Hirdetés

Házilag kapott 16 GB VRAM-ot egy GeForce RTX 3070

A Resident Evil 4 Remake-ben meg is lódult az eredetileg 8 GB-os VGA teljesítménye.

Időnként felmerülhet a kérdés, hogy egy-egy grafikus vezérlő mire lehetne képes, ha több VRAM-ot kapna. Ezt persze nehéz ellenőrizni, mert a GDDR6 memóriát nem könnyű bővíteni, de nem is lehetetlen, és Paulo Gomes úgy gondolta, hogy megduplázza a fedélzeti tárat egy GeForce RTX 3070-en, így látni lehet majd, hogy mennyit ér a 16 GB-nyi kapacitás a gyári 8 GB helyett.

Hirdetés

Maga a művelet annyira azért nem egyszerű, mert a memórialapkák száma nem változik, vagyis dupla kapacitású chipeket kell használni, és emiatt néhány ellenállást földelni kellett, illetve kötelezően a nagy teljesítményű üzemmódban kellett működtetni a VGA-t, enélkül ugyanis képvillantásokkal lehetett szembesülni. A memóriacsere azonban megtörtént, és az extra kapacitás látványos előrelépést hozott Resident Evil 4 Remake-ben.

Általánosan leírható, hogy extra sebességre akkor lehet számítani, ha az adott alkalmazás kifut a 8 GB-ból, de a frissen megjelent játékokban ennek egyre nagyobb az esélye. A teljes procedúra, a méréssel együtt a fentebb beágyazott videóban tekinthető meg.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés