-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz
Hestiana #5196 üzenetére
Ügyfélfogadási idő: hétfőtől csütörtökig 8.30-13.00 | pénteken: 8.30-12.00
vs.
Természetesen ők sem szeretnek dolgozni, ezért így 3kor már elérhetetlenekHa nem ügyfélfogadási időben mész, ne csodálkozz, hogy elérhetetlenek...
Egy telefon nem lesz elég, azzal nem tudnak mit kezdeni, szinte biztos, hogy írásban fogják kérni. Simán normál levélben biztosan jó lesz.
yanna: Véletlenül nem playersroomból származik? Tele van a békéltető testület őket marasztaló határozatokkal, érdekes, hogy az ott vásárolt cuccok mekkora arányban mennek tönkre még fél éven belül...
-
Hestiana
tag
válasz
Hestiana #5195 üzenetére
közben megtaláltam ezt:
A Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Budapest V., Nádor u. 28.
Telefon: 331-1151-től 1159-ig
Fax: 311-1216Vezetője: dr. Bánki Horváth Mária kollégium- vezető-helyettes, cégügyekben eljáró bíró
Ügyfélszolgálati iroda telefonszáma: 311-5260
Ügyfélfogadási idő: hétfőtől csütörtökig 8.30-13.00 | pénteken: 8.30-12.00
(kizárólag cégkivonat, cégmásolat, cégbizonyítvány kiadása)Természetesen ők sem szeretnek dolgozni, ezért így 3kor már elérhetetlenek, szóval holnap felhívom őket.
-
Hestiana
tag
válasz
Hestiana #5160 üzenetére
Na, ma sikerült elszabadulnom és elvittem a memóriákat a cégjegyzékben lévő címre.
01-09-887176 WORLD PC Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1225 Budapest, Csút u 2/b. 1. em. 4.
Adószám: 14062614-2-43.Csak üres lakások voltak itt, úgyhogy szeretném kérdezni, hogy hol tudom bejelenteni a céget, milyen email, telefonszám, vagy milyen elérhetőség, hogy a cégjegyzékből is kiradírozzák őket?
-
Chaser
legenda
válasz
Gyuri27 #5190 üzenetére
Ez a bolt speciel 10+ éve fennáll, a másik is ahol vásárolni szoktam. Szinte mindig tele árúval és vevővel. Ha ilyen pereskedés lenne én belekezdenék, csak mert igazam van...Tv-t ne is emlegesd, amikor vettem a mostanit a juronicsban' komédiának is beillett volna...Kérdem mennyi a gar? Első azt mondja 1 év, második 2, harmadik 3... Na mondom akkor mennyi is?
Telefonálgattak mindenfele, jótállási jegyeket bújtak, végül 1 év mellett maradtunk, de ajánlottak egy business box nevű valamit, amivel lehet + garkiterjesztést venni, vettem is 10k-ért + 2 évet, de azóta se néztem utána mi is ez a cég, viszont ezekben a boltokban azóta is vann a logojuk, nyilván működnek. Hallottatok már róluk? Samsung tv-re 1ébként a samsung 3 évet vállal, akkor még nem tudtam.
-
Gyuri27
félisten
Igen. De mivel ezt az igényt csak biróságon tudod érvényesiteni (fogyvédnél nem) nem biztos, hogy bele kezdesz. Meg a jónevű cégek mire lezajlik az eljárás másodfokon is 2-4 év. Addigra 2x megszünnek. A tv ilyen szempontból sz.r. Hiszen egy év a kötelező jótállás. Ha oda biggyesztik mellé, hogy annyi a minimum amennyit a gártó ad az lenne az igazi.
-
Chaser
legenda
válasz
Gyuri27 #5185 üzenetére
Nem is olyan rég volt erről szó, a notik garis ügyintézésével kapcsolatosan..hiába adnak ők 3 napot és a többit szervizben, mert van olyan jogszabály, ha a szerződésben a vevő kárára térnek el, akkor az semmis. Ugyanígy a gari lenyelése is az. Ismerek is egy emberkét aki dvd miatt perelte be a boltot mert 2 év helyett 1 év gart kapott és meg is nyerte. Múltkor én is szóváltásba keveredtem a kedvenc kiskeremben, asrock lapot 1 évvel akartak adni, nekem meg nem tetszett
azt mondja a srác beszéljek a nagykerrel...aztán elmondtam neki a jogaimat, meg az ő kötelezettségeiket, hát kicsit ledöbbent Maradtunk annyiban mivel ezt az affért kivéve jó fejek inkább nem veszem meg, mert ha 1.5 év múlva bedöglik a deszka én beperlem őket, ebből lett a GB 74g-s lap 3 év garral, ezt máshonnan hozzák
Ez a bolt az, érdekes hogy fel van tüntetve ez a honlapjukon:
"A 151/2003. Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre a Lingvin Computers 1 éves jótállási kötelezettséggel tartozik.
Egyes termékek esetében a gyártó a fent említett jogszabályoknál kedvezőbb feltételeket vállal, melyeket a Lingvin Computers köteles vásárlói számára is biztosítani. Az egy évesnél hosszabb garancia pontos feltételeit a termékek jótállási jegyén olvashatják. Kérés esetén ezeket feltételeket előre is megismertetjük Önökkel."
Úgy látszik a srác nem olvasta a weblapjukat, én is csak tegnap néztem -
apóka
aktív tag
Köszönöm az információkat
Nem hibás a lap! Csak ha eladom, szerettem volna pontos információkat adni a következő tulajdonosnak. Vagyis csak a gyártói garancia érvényes.
Azt esetleg tudjátok, hogy Asus gyártói garanciát (alaplap, nem noti) lehet nálunk érvényesíteni? Vagy postázni kell hozzájuk (európai vagy ázsiai központba)? -
Ariadne
őstag
Ha a gyártó 3 évet vállal, akkor elvileg ezt tovább kellene adnia feléd a kereskedőnek. A gyakorlatban viszont ezt nagyon nehéz érvényesíteni, ha úgy vetted, hogy 1 év volt a papírokra írva. Végigjárhatod az utat, tehát beírsz a vásárlók könyvébe, felszólítod őket tértis levélben majd fizetési meghagyást nyújtasz be a bíróságra, amire ők nyilván ellentmondanak, majd megindítod a pert. Jó eséllyel meg is nyered ezt a pert, feltéve ha a hiba tényleg gyártás hiba, vagyis nem te okoztad.
Ha ez nem, akkor szavatosság alapján a vásárlástól 3 éven belül ha te bizonyítod, hogy gyártási hiba (pl. kermi bevizsgálással), akkor kötelesek intézni megintcsak.De ez akkor sem egyszerű, és nem biztos, hogy a lap értéke miatt megéri egyáltalán.
-
apóka
aktív tag
Egyszer írtam már, hátha most van valakinek ötlete:
Sziasztok!
Következő a kérdésem:
Van 1 asus lapom, amihez a kisker (Lord Ultimate Kft) csak 1 év garanciát adott. Érvényes-e még az a jogszabály amelyik régebben kötelezte a kiskereskedést, hogy biztosítsa a gyártó által adott 3 év garanciát? Ha igen, pontosan melyik ez?
Előre is köszönöm a segítséget -
Chaser
legenda
A helyszíni gari max 2-3 napon belül realizálódik, gyorsaság mellett előnye, hogy előttetek csinálják meg a gépet, nincs olyan hogy leejtették, aztán rákenik a tulajra. Gyakorlatilag bárhol vagy az országban mennek. Ráadásul a fórumon is van Dell kontakt, én még telefont nem emeltem a gép miatt, de mindent megtudtam/elintéztem amit akartam
Gar bővítés ált-ban potom pénz, bár 3-4 éven már nem nagyon kell bővíteni, de lehet!
6 év gar a max Dellnél.
-
Chaser
legenda
válasz
Ariadne #5179 üzenetére
De ha kukacoskodni akarok, kit érdekel, hogy téves ár volt feltüntetve?
Rúgják ki aki elbaxta. 1éb megközelítésből pedig ha jól tudom létezik egy olyan jogszabály, miszerint beszerz ár alatt nem lehet semmit eladni, erre hivatkozhat a kisker éppen
Notebbokos kérdésedre /láttam vmelyik nap de nem értem rá/: Amiket én ajánlok a jó support miatt -szerviz és sw-es támogatás 1üttesen-, HP, Dell, Toshiba, Lenovo/IBM. Mindnek van itthon szervize, ált-ban gépeikre garanciakiterjesztést is lehet venni. Toshibáról tudni kell, hogy ott 1 hónapon belül meg kell tenni, a többi gyártónál ilyenről nem tudok. Én Dellt emelném ki, nem azért mert nekem ilyen van, hanem mert meggyőzött az itteni szerviz. Abból is helyszíni garanciás verziót kell venni, sok gépet alapból úgy adnak 3 évvel, de van olyan is ami csak szerviz garos. Ha servicetagot lecsekkolod a hivatalos oldalon akkor next business day-helyszíni, parts only-szerviz gar. Lehet valamennyivel drágább egy Dell gép mint mások, bár nem feltétlen. Viszont amit tudni kell, egy laptopnál legalább annyira fontos a szervizháttér, mint a gépben lévő hw. 150k alatt én mondanék egy vostro 1015-öt, mondjuk egy ilyet, erre ráadásul 4 év gart is írnak, ami reális is lehet, nekem is alapból annyi volt a gépen. Core i vonal modernebb lenne, de drágább, inspiront nem dícsérik, az 160k körül van, újabb vostro meg 200k+. Ha kinéztél valamit vagy kérdésed van a notebookos topikban segítenek, de letámadhatsz egy pü-vel is
-
Ariadne
őstag
sasa311 már megválaszolta, köteles azon az áron adni, amelyen megrendelted. De ha arra gondolsz, hogy kirívóan olcsón, pl. 10 forintért rendeltél meg egy videókártyát pl., az nem fog menni, nem tudod kikényszeríteni az üzlettől, mivel teljesen nyilvánvaló, hogy téves ár volt feltüntetve.
-
Oracle
senior tag
Üdv!
Nem tudja valaki, hogy van-e bármilyen jogszabály arra hogy az üzlet azon az áron köteles adni a terméket amit a megrendelésben visszaigazolt?
-
Ren Hoek
veterán
Media Marktban szó nélkül kicserélték volna a DV kamerámat, de sajna lejárt a 3 nap. Szervízben is azonnal hibának minősült és cserélték. Mindegy bízom a Fókusz Fotóban, rendesek voltak eddig.
Az a baj ezzel, hogy ugye baromira látszik videózásnál, és minden anyagodon nyomot hagy. Ha az LCD-jén lenne pixelhiba, az nem is zavarna, de itt magában a rögzítésben van sajna, tehát az eszköz funkciójában. Ritka de általános jelenség a videókameráknál is, nagyritkán a milliós kamerákba is kerül 1-1, de ott van olyan funkció, hogy hardveresen korrigálja a kamera ha meghatározod a hotpixel helyét.
Fotógépeknél nincs pixelhiba gari.
Na mindegy azthiszem jogosan reklamálok, egy 200 ezres eszköznél ne legyen működésbeli hiba.
-
harry
veterán
válasz
Ren Hoek #5171 üzenetére
Pont monitorokról beszélgettünk korábban, úgy az szűrtem le, hogy ott a pixelhiba nem minősül (garis) hibának, így nem reklamálhatsz (kivéve direkt pixelhiba-gari esetén - nem tudom, ez fényképezőnél is így van-e, gondolom). Ha neten rendelted, akkor 8 napon belül visszaküldheted.
De javítsatok, ha rosszul mondom. -
Ren Hoek
veterán
Sziasztok. Egy olyan problémám lenne, hogy vettem egy Canon 550D fényképezőgépet a Fókusz Fotóban, és a videófelvétel közben egy hotpixel éktelenkedik a lejátszott videón. (hiába fényképezőgép, akkoris sokan használják kamera helyett)
Pont ugyan így szívtam meg az első videókamerámmal is, amit a Media Marktban vettem meg. Akkor túlléptem a 3 nap cseregaranciát, míg észrevettem...de amúgy kicserélték volna. Így csak CCD-t cseréltek benne.
Most még bennevagyok a 3 napban, ez minden boltra vonatkozik? Van esélyem kicseréltetni?
-
luciferc
őstag
válasz
sasa311 #5164 üzenetére
Én ezt továbbra sem értem. Mit érdekel az engem, hogy egy gyártó milyen pixelaranciát talál ki magának? Ha a kisker nem íratja alá velem vásárláskor, hogy másodosztályú a termék és ezért x db pixelhiba belefér, akkor mégis mi alapján utasítanak el akár egyetlen subpixel hibával is? Nincs róla szabvány, pláne kötelező szabvány. Az meg milyen már, hogy nézzek utána? Közöljék, ha másodosztályú a cucc*. Ha nem teszik, akkor meg tessék helyt állni.
* ja, hogy szarul nézne ki a márkáról szóló írásokban, hogy másodosztályú? Hát, van ilyen...
-
sasa311
veterán
Jelzed, hogy azért küldöd vissza a terméket, mert pixelhibás.
Ezekután nekik kel bizonyítani azt, hogy te okoztad a hibát és nem gyárihiba. Márpedig egy pixelhibát igen nehéz "okozni"....
Ha összetörve / lesarkazva / megrugdalva küldenéd vissza az más tészta, de pixelhibát igen nehezen tudnák rádfogni.
-
harry
veterán
válasz
sasa311 #5166 üzenetére
Köszi a választ!
... de webshop esetén nem érvelhetnek azzal visszaküldésnél, hogy "miattam" lett hibás a termék, és ezért nem veszik vissza?
Mert az hibának minősül, csak épp nem garanciális. Persze nem biztos, hogy megnézik a visszaküldött cuccot, de ha mégis, és a közepén virít egy piros pixel, akkor azért gyanakodhatnak, hogy amiatt küldtem vissza, ilyenkor is kötelesek visszafizetni, vagy mondhatják, hogy hibás terméket nem tudnak visszavenni? -
sasa311
veterán
normál bolt esetén ha hibátlan a termék akkor nincs mód az elállásra semmilyen formában.
webshopban az elállást nem vagy köteles megindokolni, tehát még akkor is kötelesek lennének visszavenni, hogyha rendelnél egy monitort, kipróbálnád aztán rájönnél, hogy ez neked nem tetszik / nem fér el az íróasztalon / nem megy a konyhabútorhoz a színe, stb.
Úgyhogy ha engem kérdezel lapmonitort csak webshopból... Mert ott ha pixeles akkor azzal a lendülettel mehet vissza és "csak" egy 1500 forintos postaköltséget buksz rajta, míg a boltal ha nem jófejek akkor nem tudsz megegyezni és vettél drágán egy pixeles monitort.
Avagy boltból vegyél de olyan márkát, ami már subpixelre is ad garanciát és 3 napig veszettül vizslatsd a monitort pixelhibáért
-
harry
veterán
válasz
sasa311 #5164 üzenetére
Arra gondolok, hogy ha egy monitorra nincs pixelgari, ám p.hibás, akkor ugye elvileg az az én bajom - de pl. "webshop" vásárlás esetén mondhatnám azt, hogy 8 napon belül elállok a vásárlástól? Vagy ha látják, hogy p.hiba, akkor mondhatják, hogy a termék hibás, és nem veszik vissza, de nem is javítják, mert a gari erre nem terjed ki? Vagy milyen feltételei vannak a 8napon belüli elállásnak?
Nem-webshop esetén akkor nincs mód semmilyen (3 vagy egyéb napos) elállásra a szerződéstől, ha "hibátlan" a termék (vagy nem pixel gari, de p.hiba esetén)? -
sasa311
veterán
Webshopnak az számít, ha maga a vétel a neten történt. Az átvétel módja nem számít. (magyarul ha neten rendelted, vagyis ott "írtad alá virtuálisan" az adásvételi szerződést akkor az webshopnak minősül.)
A kérdésed viszont nem értem. A pixelgaranciáknak megvan gyártónként a leírása, hogy 1 pixeltől, 2 pixeltől, subpixeltől, stb számít garanciális hibának. Ha abba beleesik garanciás, ha nem akkor nem az. Erről vétel előtt érdemes tájékozódni. Ennek kevés köze van ahoz, hogy webshop-e vagy sem a bolt.
Jogilag nincs lehetőséged kipróbálni a boltban a terméket, de mondhatod, hogy ha nem dugják rá egy gépre akkor nem veszed meg és annyi.
-
harry
veterán
Sziasztok, visszaolvastam, nem tudom, jól szűrtem-e le, ki tudnátok javítani?
Hibás cuccnál 3 napon belül egyből kérhetsz cserét - később javítást vagy cserét, ha utóbbi nem okoz aránytalan többletköltséget. Vagy ha az sem lehet, akkor van, hogy pénzt visszakapsz, amit vagy elköltesz - vagy nem, de erre semmiképp sem kötelezhetnek (erről nem láttam infót az első postban).
Indoklás nélküli elállás a vásárlástól csak webshop esetén lehetséges, és ott erre van 8 napom, míg "boltnál" (házhoz szállításnál is?) semmi ilyesmi.Akkor pl. ha nem pixelgaris monitort veszek egy boltban, de pixelhibás, akkor azt sem 3 napon belül, sem egyéb módon nem tudom visszaviszi javításra/cserére, akkor sem ha nem tudtam a boltban kipróbálni?
Próbára amúgy van jogilag lehetőségem, vagy boltfüggő? Csak, mert úgy láttam arra hivatkozva nincs 3 napon belüli visszacsere, mert személyesen át tudtam venni a cuccot - ám de nem láttam kipróbálva (futár esetén sem...?).
Szintén pixelhibás monitornál, ha webshopból veszem, mi a helyzet? Ha van rajta p.hiba, akkor vissza lehet küldeni? Vagy azt mondják, hogy ők hibátlant adtak el, és a hiba nálam keletkezett, ami nem is garis probléma, így már nem veszik vissza?
Mi számít webshopnak? Pl. ipon-nak van boltja, ahol személyesen át tudom venni, netes vásárlás esetén is. Vagy akkor az átvétel módja a kérdéses?Előre is köszönöm a segítséget.
-
apóka
aktív tag
Sziasztok!
Következő a kérdésem:
Van 1 asus lapom, amihez a kisker (Lord Ultimate Kft) csak 1 év garanciát adott. Érvényes-e még az a jogszabály amelyik régebben kötelezte a kiskereskedést, hogy biztosítsa a gyártó által adott 3 év garanciát? Ha igen, pontosan melyik ez?
Előre is köszönöm a segítséget -
Hestiana
tag
válasz
Gyuri27 #5159 üzenetére
Semmi, csak raktári szám meg ilyenek, de azzal nem megyek semmire.
De a cégjegyzékben lévő cím mint kiderült nincs is túl messze, úgyhogy ha barátomtól elhozom a jótállási jegyet hétvégén, akkor jövőhéten beugrunk, aztán ha kell cégbíróságon szólunk, hogy nincs ott senki. És legrosszabb esetben lenyelem a békát, és fizetek egy futárt külföldre, mert iponban most néztem mennyibe kerül egy ilyen memória (amit nem is értek, mert ennyit sztem sose ért, árgépen is 31k a legolcsóbb FAN-os).
ASUSnál az ASUS fizeti a postaköltséget ide-oda, Corsairnél nem lehetséges, hogy ők állják a postát, és küldenek egy futárt? Mert az az igazság, hogy néztem az RMA policy-t vagyis amit erről írnak, viszont nem térnek ki, hogy ki fizeti a postát oda, csak azt, hogy ha tévesen küldöm el, vagy útközben eltörik a memória, akkor én állom a postát vissza.
Btw melyik a legolcsóbb megbízható Hollandiába vivő futár cég?
-
Ariadne
őstag
válasz
Hestiana #5150 üzenetére
Ha perelni akarod őket, akkor előbb szólítsd fel őket a kötelezettségük teljesítésére a cégjegyzékbeli címre küldött tértivevényes levélben, ha átvették, mehet a fizetési meghagyás. Ha nem találhatóak meg a székhelyükön, úgy jön vissza, akkor a cégbíróságon jelentsd be, hogy nem elérhetőek a székhelyükön. Ilyenkor megindul egy eljárás, aminek a végére vagy összeszedik magukat, vagy (ami esélyesebb), törlik őket a cégnyilvántartásból.
De szerintem nincs túl sok esélyed, ha az üzlet már nincs. Lehet még akkor sem lenne egyszerű, ha meglenne...
mod: Ja és a fogyvédelem nem csinál meg semmit helyetted, ügyintézni nincs jogköre régen.
-
Hestiana
tag
válasz
Gyuri27 #5153 üzenetére
Csak épp nem mind1, hogy mennyibe kerül a postázás, azt se tudom Hollandiába mivel a legolcsóbb ami meg is érkezik. Értelemszerűen Magyar posta kiesik.
UPS DHL GLS futárokat megnézem mi visz külföldre, és mennyiért. Van másik futár is esetleg?Cégjegyzékben benne van, és hiába szűnt meg a Red, attól még én a WORLD PC KFT.-vel vagyok szerződésben, akik nem szűntek meg, csak kéne egy pontos cím, vagy telefonszám hozzájuk. Ahogy körülnéztem, cégbíróságon megnézhetem ki a jogutód, ha van ilyen, ha nincs fogyasztóvédelemhez fordulhatok, ők segítenek, ma nem volt ügyfélfogadás, holnap felhívom őket. Nem fogom annyiba hagyni ezt. Undorító dolog amit ezek művelnek. Amilyen üzletek eddig megszűntek, a garanciát természetesen lehetett érvényesíteni, ezek meg csak úgy gondolnak egyet egyik napról a másikra, és kalap kabát, mintha sose lettek volna.
-
Gyuri27
félisten
válasz
RiddleR #5154 üzenetére
Ha a ramirisről van szó akkor rád ez az egész nem érvényes. Mivel nem kisker-vevő a felállás. Hanem nagyker és valaki aki valakitől vette aki valamilyen szerződésben áll a nagykerrel. Na ez a szerződés a mérvadó.
Nagykerben vásárlás átka csak ennyi. Ha te vagy az a kisker, akkor hivatkozhatsz arra, hogy hibás teljesités esetén a szerződés előtti állapotot kötelezőek visszaállitani.
Persze megint kérdés mit tartalmaz a szerződés. -
RiddleR
aktív tag
válasz
Gyuri27 #5153 üzenetére
Sziasztok!
Köszi a gyors válaszokat.
Ram1r1s-ról van szó.
Csak nézegettem most a ptk-t (IV/1959), a GKM-et (49/2003), korm. rendeletet (151/2003) meg valami 2005-ös módosítást és egyikben sem írnak vételár visszatérítést.
Ezért lenne jó a törvény vagy rendelet direktbe, hogy lobogtathassam, ha szükséges. -
Gyuri27
félisten
válasz
Hestiana #5150 üzenetére
[link] minden le van írva. Kérsz egy rma-t. Csomagolsz, postázol és vársz. Majd az új ramoknak örülsz.
Ha jól emlékszem a red megszünt.RiddleR: melyik bolt ez?
A bolt lehetőségei: javitják a lapot. Cserélik ugyanolyanra. A pénzed vissza adják. Ez a hivatalos és törvényes. Lehetsz jófej és azt mondhatod, hogy nem kéred vissza a 60 pénzed hanem levásárolod az utolsó petákig. De erre nem kötelez semmi! Meg egy ilyen boltban ezekután én nem vásárolnám le. -
RiddleR
aktív tag
válasz
sasa311 #5145 üzenetére
Sziasztok!
sasa311: konkrétan milyen törvény írja ezt le?
Nekem most pont lenne egy olyan bajos dolgom, hogy egy alaplap meghalt és már nincs csak az újabb típus. De aprópénzért szeretnék "beszámítani" a régi deszkát az új árába.
Konkrétan vagy bruttó 50e-ért vettem annó a lapot és most aszongyák, hogy 12 rugóért beszámítják és vehetek egy új másmilyet.
Szerintem, ha nem tudnak ugyanolyat adni, akkor én is úgy gondolom, hogy az eredeti vagy az utolsó bolti árban kéne, hogy adjanak valamit. -
Hestiana
tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, mert el vagyok keseredve.
Tavaly vettem használtan, itt a Prohardveren egy, a Red Tower Computer-től származó memóriát, ami sajnos megadta magát, és a céget nem tudom elérni. Hiába van rá 5 év garancia, egyszerűen fogalmam sincs mit tegyek.
Egy Corsair memóriáról van szó, a gyártónak írtam levelet, még nem válaszoltak, de félő, hogy azt mondják sajnáljuk.
Cégjegyzékben megnéztem őket:
01-09-887176
WORLD PC Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1225 Budapest, Csút u 2/b. 1. em. 4.
Adószám: 14062614-2-43.De az elérhetőségek amiket az interneten találtam, vagy a jótállási jegyen és a számlán szerepel, egyszerűen egyik sem működik. Se vezetékes, se mobiltelefon, és a gmail is visszadobja a feléjük intézett emaileket.
Tudja valaki esetleg, hogy van e JOGUTÓDJA az említett cégnek, vagy működő elérhetőségük, esetleg mit tudok még tenni az üggyel kapcsolatban? Melyik Nagykerrel álltak kapcsolatban, hogy esetleg őket hívjam. Egy ilyen drága memóriát az ember nem szívesen dob ki a kukába, egy hanyag cég miatt
Gondolom személyesen oda menni sincs értelme, mert már rég összepakoltak, és csapot papot otthagyva menekülnek. Több címet is találtam interneten ami a céghez kötődik, de fogalmam sincs melyik az övék, és melyik ami csak kamu cím.
szerk.:
Számlám is van, és Jótállási jegyem rajta a World PC KFT bélyegzőjével és stb. Viszont lutriba nem szeretném elküldeni a memóriákat minden féle címre. És cégjegyzékben kitudja hány kamu adat van róla :\ -
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék tőletek kérni.
Itt prohardveren keresztül (igazából emailen keresett meg az illető) adtam el egy terméket. Az illető fia vette át múlt kedden, akinek helyben mondtam, ha 2-3 napon belül van valami gond, akkor persze megoldjuk, visszaadom a pénzt, stb.
Az úr akinek a fia vitte a terméket hétfőn (tehát 6 nappal később) szólt, hogy probléma van a termékkel, illetve írta, hogy ugye 8 napon belül visszaküldheti. Írtam neki, hogy ha gondja van, szívesen segítek megoldani, de mivel így később szól, nem fogom tudni kicserélni a terméket.Most ugye jól gondolom, hogy elvileg nem szükséges nekem ilyet tegyek? Magánszemélyként adtam el a terméket, számla/garanciát így külön nem adtam. A terméket noha emailben beszéltem az úrral, személyesen a fia vette át / fizette ki.
Persze nem akarom hogy a vevő megszívja, írtam annak akitől származik a termék, hogy hibának számít-e az amit mond, és hasonló.
A vevőm azt kifogásolja, hogy a gps amit eladtam neki néha 15 percnél tovább nem talált rendes jelet. Máskor pár másodperc alatt feláll. Szóval ez is mennyire esik a "hiba" címszó alá azt sem tudom.
-
Ahogy annak lennie kellett, nagyon korrektek voltak és rögtön tudtak adni egy másik modult (ugyanolyat). Bementünk, elmeséltem, mutattam a számlát, hozta a srác az újat, begépelte az adatait és kész is voltunk 5 perc alatt. Az új memória már hibátlan (
), úgyhogy minden jól alakult.
PCX, piros pontot kap a kis lelkemben. -
gtamate2
veterán
válasz
Gyuri27 #5142 üzenetére
Jogos, viszont a tapasztalataim szerint minden kereskdő ugyan úgy taktikázik, azt ugye te sem gondnolod komolyan hogy ha nem tudod a jogaidat akkor ők majd felvilágosítanak téged. Idáig egy bolt volt ahol bármi gondom volt rögtön adtak másik terméket, igaz nem kevés pénzt hagytam már ott.
-
sasa311
veterán
1., Az ár sose lehet "vitatéma", mivel a törvény kerek perec leírja, hogy a számlán szereplő eredeti vételár a mérvadó, nincs avulás, infláció és semmi más sem.
2., Azt szintén kiköti a törvény, hogy a vásárlónak haladéktalanul jelentenie kell a garanciális igényét az eladó felé. Ugyan ez kb. bizonyíthatatlan, hogy mikor halt ki egy vinyó, de jó ha tudod, hogy amit csinálni akarsz szintén nem szabályos.
Szerintem küldd nekik vissza gariba és írd meg, hogyha cserére kerülne a sor(ami majdnem biztos) akkor tegyék meg, hogy egy másik márkát adnak helyette.
-
Brae
őstag
válasz
Gyuri27 #5142 üzenetére
Igazad van, így tényleg nem korrekt. Meg fogom kérdezni, hogy mik a lehetőségek, csak ugye ebben az esetben az ár ugye vitatéma, hogy a mostani áráért (ami kis híján 10k-val kevesebb) vagy azért az árért, amiért anno vettem választhatok-e másik vinyót. Ezért gondoltam, hogy sokkal egyértelműbb, ha megvárom mire eltűnik a kínálatból ez a vinyó és bemegyek és rábökök egy másik 19k-s cuccra. Persze ennek etikusságán lehet vitatkozni, de most nem ez a téma.
Ja és kisker meg nagyker szervizekbe biztos, hogy nem tudnak bad sectoros vinyót javítani. -
Gyuri27
félisten
Ez így nem korrekt!!!
Ne csak a kereskedőtöl várjuk el a fair viselkedést. Mi is legyünk azok.
A hiba észlelésőtöl egyébként van egy határidő ami alatt lépned kell!Menj be. Mond meg, hogy nem szeretnél ilyen hdd-t és beszéljétek meg mik a lehetőségek. Ez a korrekt.
Hdd-t is lehet javitani!
gtamate2: ez nem a, hogy játszuk ki a kereskedőt totyik. Gondolom neked sem esne jól ha a kereskedő ilyen módon próbálna veled teknikázni. Gyanitom neked lenne a legnagyobb hangod adott esetben.
-
-
gtamate2
veterán
válasz
Ariadne #5134 üzenetére
150k-ért már az új i3-as(vagy esetleg i5-ös) procival szerelt gépeket keressétek, azok jóval erősebbek, iPon-on van jópár teszt ezekről. Nagyon ajánlom a netbookokat, nekem egy Asus EEE 1005HA-H-m van, csináltam tesztet is, bővebben a logout blogomban találhatsz, csak pozitív tapasztalataim vannak róla, már 90k-ért lehet venni, ha van wifi a házba akkor maga a paradicsom a netbook
-
gtamate2
veterán
Athlon64+: Örülök hogy sikerült
Brae: Elsődlegsen ugyan olyan termékre kell cserélniük, ha ez nem megy akkor keresni fognak hogy vissza kapod a pénzt vagy esetleg az eredeti ár értékében választhatsz más termékeket, a különbözetet pedig kifizeted, viszont ha kisebb értékűt választassz akkor ők nem fizetik a különbözetet, sajnos.
Már az elején mondhatod hogy szeretnéd levásárolni, hátha vannak olyan jófejek és belemennek, bár ez erősen ember függő -
Ariadne
őstag
Apropó, kizárólag netező ismerős akar venni laptopot (próbáltuk lebeszélni, hogy nem kéne, ha egyszer csak a használatához ért, mert az pénzbe fog kerülni folyamatosan, de nem sikerült...), milyen márkát érdemes a 150k körüli szinten? Ha sikerül "átbeszélni" netbookra, azoknál melyek a jó márkák - jótállás szempontjából kérdezem elsősorban, de persze itt az is számít, hogy windows legyen rajta alapból ugyebár...
-
Brae
őstag
Kedves Topiklátogatók!
Adott egy Hitachi merevlemez, amely nemrég lehelte ki a lelkét. Szerencsére 2011 február közepéig még van rá garancia. Köztudott, hogy vincsesztereket nem szokták javítani, így cserélni fogják. Anno 19k-ért vettem, most ugye 10k-ért lehet kapni. Viszont mivel megrendült a bizodalmam a gyártóban, ezért egy másik gyártó termékét szeretném ugyanilyen értékben. Olvastam a topikban, hogy a vételi ár a mérvadó és elvileg csak abban az esetben kaphatok más cuccot, ha nem tudják ugyonalyanra cserélni, mint a mostani. Hogyan működik ez a gyakorlatban? (Ha tényleg csak akkor adnak másmilyet az eredeti termék vételárával megegyező értékben, ha az eredeti terméket nem tudják ugyanolyanra cserélni, akkor szépen megvárom míg nem forgalmazzák már többet ezt a vinyót - elég régi típus - februárig van idő) -
gtamate2
veterán
válasz
Peter Kiss #5129 üzenetére
Igen, úgy van ahogy mondod, 15 munkanapon belül kelllett volna cserélni vagy a pénzt visszaadni, a topicba már linkelve vannak a jogszabályok "párszor" keresd ki őket és hívd fel a céget vagy menj el személyesen e jogszabályokat lobogtatva, ha nem engednének feljelentés illetve vásárlók könyvébe beírás segíthet
-
Peter Kiss
őstag
Sziasztok!
Február 1-én küldtem vissza egy routert, azóta sem kaptam vissza. Már küldtem e-mailt a boltnak, hogy mi újság (márciusban), akkor írták, hogy már a forgalmazónál van. Igen derék, de azóta sincs semmi.
Valóban 15 nap alatt a végére kellett volna járniuk?Köszi!
Üdv.:
Péter -
Ariadne
őstag
válasz
horvathd #5127 üzenetére
Akkor viszont attól félek, hogy mégiscsak van valami eb elhantolva itt, át fogom böngészni a feltételeket részletesen. Az nem lehet, hogy potom 30k-ért ennyit adjanak, nem tudom elhinni.
Jópár laptop sör általi "véletlen" elhalálozása már tuti bekövetkezett volna a kedves magyar felhasználók jóvoltából, aztán hipphopp visszavonta volna az acer eme nagylelkű ajánlatát... Vagy csak én gondolom ilyen gonosz csaló dögnek a magyar júzerek egy részét?
-
válasz
gtamate2 #5124 üzenetére
Akkor ha szerencsénk lesz, helyben kicserélik. Nem lenne rossz, mert csak a jövő héten tudom bevinni hozzájuk, de azon a héten már lehet többet lesz használva a gép, ezért lenne jó, ha rögtön tudnának cserélni. Ha nem, azt is megértem... Meglátjuk mi lesz, aztán majd leírom a bolt nevét is (remélem jó tapasztalat lesz).
-
gtamate2
veterán
-
Üdv!
Március végén rendeltünk pár PC alkatrészt az egyik boltból. A gépet sikerült összeállítani, elsőre minden jónak tűnt, aztán pár nap után derült ki, hogy "kékhalálokat" produkál a gép. Keveset, napi 1-1,5 órát van használatban a gép és teljesen véletlenszerűen indul újra. Van mikor semmi baja, van mikor betöltés után már újraindul.
Sikeresen kiderítettem (mivel azért értek hozzá), hogy a memória a hibás, egy 2GB-os 800MHz-es Kingmax modul. Egy másik memóriával hibátlanul megy a gép.
A termékre egy év garanciát vállalt a bolt, gondolom ez ilyen esetben érvényesíthető...
Ha személyesen visszaviszem a boltba a modult, akkor mire számíthatok, adnak rögtön egy másikat, vagy meg kell várnom, míg bevizsgálják a hibásat? Az ára azóta körülbelül 3 ezer forinttal emelkedett, ezt a kompenzációt remélem nem aggatják a nyakunkba.
A termék természetesen sértetlen, a külső behatás 100%-osan kizárható. -
Ariadne
őstag
Nem lehet. Ha kicserélték új készülékre, arra új jótállás van, ez kötelező. Persze többek között a mobil szervizek szeretnék, ha létezne ilyen, de nem létezik. Ha van valamilyen papírod, ami igazolja, hogy pontosan melyik nap kaptál új készüléket, akkor onnantól jár. Kétség esetén mondjuk bíróság előtt ezzel tudnád bizonyítani, hogy jótállásos akkortól 2 éven át a készülék, de hát ettől még messze nem lenne gondtalan az ügyintézés, ha baj van...
Megkérdezhetem akár priviben is, hogy melyik szerviz és mi volt a baj? Barátomnak épp nemrég vettünk egy pont ilyet...
-
sbazsi
veterán
Egy kérdés: Hallott már valaki olyanról, hogy javításnak minősülő csere
Konkrétan arról van szó, hogy kicserélték az 5800-mat, de a garancia nem indul újra. Ezt lehet? -
Free04
tag
Üdv!
Az érdekelne ha leöntöm sörrel a szomszéd laptopját és először a gombok romlanak el,majd később be sem kapcsol, arra kiterjed-e a garancia?
-
Josi
aktív tag
válasz
Bagira01 #5114 üzenetére
Kingston garanciáztatást próbáld meg a C-szervíznél:
[C-Szerviz] -
Bagira01
veterán
Sziasztok!
Lenne egy olyan gondom h az amerikából vásárolt kingston ssd-m beszart. Magyarországon valahogy le lehet garanciáztatni? -
Gyuri27
félisten
Akkor légyszi a ccc-ben nézd meg, ne harmadik gyártó szoftverét használd.
A lapod totyikjában megmondják mit hol lehet állitani.Ill a te lapodban más vga, és a te vga-d más lapban próba volt már?
Ez itt nem a reklám helye. Van a jó boltok totyikja ott nézelődj. Az ipon mellett szól, hogy itt is tudsz velük beszélni.
Továbbá egyszerre kellett volna vissza vinni a lapot és vgat.
-
okay
aktív tag
-
Gyuri27
félisten
Meg kellene próbálni egy másik vga-l. Majd a vga-d meg másik lapban. Ha mindkettő jó külön-külön akkor az érdekes.
Mikor nekem ilyen volt a bios hibásan állitotta be. Miért ne kérdezd. Bementem a biosba és beállitottam."Pedig tudnia kell ráadásul mindkét sloton." nem kell tudnia. A kék a 16x. A fekete attól függetlenül van-e cf vagy nincs max 8x!!!
Melyik program írta ki, hogy 8x-s módban megy (ill hol nézted)?
tlac: ha egy van benne, de a feketében akkor is csak 8x-t tud. Igaz egy pcie2.0 8x-n is elég.
gtamate2: minden jó, ha a vége jó.
-
stifi
senior tag
válasz
gtamate2 #5099 üzenetére
itt jön az, hogy ha szó nélkül elfogadod, akkor így jártál. álatlában a kiskerek bepróbálkoznak egy ilyennel, mert szar nekik visszaadni a pénzt.. most kaptál egy jobb kártyát, az ügyfelek nagy része ilyenkor örül, és nem problémázik
ha nem fogadod el, visszakérheted a pénzt
ha normálisak, és akarnak segíteni, alkudozhatsz velük, és elfogadhatsz más alternatívát, döntsd el te
ha viszont erősködnek meg szivatnak, kérd a pénzed ami jár!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BestBuy topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hobby elektronika
- Premier előzetesen az FBC: Firebreak
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Maximális teljesítmény és biztonság, csak az ARCTIC mx-4-el! Adj új erőt a gépednek!
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- 10% -tól elvihető. Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetés! Lenovo Legion Pro 7
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged