- Ülésezik a hardveregylet
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- UHD filmek lejátszása
- OLED TV topic
- Steam Deck
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akula
őstag
válasz Bogyó bá' #189 üzenetére
Bocs, hogy csak most reflektálok a hsz-edhez. Az Eneos-t is hamisítják, persze nem olyan elterjedt, mint a Castrol vagy Total. Ha már eneos, akkor Sustina. Sokkal simább a motor járása és a fogyasztás is. De a Mannoilnak van kimondottam koreai autókra specializált SN osztályú 5W30-as lötyije, ami ugyanúgy jó és olcsó. Én a Rioba a kötelező szervizeken Helix HX7-es kapok. Egyik szemem sír, a másik nevet: nagyon szép, tiszta az olaj még 10000km után is. És ez aggaszt is egy kicsit, mert a korábbiak 6000 után már sötétbarnák voltak.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #167 üzenetére
Apósom 2015-ös 1.6 benyás Vitarája 4.9-et fogyaszt full városi üzemben (nem Pest, hanem vidéki megyeszékhely és sok hegy-völgy autókázással). Nem tötymörög, normális tempóban megy, de szereti a start-stop-ot használni nyáron és nem légkondizik. Én az 1.25-ös Rio-mal állandó dugó Pesten meg óra szerinti 120 az M0-áson és 5.8 a normális fogyasztásom. Ha nagyon vigyázok és úgy vezetek, hogy már-már levillognak, akkor tudok 4.9-et csinálni, de az már nekem is fáj.
És akkor jön az autópálya. M3-on óra szerinti 140, Vitara: 7.5-öt mutatott a fedélzeti, míg a Rio csak 6.5-öt. Szóval ez nagyon bonyolult, mert a légellenállás döntő a nagy sebességnél, míg alacsony sebességnél a kátyuk száma és a keréknyomás a legfontosabb paraméter a fogyasztásban. Amúgy van nagyon jó tapasztalatom 1.0 Yaris-szal is meg egy csomó német dízellel. Voltak meglapatések"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Bogyó bá' #199 üzenetére
(#199) Bogyó bá' és (#198) biker is: kösz az infót, ez elég jól el lett magyarázva. De ha nem kell nyomni neki, mert pl. a forgalom állandó 50km/h, akkor egy 1300 körüli fordulattal ötödikben nincs szerintem probléma (bár ez a kenés dolog azért meglepett, azt hittem a motor fordulatától függetlenül előállítja a szivattyú az ideális olajnyomást, de hát ez nem harckocsi).
Az infót mégegyszer köszi, tényleg jó!"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Dehogynem. Simán visszaváltok kézi váltóval. Miért ne? Pl. előzésnél. Előttem megy a busz 60-nal. Látom, hogy szemből annyian jönnek, hogy még egy kávé is simán beleférne egy cigivel. Akkor hagyom 5-ben és araszolgatok mögötte szép lassan, minek tapossam. Aztán mikor látom, hogy lesz lehetőségem, hogy előzzek akkor visszakapcsolok akár 3-ba, hogy elérjem a nyomatékgörbe maximumát vagy annak közelébe vigyem a munkapontot. Jönnek szemből, 3, 2, 1, gáz. Ez ilyen. De ha nem kell, nyomni, akkor nem kell nyomni. Apósom akkor adta el a Mondeo-t, amikor már kirohadt alóla, de a motornak nem volt semmi baja. A gond akkor van, ahogy írtad, ha alacsony fordulaton le kell padlózni, hogy menjen. Ez nemcsak káros a motorra, de balesetveszélyes is. A legjobb defenzíven vezetni. Ha pl. látom, hogy piros a lámpa, akkor csak annyira nyomom neki, hogy mire odaérek váltson. Ez is segít a fogyasztásban.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz tuareg85 #208 üzenetére
Próbáltam megtalálni, de nem sikerült: van egy tengerentúli Kia fórum, ahol pont a GDI motor olajcseréjéről írnak. Ott a 6000km-t olvastam. Még keresem, keresem...
A lényeg, hogy ezek a többfokozatú motorolajok ma már tényleg bírnák a 30k üzemet és ellátnák a feladatukat, ha és itt jön a nagy igazság: elégséges mennyiség állna rendelkezésre belőlük. Régen egy 120-as skodába vagy egy ezeröcsibe simán beletöltöttek 4-5 litert, mert akkora volt a karter. Ma már olyan icipici, hogy 3l-ről beszélünk. Amint lecsorog, már nyomja is fel a szivattyú a szelepekhez a jó melegbe. Az olaj egyszerűen megég. Ezért sötét már néhány ezer km után, mintha dizel lenne. A Rio-mban most Shell van. Az nem ennyire kokszolódik, de már 10000km felett az is sötét. A Total az amint beleöntik, egy óra múlva más sötét volt, én meg visszamentem balhézni, hogy nem cserélték ki. A lényeg, hogy ezek a 3l-es mennyiségek 12000-15000km-enként le legyenek cserélve a szűrővel együtt, akár előírja a szervizfüzet akár nem. Ez nálam egy év alatt jön össze, vagy még ennyi sem."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
a súlya.
ami magában foglalja a minőséget és az árat.
láttál már az utcán olyan nagyon régi (több, mint 15 éves (bocs)) kocsit ami már szét van rohadva, a kipufogója csupa korom, akkor van lemosva ha esik az eső, tele horpadással és szíved szerint be sem ülnél, az eredeti gyári alufelnije meg vastagon fékporos. mííííí? eredeti gyári alufelni? nocsak. és nincs sérülve? jaaa, hát van rajta egy-két karc.
és láttál már olyan csakaszombatestibulibajárok ültetett, csillogó, tele ledekkel és matricákkal autót amin összevissza mindenféle alufelni van, lehetőleg lakkozva, hogy ne tűnjön fel, hogy görgőzött?
na ez van.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Ez az egyik versenyző, de ide sorolnám a Dezent, AEZ, momo és társait is.
Ez pedig arról szól, hogy a gyarit a márkakereskedésnél veszed, nem a netről rendeled alibabával kínából.Részemről, nekem az egyik kocsin gyári könnyűfém felni van, 17", mert azzal a felszereltségi szinttel ez jött, de nem én kértem. Meglennék nélküle, mert nehezebb, mint az ugyanakkora acéltárcsa. A Rio meg acélfelnivel van szerelve és örülök neki, mert ha nem az lenne, a Cinkotai úton biztos a kátyúban feküdnék a padlólemezen.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Nagyon szép!!! Teccik!
Visszatérve a felnire, nekem az a bajom, hogy a mostani acél 15"-os és ehhez van a gumi garnitúra amit cseréltetek gumisnál (egy évben kétszer) és a gyári alu az 17"-os, alacsony ballonitású abroncsot meg nem akarok a pesti utak minősége miatt, ilyen AEZ meg társai pedig kidobott pénz.
Más. Ha neked van két szet kereked, amikor váltasz a TPMS-t hogy oldod meg?
1.) nincs benne, de nem zavar, ha világít a műszerfali lámpa fél éven keresztül?
2.) természetesen van benne és minden cserénél taníttatni kell?
3.) természetesen van benne de nem kell taníttatni.
Ez nekem black box."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Bogyó bá' #224 üzenetére
áhh, ezt nem tudtam! köszi az infót!!! akkor nyugodtan
megvehetemkapom a 4 felnit karácsonyra.(#223) kisza25: eladtad? miért? nem voltál vele megelégedve? pedig nagyon szép és ahogy a testvérmodellt már kitapasztaltam, elég megbízható is.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #232 üzenetére
Ez egyértelmű, de vannak trendek amik alapján hamar kihullanak a nevezett autók és persze ott van a rossz szájíz, ha valakinek volt gondja valamelyik márkával olyat már nem szívesen vesz. Meg persze meg lehet kérdezni szervizeseket, hogy mik a tapasztalatok.
Amit én nem vennék, mert már volt és csak szívtam vele: TDI dízelt, turbós downsize-ingolt benzinest, amiben kettőstömegű FW van, fogasszíjas vezérlésűt, amibe csak primium üzemanyagot lehet tölteni, elektromos kézifékeset. Na, így már jól leszűkült a mező, mondhatnánk, hogy csak egy-két ázsiai termék maradt Bár ott is megjelentek már a fenti trendek. Van egy 14 éves 1.0-s Yaris a családban. Városi szaladgáóls, bevásárlós kocsi. Eddig a legnagyobb felújítás a felfüggesztések volt. Oda nem adnám semmi pénzért! Megszolgálta az árát. Remélem a Rio is ilyen lesz!"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Opel már járt mindenkinél. Három évente megveszi valaki más. Próbálják a márkát lélegeztető gépről levenni, de ha az 1L/100km motorolaj fogyasztás mind a szerviz, mind a gépkönyv szerint jól van, akkor nincs miről beszélni. Az ampera sem lett a minden idők legjobb üzlete, ahogy várták.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #241 üzenetére
Én nem azt mondtam, hogy az összes ilyen kocsi az hibás. Mert lehet, hogy neked szerencséd volt.
Nálam a dolog a VW passat TDI-nél ott bukott meg, hogy a DPF egy horror volt. Mondták, hogy nem érdemes városi, rövid utakra használni. Mondtam, hogy nem szoktam, minden nap a 0-son megyek meg egy kevés város van, de hajnalban az is jó tempóban járható. A válasz kapásból jött: a fordulatot magasabban kell tartani, nem kell azonnal felkapcsolni. Értem. Az 5.8-as fogyasztásból azonnal lett 7.4, pedig pont a takarékoság miatt vettem dízelt és nem benzinest. A másik a turbó. Lejövök az autópályáról és járatnom kell, hogy lehűljön, mielőtt tankolok? Na ne máár! A városban pedig ahogy írtad az a kettőstömegűnek a halála. Alapjáraton döcög a motor, ott a legnagyobb a FW terhelése. Mikor kérdeztem a kollégámat akinek ugyanaz a kocsi volt, csak kombi, hogy ez most tényleg, hogy van, hogy állandóan költeni kell rá, mondta, hogy ő a passat-ot már kétszer is megvehette volna annyit költött rá, pedig tud vezetni és ért is a kocsikhoz, mert ez a foglalkozása. Azt mondta, hogy nyugodjak meg a mercire meg bömösre többet költenék.
Franciám soha nem volt. De a rokonságban akadt már P partner és R clio is. Ők csak olyat vennének és vettek is újra a kényelem miatt. Az, hogy a motorvezérlés a szalonból vásárolt 0km-es kocsiban tönkre ment az nem gond, mert gariban javították és csereautót kaptak. Meg utána jött a többi elektromos gond, de semmi baj, mert kaptak csereautót. 3 v után meg eladják. Tized áron. Nem véletlen, hogy egy Avensis, vagy egy Accord használtan is rohadt drága, tartja az árát. Pedig az is meghibásodhat, mint minden. De a javítása más és nem úgy megy tönkre, hogy viszi a teljes havi fizumat."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #243 üzenetére
Amúgy azt honnan lehet tudni mikor kezd a DPF regenerálásba? Mert erre vonatkozó visszajelzés nem volt a TDI-mben.
Amit mondtam a dízelről, nagyon általánosnak tűnhet, de rossz tapasztalatom a VW-vel van. Ja, meg volt régen egy 525-öm, de azt nem sorolnám ide, mert amit az kapott tőlem kezdő jogsisként...
Néhány hónapig egy i30-at vezettem szinte minden körülmény között és az egy isteni erőforrást kapott azzal az 1.6 crdi-vel. alig volt turbólyuk, nagyon sima volt a járása (meg a nézése ) és 200k-nál eladta a tulaj. A vevő átnézette mikor megvette és a szerviz csak egy első fék cserét javasolt, nem kellett, csak javasolták, hogy ha már úgyis fent van a csáposon, megcsinálnák. Ennyi.
Amit a Toyotáról írtál, az totál igaz! Annyi visszahívásuk volt (ami ugyen nem jelent rosszat, hanem azt, hogy elismerik a hibát), hogy elkezdtek olcsósítani. Elég megnézni a legújabb yaris hátsó kerékjárati megoldását és aki ért hozzá azt mondja, hgy köszi nem. Ráadásul a BMW 1.6-os dízele is visszavetette a bizalmat, nem beszélve a Bosch fékekről amik köztudottan a legsz@rabbak a világon, stb. Ja és kezdenek átállni a 2 éves olajcsere periódusara Na ezért tartom meg a régi Yarist. A világból kimegyMelyik sportage volt és milyen motorral? És mi lesz a japán utód? Priviben is megírhatnád!
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Ha mindkettő új, semmi.
De mondok egy jobbat. NAgyon sokan vannak akik lemezfelnivel jönnek ki a szalonból, mert nem volt pénzük egyel magasabb kategóriára, az autóhiteltől meg kirázza a hideg őket.. Aztán egy-két hónap múlva mikor egyenesbe jönnek eldöntik, hogy mégiscsak kéne az az alufelni, mert a szomszédnak is az van és nagyon szép (egyébként ezen kívül más előnye a lemezzel szemben nincs is). Ekkor elhatározzák, hogy megveszik és átrakatják rá a gumit. Télen úgyse járnak vele, mert az káros az autónak, így feleslegessé válik egy garnitura lemezfelni. Sokkal olcsóbban jutsz hozzá, mint bármely kereskedőnél, legyen az márkaszerviz, vagy gumis a panel alatt a garázsban.
Vatera, Car racing, jófogás a barátod"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Ha télen is használni akarod kétféle gumival, akkor a gumi átszerelést nem úszod meg, hiába keveset megy évente a kocsi. Ez a legnagyobb pénzkidobás, hacsak a hevrod nem gumis és megcsinálja neked egy tenyérbecsapásért. Én tegnap cseréltettem a Riora a téli gumit. Nekem átszerelés van lemezfelnin, de csak azért, mert nem tudtam még összeszedni a pénzt 4 másik felnire és hozzá a 4 TPMS jeladóra és azok feltaníttatására.
Amit én megkérdeztem a szakemberektől és neked talán kellhet a döntéshez: lesz-e baja a guminak a sok le-fel szereléstől? Igen. És nem azért, mert tágítani kell a belső köpenyt amikor ráhúzzák az abroncsra, hanem mert amikor leszerelik róla, a gumit összenyomja két pofa, így választják le a fémről amire rátapadt fél év alatt. Ez az összenyomás árt az abroncsnak.
Kell-e félni, hogy tönkremegy a gumi? Neked igen, nekem nem. Aki alig használja a gumit, annak sokáig megvan a gumi és még tíz év múlva is azzal jár, amikor a gumi már más öregségi állapotban van. Én 12000-t megyek évente és mire tönkre megy, már le is cseréltem, mert elkopott.
Most jön a javaslatom. És várom a kommenteket rá, mert sokan vagyunk és hátha más másképp gondolja: mivel keveset megy a kocsi, neked nem munkaeszköz, nem fogsz taknyos, havas időben elindulni, mert nem muszáj. Lehet, hogy a téli gumi sem annyira fontos oda. Tegyél fel egy másrkásabb és tesztben megerősített négy évszakost és ne foglalkozz cserélgetéssel!"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Az 1.25 a Rio-t nem repíti, de elviszi. Ide viszont kevéske, mert nagy a kaszni. Szerintem az 1.4 sem lesz az istálló tenyészcsődöre, de el lehet vele korzózni. Sajnos ez a trend, vagy kicsi turbós, vagy nem megy.
Hová lett a jó kis 2.0-s GDI?Sportage és Carens azt kapta 2015-ben, én meg bolond voltam és nem azt vettem, hanem toyotát.Jól látom, ez már téli gumival jött ki? Vagy azt pluszban kérte rá?
[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Wiz Khalifa #270 üzenetére
A kocsiról sokat nem tudok, mert európai piacra nem hozták, de a motor miatt nem kell aggódnod. Ezt kapta meg az első generációs ix35 és sportage a legmagasabb elérhető felszereltségű szinten, majd később a sport santa fe és sorento is. De amitől megnyugszol: ezzel szerelik a legkisebb stingert. Ez már önmagáért beszél.
Majd azért figyelj, mert a trafi rohadt drága"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Wiz Khalifa #272 üzenetére
Lime Green. Hát tudsz élni!
Kaszniról nem tudok semmi. Az első koreai kocsim van, 2015-ös.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
-
Akula
őstag
Általános a kérdés (nekem az egyel korábbi Rio van):
A hátsó ajtó eddig felnyílt simán. Most megáll félúton, kézzel kell feltolni. Igaz, hogy hidegebb lett az idő, de egy 3 éves autónál ez OK? Nem vagyok áruszállító, nyilván néha használom a csomagteret, de a túlhasználat itt szóba sem jöhet. Valakinek van valami hasonló tapasztalata Hiu/Kia márkákkal?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Wiz Khalifa #313 üzenetére
Ln nem cserélek, mert három éves a kocsi. Szervizbe kell hordanom. De ott vajon kicserélik garanciában, vagy azt mondják, hogy ez természetes elhasználódás? (3 év alatt)
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Össze sem hasonlítható a két autó kényelme.
Viszont két év múlva a Rio még mindig menni fog.
Használtan meg magasabb áron fog majd elmenni, mert jobb a távol keletiek értéktartása, mint az európai márkáké. Nem véletlenül.
Más kategória, de ugyanez mondható el az Optima vs. Talisman párosra. Az Optimába beülsz hátulra és a fartőcsontod eltörik, olyan kemény az ülés. Ráadásul a műanyag is az olcsóbbik fajta még a sofőr mellett is. A Talisman meg mint egy fotel. Még a nappaliba is elfogadnám. De az előbbivel kevesebbet kell "hirtelen" szervizbe menni, az utóbbival meg már három hónap után baj volt a fényszóróval, nyáron meg a klíma engedte el a töltetet. Garis volt mindkettő, de mégiscsak égő."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Szép az a hűtőrács!
De a krómkilincstől és amúgy általában a króm díszbetétektől kívül-belül a hideg kiráz. Vakít ha a nap rásüt, belül meg visszatükröz a szélvédőn. Áhhh.
a feleségem kocsiján is van, mert magasabb felszereltségi szinttel vettük. Már gondolkodtam rajta, hogy lematricázom matt feketére."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
persze, hogy olcsóbb, de meg lehet-e csinálni gányolás nélkül? vannak egyszerű megoldások. a jútyúb tele van suzuki és toyota fedélzeti megjelenítő cserélős videoval. de ha nem csak két csavart kell kicsavarni és az új egységet betenni, hanem a keretet is megbontani ami pattan, akkor baj van. én télen ilyen szerelgetést nem is mernék elkezdeni, mert rideg a műanyag.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Én is csak akkor kapcsolom be, amikor megyek dolgozni reggel. Meghallgatom a híreket és ennyi. Amikor kiscsaláddal megyek és nem az egyterűt visszük, akkor beteszk egy flasht és MP3-n hallgatjuk a csiribiri zabszalmát. Erre tökéletes ami van.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz laragirl83 #349 üzenetére
Hyundai i30 dízel startstop tapasztalatom van, de gondolom a Kia is hasonló.
Ha hideg a motor nem kapcsolja le, tehát nem annyira gyilkolja a motort. Viszont nagyon idegesítő amikor megállok a lámpánál és leállítja és még ugyanabban a másodpercben vált is a lámpa és indít. Igaz, hog erősebb akksival szerelik a startstop autókat, de ez akkor is szánalmas. Az meg, hogy kinyomott kuplunggal álljak a lámpánál az tényleg sűrű szervizlátogatást eredményez. A gondom az volt, ha kikapcsolatam, csak addig volt kikapcsolva, amíg le nem állítottam valahol és újra nem mentem vele,mert elfelejtette az elektronika, hogy ki volt kapcsolva. A Vitara ilyen szempontból okosabb. Ha kikapcsoltam, az addig ki van kapcsolva, míg újra vissza nem kapcsoltam. És ahogy előttem mondták: ha nem vasúti átkelőnél állsz negyed órát (amikór úgyis leállítanád a motort) akkor szinte semmit nem spórol, max 2 decit."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz speedernet #359 üzenetére
Azt nézzétek majd meg, hogy eszi az olajat, vagy elcspög az olaj valahol? Mert nagyon nem mindegy. Az előbbi a motor elhasználódásának vagy valami belső károsodásnak a következménye, az utóbbi meg sokminden lehet, tömítések, karter-gáz visszavezetési hiba, akármi. Majd ha sokat áll egy helyben kukucskáljatok alá, nem sérült-e a teknő, nincs-e olajcsepp alatta.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Igen, már egy ideje nincs és most elárulok egy másik csodát is: a Venga is le lesz állítva.
Most fillérekért seprik ki az 1.6 GDI mooros autókat amikben a hátsó üléssor előre-hátra tologatható. Arra még le lehet csapni "aprópénzért". Azzal a motorral az a gombóc kaszni repül. Az 1.4-es már jópár hónapja nincs is."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Látom távolkeleti márkákat soroltál fel. Vagyis a Nissan kivételével. Azt ugye tudod, hogy az francia és nem olyan jó, mint a neve?
Ár-érték arányban a Venga a legjobb most. Aztán a Hyundai, ami majdnem ugyanaz. A Jazz nagyon népszerű a kollégáim között, meg jól is megy az 1.5-ös motorral, de az anyósülés alá tervezett üzemanyag tartályt szokni kell, ott nem olyan nagy a tér. Kisebb motorral egyiket sem érdemes venni."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz molnarpeter #378 üzenetére
Az a baj, hogy van ahol ACEA van ahol API grade szerepel, így pedig nehéz összehasonlítani. Pl. az én Riomba itt ACEA A3 kell, hogy menjen, a gépkönyv szerint meg SN. Az egyik nem zárja ki a másikat.
De köszi az infót, összehasonlításnak, hogy melyik motor mennyire "igényes" tökéletes táblázat."Akula Sub, ready for the deep!"