Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz BiP #61 üzenetére

    Dragon Age - Inquisition (Frostbite3 motor, még Mantle-t is tudna, amivel érezhetően jobban futott az RX290-en, mint DX11.1-el, de DX12 még nem volt akkoriban és nV GPU-kal nem működik a Mantle->Vulkan wrapper sem).

  • janos666

    nagyúr

    válasz Bozek #57 üzenetére

    Forspoken-ben nem is igazán látok különbséget a Low <-és-> Standard, High, Ultra közt (sajnos random a felhők árnyéka), utóbbi 3 kb. egyforma (itt-ott picit más pár kődarab, de nem egyértelműen jobb a magasabb).
    A kiíratott VRAM értékek: freki, dedikált össz, dedikált process.
    Az fps elhanyagolhatóan magasabb Low-al, mint a többin, ami egyforma.
    Rohangáltam fel-alá a Demo pályán, és Ultra beállítással sem "villódzott", vagy szaggatott.
    [https://ibb.co/7jRNqRX
    https://ibb.co/GpDHv2t
    https://ibb.co/3MqBSNR
    https://ibb.co/mcjQWYw
    Ez natív 4k, és mivel az fps már így is alacsony (60 alá semmiképp nem akarok menni), eszembe sem jutna bekapcsolni az RT-t, hogy lefaragjon min 20%-ot. Inkább a DLSS-t akarom bekapcsolni, hogy határozottan 60 felett legyen az fps.

    Na most ehhez képest egy 2015-ös DX 11.1 játék elvan ~1/2 VRAM-al, miközben ~2/3x magasabb fps-el fut, és szerintem még szebb is (ez is natív 4k):
    https://ibb.co/RzQdLrW
    https://ibb.co/Ytmhs6L

    Ennyit jelent 7 évnyi szoftveres fejlődés (DX12 és a DS) a Forspoken-nél: semmit. :(((

    Az UE5-ös játékok előzetesei egyelőre nagyon meggyőzőek. Majd meglátjuk, hogy mi lesz belőlük a valóságban, ha megjelenik az első "igazi". Jó kérdés, hogy mennyi VRAM kell majd nekik, mert ott láttam olyan ajánlott rendszer követelményt, hogy 16Gb VRAM...

  • janos666

    nagyúr

    válasz #32839680 #58 üzenetére

    Igen, az szerintem is durván visszafelé sült el. (Az lett az új norma, hogy futhat gyengébben a játék, majd a user rápakolja a DLSS-t és "kész".) :(((

  • janos666

    nagyúr

    Na ma tesztelgettem kicsit én is.
    "Normálisan" beállítva a Forspoken-t (mehet minden maxra, kivéve a két VRAM buffer beállítás Standard-re, és persze RT OFF, illetve én szeretem kilőni a post-process effekteket) ~8.5 Gb-ig ment el az első ~10 perc játék 1440p render-el (DLSS Q UHD-ra)
    A Hogwarsban minden maxon, kivéve szintúgy post-process (de ez nem lényeg VRAM szempontból) és persze RR OFF, 1440p render (szintén DLSS Q UHD-ra) ~7.2Gb-ig ment el.
    Ezek a totál VRAM értékek, a per-process ~1Gb-vel alacsonyabb.
    Egyik játékban sem volt semmi komoly stutter, semmi "texture pop-in", vagy fixen alacsony minőségbe ragadt textúra.
    Szóval ja... "I call bullshit on the InternetZ!", mert "aki hülye, haljon meg..." és kapcsoljan csak be az RT-t. ;] 10Gb VRAM-os kártyán nem csak a VRAM méret miatt lesz gond az RT-vel (hanem túl alacsony lesz az átlag fps a sima kameramozgáshoz).
    És igen, teszteltem még régen az RT-t CyberPunk-ban 24Gb-os 3090-el is, és ott is lehasalt tőle az fps, VRAM ide, vagy oda. Ezek a VRAM videók nekem most inkább egy "javaslat arra, miként fuss ki a VRAM-ból, ha ki akarsz (csak kapcsold be az RT-t, és kész is)".
    Szóval lehet, hogy a nyakunkon a vég <=10Gb-al X hónapon belül, mikor elkezdenek szállingózni az UT5-ös játékok (ránézésre simán elhiszem), de ma még pihenhet a hóhér.
    Bár jogos, hogy illene megnéznem a Resident Evil 4 Remake-t is. A Last of Us telepítve is van, de nem a VRAM miatt játszhatatlan, hanem azért mert szakadozik a kameramozgás magas fps-el is (a patch után is, ami elvileg javította). A Requiem-el játszottam pár órát még korábban, és elég gyér az fps RT nélkül is, de az sem fut ki a VRAM-ból RT nélkül.

  • janos666

    nagyúr

    válasz abridabri #14 üzenetére

    Hmm. A Lague Tale teszt érdekes, mert a natív 1080p gyorsabban fut, mint az 1440p + DLSS Balanced, pedig az alacsonyabb felbontás. A képernyőfelbontás alapján választ textúrafelbontást a játék?

  • janos666

    nagyúr

    Mostanság nagyon töröm a fejem, hogy a kvázi rajtam ragadt és dobozban pihenő léghűtéses RTX3090 24Gb-ra cseréljem-e a vízhűtéses RTX3080 10Gb kártyámat, ami a játékos gépben van (noha 4k a monitor, új játékokban rá szoktam küldeni a DLSS Quality-t, ami effektíve 1440p rendert jelent).

    Mikor gyakorlatilag végletért a bányászat (lelőtték az ETH-ét és felment itthon az áramdíj a kormány limitje felett, de gáz helyett légkondikkal fűtve és elektomos konyhával nem nehéz kimeríteni bányászat nélkül se), nem siettem, hogy eladjak mindent, és mostanra lassan a feléért kérik meg alkuban ezt a 3090-et, ami nem kelt el időben, mint amennyiért pánikszerűen el tudtam akkor volna korábban a többivel.
    Szóval most már talán többet ér megtartani és a dobozában pihentetni, mert:
    - ha lesz újra bányászláz, még fel is mehet az ára (akár durván a mostanihoz képest)
    - lehet, hogy hamarosan cserbenhagy a 10Gb VRAM, ami a játékos gépben van :U

    Szerintetek mennyire valószínű az utóbbi eset, hogy 1440p render-hez sem lesz mindig elég 10Gb VRAM az új játékokban (amik még idén és jövőre jönnek, mielőtt amúgy is muszáj lesz már GPU miatt is cserélni)?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés