-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz
Hasaggymeg #192995 üzenetére
jön az emelkedő de te szeretnél lendületbe maradni,hát leváltasz elöl de tekersz vagy csak egy picit állítod meg a tekerést ahogy szokás,de elől nem megy le a lánc,csak karistyol..
persze nromál lassabb helyzetben minden gond nélkül leugrik,de amikor gyorsan kéne akkor gondolkodik.aztán úgymarad.ha most rosszul lenne beállítva akkor kisebb terhelésnél-terhelés nélkül sem váltana le(szerintem) de volt már állítva amúgy sokat, ez vissza visszatérő élmény...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Bdanyy #192993 üzenetére
Praktikerbauhausobibricostoreauchanteszkóból nem vásárolunk kerékpárt.
Hervis akár jó is lehet ha nem abból indulsz ki amit korábbi árnak hazudtak, és ezt figyelmen kívül hagyva a mostani találod elfogadhatónak.
flash...hogyan kell elképzelni ezt a "cserbenhagyást"? Csak azért kérdem mert az első váltók meglehetősen egyszerűek, ezért amolyan örök életűek szoktak lenni.
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Ismerősnek kell segítenem a választásban, megtetszettek neki hervises stb akciós biciklik. Sima kertvárosi pár kmre illetve alkalmanként 1-2 órára nem terepen mi a minimum felnőtt kerékpár amit már érdemes megvenni? Használt is szóba jöhet, ha van ajánlott bolt pesten (az összefoglalóban lévőkőn kívül).
Nézett elektromost is, pl mx25 [link] . -
immi77
tag
Sziasztok!
Pár hete kezdtem országútis botladozásaimat.
Taposó pedál után pár napja már felkerült egy Look keo, ezzel is már barátkozok. 30-50km-es távokat mondhatni gond nélkül megteszek.
Egyelőre passzosabb montis ruhákkal elboldogulok, de szeretnék beruházni kezdésnek valami kantáros "pelusos" rövidnadrágra, meg egy testhezállóbb rövid ujjú mezre. Alkatom nem klasszikus bringás, 180cm magasságomhoz 100kg tömeg is társul amiből nyilván próbálok leadni.Nem szeretnék először vagyonokat beleölni, de ha van javaslatotok, tapasztalatotok, hogy hol érdemes keresni, esetleg milyen méretben, azt megköszönném.
-
Ringman
félisten
válasz
Toobee #192977 üzenetére
én kb 3-4 hete kaptam el, az oltás még odébb van: 1-2 hét min. (most már ugye bármikor lehet oltatni, de pl. a cdc szerint a tünetmentesség után min. 2 hetet javasolt tartani)
azóta 2× tekertem kb. 10 km-t 20-25 km/h-s tempóval gravel bringával aszfalton (egyiket tegnap), de ezt is 130-140 körüli pulzussal sikerült.
"gyógyulás" után van itt minden, köhögés, reggeli berekedés, magasabb testhő, a por/pollenallergiám is jobban előjött, mint szokott. -
bszg@
tag
válasz
Hasaggymeg #192984 üzenetére
Jjeahh megelőzött, az Authort akartam említeni.
Valahogy nem jött össze nekik Mo-n, pedig elég jó portfóliójuk volt.
Én egy 16-os alu gyerekkerékpárt vettem tőlük. Kitűnően működő, könnyű és szép eszköz volt. -
zsocy
őstag
válasz
jjeahh #192986 üzenetére
Meg a Wilier, a Trek, Pinarello, meg gondolom sokan még, és egyre többen lesznek. A gyártók is rájöttek hogy van az a szint és anyagi helyzet amikor már számít hogy egyedi legyen a bringa. Mondjuk ezek "csak" a designt konfigolják, a felszereltséget nem.
Ez nekem olyan mint a Ferrari vagy a Bentley konfigurátora, néha összerakok valamit terápiás célokból, pedig tudom hogy sosem lesz olyan autóm, ahogy egyedi bringám sem valószínű, de jól esik -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #192985 üzenetére
Ja, Orbea és Berria ad még lehetőséget erre.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #192983 üzenetére
Igen, én is néztem milyen puccos konfigurátorja van...több bringának kellene legyen ilyen, még ha nem is most "válság" idején, de a hozzáértőbbek megfizetnének egy alaposan összeválogatott gépet és az sem fordulna elő, hogy pl. nem tudsz alu gépet vásárolni felsőkategóriás hozzávalókkal. Az Authort meg nem is tudtam, hogy cseh...ugyanakkor nem is nagyon vannak jelen nálunk.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #192982 üzenetére
Ez a Duratec nem semmi. Ha jól látom van konfigurátor, több szín és összeállítás, a geo ábra nagyon alapos (mondjuk a geo annyira nem jön be) és ha nem tetszenek a gyári méretek, lehet kérni egyedi, testreszabott geós gépet
. Az ilyen nagyon ritka.
szerk: asszem ez is cseh. -
Hasaggymeg
Topikgazda
...ugyanakkor keresgélve találtam valami komolyabbat amit a Csehek gyártanak, a Duratec ,de nem sokat hallottam róluk, a Leader Fox meg egy vicc.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Hoplitész #192980 üzenetére
Itt van aki szereti a Csepelt (szerintem nosztalgiából), de mára véleményem szerint sajnos már csak a neve maradt. Egyetlen sikeresnek mondható időszakát (én személyesen) a Schwinn amerikai céggel közösen gyártott kerékpárjaik időszakának mondanám...ha megnézed a honlapokat, az amerikaiét és a Csepelt, kábé látni is fogod, hogy milyen szintet képviselnek, szinte labdába sem rúgnak a komolyabb mai kerékpárgyártókkal való versenyben. Ez annál is sajnálatosabb mert míg egyik már 100 éves fölötti, másik is majdnem 100 éves cég, és utóbbit, a Csepelünket olyan rendszerváltás után alakult gyártók körözték le itt kelet Európában mint a Szlovák Kelly's, lengyel Kross és Romet, de már jóformán a bulgár (!) Cross is. Ma már a Gepida tulajdonképp a legjobb magyar kerékpármárkánk.
Ennek kapcsán talán még a csehek állnak rosszabbul, az ők szerszámgyártó múltjukkal (tudtommal) egy normális kerékpár brandet sem voltak képesek összehozni...igaz ők fegyvert gyártanak helyette. -
CragON
aktív tag
Tud valaki olyan boltot ahol van még raktáron 27.5 x 2.6 külső gumi?
Schwalbe Hans Dampf vagy Nobby Nic lenne jó vagy hasonló AM/Enduro.
(K2 és BringaBoard kivételével.) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FerNandor #192971 üzenetére
Itt sincs kompatibilitási gond, inkább konstrukciós, mert a kis tányéron trimmelésnél még szinte függőlegesen lefele húzza a bowden a váltót. Aztán a továbbhúzással persze egyre jobb a szög, de nagy a súrlódás a csapágyház alján az első centi mozgásoknál...ráadásul a Shimanonak az a "csoda" polimer bevonatú bowdenjével van szerelve, mely idővel úgy vedlik mint egy, kígyó tovább rontva a mozgását a házban.
-
Toobee
veterán
válasz
XZoli #192755 üzenetére
Jó pedál, csak vegyél sípcsontvédőt is.
Most Stamp1 lesz. Elvileg az nem olyan jó cucc, nagyon buci a tengely, de jó árat kaptam rá, ennyiért egy próbát megér. -
FerNandor
őstag
válasz
Hasaggymeg #192920 üzenetére
Én a hétvégén upgradeltem a biciklit. Kapott új bowdeneket (fék, váltó), fékpofákat, új (használt) kereket dés új claris r2000-es rendszert. Az első váltója is ilyen és egyelőre azt mondom, hogy egy fosch. Ugyanilyen szarul megy hozzá a bowden. De igaziból valószínűleg azért, mert nem kompatibilis a meglevő fsa vero négyszögtengelyes hajtóművemmel. Gondolom az integrált kéne rá, megfelelő középcsapággyal, mert azzal gondolom kicsit kijjebb kerülne a váz síkjától a kistányér, amivel már máshogy áll a váltó és a bowden is és rendesen is működik. Ha a határoló csavart beljebb tekered, hogy nekifeküdjön a lánchoz, amikor a kistányéron van, akkor gondolom neked is már "jól" áll. Jelen helyzetben nem volt felfelé trimmelő fokozat sem és olyan volt, mintha le kéne törni az fvk-t nagytányérra váltáskor, annyira nem volt erőkar. Úgyhogy visszaraktam a 2400-as Claris első váltót, amivel patent módon működik annak ellenére, hogy a gyári leírás szerint nem kompatibilis vele. LOL
-
válasz
gabro0 #192959 üzenetére
[link] itt azt írják a cikk végén lévő kérdezz-felelek részben, hogy az első villa szárai karbonból vannak, és láttam is valahol olyan képet, ahol a villa belső felén látszott.
Ha moddolni akarod, a Hyde Race jobb választás, olcsóbb, és a váz / villa azonosnak tűnik.
a drágaság egy dolog, de kapni sem lehet
-
Hínár929
tag
válasz
promagus00 #192963 üzenetére
Szia,
Hervis-ből nem szabad bicajt venni. De ettől függetlenül sokkal jobb a Scott. A teleszkóp és a mechanikus fék nem ér semmit.
-
CragON
aktív tag
[AirTag] lopós ember követő ketyere.
-
szkuvi
tag
Ma elmentem megnézni élőben a kerékpárt. Az üléspozíció beállítása után, az eladó szerint természetes testhelyzetben ültem minden fogásban a kerékpáron, az 58-as méret nem tűnt neki nagynak.
Összehasonlításképp:
Ráültem egy 59-es Bianchi Sprint-re (tudom, kevésbé összehasonlítható, más gyártó, más geometria), de ez kevésbé volt kényelmes a Cube-hoz képest, minden fogásban mintha "feküdnék" rajta
Majd egy 57-es Via Nirone 7-et is kipróbáltam, hasonló geo, hasonló méretek, nem éreztem különbséget a Cube-hoz képest (ha nem 510k lenne, ezt vinném).
Szóval, abban maradtunk, alszom rá egyet és holnap visszatelefonálok, hogy elviszem-e a bringát.
Mivel nekem nincs tapasztalatom országúti bringák terén (eddig fitness-t használtam), hogyan tudom megállapítani, ha a kerékpár esetleg túl nagy?
-
gabro0
őstag
válasz
flash- #192834 üzenetére
Ez is jó. Nekem egy pár hete birizgálja a fantáziám egy ilyen mindenes romboló építése. Nagyon tetszik a Cube Editor, csak nem ennyiért
Viszont pár helyen módosítanék rajta:
- kábeleket vázon belülre
- alu villa kidob, helyére valami karbont
- XT fékeket neki
- kicsit komolyabb kerékagyatkat meg felnit.Létezik egyáltalán ilyen?
-
#33802016
törölt tag
1.
https://www.youtube.com/watch?v=46F9OKPRSio2.
https://www.aliexpress.com/item/32814966332.htmlVmelyikkel van tapasztalat vki használja? A könig úgy látom kevésbé elérhető, kapható. Az kulcsos, és csavarral a vázhoz rögzíthető. 9000+ ft
A másik az ~ 3000 forint aliról rendelve, Magyarország nem tudom mennyire kapható, vagy nem találtam értelmes linket, jelenleg vagy jelentősen drágább... Ennél két tapadó tapasz rögzíti a készüléket, és két kábel, gyors kábel, kötöző.
Igaz, a csavarokat a könignél is ki lehet csavarni... bár gondolom riasztana... ennél vajon mennyire egyszerű eltávolítani? esetleg vmi fém rögzítés "szalag" biztonságosabb?
Amúgy azt néztem, hogy abusnál is hasonló megoldás van, lényegében...
Aki esetleg használ, vagy használt ilyesmit érdekelne a tapasztalata, de persze más vélemények, meglátások is
-
jjeahh
nagyúr
Újabb Dannys videó.
-
Hoplitész
junior tag
A Csepel, mint márka? Igazából nem is találok Nexus 7-tel bicikliket. Én meg nem vagyok egy szerelőtípus, inkább újat vennék fullra szerelve.
-
Friczy
senior tag
válasz
Somatom #192951 üzenetére
Azért a kontra mellé kéne valami más fék is biztonsági tartaléknak mindenképpen. Kontrafékes biciklin egy láncleesés katasztrófa, ha nincs másik fék, de láttam én már olyat is, hogy a láncba beleakadt a nadrág, se előre, se hátra, így aztán fékezni sem lehetett. Nagy zakó lett belőle, szerencsére különösebb baj nélkül.
-
Somatom
veterán
válasz
Tyson5 #192950 üzenetére
Nem volt más választásom. Ezt a bringát elöl olyan fékkel szerelték, ami felülről dörzsöli a gumit. Csak nyugati exportra gyártották patkófékkel. Szerencsére megvolt a furata, így fel tudtam rá tenni. Szárazon annyit ér, mint halottnak a beöntés. Vizesen pedig annyit se. A kontra az egyetlen használható megoldás.
-
Tyson5
tag
válasz
Somatom #192949 üzenetére
Nekem shimano nexus 7 váltóm van. Használtan vettem már lassan 4 éve. Nem kontrafékes, ami számomra előny. Kiosztása nagyon jó, nagyon pontosan vált, de beállítani is gyerekjáték. A jelölésig húzni kell a bowdenen és kész. Rossz ráülni a montimra, mert azon meg láncváltó van
Szedtem már szét, de teljesen bolondbiztos, nem hullik szét. Csapágyat kellett cserélnem benne, de még egyszer biztosan szét fogom szedni, mert zsírral raktam össze. Elvileg olajjal kéne, erre később jöttem rá.Mikor tolom a bringát a hajtókar vele együtt forog, ez a zsír miatt van az olaj helyett.
-
Somatom
veterán
válasz
Hoplitész #192946 üzenetére
Közlekedőedényhez teljesen jó a Nexus 3. Felújításnál olyat vettem a fixi kempingembe kompletten, kerékkel, fűzve. Sokat mondok, ha egy óra volt a beépítés. Kontrával a fék is letudva. Jó a kiosztása. Kell néha állítgatni, de lehet, hogy ez csak azért van, mert nem szereti a sok szétszedést, összecsukogatást, pakolást.
-
szuszinho
őstag
válasz
Hasaggymeg #192945 üzenetére
Nem éri meg. Szerviz szerint is gtk.
Kíváncsi vagyok, ezért megkérdezem, hogy egy teló árával olcsóbban oda adja-e. -
Hoplitész
junior tag
- Mi a vélemény a Csepel bringákról?
- Mi a vélemény a Shimano Nexus 3 váltóról?Nekem olyan bicó kellene, amivel túráznék, de csak 3 sebességes (max. 7) és lehetőleg agyváltós legyen, mert az az igénytelen, nem kell állítgatni, strapabíró stb.
21 sebssség nem kell, mert itt az alföldi kisvárosban nincs még domb sem.
Maximum 200 ezer Ft. lenne a keret. Milyen irányba nézegessek? -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
szuszinho
őstag
Tegnap nem jött össze a monti vásárlás sajnos. A Manitou teló még sosem járt szervizben a 4 éve alatt... Becsúszón karcok, nyomogatás után olaj rajta, az "arch"-on is sérülésnyomok. Hátsó váltó bowdenen szigszalag... Utóbbi nem is érdekelt volna, pikk-pakk cserélhető. A telóval lehet egyáltalán kezdeni valamit, ha sérült a becsúszója?
10k-t engedett volna. Mondtam köszi, ha elviszed szervizbe, és rendbe rakják beszéljünk... -
IzI
senior tag
válasz
Hasaggymeg #192931 üzenetére
Reméljük jó lesz,mert nem volt olcsó.Meg így nem is merek venni új bicajt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Csokicsibesz #192939 üzenetére
Nehéz megmondani mi lehet a baj, de tény, hogy a váltórugó megerősítése, vagy az un. kuplungosítása (szerintem inkább dörzsfék az mint kuplung) egyik legjobb fejlesztés, mely nemcsak, hogy pontosan tarja a láncot elől, hátul, hanem a váltást is pontossá, feszessé teszi....legalábbis én ezt tapasztalom. Ugyanakkor ha nem kopott a sor és lánc, akkor szerintem a rossz váltás legtöbbször a bowdenezés vagy a kar miatt szokott lenni.
Tény, hogy én pl. cseréltem görgőt és kanálfeszítő rugót is, de látványos javulás azért nem lett régebbi XT 786-os váltómnál.
-
Csokicsibesz
tag
válasz
Hasaggymeg #192938 üzenetére
Nekem alapból 1x hajtásom van, ebben nem lenne változás. Pont ezért tudnám baromi olcsón megúszni, mert a 11-es Deore még nem a 12-es Shimano szabványokat használja (microspline, hyperglide+ stb.). Mind az első lánctányérral, mind a váltókarral kompatibilis lenne.
Mostanában annyira nem vagyok elégedett a hátsó váltóm teljesítményével és nem tudom miért lehet :S Emlékszem, hogy az első 1-2 évben baromi jó volt és tök pontosan váltott. De mostanában egyre gyakrabban kell állítani a hátsó váltót. Nem érzem annyira feszesnek a váltás, elég nehéz leírni igazából mi a gond. Érzetre valahogy nem az igazi.
Lehet a rugót, meg görgőket kéne benne cserélni. Csak az alkatrészek ára + a munkadíj kb. egy új hátsó váltó árában van... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
xy.zsolt #192936 üzenetére
Annak meg nem akar összejönni, mindenféle farkasfogat kell biggyesszen mellé, hogy működjön.
#192935Csokicsibesz...ha ennyiből állna az egytányérosítás, akkor mindenképp megéri...ami meg a váltó kopását illeti, én olyanról még tulajdonképp nem is hallottam, rugó meggyengül, görgők elkopnak, de a többi szerintem túlélne egy embert.
-
xy.zsolt
őstag
válasz
Csokicsibesz #192935 üzenetére
mert mire nem kell amit folyamatosan használunk
Pl egy autóra akkor is kell költeni ha nem használjuk.....plusz árt is neki, ellentétben a bringával.
-
xy.zsolt
őstag
válasz
Hasaggymeg #192934 üzenetére
Csak rábeszélte valamelyik ismerősét, hogy vegyen egyet
-
Csokicsibesz
tag
válasz
jjeahh #192932 üzenetére
Az a baj, hogy az új 11-es sebességes Deore váltó nekem is piszkálja a fantáziámat.
A 7000-es SLX-ben benne van már 4 év meg több mint 10e km, nem tudom mennyire befolyásolja a teljesítményét. Ha elkopik a hátsó sorom, akkor mindenképpen kéne ugye sort cserélni. Tudnák venni 11-51-es Deore sort, a Deore hátsó váltó kompatibilis az SLX váltókarommal.
Ha lenne hátsó váltó raktáron (ami szerencsére nincs), akkor 14-15e ft körül be is lehetne nevezni rá.Az a baj a kerékpárral, hogy mindig lehet rá költeni...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #192932 üzenetére
Olyan aztán van, hogy pl. egy idei Deore oda vissza veri a tíz éves XT-t, de hát ez természetes fejlődés a néhány fokozat között. Ugyanakkor gondolom a Tourney talán további 20 év múlva sem lesz olyan jó mint a most 20 éves XTR.
Rég szemezel az 5100/6100 szériával, most haver kitapossa neked az utat az egytányérosítás felé. -
bringasisti
őstag
válasz
Hasaggymeg #192925 üzenetére
Nekem szerencsére nem lett operálva. Azért utána rugós nyereg cső az alap szerintem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #192931 üzenetére
A hátsó váltóknál én is ezt tapasztaltam, mondjuk a haverom 10 sebességes XT-je semmiben nem tűnik jobbnak a Deore váltómnál, de rosszabbnak sem. Néhány váltót valszeg "véletlenül" nagyon eltalálnak és kilógnak a sorból, nálam az első váltó ilyen, de állítólag az új 11-12 sebességes hátsó Deore is nagyon jól sikerült. Haverom most váltott 8000-es 2x11-es XT-ről 5100-as 1x11 Deore-re, kíváncsi vagyok rá, egyelőre elégedett vele.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #192926 üzenetére
Szerintem biztosan van egy-egy olyan Shimano termék ahol kizárólag a súly, vagy dizájn különbözteti meg az egymás után következő szinteket (pl. sor, agy vagy hajtómű) de tapasztalataim szerint a váltó ,váltókar pont nem ide tartozik. Volt dolgom régi TY 18 Turney-től a 8100 XT-ig majdnem minden egyes típussal (Turney, Altus, Acera, Alivio, SLX, XT, illetve 105) de eddig kivétel nélkül a felsőbb kategória minimum ugyanolyan, de inkább jobb is volt.
lzl...idő kell, ha az ülőcsont fáj az még a jobbik eset, azt jelenti, hogy jó helyen terheled...ráadásul ez nem is olyan gyengén párnázottnak tűnik.
xy.zsolt...nem is a váltóval van annyira bajom mint a bowdenvezetéssel, ami szerintem a váz sajátossága. Jobb képet nem találtam, de talán itt látszik a legjobban milyen hegyes szögben húzza lefele a bowden a váltót melyben ha nem csúszik tökéletesen nehezen érhető el az un. trimmeléshez szükséges egészen apró mozgás.
-
xy.zsolt
őstag
válasz
Hasaggymeg #192920 üzenetére
bringák 100ezreit építették ezzel a váltóval....én még nem hallottam rá panaszt. Az enyém ugyan újabb és működhetne jobban, de ritkán használom ezért nem szedem le a kitűnő bandázsom, hogy az ausztrál pára és homok miatt esetleg hatékonyságát vesztő bowdenházat kicseréljem rajta. Szezon végén viszont megejtem a cserét....addig próbálok ugyanilyen PRO bandázst venni. A lényeg az, hogy a kábelezés konstrukciója szerintem oké....én nem tenném vázon belül is házba a bowdent.....pl csak okot adna a zörgésre a megnövelt átmérő
-
IzI
senior tag
Egy új nyeregnek első km-en kényelmesnek kell lennie vagy idő kell a megszokásához?
Vettem egy ilyet [link] és pár km után már éreztem a ülöcsontomat,hogy ez kemény lesz neki.Mindezt betétes nadrág nélkül és több hónapja nem tekertem tartósan.Előtte állítottam a kormány dölésszögén 30-as dőlészög helyett 0-ra raktam és emeltem az ülésen is egy picit.Trekking bicaj,már ha ez számít bár mit. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #192920 üzenetére
Haverom is panaszkodott az FD-M8020-ra, asszem volt egy műanyag alkatrész is ajta, ami jött le róla és zörgött is. Nekem most Alivio FD-M4000 van, ez elképesztően masszív, jó váltó, messze túlszárnyalta az elvárásaimat. Előtte FD-M3000 volt, az megint egy vacak, nemrég a haverom is tönkretett egyet. Érdekes, hogy a Shimanonál a magasabb árral nem mindíg jár jobb minőség is, gyakran csak a kisebb súlyért fizetsz többet (?)
.
-
jolti
senior tag
válasz
Hasaggymeg #192923 üzenetére
Rendben, köszönöm szépen!
Holnapután lesz időm rá legközelebb, majd megnézem! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jolti #192921 üzenetére
Nagyon könnyen elhajlik, ami nem is baj, hisz megvédi magát a váltót a töréstől, görbüléstől. Korábban írtam a kiegyenesítéséről. [link] Ami a görgőket illeti, nem nagyon rontják a váltás teljesítményét még kopottan sem, ráadásul az alsóbb kategóriák és kevesebb sebességesek már gyárilag lötyögnek, gondolom a nagyobb megengedett tolerancia miatt...ja, és lehet külön cserélni őket.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #192886 üzenetére
Igen, három csigolya van lemerevítve. Személyi edzővel (közös barát) beszélgettünk erről, hogy elvileg a Thoracic és Lombar találkozásánál a legrugalmasabb egy egészséges gerinc és éppen itt történne a legnagyobb csavarodás/szögelfordulás is, mikor elfordulsz hátból. Nos ez mivel le van merevítve, ezért a PT kolléga arra tippel, hogy a vállból elfordulás szöge jó esetben is megfeleződik. Meg ugye hajolni is csak egyenes háttal tud majd, illetve lapockából kicsit tud gömbölyíteni majd, de a háta nem fog domborodni.
Ebbe belegondolva jött a kérdés, hogy lehet így egyáltalán MTB-zni sportszerűen? Sportszerű alatt gondolok arra, hogy trükközés, ugratás, lazán mozogni a bringán előre-hátra, egyik oldalról a másikra, stb. Nem biztos, hogy sokat kell menni bringás parkba ezután.Egy manuált is nehezen tudok így elképzelni, ami eddigi korlátozott tapasztalatomból kiindulva éppen arra épít, hogy domborodik a hát a hátsó tengely felett.
Ezért érdekelne van-e itt vki, aki komolyabban MTB-zik gerincműtéttel. -
jolti
senior tag
válasz
Hasaggymeg #192920 üzenetére
Nagyon szépen Köszönöm!
Nem vagyok laikus. Profi sem, persze. ( Autószerelő lenne (is) a végzettségem, meg szeretek is bütykölni. Mondjuk ehhez képest 13 évig tűzoltó voltam, 9 éve meg az egészségügyben dolgozom...) Szóval nem olyan könnyen rettenek meg a kihívásoktól...
Megpróbálok feszíteni is majd, de először a váltófület nézem meg, mert lehet igazad van...
Valamelyik nap valami jóképességű' felborította egy biciklitárolóban a cangámat és lehet, hogy akkor elhajlott...
A lánc az zsír új, egy-két hete cseréltem. Meg karban tartottam az egész gépet. ( Az agydinamóm bánta...)
A lánckerekeken nem nagyon láttam még kopást/cápauszonyodást'. Azok még jók. Viszont a görgők eléggé kotyognak, azt néztem is, hogy cserélni kellene.
Azt lehet külön, gondolom? Mert még nem cseréltem. Acera váltó van rajta. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
xy.zsolt #192918 üzenetére
Le fogom cserélni nejem bringáján a bowdenezést és azon agyaltam hogyan tudnám jobbra csinálni, főleg az első váltó működését.
Alsó húzású, az előző típus 105 FD 5800-B mely szerintem olyan bénán van vezetve a bowdenje, hogy nagyon hegyes szöget zárva a váltó mozgató karjával meglehetősen nehezen mozog. Fent bemegy a alsó vázcsőbe a ház, majd onnan tovább már csak a csupasz bowden és alul, a csapágyház alján van egy műanyag megvezető "sín" amiben fordul felfele a váltó irányába. Végig vinném bowdenházban kihagyva azt a sz@r műanyag megvezetőt, de ott nincs szem amiben megakaszthatnám a ház végét.
jolti...ha úgy érzed még tolni kellene, akkor feszíteni kell a bowdenen. Ha nagyon laikus vagy egyszerűen állíts menet közben nagyon keveseket akármelyik irányba a bowden feszességen itt, itt, vagy itt , jegyezd meg merre tekerted és figyeld javul-e vagy éppen romlik a helyzet. Addig csináld amíg jó nem lesz. Ha sehogy sem akar jó lenni, és ez főleg mindig egy adott ponton, bizonyos sebességeknél hibázik, akkor lehet a váltótartó fül görbe, vagy éppen a lánc és/vagy azok a lánckerekek kopottak már, azokat használod a legtöbbet.
-
jolti
senior tag
Hali!
A múltkori lánc csere óta az ötödik és hatodik fokozat között nehezen vált, illet van olyan, hogy egyszercsak gondol egyet és random fel, vagy le váltja a fokozatot.
Amúgy minden más f@sza rajta...
Ja és nincs hülye hangja, mint mikor váltani akarna, de még tolni kéne a váltón egy-két mm-ert.
Szerintetek mitől lehet, illetve inkább mit lehet neki csinálni? -
xy.zsolt
őstag
válasz
Hasaggymeg #192917 üzenetére
Mar a KOMok nem motiválnak...bar van még 24
, viszont úgy fest a tavalyi átlagokat futás mellett is tudom. Csavar max rgy hónapig lesz amég meg nem jön a gyári. Ha egy ácskapoccsal tudtam volna fixálni már az sem zavarna
-
erhas01
tag
-
Somatom
veterán
válasz
parandroid #192913 üzenetére
Ha zavar, akkor miért a nyugdíjas pályán nyomulsz? Menj terepre, arra nem nagyon járnak az ilyenek!
Szokni kell. Főleg a régebbieket. Az enyémen is minél nagyobb a rásegítés, annál nagyobb a késés. Már nem tekerek, de a motor még hajt kb. egy másodpercet. Ezért sem jó terepen a full rásegítés. -
parandroid
félisten
válasz
Somatom #192911 üzenetére
Én már annak örülök, ha nem esik el, amikor valamiért megáll, nem esik pánikba, ha irányt kell váltani, és ha egyenes vonalú, nagyjából egyenletes mozgással képes haladni.
Kb úgy kell közelíteni őket, mint a gyereket, vagy a kutyát. A világ királyai meg a futóbiciklis 2-3 évesek. Az a magabiztosság, az a vagányság, az a jogos felsőbbrendűség, ami körülveszi őket! A hideg kiráz tőlük, bár én is ilyen menőn tudnék közlekedni…
Amúgy mi az a jelenség, ami miatt a pedelec mindig ledobja a mamát megállásnál? Arra gondoltam, hogy már letenné a lábát, de még teker egy fél pedálfordulatot, hogy jó szögben legyen a pedál, és a rásegítés lódít még egyet a biciklin, ő meg nem számít rá, de nem tudom, hogy ez így működik-e. Az biztos, hogy rendszeresen akkorákat esnek zebra, vagy átkelő előtt leszállásnál, hogy rossz nézni. De napi szinten, minden tekerésnél vagy 2 ilyent biztos látok. Ijesztő.
p
-
Nutra
tag
válasz
werszomjas #192882 üzenetére
werszomjas Én ilyen vékony hosszúujjút vettem (91040 SBR Red). Szerintem remek, rendeltem is a rövidujjú verzióból. Ez még úton van, de az eddigi tapasztalatok alapján bátran ajánlom.
jjeahh dobta be itt a Coolchange brandet kesztyűre.
Jó cuccok, jó áron. -
Somatom
veterán
válasz
parandroid #192909 üzenetére
Kösd fel a szoknyád, azok nem olyan ijedősek!
-
Friczy
senior tag
válasz
sebgutkopf #192853 üzenetére
De a páromnak nem MTB-je, hanem trekkingje van. A többi biztos stimmel
-
parandroid
félisten
válasz
Hasaggymeg #192906 üzenetére
Hegyre járni (lol, nagyapámnak ez még de mást jelentett
) ott a zikszcé, meg a zorbea. Ez nem arra van, hanem hogy a városban ijesztgessem a pedeleceseket.
p
-
truefx
aktív tag
válasz
parandroid #192905 üzenetére
Sztem itouchfan egész jól körbeírta a Giant Toughroad-ot (van flatbar verziója). Ismerősömnek az van, masszív cucc, még montizni is elment vele, de igazából a föld(gravel)utakon az igazi, meg a ledöngölt ösvényeken. Munkába is azzal jár Bpesten, és haladós a betonon is, elmondása szerint.
-
gabor128
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #192849 üzenetére
Kössz!
Találtam rajta egy 2017-es katalógust.
Én az EU-s oldalon nézegettem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
parandroid #192905 üzenetére
Kanyarodj a hegynek és meglátod még nagyobb is kelleni fog.
-
parandroid
félisten
válasz
itouchfan #192904 üzenetére
Vagy te is eljutsz oda, ahova én, hogy egy sportos trekking lesz a megoldás.
A 40-es, terepes gumikat most 35-ös kvázi-slickre cseréltem (conti contact speed), a teló kapegy nagyszervizt, aztán meglátjuk, marad-e, egyelőre úgy érzem, nem bánom, hogy van, legrosszabb esetben csere egy merev (karbon?) villára, illetve az első fogaskerék cseréjén gondolkozom még egy 2-4 foggal nagyobbra, mert hátul a nagyok így teljesen kihasználatlanok, a legkisebb meg 30 fölött azonnal elfogy, síkon egy 5-6 kmph-nyi tartalék még mehetne bele.
p
-
itouchfan
senior tag
válasz
Csokicsibesz #192870 üzenetére
"Az már egy speckó eset, hogy megrendelted a terméket, még nem jött meg és te ilyenkor állsz el. Ez nem szavatossági jog érvényesítése. Itt lényegében függésben van egy adásvétel. Polgári jog szerint akkor lehet egy szerződéstől elálni, ha az eredeti állapot helyreállítható (in integrum restititio). Ha senki nem fizetett senkinek, nem vett át semmit, akkor ennek nincsen jogi akadálya."
Na, pontosan erre gondoltam, köszönöm
Miután az országútit itt az agglomerációban továbbra is nagyon kockázatosnak ítélem meg, a montihoz szerencsétlen vagyok, a (új) cyclocrossom nem igazán alkalmas csak nagyon lightos terepre (ami terep elkerülhetetlen, ha a forgalmas aszfaltot el akarom kerülni), és az életkörülményeim alakulását úgy látom, hogy versenyezni nem nagyon fogok, ezért azon gondolkozom, hogy veszek egynyugger tanyabájkot és visszavonulokegy flat bar gravelt nagy sárférőhellyel, akár 29x2,1 gummák is belemennek, jó a geó, könnyű -
flash-
veterán
válasz
jjeahh #192899 üzenetére
köszi a tippeket! akkor megy a csere, kiváncsi leszek a sornál is,
11-32(8) ről elég sok gondolkodás után shimano 11-28-ra váltok,így most alapozásnál se lesznek nagy ugrások a fokozatok között hátul középtájékon,másnak is javaslom akit zavar az hogy hátul a harmadik legisebb fogaskerék után már nagyok az ugrások, na itt a 6 legnagyobb közözött mindig csak 1 marad ki(11-13-15-17-19-21-24-28) mennyivel jobb mármint a 11-13-15-18-21-24-28-32T)
alapozok és ez borzasztó, 38-18 on 78 a pf, 38-21-en meg már 90, egyik kevés másik sokna így gond szerintem megoldva
aztán remélem 28-28 egy kékesre csak elég a trekkinggelmondjuk most lábazok is itthon nemtom 96 kilósan 2db 12kg-súlyzóval 4x10 kitörés,hát nemrég kezdtem, reméelm birni fogom nagyobb súllyal
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Slim 1TB + 2 Joystick! Olvass!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest