Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aethelstone

    addikt

    válasz tboy93 #5438 üzenetére

    Nem vészes a fizika. Én jelenleg főiskolát nyomok vén fejjel(39), Dunaújvárosban, mérnök infót és hidd el, hogy nehéz volt előrángatni a 20 éves fizikatudásom, de egy hármast azért összekalapáltam. Nekem pl. a matek az, ami nagyon nehezen jön vissza :)

  • Oppenheimer

    nagyúr

    válasz tboy93 #5438 üzenetére

    BME-n nem vészes a fizika, kis készüléssel simán hozható (nekem megajánlott 5 lett mindkettő). Viszont a programozás oktatása így van felépítve:

    Első félév: prog alapjai 1 a C-n keresztül bevezet a programozásba. Heti 1 előadás, 1 gyakorlat, ahol papíron kódolunk és 1 labor, ahol gépen kódolunk. Félév végén laborból le kell adni egy legalább 500 soros házit.

    Második félév: ugyan ez a felépítés, csak C++, és az OOP-be vezetnek be.

    Harmadik félév: itt szoftvertechnológia van, ahol az OOP-t tovább mélyítik, és a "software process"-ről van szó. Itt igazából nagy szoftverek fejlesztésénél használatos modellezési elvekről és a fejlesztés folyamatáról tanítanak. Tesznek említést a coding standardról és a verziókezelőkről is. Ennek a kurzusnak a keretében van 4 Java előadás, ahol leadnak annyi anyagot, ami egy rendes kurzust kitenne, de ezt szoftverlabor 3-mon be is gyakoroljuk. Itt is van nagyházi persze.

    Negyedik félév: szoftvertechnikák. C#, tervezési minták, és nem tudok nyilatkozni, mert nem jártam előadásra, és ZH-ig nagyjábból ennyi említésre méltó volt. :D Utolsó előtti előadáson Charaff Hassan nagyon érdekes témákról beszélt. Kitekintés a jövőbe, cloud, nativ kliensek vs html5 appok, internet of things. Ebben a félévben van szoftlab 4, ahol 4-5 fős csapatokra oszlik az évfolyam és mindenkinek végig kell mennie egy RUP szoftver processzen, aminek az eredménye párszáz oldal doksi és egy játék. Itt értelemszerűen rá vagyunk kényszerülve verziókezelő használatára. Mi git-eztünk. A git miatt váltottam eclipse-ről Ideára, mert eclipsen nem tudtam beállítani a gitet. :DDD

    5. félévben grafika lesz, amin C++ és opengl van. 5 játékot/programot adnak ki, ebből legalább 3-mat kell elkészíteni, de megajánlott jár, ha asszem legalább 4-et leadsz és megvéded őket.

    A legnagyobb probléma itt az szerintem, hogy a többi tárgy mellett nincs elég idő, hogy az ember belemélyedjen a leadandó nagyházikba, nekem eddig mindig kapkodni kellett a végén, amiből gányolás lett és szarul strukturált program.

    Ősztől amúgy új tanterv lesz az elsősöknek, irigylem őket miatta. Villanyos maradvány tárgyak egymásba konvergálódnak, amit nagyon hasznosnak tartok.

    (#5439) axioma: A mérnök informatika kifejezésben a mérnök nem azt jelenti, hogy asseblyben a biteket baszogatja. :D BTW ma volt méréslabor ellenörző mérés, ahol oszciloszkópos barmolás mellett assemblyzni is kellett. Na az ilyen tárgyaknak nem sok keresnivalójuk a mérnök infón. szerencsére nem ez dominál.

Új hozzászólás Aktív témák