Új hozzászólás Aktív témák

  • Sanyix

    őstag

    Hi!

    Most éppen a java hálózati dolgait próbálgatom. Eddig sikerült összehoznom egy tcp szervert ami a klienstől kapott double számot megszorozza valamennyivel, és visszaküldi a kliensnek. És persze ehhez a klienst is csináltam. A DataOutput/InputStream osztályt használtam a küldésre és fogadásra, mert ezzel elég egyszerűen lehet sokféle típusú adatot küldeni. De stringet nem tud. Hogy lehet megoldani hogy mindenféle adat mehessen?

    Ráadásul elég kuszának tűnik ez a tcp-s átviteli dolog, főleg az hogy folyamban jönnek az adatok. De hogyha többféle adat jön egy kapcsolaton hogy különböztetem meg a fogadónál hogy most akkor mivé próbálja visszaalakítani a nyers adatot?

    Egy játék hálózati kommunikációjából indultam ki, mert ott úgy megy, hogy tcp-n keresztül kommunikál (udp-n egyszerű lenne, mert ott ugye datagramokat lehet küldeni), úgy hogy folyamatosan fenntart egy tcp kapcsolatot, és a játék protokollja valahogy úgy műxik, hogy a kliens kap egy byte számot a csomag elején, és az jelzi hogy mi lesz utána és hogy olvassa a kliens. Na de honnan tudja hogy hol kezdődik a csomag a tcp adatfolyamban (nem mindíg oda-vissza válaszolgatás van a kettő között, mert sokszor a szerver úgy magától kérés nélkül küld egy adatcsomagot)? Ezt hogy oldják meg tcp-ben? Most nem a játékot akarom leutánozni, hanem csak valami hasonló kommunikációt létrehozni.

    És tudna valaki linkelni valami jó, részletes leírást java hálózatos programozásról, amiben lehetőleg példakódok is vannak?

Új hozzászólás Aktív témák