható a két autó kényelme.
Viszont két év múlva a Rio még mindig menni fog.
Használtan meg magasabb áron fog majd elmenni, mert jobb a távol keletiek értéktartása, mint az európai márkáké. Nem véletlenül.
Más kategória, de ugyanez mondható el az Optima vs. Talisman párosra. Az Optimába beülsz hátulra és a fartőcsontod eltörik, olyan kemény az ülés. Ráadásul a műanyag is az olcsóbbik fajta még a sofőr mellett is. A Talisman meg mint egy fotel. Még a nappaliba is elfogadnám. De az előbbivel kevesebbet kell "hirtelen" szervizbe menni, az utóbbival meg már három hónap után baj volt a fényszóróval, nyáron meg a klíma engedte el a töltetet. Garis volt mindkettő, de mégiscsak égő. -
kopi72
aktív tag
válasz
Gombinyó #322 üzenetére
Ma beleultem a Kia RIO-ba is. Hat.... nagyon kenyelmetlen volt a clio2-hoz kepest.
Ja es 3.8M, ugyanazzal a felszerelessel, mint a Hyundai.
Es jovore meg dragulni fog, mert allitolag januari deviza arfolyammal ment, es az meg dragult ev kozben, amugym ost is magas, szoval jovore olyan 100-120 ezerrel meg dragabb lesz.. -
kopi72
aktív tag
Sziasztok,
Uj I20-at nezegettem, es fel is hivtam egy videki markakereskedest, es fapadtol 1-el fentebbi felszereltsegnel (Life) 75 lovas motorral, metal fennyel, uzembe helyezes nelkul 3.7M-et mondtak.
Ez eleg soknak tunik, nem?
Visszaolvasva, valaki irta, hogy van olyan kereskedes, ahol meg tudjak oldani a flotta arat is 1 autora. -
Jogos, kiegeszitenem magam, en csak benzinest kerestem. Akkoriban hahu-n es a joautokon is csak bemutatodarabok voltak az uj ar alatt nem eleg sokkal, meg a masik veglet, ami mar bevallottan is hasznaltabb volt, mint amilyet szerettem volna, nemhogy valojaban.
Szerk: typo -
Szinten faternak, szinten imadja. Amit en is tudok rola:
* 1.6 GDI, autopalyatemponal kicsit sokat forog, talan 3500 korul 135-nel
* jo tagas, nekunk az a ceed kombi van, amivel a carens nagyon rokon, es bar az alapterulete csak 1-2 centivel nagyobb a carensnek, viszont a tengelytavja meg majdnem 10-zel, a magassaga meg bo 10-zel, es az nagyon erzodik is
* nekunk a hasznalt johetett szoba, es nezegettem en is a ceed helyett nyar vegen es osszel, de nagyon keves elado darabot talaltam -
btibiii
csendes tag
Szeretnék egy Kia Carens autót vásárolni, van valakinek ilyen autója, mi a véleményetek róla?
-
Akula
őstag
válasz
Wiz Khalifa #313 üzenetére
Ln nem cserélek, mert három éves a kocsi. Szervizbe kell hordanom. De ott vajon kicserélik garanciában, vagy azt mondják, hogy ez természetes elhasználódás? (3 év alatt)
-
Akula
őstag
Általános a kérdés (nekem az egyel korábbi Rio van):
A hátsó ajtó eddig felnyílt simán. Most megáll félúton, kézzel kell feltolni. Igaz, hogy hidegebb lett az idő, de egy 3 éves autónál ez OK? Nem vagyok áruszállító, nyilván néha használom a csomagteret, de a túlhasználat itt szóba sem jöhet. Valakinek van valami hasonló tapasztalata Hiu/Kia márkákkal? -
rob210
nagyúr
válasz
Gombinyó #303 üzenetére
Most szívok egy 1.6 crdi 128 le 2012 es (jd) kocsival.
Nem az enyém én csak javítom.
Nagyon jó kocsi beltérre, menetkomfortra, fogyasztásra, de ha lehal benne valami akkor aztán szuper gépnek nem nevezném.
Az alkatrész pont olyan mint a toyotánál, itt is szereltek mindent mindennel.
Legutóbb a külső kormányösszekötő, volt ilyen, hiába alvázszám, motorszám évjárat, minden lófütty, nem volt jó hozzá egyik se ami az autósbolt listája szerint belevaló. Igaz ez a 2012 a modelváltás előtti év lehet ez a baj, de az egyel újabb szériásé lett jó bele
És vannak még ilyen apróságok amik nagyon bosszantóak.
Igaz a kocsi értékéből nem vesz le, csak aki karbantartja az fogja utálni.Ennek ellenére az összkép jó róla, hiszen minden autóban van valami hülye megoldás manapság.
De a minőség érzete, használhatósága megnyerő! -
IreN!CuS
őstag
válasz
Gombinyó #301 üzenetére
Szerintem a magyar piacról pont a garancia miatt nem kell lemondanod, persze ha opció, hogy a német piacon is nézelődj csak jobb mert nagyobb a merítési lehetőség.
A garancia mindenhol érvényes a feltétele az, hogy a kocsi márkaszervizben legyen karbantartva. Kia-ról tudok nyilatkozni ott semmivel sem vacakoltak ha garanciális téma merült fel, pl. teljes műszerfal csere a garancia lejárta előtt kb 1 hónappal és kb 200 km-el.
Nekem az első gen-es ceed 130ig volt elfogadható de az csak 5 gangos volt akkor olyan 6-6,5 között kajált. Ezekben ha jól tudom már csak 6-os váltó van ergo mindenképp jobb pályára.
Talán érdemes áttúrni a totalcar népítélet részét hátha valaki említi az általad kérdezed doglgokat.
-
Gombinyó
őstag
Sziasztok!
Jövőre lehet, hogy ingázni fogok, nagyjából napi kb 160km lenne, ezért elgondolkodtam egy dízelen. 1.6 CRDi i30-at/Ceed-et néztem manuális váltóval. Mik a tapasztalatok ezekről a motorokról? Pályán mennyire lehet komfortos az autó 130-140-es tempónál? A Hyundai garija érvényes itthon is? Igazság szerint a magyar piacot inkább hanyagolnám, 2015 körüli i30 tetszene a legjobban a km korlátozás nélküli garancia miatt.
Pl: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Milyen széket vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Lexus, Toyota topik
- Napelem
- PlayStation 5
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest